Gobliny vs Gnomy karty

W dodatku Gobliny vs Gnomy do Hearthstone zostanie dodane ponad 120 kart do zebrania, do tego trzeba doliczyć karty specjalne takie jak Części zamienne.

Znamy już wszystkie karty z dodatku Gobliny vs Gnomy. Możesz zobaczyć je poniżej. Niestety jeszcze nie wszystkie mają polskie nazwy, te z angielskimi nazwami znajdziesz na dole spisu. Możesz posortować dowolną kolumnę i otrzymać podział na klasy i karty neutralne w ten sposób. Pod listą umieściliśmy też wiele wyjaśnień odnośnie działania niektórych z kart.

Przeczytaj wszystko o dodatku w Kompendium Gobliny vs Gnomy.

Podyskutuj o dodatku na forum – Gobliny vs Gnomy – dyskusja o wszystkim

Gobliny vs Gnomy karty:

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKlasaKosztAtakŻycieOpis
AtrapaAtrapaTarget DummyNeutralna002Prowokacja
Awaryjne ChłodziwoEmergency CoolantCzęść zamienna1--Zamroź stronnika.
Ta karta to część zamienna"
CzasoprzewijaczCzasoprzewijaczTime RewinderCzęść zamienna1--Cofnij przyjaznego stronnika na twoją rękę.
Ta karta to Część zamienna."
CieniomantkaCieniomantkaShadowbomberKapłan121Okrzyk bojowy: Zadaj 3 pkt. obrażeń każdemu bohaterowi.
ŁomotobotŁomotobotWarbotWojownik113Szał: +1 do ataku.
Nakrecany gnomNakręcany gnomClockwork GnomeNeutralna121Agonia: Dodaj kartę Części zamiennej do twojej ręki.
Niestabilny kamuflazNiestabilny kamuflażFinicky CloakfieldCzęść zamienna1--Daj przyjaznemu stronnikowi Ukrycie do twojej następnej tury.
Ta karta to Część zamienna."
PoszyciePoszycieArmor PlatingCzęść zamienna1--Daj stronnikowi +1 do zdrowia.
Ta karta to Część zamienna."
Przerdzewialy klaksonPrzerdzewiały klaksonRusty HornCzęść zamienna1--Daj stronnikowi Prowokację.
Ta karta to Część zamienna."
Światło NaaruŚwiatło NaaruLight of the NaaruKapłan1--Przywróć 3 pkt. Życia. Jeśli cel jest dalej ranny, przyzwij Strażniczke światłości."
WihajmistrzWihajmistrzCogmasterNeutralna112Ma +2 do ataku, gdy kontrolujesz Mecha.
Wirujace_ostrzaWirujące ostrzaWhirling BladesCzęść zamienna1--Daj stronnikowi +1 do ataku.
Ta karta to Część zamienna."
WybuchobotWybuchobotBoom BotNeutralna111Agonia: Zadaj 1-4 pkt. obrażeń losowemu wrogowi.
Zmiano-odwracaczZmiano-odwracaczReversing SwitchCzęść zamienna1--Zamień atak i zdrowie stronnika.
Ta karta to Część zamienna."
Akwoblin tropicielAkwoblin tropicielGilblin StalkerNeutralna223Ukrycie
Anodowany robocikAnodowany robocikAnodized Robo-TeddyDruid222Prowokacja. Wybierz jedno: +1 Ataku lub +1 Życia.
Bokser cieniaBokser cieniaShadowboxerKapłan223Zadaj 1 pkt. obrażeń losowemu wrogowi za każdym razem gdy postać zostanie uzdrowiona.
Bomba cieniBomba cieniDarkbombCzarnoksiężnik2--Zadaj 3 pkt. obrażeń.
Działo okrętoweDziało okrętoweShip's CannonNeutralna223Zadaj 2 pkt. obrażeń losowemu wrogowi za każdym razem gdy przyzwiesz Pirata.
Ekranowany minibotEkranowany minibotShielded MinibotPaladyn222Boska tarcza
GlewiozukaGlewiozukaGlaivezookaŁowca222Okrzyk bojowy: Daj losowemu przyjaznemu stronnikowi +1 Ataku.
Gobliński fryzuromatGobliński fryzuromatGoblin Auto-BarberŁotr232Okrzyk bojowy: Daj twojej broni +1 do ataku.
Jednooki szubrawiecJednooki szubrawiecOne-eyed CheatŁotr241Otrzymaj Ukrycie za każdym razem gdy przyzwiesz Pirata.
KałużniakKałużniakPuddlestomperNeutralna232
MikromaszynaMikromaszynaMicro MachineNeutralna212Na początku każdej tury otrzymuje +1 do ataku.
Naganiacz mechówNaganiacz mechówMechwarperNeutralna223Twoje Mechy kosztują (1) mniej.
Niestabilny portalNiestabilny portalUnstable PortalMag2--Dodaj losowego stronnika do swojej ręki. Kosztuje (3) mniej.
Ogniste działoOgniste działoFlamecannonMag2--Zadaje 4 pkt. obrażeń losowemu wrogiemu stronnikowi.
