Cześć wszystkim!


Jakiś czas temu ufundowaliśmy na wspieram.to naszą pierwszą grę planszową, casualowe PENNY DREADFUN: DUCHY, DEMONY, DICKENSY. Zachęceni ciepłym przyjęciem w internecie postanowiliśmy spróbować stworzyć coś bardziej skomplikowanego – rozbudowaną grę karcianą



(przykładowe karty jest to oczywiście wersja stricte prototypowa i layouty i wszystko będzie zmieniane!)


RAVEHARD to karcianka inspirowana zarówno przez Magic: The Gathering (bo klasyczek), jak i karcianymi grami wideo, które czasem mogą sobie pozwolić na trochę więcej niż gry bez prądu. Chcieliśmy jednak wprowadzić sporo twistów do klasycznej formuły, stąd też połączyliśmy tradycyjną karciankę z grą towarzyską pokroju Mafii oraz dodaliśmy losowo generowany „Stosik Fabularny”, zbudowany z kart bossów, zdarzeń, etc., który tworzy niejako fabułę gry i prowadzi graczy przez ich przygodę. Sama gra rozgrywa się na corocznej magicznej imprezie czarodziejów, w trakcie której ktoś zamordował Arcymaga – a gracze muszą rozwiązać zagadkę zbrodni, wiedząc, że to jedno z nich jest mordercą.


To tak w dużym skrócie na chwilę obecną w wersji podstawowej gracze wybierają na początku gry swoje talie (klasyczną, współczesną lub majestatyczną – bo to jednak poważna – choć techno – impreza i niektórzy magowie chcieli prezentować się jak najbardziej imponująco ); poza tym na stole dostępne są talie zaklęć ogólnych oraz karty czarnej magii, które są bardzo potężne – ale ryzykowne, bo mogą graczom zaszkodzić!



(prototypowe karty postaci! chcielibyśmy, żeby postać każdego gracza miała swoje własne unikalne cechy i umiejętności; można też zauważyć powyżej, że nasze ilustratorki bawią się z różnymi konwencjami - chcieliśmy oddać hołd klasycznym karciankom ilustrowanym przez różnych artystów )


Jeśli chodzi o setting i art-style, postanowiliśmy spróbować sił w stylistyce lat 80. połączonych z rave party – czyli można spodziewać się dużo kolorów, laserów, nawiązań do końcowych 20 lat minionego wieku, cudownego kiczu, etc. Jednocześnie gra jest komediowa (w nastroju – mechanika jest potraktowana poważnie i ma być podstawą gry!) i rozgrywa się w magicznym świecie, więc mamy różne magiczne stwory pokroju Nieżywiołaków ognia (spala się takowy bardzo szybko ) lub Społem Golemów (czyli niezadowolonych golemów stworzonych przez magów do pracy w sklepach spożywczych)


Naturalnie, gry karciane są gatunkiem bardzo rozbudowanym i wymagającym, stąd też najważniejsza jest dla nas mechanika – i dlatego też postanowiliśmy zacząć ten wątek, licząc na Waszą pomoc. Chcielibyśmy poznać Wasze opinie na temat wielu zagadnień, które pomogą nam zrobić z RAVEHARD coś naprawdę imponującego – a pytanie na dziś brzmi:


Jakie Waszym zdaniem są najbardziej podstawowe/częste błędy popełniane przez twórców karcianek? Gier z tego gatunku jest na rynku mnóstwo – zarówno analogowych, jak i cyfrowych; każdy jednak ma swoich faworytów... a więc jakie błędy są popełniane przy tych karciankach, które Wam nie przypadają do gustu?



(fotka - i pozdrowienia! - z magicznej rave'owej imprezy! )