Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30
  1. #21
    Awatar Vautrin
    Dołączył
    maj 2014
    Posty
    395
    BattleTag
    Vautrin#2375
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 95/2

    2 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Taka specyfika Gwinta, jeśli gra ma mało losowości i wymaga dużego skilla, to fun decki albo te źle zaprojektowane nie mają szans wygrać. Duże RNG jak w Hsie pomaga to nadrobić, tutaj nie ma jak. Dlatego netdeck widać tutaj najbardziej, przy niewielkiej obecnie ilości karty da się zrobić góra 3-4 "najlepsze" decki, które będą po prostu łoić pozostałe. I nie ma się co dziwić ludziom, że chcą tym grać. Minusem jest to, że nawet na potyczce nie da się pograć typowo for fun, bo są ludzie którzy wbijają 3 szybkie winy dziennie. Gdyby na beczki dało się zarabiać tylko na rankingu, to byłoby luźniejsze miejsce na zabawę. Na chwilę obecną albo się gra mocny taliami, albo się przegrywa.

  2. #22
    Awatar Gloin
    Dołączył
    lipiec 2014
    Posty
    531
    BattleTag
    Gloin#2163
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 288/4

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Ups nie ten temat, sorki.

  3. #23
    Awatar DreamsCrushR
    Dołączył
    styczeń 2017
    Posty
    386
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 76/12

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Im wyżej podniesiona poprzeczka, tym zmniejsza się margines błędu. Netdecking z używanymi zestawami tych samych 4 legend, itd. Z drugiej strony istnieje duża grupa graczy, którzy czerpią przyjemność z Gwinta. Streamują nawet swoje radosne "wygłupy" gdzieś między 1000-2000 MMR. Nie wchodzą w niuanse czy dane zagranie lub używana talia da im zwycięstwo. Liczy się zabawa, której nieodzowną częścią jest RNG.

  4. #24
    Redaktor Awatar Hazriel
    Dołączył
    marzec 2014
    Posty
    3,553
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 1,901/7

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Gwint to jest dobry przyklad na to, ze czasami malo rng = duzo rng. Wyobrazmy sobie gre w ktorej nie ma absolutnie zadnej losowosci, poza jednym malutkim elementem. Kazdy bohater ma skilla "rzuc moneta - masz 50% na natychmiastowe wygranie gry". Wydaje sie to byc abstrakcja, ale jak sie dluzej zastanowicie to Gwint ma do takiej gry bardzo blisko. A niektore mirror matche na najwyzszym poziomie juz tak wygladaja.
    Zapraszam do polubienia fanpage: https://www.facebook.com/HazrielHS

  5. #25
    Awatar Domi7777
    Dołączył
    listopad 2014
    Posty
    1,203
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 367/20

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Ja uważam, że RNG odpowiednio miarkowane i z dużym polem do wykorzystania i manipulacji, jest dobre dla karcianki. Ostatnio mówiłem, że karcianki to takie ubogie i uproszczone gry strategiczne, gdzie mechanika jest 10 razy prostsza i dająca mniejsze pole do rozwoju i przebiegu gry. Bez rng gra staje się schematyczna, a meta i balans zawsze dążą do powolnej eliminacji i udoskonalania archetypów na zasadach ewolucji. Potem robi się tak, że istnieje zabetonowana, bardzo wąska meta, gdzie wszystko zależy od tego czym grasz, jeśli obaj gracza są na żenująco niskim poziomie, lub na wysokim i dość podobnym do siebie. Dobrze wprowadzone RNG powoduje, że pojedynki stają się bardziej unikalne, a gracze muszą dostosować się do sytuacji i umieć manipulować ryzykiem i przewidywać więcej możliwości. Ważne, żeby nie było to szalone RNG jak np. Yogg Sarron, czy mniej mocne lecz równie upierdliwe Shreddery, a RNG takie jak np. mikstury Kozakusa, adaptowanie stronników, odkrywanie kart, czy też sam fakt ograniczonej ręki z początku gry. Powoduje to, że trzeba budować deck z myślą o różnych fazach gry, oraz by radził sobie dość uniwersalnie. To, że dobieramy prawie cały deck w gwincie niejednokrotnie, a 10 kart z 25 mamy na start + wymiany jest z jednej strony fajny, ale właśnie wywołuje to jedną z rzeczy, które mnie w Gwincie bolą. Schematyczność gry, bo prawie zawsze realizujesz ten sam plan i masz podobny wachlarz możliwości.
    Meta zwolni. ~Każdy gracz Hearthstone'a jakiegokolwiek dnia.

    Cytat Zamieszczone przez Typowy gracz Gwinta Zobacz posta
    Jestem weganinem, uprawiam crossfit, studiuję prawo i gram w gwinta

  6. #26
    Awatar Ayaram
    Dołączył
    maj 2015
    Posty
    1,827
    BattleTag
    Arkady#21886
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 687/16

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    No ja się dalej nie zgodzę RNG to nie jest jedyny sposób na zabicie schematyczności w karciankach, tylko że jest zdecydowanie najprostszy do zrobienia. Dobrze zrobione mechaniki i karty nie potrzebują wcale do tego rng. Przypomnę, że ten gatunek gier przetrwał ponad 20 lat bez komputerów, które to dopiero dały tak naprawdę opcje do tworzenia RNG fiesty. A przy nich to gwint ma od diabła RNG

    Ostatnio mówiłem, że karcianki to takie ubogie i uproszczone gry strategiczne, gdzie mechanika jest 10 razy prostsza i dająca mniejsze pole do rozwoju i przebiegu gry.
    Tu też bzdura. Nie ma właściwie ograniczeń w skomplikowaniu karcianek. Po prostu tego typu karcianki padają jak muchy i nikt ich obecnie nie robi. Oj mocno nie doceniacie karcianek oceniając je tylko z punktu widzenia HSa, TESa i gwinta

  7. #27
    Awatar Domi7777
    Dołączył
    listopad 2014
    Posty
    1,203
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 367/20

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Cytat Zamieszczone przez Ayaram Zobacz posta
    Przypomnę, że ten gatunek gier przetrwał ponad 20 lat bez komputerów, które to dopiero dały tak naprawdę opcje do tworzenia RNG fiesty.
    A ja przypomnę, że przed karciankami online nie było netdeckingu na taką skalę, bo było to o wiele mnie popularne + masa kart była niesamowicie ograniczona, a talie za drogie, więc większość graczy, w tym nawet topowi, sklejali w dużej mierze to, co się dało, więc było inaczej.

    Co do komplikacji karcianek mechanikami, musimy pamiętać, że jak dodajmy jakieś plansze, bronie, tereny itp. to z tego się robi powoli strategia kolekcjonerska, nie karcianka.
    Meta zwolni. ~Każdy gracz Hearthstone'a jakiegokolwiek dnia.

    Cytat Zamieszczone przez Typowy gracz Gwinta Zobacz posta
    Jestem weganinem, uprawiam crossfit, studiuję prawo i gram w gwinta

  8. #28
    Awatar Ayaram
    Dołączył
    maj 2015
    Posty
    1,827
    BattleTag
    Arkady#21886
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 687/16

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    A kto tu powiedział o planszy? Mówimy tylko o kartach Jest pierdyliard sposobów by skomplikować karciankę ograniczając się tylko do kart, bez dodawanie żadnych ruchów, terenów itp. Możliwość wykorzystania kart na różne sposoby, płacenie za zagranie karty innymi kartami, dodanie dodatkowych faz oprócz ataku, poświęcanie dodatkowych zasobów by określić kolejność w turze, dodanie alternatywnych warunków zwycięstwa itd itp, można tak by 3 dni wymieniać sposoby jak zwiększyć decyzyjność w karciankach.

    i już nie sprowadzajmy wszystkiego do netdeckingu, nie przesadzaj Netdecking tylko potęguje efekt jeśli takowy występuje.

  9. #29
    Awatar SimonMU
    Dołączył
    sierpień 2015
    Posty
    757
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 103/14

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Co to padania karcainek to niestety prawda Moj biedny Warhammern INwazja czy conquest !!! ech:P gwint ma malutko rng pzdr

  10. #30
    Moderator Turniejów Awatar Emeryt
    Dołączył
    luty 2015
    Posty
    1,689
    BattleTag
    Emeryt#2888
    Okejki w górę/w dół
    Otrzymał: 749/8

    0 Niedozwolone! Niedozwolone!
    Cytat Zamieszczone przez SimonMU Zobacz posta
    Co to padania karcainek to niestety prawda Moj biedny Warhammern INwazja czy conquest !!! ech:P gwint ma malutko rng pzdr
    Star Wars Destiny dość dobrze sobie radzi od dłuższego czasu.
    Cytat Zamieszczone przez Lynx Zobacz posta
    Emeryt to nasza rusałeczka
    Greater Daemon Emeryt - klik!


    http://hotsarena.pl/forum/ - dopiero raczkujemy, pomóż nam zbudować polską społeczność HotS!

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •