Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Super Moderator Awatar Dymki
    Dołączył
    październik 2014
    Posty
    2,479
    BattleTag
    Dymki#2202
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 1,430/4

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!

    Post Regulamin X edycji Polskiej Ligi Hearthstone

    W regulaminie X edycji Polskiej Ligi Hearthstone po raz pierwszy nie ma praktycznie żadnych zmian.
    Czyżbyśmy doszli do ideału? Pewnie nie, ale jest to chyba najlepszy kompromis.



    Kluczowe kwestie, które musicie wykuć na blachę zaznaczyłem kolorem żółtym.


  2. #2
    Super Moderator Awatar Dymki
    Dołączył
    październik 2014
    Posty
    2,479
    BattleTag
    Dymki#2202
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 1,430/4

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Regulamin Polskiej Ligi Hearthstone X
    (część 1)

    1. Postanowienia ogólne

    1.1. Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa w Polskiej Lidze Hearthstone X, zwanej dalej PLHS.
    1.2. PLHS jest rozgrywana na platformie Hearthstone na serwerze europejskim. Gramy w formacie Standard.
    1.3. Organizatorem i sędzią PLHS jest Dymki#2202.
    1.4. Nadrzędnym portalem dla sceny Polskiej Ligi Hearthstone jest forum hsarena.pl, gdzie udział mogą brać tylko niezbanowani użytkownicy tegoż forum.
    1.5. Pomocniczym serwisem dla PLHS jest challonge.com. Aby wziąć udział w PLHS powinieneś posiadać konto w tym serwisie.
    1.6. Zgłaszając się do PLHS potwierdzasz, że zapoznałeś się z Regulaminem Polskiej Ligi Hearthstone X i akceptujesz go.
    1.7. Limit miejsc PLHS: 256.
    1.8. Poniżej 33 chętnych turniej rozgrywany jest systemem Double Elimination (DE).

    Harmonogram PLHS X



    2. Zgłoszenia do PLHS na forum hsarena.pl oraz zapisy w challonge

    2.1. Zgłoszenie odbywa się poprzez wpis na forum w przeznaczonym do tego temacie swojego BattleTag-u (termin: 7 dni - od 6 do 12 marca).
    2.1.1. Po zakończeniu fazy zgłoszeń na forum, niedopuszczalna jest edycja wiadomości ze zgłoszeniem (w trakcie trwania fazy zgłoszeń na forum, wolno zmieniać jego treść). Niesubordynacja grozi wydaleniem z PLHS.
    2.2. Zgłaszając się do PLHS powinieneś dysponować czasem, aby rozegrać wszystkie wymagane mecze w ustalonym terminie.
    2.3. Zabronione jest zgłaszanie więcej niż jednego konta przez danego gracza.
    2.4. Zapisy w serwisie challonge.com rozpoczną się równolegle wraz ze zgłoszeniami na forum i potrwają dokładnie tyle samo czasu.
    2.4.1. Zapisując się do PLHS należy zmienić nick w challonge.com na swój BattleTag (to jest zmiana tylko na potrzeby PLHS, Twój login w challonge pozostanie bez zmian). Challonge.com - instrukcja - LINK.
    2.4.2. Nowi gracze oraz ci spoza ostatniej listy rankingowej, którzy nie zapiszą się prawidłowo w challonge, stracą szansę na udział w PLHS.
    2.4.3. Zawodnicy z aktualnej (ostatniej) listy rankingowej, którzy złożyli swoje podanie na forum a z jakichś powodów nie zapisali się samodzielnie w challonge zostaną, w drodze przywileju, dodani przez organizatora.
    2.5. Zapraszanie przeciwników do znajomych następuje dopiero po ogłoszeniu startu rozgrywek PLHS w temacie "WAŻNE INFORMACJE dot. PLHS X".
    2.6. Na przypisanie graczy Organizator przewiduje ok. 1 dnia.


    3. Mecz

    3.1. W zależności od danego etapu rozgrywek mecz może być rozgrywany do 3 lub 4 wygranych - Bo5 lub Bo7 (Best of 5 lub Best of 7).
    3.2. Przed meczem, w trybie Wyzwania, gracz podaje przeciwnikowi listę 4 różnych klas bohaterów, których zamierza użyć podczas danego meczu. Przeciwnik ma prawo zbanować jedną z nich na czas trwania meczu.
    3.2.1. Jeśli zawodnicy nie mogą porozumieć się co do kolejności prezentowania klas bohaterów, to obowiązuje następująca zasada. Zawodnik "wyżej" w parze w challonge, ma prawo wybrać, kto pierwszy rozpoczyna pikowanie bohaterów. System pikowania: A-BB-AA-BB-A, następnie jako pierwszy banuje gracz B.
    3.2.2. Ewentualnie (jeśli obie strony się zgodzą) można posłużyć się stroną: https://sectorone.eu/deckselect/
    3.3. Po każdym pojedynku zwycięski bohater zostaje zbanowany (na czas trwania meczu). Pokonany przeciwnik, przystępując do kolejnego pojedynku, może zmienić klasę bohatera lub zostać przy obecnym bez możliwości zmiany typu talii.
    3.4. Jeśli gracz wybierze do pojedynku niewłaściwego bohatera (lub zmieni typ talii), taki pojedynek zostaje uznany za wygrany na korzyść drugiej osoby, chyba że sami gracze zdecydują o ponownym rozegraniu pojedynku. W powtórzonym pojedynku przeciwnik ma prawo wybrać klasę bohatera dla obu graczy, również spośród zbanowanych bohaterów. Kolejna pomyłka tego samego gracza skutkuje definitywnie przegraniem pojedynku.
    3.5. Pojedynki należące do jednego meczu muszą odbyć się jeden po drugim, bez możliwości wyjścia z trybu Wyzwania w grze w międzyczasie. Jeśli gracz wyjdzie z trybu wyzwania, wszystkie nierozegrane pojedynki zostaną uznane za wygrane na korzyść drugiej osoby, chyba że obie strony zdecydują o rozegraniu ich w późniejszym możliwym terminie.
    3.6. Pojedynek (nie mecz) zakończony remisem uważa się za nieważny i musi zostać powtórzony (istnieje możliwość zmiany wybranego bohatera).
    3.7. Gdy zawodnik zostanie rozłączony, pojedynek zostaje uznany za wygrany na korzyść osoby, która pozostała w grze, chyba że sami gracze zdecydują o ponownym rozegraniu pojedynku. Jeśli gracz nie będzie mógł powrócić do gry, mecz zostaje uznany za przegrany przez osobę rozłączoną. Jeżeli do rozłączenia dojdzie podczas wyboru bohaterów, należy poczekać na powrót gracza i dopiero można kontynuować wybór.
    3.8. Zawodnicy są odpowiedzialni za wprowadzenie poprawnego wyniku meczu po zakończeniu spotkania. Wynik meczu należy zgłosić jak najszybciej w przeznaczonym do tego temacie na forum (takiego postu nie wolno edytować, jeśli wprowadzono nieprawidłowy zapis meczu, należy poprawić go w kolejnym poście), a następnie w serwisie challonge.com.
    3.9. Tylko wpis na forum odnośnie meczu jest wiążący dla Organizatorów. Wszystkie decyzje sporne będą podejmowane przez Organizatorów na korzyść graczy z wpisami na forum.
    3.9.1. Raport wyniku w challonge nie poparty wpisem na forum uznaje się za nieważny. Taki mecz zostanie potraktowany przez Organizatorów po zakończeniu danej rundy rozgrywek za nierozegrany ze skutkiem kary w wysokości (-2) pkt dla obu graczy.
    3.9.2. Wyniku wprowadzonego przez Organizatorów w challonge, nie wolno pod żadnym pozorem edytować! Ewentualne wątpliwości, należy zgłaszać na forum. Niesubordynacja grozi wydaleniem z PLHS.
    3.9.3. Brak odzewu na zaproszenie do znajomych lub chęci na rozegranie spotkania ze strony przeciwnika, należy zgłosić na forum w przeznaczonym do tego temacie najpóźniej na 24 godziny przed końcem danej rundy rozgrywek. Po tym terminie zgłoszenie może nie zostać uwzględnione.
    3.10. Wyniki uznaniowe (walkower itp.) ustala i wprowadza Organizator. Jeśli mecz się nie odbył graczowi nie wolno wprowadzić wyniku meczu. Niesubordynacja grozi wydaleniem z PLHS.
    3.11. W przypadku niejasności, zawodnik musi posiadać screenshoty ze spotkania i jego rezultatu w celu wyjaśnienia wątpliwości lub zgłoszenia protestu. Sugerowane jest robienie screenshotów (zrzutów ekranu) na końcu każdego pojedynku.
    3.11.1. Protesty udokumentowane screenshotami należy składać, w przeznaczonym do tego temacie na forum do 24 godzin od zakończenia meczu, po tym czasie reklamacje mogą nie zostać uwzględnione.


