Ben Brode o nerfie Dowódcy Wojennej Pieśni

Główny developer Hearthstone – Ben Brode, znany z swojego zaraźliwego śmiechu postanowił odpowiedzieć na wiele pytań społeczności i nagrał klip Developer Insights. W klipie tym tłumaczy decyzje o zmianach w karcie Dowódca Wojennej Pieśni oraz wyjaśnia kilka innych kwestii odnośnie nerfienia kart i przyszłości Hearthstone.

Przypominamy, że w przyszłym tygodniu Dowódca Wojennej Pieśni zostanie znerfiony, jego opis będzie brzmiał: Twoi stronnicy z Szarżą otrzymują +1 do ataku.

Klip znajduje się na dole niusa, ale wybraliśmy też najważniejsze informacje:

  • Devsi sprawdzili około 30-40 różnych znerfionych wersji Dowódcy Wojennej Pieśni.
  • Finalnie stanęło na takiej wersji z kilku powodów:
    • Uproszczenie dla nowych graczy.
    • Koniec komplikowania mety przez tą kartę.
    • Zachowanie spójoności z odgłosami karty i pierwotnym jej zamiarem.
  • Karta ta była w przeszłości już znerfiona. Wcześniej dawała szarżę każdemu stronnikowi, przez co OTK Molten Giant Warrior był bardzo irytujący. Już wtedy rozważali pełną zmianę tej karty, ale zdecydowali się na obecną jeszcze wersję.
  • Uważają, że karta była zbyt skomplikowana jako podstawowa karta i mogła wprawiać nowych graczy w zakłopotanie.
  • Nerf dotknął DWP gdyż w przeciwieństwie do Ponurego Klienta czy Fanatycznego Berserka, karta ta sprawiałaby problemy w przyszłości wraz z dodaniem kolejnych kart.
  • Dobrym przykładem tutaj jest fakt, że Upiorny Rumak był pierwotnie kartą neutralną, która miała wyjść w Naxxramas. Ale przez DWP u Wojownika pozwalała ona stworzyć chore kombinacje.
  • Szarża i bezpośrednie obrażenia są dwoma najmniej fajnymi rzeczami w Hearthstone. Nie jesteś w stanie na nie odpowiedzieć, musisz być proaktywny.
  • Twórcy są świadomi, że Wojownik jest na niskim poziomie jeśli chodzi o arenę i mają zamiar zmienić to wraz z kolejnymi rozszerzeniami.

Nie zostało to też wprost powiedziane, ale możemy się domyślać, że DWP sprawił problemy przy opracowywaniu kart do kolejnego dodatku czy przygody. Możliwe, że devsi znowu stanęli w takiej sytuacji jak z Upiornym Rumakiem i powiedzieli sobie dość – czas zmienić DWP żeby uniknąć tych problemów w przyszłości.

Na forum wynikła bardzo ciekawa dyskusja na temat końca Patrona i zmian w karcie, dołącz do niej tutaj: Bye bye Patron!

A poniżej pełen klip prosto od Bena Brode:

Ben Brode

Author: hearthstone

Share This Post On

7 komentarzy

  1. te tlumaczenia Brode sa tak marne ze moglby sobie je podarowac. karta „skomplikowana” dla nowych graczy, dokladnie dlatego ja nerfimy

  2. Bardziej chodziło mu o to, że ta karta bardzo mocno ograniczała rozwój i wypuszczanie nowych kart neutralnych, bo mogła czasem tworzyć OP comba (podał na przykładzie dreedstead)

  3. QUOTE

    Tylko ciekawe po co nam druga prawdopodobnie gorsza wersja Raid Leadera w grze?

    Nie do końca.
    Po pierwsze, ma 1 życia w plecach więcej, co już jest lepsze.
    Po drugie – daje tylko szarży, ale dopałka jest trwała.

    Wytłumaczenie z tymi nowymi graczami takie trochę przekombinowane. Ale co do komplikacji wprowadzania nowych kart, to absolutna prawda i takie karty jak Warsong tylko przeszkadzają w grze :/

  4. nie wiem czy bylby problem z warsongiem gdyby dawal szarze minionom tylko do 3 ataku, nawet patrzac na przyszle karty. smieszy mnie takie gadanie ze „developerzy sprawdzili 30 rozwiazan i to jest najlepsze” tak jakby to mial byc jakis argument. nerf zasluzony, wykonanie marne, wytlumaczenie jesszcze gorsze

  5. QUOTE

    nie wiem czy bylby problem z warsongiem gdyby dawal szarze minionom tylko do 3 ataku, nawet patrzac na przyszle karty. smieszy mnie takie gadanie ze "developerzy sprawdzili 30 rozwiazan i to jest najlepsze" tak jakby to mial byc jakis argument. nerf zasluzony, wykonanie marne, wytlumaczenie jesszcze gorsze

    Jest to absurdalnie duży problem.
    Każda zaprojektowana nei klasowa karta mająca 3 ataku lub mniej musiałaby być przebadana pod kątem Warsong Commandera.
    Czyli to udupia masę ciekawych efektów kategorii „Gdy X atakuje” lub „gdy X zadaje obrażenia”. Te zdolności muszą być na tyle słabe, by z commanderem nie przeginały.
    Bo normalnie takie zdolnosci dają przeciwnikowi turę na reakcję.

    Fakt, że nerf przegięty. No, ale co poradzić.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Top 100 graczy miesiąca września | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] nastała i trochę zaspaliśmy, a może to kac od świętowania nerfa Dowódcy Wojennej Pieśni i kresu Warrior Patrona? Cokolwiek…

Submit a Comment