Pani BóluPani BóluMistress of PainCzarnoksiężnik214Za każdym razem gdy ten stronnik zada obrażenia ulecz swojego bohatera za tyle samo.
Seal of LightPieczęć ŚwiatłościSeal of LightPaladyn2--Przywróć 4 pkt. Zdrowia swojemu bohaterowi i otrzymaj +2 Ataku w tej turze.
Pozorowanie śmierciPozorowanie śmierciFeign DeathŁowca2--Aktywuj Agonię u wszystkich twoich stronników.
Przywołanie zwierzakaPrzywołanie zwierzakaCall for HelpŁowca2--Dobierz kartę, jeśli to Bestia to kosztuje (4) mniej.
RekombobulatorRekombobulatorRecombobulatorNeutralna232Okrzyk bojowy: Przemień przyjaznego stronnika w losowego stronnika o takim samym koszcie.
SkurczmajsterSkurczmajsterShrinkmeisterKapłan232Okrzyk bojowy: Daj stronnikowi -2 do ataku w tej turze.
Snajper ParochlebcówSnajper ParochlebcówSteamwheedle SniperŁowca223Moc specjalna twojego bohatera może być stosowana wobec stronników.
ŚniegoczłapŚniegoczłapSnowchuggerMag223Zamroź postać zranioną przez tego stronnika.
Trogg kruszyskalnyTrogg kruszyskalnyStonesplinter TroggNeutralna223Otrzymaj +1 Ataku za każdym razem gdy twój przeciwnik rzuci zaklęcie.
TrzaskTrzaskCrackleSzaman2--Zadaj 3-6 pkt. obrażeń. Przeciążenie: (1)
Wirujący iskrobotWirujący iskrobotWhirling Zap-o-maticSzaman232Furia Wichru
WkurzotronWkurzotronAnnoy-o-TronNeutralna212Prowokacja, Boska tarcza
Wybuchowa owcaWybuchowa owcaExplosive SheepNeutralna211Agonia: Zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom.
Życiodajny totemŻyciodajny totemVitality TotemSzaman203Na koniec tury przywróć 4 pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.
ElektrobuławaElektrobuławaPowermaceSzaman332Agonia: Daj losowemu przyjaznemu Mechowi +2/+2.
Fruwająca maszynaFruwająca maszynaFlying MachineNeutralna314Furia Wichru
Gnom eksperymentatorGnom eksperymentatorGnomish ExperimenterNeutralna332Okrzyk bojowy: Dobierz kartę. Jeśli to stronnik, zamieni się w Kurczaka.
Gobliński saperGobliński saperGoblin sapperNeutralna324Ma +4 do ataku kiedy twój przeciwnik ma w ręce 6 lub więcej kart.
HobgoblinHobgoblinHobgoblinNeutralna323Za każdym razem gdy zagrasz stronnika z 1 Ataku daj mu +2/+2.
JutrzenkaJutrzenkaIlluminatorNeutralna324Jeśli na koniec twojej tury kontrolujesz Sekret, przywróć 4pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.
Mała egzorcystkaMała egzorcystkaLil' ExorcistNeutralna323Prowokacja. Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1/+1 za każdego wrogiego stronnika z Agonią.
Ogr mi궜niakOgr mi궜niakOgre BruteNeutralna34450% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga.
Pajęczy czołgPajęczy czołgSpider TankNeutralna334
Piastunka GajuPiastunka GajuGrove TenderDruid324Wybierz jedno - Daj każdemu z graczy po Krysztale Many lub każdy z graczy dobiera kartę.
Piechota GnomoreganuPiechota GnomoreganuGnomeregan InfantryNeutralna314Szarża, Prowokacja
Rozpylacz sadzyRozpylacz sadzySoot SpewerMag333Obrażenia zaklęć +1
Skaczące ostrzeSkaczące ostrzeBouncing BladeWojownik3--Zadaj 1 pkt. obrażeń losowemu stronnikowi. Powtarzaj aż zginie jakiś stronnik.
Szkarłatny czyścicielSzkarłatny czyścicielScarlet PurifierPaladyn343Okrzyk bojowy: Zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom z Agonią.
Technik z MajsterkowaTechnik z MajsterkowaTinkertown TechnicianNeutralna333Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1/+1 oraz dodajesz kartę Części zamiennej do twojej ręki, jeśli kontrolujesz Mecha.
TrybomłotTrybomłotCoghammerPaladyn323Okrzyk bojowy: Daj losowemu przyjaznemu stronnikowi Boską Tarczę oraz Prowokację.
Tygrys metalozębnyTygrys metalozębnyMetaltooth LeaperŁowca333Okrzyk bojowy: Daj swoim pozostałym Mechom +2 Ataku.
Wajcha WihajmistrzaWajcha WihajmistrzaCogmaster's WrenchŁotr313Ma +2 Ataku gdy masz Mecha.
WerbunekWerbunekMuster for BattlePaladyn3--Przyzwij trzech Rekrutów Srebrnej Dłoni 1/1. Wyposaż bohatera w broń 1/4.
Ogrzy HarataczOgrzy HarataczOgre WarmaulWojownik34250% szansy na trafienie złego przeciwnika."
Wybraniec VelenaWybraniec VelenaVelen's ChosenKapłan3--Daj stronnikowi +2/+4 oraz Obrażenia zaklęć +1.
Żelazny senseiŻelazny senseiIron SenseiŁotr322Na koniec twojej tury daj innemu przyjaznemu Mechowi +2/+2.
ChochlikozaChochlikozaImp-losionCzarnoksiężnik4--Zadaj 2-4 pkt. obrażeń stronnikowi. Przyzwij Chochlika 1/1 za każdy zadany punkt obrażeń.
Działo SpaczeniaDziało SpaczeniaFel CannonCzarnoksiężnik435Na koniec twojej tury zadaje 2 pkt. obrażeń losowemu stronnikowi niebędącemu Mechem.
Echo MedivhaEcho MedivhaEcho of MedivhMag4--Umieść na swojej ręce kopię każdego przyjaznego stronnika.
Goblin grzmotnikGoblin grzmotnikGoblin BlastmageMag454Okrzyk bojowy: Jeśli kontrolujesz Mecha, zadaj 4 pkt. obrażeń losowo rozdzielone pomiędzy wrogimi postaciami.
JanJanJeevesNeutralna414Każdy gracz kończący turę dobiera karty, aż będzie mieć ich 3 na ręce.
Klekotnik WyśrubnyKlekotnik WyśrubnyScrewjunk ClankerWojownik425Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu Mechowi +2/+2
Mechaniczny yetiMechaniczny yetiMechanical YetiNeutralna445Agonia: Daj każdemu graczowi Części zamienne
Mechano WzmacnianoMechano WzmacnianoEnhance-o MechanoNeutralna432Okrzyk bojowy: Twoi pozostali stronnicy otrzymują Furię wichru, Prowokację lub Boską Tarczę. (losowo)
MinimagMinimagMini-MageNeutralna441Ukrycie. Obrażenia zaklęć +1
Mistyczka z KezanuMistyczka z KezanuKezan MysticNeutralna443Okrzyk bojowy: Przejmij kontrole nad losowym Sekretem wroga.
Odmagiczniacz X-21Odmagiczniacz X-21Arcane Nullifier X-21Neutralna425Prowokacja. Nie można go wybrać jako celu zaklęcia lub mocy specjalnej.
Olejek osełkowyOlejek osełkowyTinker's Sharpsword OilŁotr4--Daj swojej broni +3 ataku. Combo: Daj losowemu przyjaznemu stronnikowi +3 ataku.
SabotażSabotażSabotageŁotr4--Zniszcz losowego stronnika wroga. Combo: Zniszcz także jego broń.
Szaman KafardunówSzaman KafardunówDunemaul ShamanSzaman454Furia wichru, Przeciążenie: (1) 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga.
Szlamior DuchobieżcaSzlamior DuchobieżcaSiltfin SpiritwalkerSzaman425Dobierz kartę za każdym razem gdy zginie przyjazny Murlok. Przeciążenie: (1)
Trogg twardopaszczyTrogg twardopaszczyBurly Rockjaw TroggNeutralna435Otrzymuje +2 ataku za każdym razem gdy Twój przeciwnik rzuci zaklęcie.
Tycia wyklinaczkaTycia wyklinaczkaWee SpellstopperMag425Sąsiedni stronnicy nie mogą stać się celem zaklęcia lub mocy specjalnej.
Zagubiony biegusZagubiony biegusLost TallstriderNeutralna454
Załogowy szatkownikZałogowy szatkownikPiloted ShredderNeutralna443Agonia: Przyzwij losowego stronnika o koszcie 2.
Zew przodkówZew przodkówAncestor's CallSzaman4--Umieść po jednym, losowym stronniku z ręki każdego gracza na polu bitwy.
Antyczny medibotAntyczny medibotAntique HealbotNeutralna533Okrzyk bojowy: Przywróć 8 pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.
Błyskotron 3000Błyskotron 3000Blingtron 3000Neutralna534Okrzyk bojowy: Wyposaż każdego z graczy w losową broń.
Bolvar FordragonBolvar FordragonBolvar FordragonPaladyn517Gdy masz tę kartę w ręce, otrzymuje +1 do Ataku za każdym razem, gdy zginie przyjazny stronnik.
BombardierBombardierBomb LobberNeutralna533Okrzyk bojowy: Zadaj 4 pkt. obrażeń losowemu wrogiemu stronnikowi.
Druid KłaDruid KłaDruid of the FangDruid544Okrzyk bojowy: Jeśli masz Bestię, przekształć tego stronnika w 7/7."
Głowa MimironaGłowa MimironaMimiron's HeadNeutralna545Jeśli na początku twojej tury kontrolujesz co najmniej 3 Mechy, niszczysz je i tworzysz V-07-TR-0Na.
Grabieżca SpaczeniaGrabieżca SpaczeniaFel ReaverNeutralna588Za każdym razem gdy twój wróg zagra kartę odrzuć 3 karty z góry swojej talii.
Hemet NesingwaryHemet NesingwaryHemet NesingwaryNeutralna563Okrzyk bojowy: Zniszcz Bestię.
Kobaltowy strażnikKobaltowy strażnikCobalt GuardianPaladyn563Za każdym razem gdy przyzwiesz Mecha zyskaj Boską Tarczę.
KwatermistrzKwatermistrzQuartermasterPaladyn525Okrzyk bojowy: Daj swoim Rekrutom Srebrnej Dłoni +2/+2.
Lewitujący obserwatorLewitujący obserwatorFloating WatcherCzarnoksiężnik544Za każdym razem gdy twój bohater otrzyma obrażenia w trakcie twojej tury otrzymaj +2/+2.
Machina oblężniczaMachina oblężniczaSiege EngineWojownik555Dostań +1 Ataku za każdym razem gdy zdobędziesz Pancerz.
Obłakąny bombiarzObłakąny bombiarzMadder BomberNeutralna554Okrzyk bojowy: Zadaj 6 pkt. obrażeń losowo rozdzielone pomiędzy wszystkimi innymi postaciami.
Ogr ninjaOgr ninjaOgre NinjaŁotr566Ukrycie. 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga.
Król bestiiKról bestiiKing of BeastsŁowca526Prowokacja, Okrzyk bojowy: Otrzymaj +1 Ataku za każdą inną Bestię, którą posiadasz.
Serce demonaSerce demonaDeamonheartCzarnoksiężnik5--Zadaj 5 pkt. obrażeń stronnikowi. Jeśli cel jest przyjaznym demonem, daj mu zamiast tego +5/+5.
Strzał kobryStrzał kobryCobra ShotŁowca5--Zadaj 3 pkt. obrażeń stronnikowi i bohaterowi przeciwnika.
Ulepszony reperobotUlepszony reperobotUpgraded Repair BotKapłan555Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu Mechowi +4 do zdrowia.
Vol'jinVol'jinVol'jinKapłan562Okrzyk bojowy: Zamień Życie z innym stronnikiem.
Wilk morskiWilk morskiSalty DogNeutralna574
ZłomobotZłomobotJunkbotNeutralna515Dostań +2/+2 za każdym razem gdy zginie przyjazny Mech.
LightbombBomba światłaLightbombKapłan6--Zadaj każdemu stronnikowi tyle obrażeń ile ma Ataku.
Cykl życiaCykl życiaRecycleDruid6--Wtasuj wrogiego stronnika w talię przeciwnika.
GazolGazolGazloweNeutralna636Dodaj losowego Mecha do swojej ręki za każdym razem gdy rzucisz czar za 1 many.
Golem AnimusaGolem AnimusaAnima GolemCzarnoksiężnik699Zniszcz tego stronnika jeśli na koniec każdej tury jest on twoim jedynym.
Kupiecki Książę GaliwiaszKupiecki Książę GaliwiaszTrade Prince GallywixŁotr658Za każdym razem gdy przeciwnik zagra czar otrzymaj jego kopię i daj mu Monetę.
Mecho-koto-dźwiedźMecho-koto-dźwiedźMech-Bear-CatDruid676Za każdym razem gdy ten stronnik otrzyma obrażenia dodaj kartę Części zamienne do Twojej ręki.
Ogniki błędnikiOgniki błędnikiDark WispersDruid6--Wybierz jedno - Przywij 5 Ogników lub Daj stronnikowi +5/+5 i Prowokacje.
Ogr MogorOgr MogorMogor the OgreNeutralna676Wszyscy stronnicy mają 50% szansy na zaatakowanie niewłaściwego wroga.
TarczowniczkaTarczowniczkaShieldmaidenWojownik655Okrzyk bojowy: Otrzymujesz 5 pkt. pancerza.
ToshleyToshleyToshleyNeutralna657Okrzyk bojowy i Agonia: Dodaj kartę Części zamienne do Twojej ręki.
Załogowy podniebny golemZałogowy podniebny golemPiloted Sky GolemNeutralna664Agonia: Przyzwij losowego stronnika o koszcie 4.
Żelazny molochŻelazny molochIron JuggernautWojownik665Okrzyk bojowy: Wtasuj Minę w talię przeciwnika. Gdy ją dobierze wybuchnie za 10 pkt. obrażeń.
Doktor HukDoktor HukDr. BoomNeutralna777Okrzyk bojowy: Przyzwij dwa Wybuchoboty 1/1. UWAGA: Wybuchoboty mogą wybuchnąć.
Gahz’rillaGahz’rillaGahz’rillaŁowca769Za każdym razem gdy ten stronnik zostanie zraniony, podwaja wartość swojego ataku."
MalornMalornMalorneDruid797Agonia: Wtasuj tego stronnika w swoją talię.
NeptulonNeptulonNeptulonSzaman777Okrzyk bojowy: Dodaj 4 losowe Murloki do Twojej ręki. Przeciążenie: (3)
Płomienny LewiatanPłomienny LewiatanFlame LeviathanMag777Gdy dobierzesz tą kartę zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim postaciom.
Troggzor ZieminatorTroggzor ZieminatorTroggzor the EarthinatorNeutralna766Przyzwij Trogg twardopaszczy za każdym razem gdy twój przeciwnik rzuci czar.
ZmiażdżenieZmiażdżenieCrushWojownik7--Zniszcz stronnika. Jeśli masz rannego stronnika ta karta kosztuje (4) mniej.
Dożynkarz 4000Dożynkarz 4000Foe Reaper 4000Neutralna869Dodatkowo zadaje obrażenia stronnikom obok celu jego ataku.
Szatkownik SzmondakaSzatkownik SzmondakaSneed's Old ShredderNeutralna857Agonia: Przyzwij losowego legendarnego stronnika
Czołg wspomagany MAKSCzołg wspomagany MAKSForce-Tank MAXNeutralna877Boska tarcza
V-07-TR-0NV-07-TR-0NV-07-TR-0NNeutralna848Szarża Mega furia wichru (Może atakować cztery razy w ciągu tury)
Drzewo ŻyciaDrzewo ŻyciaTree of LifeDruid9--Przywróć wszystkie postacie do pełni życia.
Mal'GanisMal'GanisMal'GanisCzarnoksiężnik997Twoje pozostałe Demony mają +2/+2. Twój bohater jest Niewrażliwy.
Mechinżynier TermowtykMechinżynier TermowtykMekgineer ThermapluggNeutralna997Za każdym razem gdy ginie wrogi stronnik, przyzywasz Trędowatego gnoma.
Nakręcany olbrzymNakręcany olbrzymClockwork GiantNeutralna1288Kosztuje (1) mniej za każdą kartę w ręce przeciwnika.

 

Wyjaśnienia do kart

  • Części zamienne są czarami. Są to karty, które będziesz dostawał albo dzięki wystawianiu niektórych stronników, albo gdy zostaną oni zniszczeni. Na przykład Nakręcany gnom po śmierci da ci jedną kartę Części zamienne, a legendarny Toshley da ci je zarówno przy wejściu na stół jak i po swojej śmierci.
  • Niestabilny portal może przyzwać każdego stronnika możliwego do zdobycia i posiadania w kolekcji kart. Czyli nie dostaniesz Miszy czy Leoka czy innego stronnika przyzywanego czarem, czy nawet Sióstr Ysery, ale to co możesz mieć w kolekcji może zostać przyzwane.
  • Pozorowanie śmierci – ta karta wywołała spore zamieszanie. Przede wszystkim ona aktywuje Agonie, ale ani nie uśmierca stronników ani nie zabiera im tej agonii. Do tego łączy się z Baronem Zerwikruszem. Przykładowo jeśli masz na planszy Tkacza sieci, Zbieracza łupów i Barona Zerwikrusza to po użyciu Pozorowania śmierci otrzymasz dwie losowe bestie dzięki Tkaczowi i dwie karty dzięki Zbieraczowi. Wszystkie karty dalej zostaną na planszy i jeśli zginą później to normalnie aktywują swoją agonię ponownie.
  • Snajper Parochlebców – kolejna karta łowcy budząca kontrowersje. Przede wszystkim musisz wiedzieć, że karta ta działa tylko z mocą łowcy. Więc jeśli w jakiś sposób Snajper zostanie skopiowany do np. czarnoksiężnika czy wojownika to po prostu będzie zwykłym stronnikiem 2/3. Jeśli chodzi o łowcę jednak jego moc będzie w pełni działała i tutaj może mieć spore pole do popisu bo mocą łowcy będziesz mógł normalnie celować i atakować czy to stronników czy bohatera przeciwnika – decyzja należy do ciebie.
  • Skaczące ostrze – to karta, która pozwoli na wiele ciekawych kombinacji. Na szczęście jest dobrze przemyślana (możesz przeczytać jedną z ciekawszych kontrowersji na dole strony w tweetach developerów)
  • Wybraniec Valena – tutaj jest oczywiście literówka i Blizz o niej wie, zostanie poprawiona i karta będzie nazywać się Wybraniec Velena.
  • Sabotaż – niektórzy gracze chcieli mordować tym Tyriona i niszczyć od razu broń, która daje. Hearthstone jednak tak nie działa – jeśli Sabotaż zabije Tyriona to najpierw będzie chciał zniszczyć broń (jeśli ona jest), a dopiero potem broń od Tyriona zostanie założona.
  • Szaman Kafardunów i Ogr Ninja – te dwie karty mają nową mechanikę – 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga. Mechanika ta jest tym bardziej ciekawa, że omija ona prowokacje czy ukrytych stronników. Oznacza to że jeśli przeciwnik ma na planszy ukrytego stronnika i stronnika z prowokacją to atakując jednym z tych dwóch ogrów w stronnika z prowokacją masz 50% szansy na zaatakowanie tego ukrytego albo po prostu wrogiego bohatera. Można zatem omijać prowokacje albo zabijać ukrytych stronników.
  • Błyskotron 3000 może dać nam dowolną broń z całej gry. Każdemu. I do tego broń, która daje jest złota.
  • Głowa Mimirona – stronnik ten też jest mechem, więc też podchodzi pod wymaganie 3 mechów. Oznacza to, że w zasadzie wystarczą dwa mechy i Głowa, aby stworzyć Voltrona.
  • Doktor Huk ma opis „Okrzyk bojowy: Przyzwij dwa Wybuchoboty 1/1. UWAGA: Wybuchoboty mogą wybuchnąć.”Wybuchoboty brzmią średnio dlatego Blizz zapowiedział zmianę (po sugestii jednego z graczy na forum) na nowa – Hukoboty!
  • Gahz’rilla – wychodzi na to, że łowca dostaje najwięcej kontrowersyjnych kart póki co. Trzeba pamiętać, że atak podwaja się za każdym razem – po pierwszym uderzeniu będzie go już 12, ale po drugim już 24…
  • Dożynkarz 4000 – jego opis „Dodatkowo zadaje obrażenia stronnikom obok celu jego ataku.” dotyczy oczywiście tylko stronników. Jeśli Dożynkarz zaatakuje bohatera przeciwnika to obrażenia otrzyma tylko bohater. Tak samo jeśli Dożynkarz zostanie zaatakowany to tylko atakujący stronnik otrzyma obrażenia.
  • V-07-TR-0N – opis wszystko tłumaczy, ale w ramach potwierdzenia – tak, Voltron będzie mógł zaatakować cztery razy na turę.
  • Ogre Warmaul – ta broń ma tą samą mechanikę 50% szansy na trafienie złego przeciwnika i prawdopodobnie z uwagi na to także będzie mogła omijać prowokacje i zabijać ukrytych stronników.
  • Druid of the Fang – opis „Okrzyk bojowy: Jeśli masz Bestię, przekształć tego stronnika w 7/7.” nie precyzuje czy Bestia ma być na planszy czy w ręce, ale wydaje nam się, że musi ona być na planszy. Wtedy Druid of the Fang zamieni się w stronnika 7/7 – Bestia zostaje tak jak była, to Druid się zamienia.
  • Malorne (Legendę druida) będzie można uzyskać z Tkacza Sieci.
  • Tree of Life (Przywróć wszystkie postacie do pełni życia.) + Kapłanka Auchenaiów = zniszczenie wszystkich stronników i obu bohaterów.
  • Czy Tree of Life przywraca życie również bohaterom? Przywraca jest WSZYSTKIEMU na planszy – stronnikom i bohaterom.
  • Kezan Mystic (Okrzyk bojowy: Przejmij kontrole nad losowym Sekretem wroga.) ukradnie sekret taki jak Snajperstwo czy Lustrzany Byt bez odpalania go. Okrzyki bojowe zawsze uruchamiają się pierwsze.
  • Jeśli zatrzymasz Flame Leviathana (Gdy dobierzesz tą kartę zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim postaciom.) na ręce startowej to nic się nie stanie. Nie odpali się jej zdolność.
  • Gazlowe (dostajesz Mecha jeśli użyjesz czaru za 1 many) + Ogień Duszy (kosztujący 1 many) = Otrzymaj Mecha, następnie odrzuć kartę.
  • Jak działa Gazlowe z Uczennica Czarnoksiężnika (zmniejsza koszt czarów o 1)? Jeśli będziesz miał Lodową lance za 0 many to się nie odpali, ale jak będziesz miał Pocisk lodu za 1 many to się odpali.
  • Czy Hobgoblin (Za każdym razem gdy zagrasz stronnika z 1 Ataku daj mu +2/+2.) buffuje Rekrutów Srebrnej Dłoni (z umiejętności paladyna) i totemy? Nie. Musisz zagrać kartę z ręki. Nie zadziała też w połączeniu z kartą Werbunek (Przyzwij trzech Rekrutów Srebrnej Dłoni 1/1. Wyposaż bohatera w broń 1/4.) gdyż nie grasz Rekrutów z ręki tylko przyzywasz ich na pole bitwy.
  • Burrowing MineCo się stanie jeśli Imp-losion (Zadaj 2-4 pkt. obrażeń stronnikowi. Przyzwij Chochlika 1/1 za każdy zadany punkt obrażeń.) zabije stronnika z 1 pkt. życia, ale zada mu 3 pkt. obrażeń? Otrzymasz tyle Chochlików (Impów) ile zostało zadanych obrażeń czyli w tym wypadku 3, nawet jeśli stronnik miał tylko 1 pkt. życia.
  • Czy Chochliki przyzywane przez Imp-losion będą takie same jak Chochliki od Chochlistrzyni? Będą miały inną grafikę.
  • Jak na Minę wtasowywaną w talię przez Iron Juggernaut (Okrzyk bojowy: Wtasuj Minę w talię przeciwnika. Gdy ją dobierze wybuchnie za 10 pkt. obrażeń.) zadziała Tropienie i Kradzież MyśliMina nie zostanie odpalona w żadnym z tych wypadków.
  • Czy Mina uruchamia Lodowy blok? Nie, jeśli wybuchnie ona w twojej turze gdyż sekrety nie odpalają się w turze ich właściciela.
  • Jeśli masz 10 kart na ręce i dobierzesz Minę jako 11, więc karta ulegnie spaleniu czy mimo to odpali się jej 10 pkt. obrażeń? Nie, Mina wyparuje bez zadawania obrażeń.
  • Czy można ukraść Minę przy pomocy Kradzieży Myśli? Czy odpali się wtedy? Możesz ją ukraść, ale nie odpali się wtedy i będzie jak normalna karta na Twojej ręce. Możesz nawet ją zagrać i nic się nie stanie (żadnego efektu), ale liczy się ona jako czar.
  • Czy jeśli zagram Iron Juggernaut po czym cofnę go jakoś na własną rękę i zagram na nowo to wróg otrzyma dwie miny do talii? Tak, będą dwie miny w jego talii.
  • Co jeśli Kezan Mystic (Okrzyk bojowy: Przejmij kontrole nad losowym Sekretem wroga.) ukradnie taki sam sekret jak ten, który już masz aktywny? Będzie on próbował ukraść sekret, którego nie masz, a jeśli nie będzie to możliwe (np. zarówno Ty jak i wróg macie Lodowe bloki) to po prostu zniszczy sekret wroga.
  • Jaraxxus jako bohater i Mal’Ganis (Twoje pozostałe Demony mają +2/+2. Twój bohater jestNiewrażliwy.) – Jaraxxus będzie niewrażliwy, ale nie dostanie +2/+2.
  • Jeśli masz Mal’Ganisa na planszy i dobierzesz kartę mocą bohatera to czy tracisz 2 pkt. życia? Nie, nie tracisz życia, a karta jest dobierana.
  • Malorne (Agonia: Wtasuj tego stronnika w swoją talię.) + Baron Zerwikrusz = 2x Malorne wtasowany do talii? Nie. Tylko jeden Malorne zostanie wtasowany do talii.
  • Czy efekt Mogor the Ogre (Wszyscy stronnicy mają 50% szansy na zaatakowanie niewłaściwego wroga.) kumuluje się? Co się stanie jeśli masz już innego Ogra, który ma już 50% szansy na zaatkowanie niewłaściwego wroga? Tak kumuluje się! Najpierw Mogor zmyli Ogra, po czym Ogr zmyli sam siebie.
  • Aby zdobyć nagrodę za zebranie wszystkich piratów lub wszystkich murloków wystarczy zebrać klasycznych murloków i piratów. Ci z dodatku GvG nie są wymagani do osiągnięcia i nagrody.
  • Czy Siege Engine (Dostań +1 Ataku za każdym razem gdy zdobędziesz Pancerz.) dostaje +1 ataku za każdy punkt Pancerza jaki otrzymasz czy za każdym razem gdy otrzymujesz Pancerz? Za każdym razem gdy otrzymujesz Pancerz czyli moc Wojownika da mu +1 ataku, mimo że zdobędzie +2 Pancerza.
  • Czy Shadowboxer (Zadaj 1 pkt. obrażeń losowemu wrogowi za każdym razem gdy postać zostanie uzdrowiona.) w połączeniu z Kręgiem Uzdrawiania będzie kolejno na przemian leczyć i zadawać obrażenia? Wcześniej by tak było, ale teraz z GvG AOE leczenie będzie leczyć wszystkich naraz zamiast pojedynczo jak wcześniej. Teraz będzie to działało tak jak obrażenia AOE. Po prostu najpierw wszystkich uleczy, a następnie Shadowboxer się aktywuje.
  • Trogg twardopaszczy (Otrzymuje +2 ataku za każdym razem gdy Twój przeciwnik rzuci zaklęcie.) potraktowany przez kapłana czarem Słowo cienia: Bół – czy zginie czy dostanie buffa? Zginie i tak, ale jako 5/5.
  • King of Beasts (Prowokacja, Okrzyk bojowy: Otrzymaj +1 Ataku za każdą inną Bestię, którą posiadasz.) otrzymuje +1 ataku za każdą Bestię na polu bitwy. O to chodzi w jego opisie.
  • Jeśli masz Mal’Ganisa na planszy i zagrasz Jaraxxusa, a przeciwnik ma sekret Snajperstwo to najpierw Jaraxxus dostanie 4 pkt. obrażeń (jak zawsze w tym wypadku) po czym z 11 pkt. życia zamieni się w bohatera i będzie już Niewrażliwy dzięki Mal’Ganisowi. Wymaga to jednak potwierdzenia, gdyż CM Zeriyah, który o tym pisał nie był do końca pewien.
  • Vol’jin (Okrzyk bojowy: Zamień Życie z innym stronnikiem.) zamienia się z obecnymi punktami życia stronnika. Czyli jak zagrasz go na Rannego Mistrza Ostrzy z 3 pkt życia to Vol’jin będzie miał 3 punkty życia max.
  • Jeśli Ogr (z 50% szansy na zaatkowanie niewłaściwego przeciwnika) zaatakuje w Paladyna z Szlachetnym poświęceniem to czy Ogr może spudłować w przyzwanego Obrońce? Zależy od kolejności w jakiej byli zagrani. Jeśli Ogr był zagrany pierwszy to może spudłować w przyzwanego Obrońce.
  • Jeśli zagrasz Minę z ręki (po kradzieży jej Kradzieżą Myśli) to nic się nie dzieje – nie dobierasz karty, ani nie dostajesz obrażeń.
  • Czy obrażenia Miny są zwiększane przez bonus do Obrażeń od zaklęć? Nie.
  • Co się stanie jeśli dobierzesz minę przy pomocy Dalekowidzenia (Dobierz kartę. Ta karta kosztuje (3) mniej.)? Mina wybucha zadając obrażenia. Trzeba uważać ;-)
  • Vol’jin straci życie, które zamienił jeśli zostanie wyciszony, więc znowu będzie miał 2 pkt. życia.
  • Czy jeśli Flame Leviathan zostanie cofnięty na rękę to zadaje 2 pkt. obrażeń? Nie, zadaje tylko w momencie dobrania z talii.
  • Nie można zabić Jaraxxusa przy pomocy Paktu Ofiarnego jeśli na planszy jest Mal’Ganis.
  • Mal’Ganis jest na planszy, bohater jest Jaraxxusem czy jeśli atakujesz stronników bronią to dostajesz obrażenia? Nie, jesteś Niewrażliwy.
  • Mag ma 2 pkt. życia po uruchomieniu Lodowego bloku, gdy przychodzi jego tura dobiera Flame Leviathana – jest dalej Niewrażliwy czy ginie? Ginie bo Lodowy blok skończył się wraz z poprzednią turą przeciwnika.
  • Co się stanie jeśli masz na planszy Feugena i Stalaga i użyjesz Pozorowania śmierci (Aktywuj Agonię u wszystkich twoich stronników)? Czy pojawi się Thaddius? Jeśli żaden z nich wcześniej nie zginął to nic się nie stanie.
  • Jeżeli zagramy Bolvara Fordragona mającego 1 pkt ataku mając na stole Hobgoblina to dostanie bonus +2/+2. Jeżeli Bolvar przy zagraniu go będzie miał więcej niż 1 pkt ataku – bonusu nie dostaje.
  • Bonus do obrażeń od zaklęć działa na Lightbomb.
  • Gdy na stole mamy Troggzora the Earthinatora i przeciwnik rzuci zaklęcie, to przyzwany Bulry Rockjaw Trogg nie dostaje bonusu za zaklęcie które go przyzwało. Przykładowo gdy przeciwnik cofnie nam Troggzora przy użyciu Recycle to na stole pozostaje nam zwykły Bulry Rockjaw Trogg.
  • Anima Golem może zostać wyciszony, dzięki czemu jego umiejętność specjalna nie będzie działać.
  • Pozorowanie śmierci zadziała podwójnie gdy na stole mamy Barona Zerwikrusza.
  • Efekt Gazlowe’a działa tylko gdy aktualny koszt rzucania zaklęcia wynosi 1 lub więcej.
  • Jednym z powodów osłabienia Licytatora z Gadżetonu są Części zamienne, które mają z nim zbyt dużą synergię.
  • Jeżeli istnieje taka możliwość to Hemet Nesingwary musi użyć swojej umiejętności, nie można jej zignorować.
  • Wybuchowa owcaZatrute nasiona + Wybuchowa owca nie wyczyści całej planszy. Najpierw Zatrute nasiona zabiją wszystko, potem działają efekty Agonii, a dopiero później stronnicy 2/2 zostają przywołani.
  • Gdy rzucimy na stół Rannego Mistrza Ostrzy, a następnie uleczymy go Light of the Naaru to przywołana Strażniczka światłości nie otrzyma bonusowych punktów ataku.
  • Trade Prince Gallywix nie daje zwykłego Coina. Daje nam Gallywix’s Coin, który nie aktywuje umiejętności specjalnej Gallywixa.
  • Auchenai + Light of the Naaru = zadanie obrażeń i przywołanie Strażniczki światłości, jeżeli nie zabijemy celu.
  • 2x Wee Spellstopper obok siebie = 2x odporne na zaklęcia Wee Spellstopper
  • Gdy jesteśmy nietykalni dzięki Mal’Ganisowi to nie działa też efekt fatigue. Nie dostajemy też obrażeń przy użyciu umiejętności specjalnej czarnoksiężnika.
  • 2x Mal’Ganis = +4/+4 dla wszystkich naszych demonów
  • Gdy mając na stole Hobgoblina przywołamy Głodnego kraba, który zje murloka to nasz Krab dostaje podwójny bonus, najpierw od Hobgoblina, a potem za zjedzenie murloka.
  • Gdy mamy na stole Hobgoblina i Miecz Sprawiedliwości w użyciu to gdy przywołamy stronnika z 1 pkt ataku dostanie on podwójny bonus do statystyk.
  • Gdy na stole mamy Mistress of Pain to obrażenia zadane przez Cienisty ogień nie liczą się jako obrażenia które nas uleczą.
  • Fel Cannon atakuje też naszych stronników
  • Trade Prince Gallywix + Wiedziciel Czo dają 2 kopie tego samego zaklęcia.
  • Jeśli masz na planszy Kapłankę Auchenaiów i zaatkujesz przy pomocy Mistress of Pain (Za każdym razem gdy ten stronnik zada obrażenia ulecz swojego bohatera za tyle samo) to wywołasz pętle cierpienia. Mistress po zaatakowaniu będzie chciała uleczyć bohatera, ale z racji, że jest Kapłanka na stole to zada mu obrażenia (powiedzmy 1 pkt.) po czym zorientuje się, że właśnie zadała obrażenia więc ponownie będzie chciała uleczyć bohatera i znowu zada mu obrażenia, po czym znowu się zorientuje… I tak aż zginiesz. Film z tego z pewnością pojawi się zaraz po premierze na YouTube.