  3. #3
    Super Moderator Awatar Dymki
    Dołączył
    październik 2014
    Posty
    2,479
    BattleTag
    Dymki#2202
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 1,430/4

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    (Regulamin PLHS X, część 2)

    4. I etap rozgrywek - Swiss

    4.1. W pierwszej rundzie gracze są parowani wg zajętego miejsca na liście rankingowej z poprzedniego sezonu (przykład: miejsce 1 z ostatnim, drugie z przedostatnim itd.). Pozostali gracze zostaną wymieszani (opcja shuffle w challonge).
    4.2. System szwajcarski to sposób rozgrywania zawodów, w których rywalizacja polega na bezpośrednich pojedynkach pomiędzy uczestnikami. W systemie szwajcarskim z góry określa się liczbę rund, które należy rozegrać. Dobór par przeciwników w kolejnych rundach zależy od wyników uzyskanych w poprzednich. Pary dobiera się w miarę możliwości spośród tych uczestników, którzy dotychczas zdobyli jednakową liczbę punktów. Jeśli liczba uczestników zawodów jest nieparzysta, w każdej rundzie jeden z uczestników z najmniejszym dorobkiem punktowym, który jeszcze nie pauzował, otrzymuje wolny los (tzw. bye) i maksymalną możliwą do zdobycia ilość punktów (7) bez gry. W PLHS taki gracz nazywany jest śpiochem.
    4.3. Mecz jest rozgrywany do 3 wygranych pojedynków - Bo5 (Best of 5).
    4.4. Wygrany mecz to cztery (4) punkty. Dodatkowo za każdy wygrany pojedynek gracz otrzymuje 1 punkt, co daje sumę 7 pkt. za wygrane spotkanie.
    4.5. Rozgrywki w Swiss dzielą się na rundy.
    4.5.1. Liczba rund uzależniona jest od liczby graczy. Powyżej 50 graczy - 8 rund, 41-50 - 7 rund, 33-40 - 6 rund, poniżej 33 - system Double Elimination (DE).
    4.5.2. Gracze w danej rundzie rozstawiani są w parach. Aby rozegrać mecz należy dodać swojego przeciwnika po BattleTag-u, do listy znajomych.
    4.5.3. Mecz w każdej z rund musi zostać rozegrany w terminie.
    4.5.3.1. Rundy trwają zwykle 4 dni.
    4.6. W przypadku nie rozegrania meczu w regulaminowym czasie:
    4.6.1. z winy jednego z graczy - mecz zostaje oddany walkowerem (3:0).
    4.6.2. z winy obu graczy - mecz grozi karą w postaci (-2) pkt. dla każdej ze stron lub wyłonięciem zwycięzcy przy pomocy losowania.
    4.6.3. Dwa nierozegrane mecze z winy zawodnika (bez usprawiedliwienia) skutkują natychmiastowym usunięciem z PLHS. Taki gracz nie znajdzie się na liście rankigowej po zakończeniu turnieju.
    4.7. Po zakończeniu I etapu rozgrywek:
    4.7.1. szesnastu zawodników z największą ilością punktów w tabeli awansuję do II etapu - Play-off w systemie Single Elimination (SE).
    4.7.2. pozostali zawodnicy (miejsce 17 i słabsze) kończą swój udział w PLHS.
    4.7.3. w przypadku graczy z taką samą ilością punktów, o wyższej pozycji w tabeli decydują kryteria w następującej kolejności:
    4.7.3.1. różnica setowa (suma pojedynków wygranych minus pojedynki przegrane),
    4.7.3.2. liczba zwycięstw z remisującymi zawodnikami (Wins vs Tied Participants),
    4.7.3.3. Median-Buchholz system,
    4.7.3.4. w przypadku dalszego remisu o rozstrzygnięciu decyduje challonge.com lub losowanie.


    5. II etap rozgrywek - Play-off Single Elimination (SE)

    5.1. Mecz w II etapie rozgrywek jest rozgrywany do 3 wygranych pojedynków - Bo5 (Best of 5). Półfinały i Finały są rozgrywane do 4 wygranych pojedynków - Bo7 (Best of 7).
    5.2. Zwycięzca meczu przechodzi do kolejnej rundy, aż do finału, a przegrany odpada (poza półfinałem).
    5.2.1. Półfinaliści, którzy nie awansują do finału, rozgrywają ze sobą mecz o 3 miejsce.
    5.3. Mecz w każdej z rund musi zostać rozegrany w terminie 4 dni.
    5.4. Wynik meczu pary zgłaszają w przeznaczonym do tego temacie na forum, a następnie w serwisie challonge.com.
    5.5. Raport wyniku w challonge nie poparty wpisem na forum uznaje się za nieważny. Postępowanie: patrz punkt 5.6.2.
    5.6. W przypadku nie rozegrania meczu w regulaminowym czasie:
    5.6.1. z winy jednego z graczy - mecz zostaje oddany walkowerem.
    5.6.2. z winy obu graczy - Organizatorzy drogą losowania wybierają gracza, który przechodzi do kolejnej rundy ze stratą dwóch pojedynków na starcie meczu (Organizatorzy w uzasadnionych przypadkach mogą zmniejszyć tę stratę). W finale lub meczu o 3 miejsce Organizatorzy drogą losowania wybierają zwycięzcę.
    5.6.3. Opcja dla spóźnialskich. W drodze wyjątku, gracze mają możliwość rozegrania meczu z jednodniowym opóźnieniem jednak zwycięzca takiego meczu przystąpi do spotkania w kolejnej rundzie ze stratą jednego pojedynku na starcie meczu. Organizatorzy muszą zostać poinformowani o planach takiego zdarzenia najpóźniej do końca ustalonego terminu danej rundy. W przeciwnym razie patrz punkt 5.6.2.
    5.7. Półfinaliści i Finaliści Play-off wybierają 5 klas bohaterów, gdzie jedna z nich zostanie zbanowana przed meczem zgdonie z zasadami regulaminu punkt 3. Mecz.
    5.8. Jeśli pary kolejnej rundy zostaną ogłoszone przed upływem ustalonego terminu, zawodnicy mogą przystąpić do rozgrywania meczu.
    5.9. W rozgrywkach Play-off gracze muszą udostępnić podglądanie meczu osobom wskazanym przez Organizatora.
    5.10. Na końcu fazy play-off zostaje wyłonięty zwycięzca: Wielki Mistrz PLHS oraz Wicemistrzowie.
    5.11. Po zakończeniu PLHS gracze, którzy zajęli miejsca od 1 do 3, powinni zamieścić na forum wszystkie talie, jakimi grali podczas ostatniej rozgrywki.


    Drabinka play-off - przyporządkowanie graczy w rundzie 1.




    6. Postanowienia końcowe

    6.1. Po zakończeniu PLHS ogłaszana jest lista rankingowa graczy, sporządzana na podstawie osiągniętych wyników, wg kryteriów w następującej kolejności:
    6.1.1. zajęte miejsce w finałach play-off,
    6.1.2. liczba wygranych meczów w play-off,
    6.1.3. zajęte miejsce w tabeli w I etapie rozgrywek (Swiss),
    6.2. Organizatorzy nie przewidują żadnych nagród chyba, że podano inaczej podczas fazy zgłoszeń.
    6.2.1. Jeśli przewidziane są nagrody Organizatorzy, biorący udział w PLHS jako zawodnicy, nie partycypują w ich uzyskaniu.
    6.3. Gramy w formacie Standard. Oprócz tego nie ma żadnych ograniczeń, jeżeli chodzi o składanie talii z kart niż te wynikające z klienta w Hearthstone.
    6.4. Wymagamy uczestnictwa w duchu fair-play, a więc uczciwości i zachowania niegodzącego w innych uczestników ani organizatorów. Odstępstwa od tej zasady będą karane usunięciem z PLHS.
    6.5. Wszystkie kwestie sporne nieopisane w Regulaminie rozstrzygają Organizatorzy PLHS.


  4. #4
    Awatar Lynx
    Dołączył
    marzec 2014
    Posty
    2,346
    BattleTag
    Lynx#2239
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 779/13

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    jedna poprawka do regulaminu najważniejszej części, jubileuszowej turnieju: DYMKi = prezydent. MOBILIZACJA LUDZIE!
    Ostatnio edytowane przez Lynx ; 11-03-17 o 23:57

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •