Karty na arenę – neutralne rzadkie

Witaj w rankingu neutralnych rzadkich kart na arenę. Ranking ten został ułożony przez uważanego, za jednego z najlepszych graczy arenowych – Trumpa dla serwisu LiquidHearth. Przetłumaczyliśmy ten ranking na nasz język, wraz z polskimi nazwami kart, itd. Poprzednia część rankingu zajmowała się kartami neutralnymi zwykłymi jeśli jeszcze go nie czytałeś to zerknij do niego aby poznać metody oceniania oraz kilka podstawowych informacji na temat całego rankingu, sześciu stopni oceniania kart oraz Vanilla Testu.

Karty rzadkie posiadają często specyficzną mechanikę z uwagi na swoją większą rzadkość, więc kilka rzeczy w samym ocenianiu musieliśmy zmienić.

  • Zmiana Vanilla Testu: Wielu świetnych stronników z tej listy obalałoby Vanilla test, którym posługiwaliśmy się w poprzednim zestawieniu. Jednak biorąc pod uwagę bardzo dobre zdolności tych stronników musimy zastanowić się czy rekompensują one większy koszt many jak na swoje statystyki. Najlepszym przykładem jest Pędzący kodo | Stampeding Kodo – za stronnika z statami 3/5 chcielibyśmy zapłacić 4 punkty many, ale jednocześnie bardzo chętnie zagralibyśmy kartę kosztującą jeden punkt many z efektem „Zniszcz losowego stronnika przeciwnika z 2 lub mniej ataku. Dobierz kartę.” Takie właściwości otrzymujemy z wieloma z tych stronników, dlatego są one warte swojej ceny.
  • Karty rzadkie, które są dobre tylko z innymi takimi rzadkimi kartami: Murloki są kiepskie właśnie z uwagi na to, że wymagają dużej ich ilości i wzajemnego buffowania siebie nawzajem, aby być dobrymi stronnikami. Wszystkie takie karty mają potężne efekty, ale są ryzykownymi wyborami gdyż wymagają talii skrojonej specjalnie pod nie. Problemem z nimi jest to, że jeśli trafiają Ci się we wczesnym etapie wybierania kart na arenę to nie chcesz ryzykować brania ich i liczenia, że jakimś cudem dojdą Ci inne takie karty i nawzajem się zbuffują – to praktycznie nigdy nie wychodzi. Znowu jeśli zaczną Ci się trafiać w późniejszej fazie to już i tak jest za późno na branie ich bo wcześniej nie brałeś żadnych z ich rodzaju, więc nie będą się buffować. Jesteś w kropce z nimi, nigdy nie ma dobrej chwili, aby je brać, a liczenie na łut szczęścia zakończy się tylko frustracją z powodu szybkiej porażki.
  • Najczęściej występujący scenariusz: Z uwagi na niesamowite zdolności tych kart, które często mają bonusy lub minusy bardzo ważne jest aby nie utknąć w rozważaniu tylko jednego scenariusza – najlepszego lub najgorszego. Istnieje niesamowicie wiele wariacji w każdej grze i najlepszy/najgorszy scenariusz praktycznie nigdy się nie zdarza. Oceniając karty przed wyborem skup się na tym, co będzie miało miejsce najczęściej/przeważnie/średnio.

Kilka wyjaśnień:

  • Karty są oceniane „w próżni” w kontekście jakby były pierwszą kartą, którą wybierasz na Arenie. Przy 20 kartach te oceny powinny się zmieniać dla Ciebie bo wiesz już wtedy mniej więcej jaką talię będziesz miał i jakie są jej siły i słabości. Bądź elastyczny.
  • Poradnik jest aktualny obecnie i wszystkie patche zostały wzięte pod uwagę.
  • Ten dokument będzie zmieniał się z czasem tak jak sam Trump bedzie zmieniał ocenę stronników na arenie.

Najlepsze karty rzadkie na Arenę

Karty, o których marzysz za każdym razem gdy pojawia się następny wybór. Każda z tych kart jest natychmiastowo wybierana jak tylko je zobaczysz.

Lazurowy smokowiec1. Lazurowy smokowiec | Azure Drake

Lazurowy smokowiec jest niesamowity. Nawet bez bonusu do Obrażeń zaklęć jest bardzo wydajny. W przypadku większości stronników takich jak on, posiadających dwa efekty często pojawia się wiele dyskusji czy są faktycznie kartą dwa w jednym, podstawą tej debaty jest fakt, że gołe statystyki tych stronników są zaniżone jak na ich koszt i bez tych efektów nie są jego warte. Jakkolwiek w przypadku Lazurowego smokowca nie ma takich dyskusji. Krasnolud z Czarnorytnych | Dark Iron Dwarf jest na drugim miejscu jeśli chodzi o zwykłe karty, a Lazurowy smokowiec podchodzi do tej samej kategorii. Jasne, kosztuje dodatkowy punkt many, ale bonusy jakie daje są tak dobre, że wybaczymy mu to. Jeśli do tego dodasz jeszcze sytuacyjny efekt bonusu do Obrażeń zaklęć uzyskasz kartę, która wybija się nad wszystkie pozostałe rzadkie karty.

Jeśli chodzi o koszt many, Lazurowy smokowiec jest całkiem akceptowalny za 5 punktów. Wspominaliśmy wcześniej o tym, że karty za 4 many są bardzo upchane znakomitymi wyborami, ale w okolicach 5 punktów many mamy więcej luzu, co jeszcze bardziej zwiększa korzyści z Smokowca.

 

Dowodca Argentu2. Dowódca Argentu | Argent Commander

Dowódca Argentu co prawda nie jest taką samą kartą typu dwa w jednym jak Lazurowy smokowiec, ale i tak jest świetną kartą w najwyższym zakresie krzywej many. Dowódca Argentu zabije coś w 95% gier, w których go użyjesz. Wydajnosć tej karty jest niesamowita. Lubimy Dowódce Argentu już za samą Szarżę – za wysoki koszt dostajemy kartę, która od razu robi coś na planszy – to coś co omawialiśmy w przypadku Czempion Wichrogrodu | Stormwind Champion. Boska Tarcza świetnie łączy się z Szarżą i sprawia, że Dowódca Argentu nie jest po prostu czarem za 4 punkty obrażeń jeśli chciałby uderzyć jakiegoś większego stronnika. Dodatkowo jego zdrowe łupnięcie czterema punktami ataku sprawia, że sam w sobie jest okej. Z uwagi na to przeważnie zabije jeszcze jednego stronnika przeciwnika, który będzie go musiał zlikwidować z uwagi na duże zagrożenie jakie stanowi dla niego. Oczywiście w większości wypadków zabije go jakiś słabszy stronnik jak tylko zniknie jego Boska Tarcza, w końcu ma tylko 2 punkty życia, ale w takim momencie już i tak spełnił swoje zadanie, ile jeszcze można by oczekiwać?

 

Świetne karty rzadkie na Arenę

Jedne z najlepszych kart, zwykle nie będziesz miał się co zastanawiać gdy zobaczysz jedną z tych kart.

Pedzacy kodo3. Pędzący kodo | Stampeding Kodo

Pędzący kodo jest jak wielki znak STOP. Niszcząc wrogiego stronnika gdy pojawia się na planszy wraz z swoimi statami 3/5 kończy wszelkie machlojki aggro jakie wróg mógł próbować. Warto wspomnieć, że Pędzący kodo nie pasuje za dobrze do talii aggro. Fakt ten jednak nie obniża jego wartości gdyż idealnie pasuje do talii midrange (średni zasieg) i kontrolnych. Jest tak dobry w nich, że warto wybrać go na wczesnym etapie i skłonić się do nich w kolejnych wyborach z uwagi na niego. Większość talii arenowych przeważnie skupia się na midrange i tak.

 

Nozownik4. Nożownik | Knife Juggler

Krąży kawał o tym jak to Nożownik ma ukryty napis „Prowokacja” w swoim opisie i zdecydowanie jest to kawał mający wiele wspólnego z rzeczywistością. Nożownik zdaje Vanilla test i potrafi obrócić grę na naszą korzyść. Kawał z Prowokacją jest prawdziwy, gdyż mimo, że umiejętność Nożownika nie ma natychmiastowego czy wielkiego wpływu od razu na rozgrywkę, to jednak zyskuje sporą przewagę z czasem i potrafi nieźle namieszać w szeregach przeciwnika. Nie ma żadnego innego stronnika za dwa many, który tak szybko wychodziłby spoza kontroli przeciwnika jak Nożownik.

 

Smokowiec zmierzchu5. Smokowiec zmierzchu | Twilight Drake

Smokowiec zmierzchu jest podobny do Yeti z Zimnych Wichrów | Chillwind Yeti. Duży stronnika za 4 many z 4 punktami ataku i potencjalnie sporym życiem. Smokowiec zmierzchu jest często gorszy niż Yeti, ale tylko kilka kart nie jest, ale żeby być uczciwym Smokowiec zmierzchu w trzeciej lub czwartej turze może być potencjalnie większy. Ma on też słabą reputacje z uwagi na jego podatność na Wyciszenie. Będę się tu jednak spierał na temat tego czy jest to spory minus dla niego – nawet jeśli zostanie Wyciszony to ciągle ma staty 4/1 więc zabije cokolwiek go zaatakuje, a już i tak wchłonął na siebie potężny efekt. Głównym minusem Smokowca zmierzchu, pomijając Wstrząs ziemi | Earth Shock, jest to, że jest on kiepski jeśli dojdzie w późniejszym etapie gry. Koniec końców jednak Smokowiec zmierzchu postawiony w odpowiednim momencie będzie największym zagrożeniem na planszy.

 

Sloncowierca6. Słońcowierca | Sunwalker

Słońcowierca jest wszystkim czego oczekujesz od stronnika z Prowokacją. Jest wystarczająco grubym aby postać chwilę i ma wystarczająco wiele ataku, żeby zabić to co go zaatakuje. Jasne, sześć many to sporo i nie chcesz mieć za wielu stronników za sześć many, ale Słońcowierca jest wystarczająco dobry, aby powalczyć o miejsce jeśli nie możesz dostać Dowódcy Argentu, w niektórych taliach może być nawet lepszy. Można powiedzieć, że jego minusem jest brak natychmiastowego wpływu na planszę, ale nie zgodzę się tym z dwóch powodów. Przede wszystkim chcemy, aby nasi drożsi stronnicy mieli natychmiastowy wpływ na planszę, bo tak przynajmniej są w stanie coś zrobić zanim zostaną usunięci od razu. Jakkolwiek wchłanianie czarów usuwających i ataków stronników jest dokładnie tym czego oczekujemy od Słońcowiercy z jego sporym życiem, Boską Tarczą i Prowokacją. Po drugie Słońcowierca wywiera natychmiastowy wpływ na plansze przez to, że jest taki wielki gdy go postawisz, ma niewidzialny opis na karcie „Zmień wszelkie plany swojego przeciwnika i spraw, aby skupił się wyłącznie na zabiciu Słońcowiercy”.

 

Technik kontroli umyslu7. Technik kontroli umysłu | Mind Control Tech

Technik kontroli umysłu przechodzi Vanilla test z swoimi 3/3 za 3 i byłby używany nawet bez żadnej zdolności. Bez względu na wariant i sytuacyjność jego zdolności jest ona ciągle plusem na już w miarę dobrym stronniku. Przyglądając się jego zdolności z bliska od razu widać, że jest ona potężna i z tego powodu jest tak wysoko na naszej liście. Można się sprzeczać, że Technik kontroli umysłu nie powinien być tak wysoko, gdyż jego zdolność ma tak wysokie wymagania, aby jej użyć. Jednak ten argument nie jest dobry, bo to Ty wybierasz kiedy chcesz go zagrać. Jeśli nie jesteś pod presją, zawsze możesz go zachować i pozwolić swojemu przeciwnikowi zastawić jego planszę. Znowu jeśli jesteś pod presją może go zagrać po prostu i 3/3 i tak dobrze się spisze.

Pułapką w jaką wpadają gracze gdy oceniają karty z takim skrajnymi scenariuszami jak Technik kontroli umysłu jest to, że skupiają się zbytnio na najlepszej lub najgorszej sytuacji. Jeśli zachowałeś swojego Technika kontroli umysłu do momentu gdy jego zdolność będzie mogła się odpalić, to przeważnie uda Ci się podkraść od przeciwnika coś dobrego, otrzymując tym samym wymianę dwa za jeden od razu. Kolejną rzeczą wartą przemyślenia jest fakt, że Twoi przeciwnicy nie będą grali samych słabych stronników. Można się spierać, że najgorszą sytuacją jest gdy trzymasz go przez całą grę i nigdy nie wykorzystasz nawet 3/3 z niego, jednak tutaj bardziej bym się skłaniał ku błędowi w rozgrywce bo ktoś był zbyt chciwy.

Zwróć uwagę jedynie na to, że Technik kontroli umysłu spada niżej w rankingu jeśli budujesz talię Maga i masz już dostęp do Fala płomieni | Flamestrike.

 

Obronca Argusa8. Obrońca Argusa | Defender of Argus

Obrońca Argusa był świetnym stronnikiem, ale trochę osłabił się po nerfie (Obrońca Argusa wcześniej miał staty 3/3, obecnie 2/3). Przy 4 many i 3/3 nie było na nim tyle presji, aby nadrabiał swoją zdolnością, zbuffowanie jednego stronnika przez niego i nadanie mu prowokacji już czyniło z niego opłacalną kartę za 4 many. Jednak jako 2/3 jest znacznie mniej istotny sam w sobie i żeby być wartym tych czterech punktów many musi zbuffować dwóch stronników przy pomocy swojej zdolności. Oczywiście jest świetny jeśli uda Ci się zbuffować nim dwóch stronników, ale trudniej jest uzyskać z niego tyle przydatności co wcześniej.

 

Chochlistrzyni9. Chochlistrzyni | Imp Master

Chochlistrzyni  jest delikatnym rodzajem zagrożenia. Pojawi się we wczesnej fazie gry i zacznie tworzyć nowych stronników, co prawda mają oni tylko 1/1, ale sumują się. Chochlistrzyni może być często zignorowana, bo przecież 1/1 nie są groźnymi stronnikami, ale są świetnymi celami do buffowania. Dodatkowym plusem jest to, że mali, rozproszeni stronnicy są świetni w obronie, mogą wziąć na klatę trochę ataków jeśli przeciwnik przeceni zagrożenie jakie prezentują.

 

Cesarska kobra10. Cesarska kobra | Emperor Cobra

Sporym wyzwaniem będzie nie uzyskanie wymiany jeden za jeden z pomocą Cesarskiej kobry. Co prawda we wczesnej fazie jej zdolność nie jest zbyt znacząca, jakkolwiek Cesarska kobra jest fajna w tym, że jest tanim stronnikiem, który zawsze się przyda czy to we wczesnej fazie czy w później. Głównym problemem z stronnikami za 2 i 3 many jest to, że są kiepskimi kartami jeśli dobierzesz je w późniejszej fazie gry. Cesarska kobra praktycznie nigdy nie jest nieprzydatna i w tym tkwi sporo jej wartości.

 

 

Dobre karty rzadkie na Arenę

Może nie tak błyskotliwe jak te z poprzedniej kategorii, karty te są bardzo istotne w każdej mocnej talii i będziesz chciał wypełnić ją nimi w jak największym stopniu.

Dziki piromanta11. Dziki piromanta | Wild Pyromancer

Dziki piromanta jest stronnikiem 3/2 za 2 many, wiec już na starcie jest dobry. Jego zdolność może wydawać się minusem, ale to  Ty masz nad nią pełną kontrolę. Nawet jeśli zdecydujesz się nigdy nie skorzystać z jego zdolności i tak otrzymujesz Bagienny raptor | Bloodfen Raptor, który jest absolutnie okej. Istnieje w nim jednak potencjał, na to aby obrócić jego zdolność w plus dla Ciebie.

 

Ranny mistrz ostrzy12. Ranny mistrz ostrzy | Injured Blademaster

Ranny mistrz ostrzy może wydawać się podchwytliwy, ale prawda jest taka, że goły stronnik 4/3 za 3 many jest całkiem dobry. U niektórych klas może zyskać trochę na wartości, szczególnie u Kapłana, ale u każdej innej też jest solidnym stronnikiem, który sprawdzi się dobrze w każdej talii. Ranny mistrz ostrzy bardzo dobrze zgrywa się z innym dobrym, zwykłym stronnikiem – Widzący z Kręgu Ziemi | Earthen Ring Farseer. Co prawda biorąc pod uwagę popularność stronników 3/2, jego wartość trochę spada, jednak nie aż tak bardzo.

 

Nauczycielka Purpurowych13. Nauczycielka Purpurowych | Violet Teacher

Nauczycielka Purpurowych ma statystyki dokładnie takie jakich oczekujemy od stronnika za 4 many. Jej zdolność jest wisieńką na torcie, bez względu na to czy uda się ją uruchomić czy nie. Jedynym minusem Nauczycielka Purpurowych jest fakt, że kosztuje ona 4 many, a miejsce dla stronników za 4 many jest bardzo mocno obstawione już. Przekleństwem wszystkich stronników za 4 many jest to, że wielu z nich jest tak dobrych – Nauczycielka Purpurowych jest świetna jako pierwsza karta do wyboru, ale nie jest w stanie konkurować z Krasnolud z Czarnorytnych | Dark Iron Dwarf.

 

Plugastwo14. Plugastwo | Abomination

Plugastwo jest tykającą bombą zegarową. Jest praktycznie nieuniknionym, że zabije ono jakiś stronników gdy samo zginie. Cały sekret polega na tym, że Plugastwo ma Prowokację. Ta Prowokacja zabiera przeciwnikowi wszelkie opcje ataku, pozwalając Twoim stronnikom na odpowiednie ustawienie przed jego Agonią. Trzeba jednak pamiętać, że Plugastwo może wypaść kiepsko w agresywnych taliach, gdzie jego Agonia może narobić więcej złego Tobie zamiast wrogowi.

 

 

Średnie karty rzadkie na Arenę

Te karty są okej, jak mówi ich nazwa – powinieneś czuć się spoko gdy je wybierasz, ale nigdy podekscytowany.

Zabojca z Krukowiska15. Zabójca z Krukowiska | Ravenholdt Assassin

Zabójca z Krukowiska jest drogi, ale Ukrycie i siedem punktów ataku oznacza, że zawsze zabije cokolwiek będziesz chciał usunąć z drogi. Może nie jest najbardziej ekscytującym stronnikiem w późniejszej fazie gry, ale Ukrycie nadrabia za koszt, gwarantując, że nikt go nie sprzątnie podczas gdy właśnie cała turę poświęciłeś na wystawienie go.

 

Licytator z Gadzetonu16. Licytator z Gadżetonu | Gadgetzan Auctioneer

Licytator z Gadżetonu jest podobny do Lazurowy smokowiec | Azure Drake, ale wymaga więcej od Ciebie. Pięć many sprawia, że rzadko kiedy uda Ci się aktywować go w turze, w której go wystawisz i będzie na celowniku przeciwnika w jego turze. Jednakże jeśli już masz całkiem spory zapas czarów gdy trafiasz na wybór z nim, jego wartość znacząco wzrasta z uwagi na fakt, że możliwość dobrania wielu kart jest dużym plusem.

 

Protektorka Slonecznej Furii17. Protektorka Słonecznej Furii | Sunfury Protector

Protektorka Słonecznej Furii jest dziwna w tym, że jest tanim stronnikiem, którego nie chcesz zagrać wcześnie. Prowokacja sama w sobie nie jest jedną z najbardziej ekscytujących zdolności, szczególnie w początkowej fazie, gdy stronnicy tylko wymieniają się ze sobą bez względu na nią. Jednakże Protektorka Słonecznej Furii wzrasta na znaczeniu w późniejszej fazie gry, gdy Prowokacja może być bardziej przydatna i jest to znaczący czynnik dla taniej karty. Koniec końców Protektorka Słonecznej Furii  może nie jest najpotężniejszym stronnikiem na naszej liście, ale w najgorszym scenariuszu 2/3 za 2 many nie jest takie złe.

 

Burzyciel18. Burzyciel | Demolisher

Burzyciel  jest upierdliwym stronnikiem, ma on sporo życia jak na stronnika za 3 many, ale to jego zdolność jest najbardziej irytującym czynnikiem. Grając przeciwko Burzycielowi przeważnie musisz go zabić, na wypadek gdyby przypadkowo zabił tego jednego stronnika, którego chcesz zachować przy życiu. Natomiast jako gracz z Burzycielem możesz się wkurzać gdy nie będzie trafiał w to co chcesz. Innym punktem do rozważenia jest fakt, że Burzyciel przyjmie strzały od dwóch różnych stronników 3/2 wymuszając tym samym zmarnowanie sporych obrażeń. Burzyciel nie jest najlepszym stronnikiem, ale jeśli masz ochotę na trochę hazardu to śmiało możesz go brać.

 

Poszukiwacz przygod19. Poszukiwacz przygód | Questing Adventurer

Poszukiwacz przygód ma duży plus, jednakże aby zrekompensować ten spory potencjał musisz przyjąć na siebie trochę ryzyka z stronnikiem 2/2 za 3 many. Poszukiwacz przygód często sprawdza umiejętności gracza, gdyż zagranie go w trzeciej turze jest przeważnie błędem. Powinieneś myśleć o nim jak o stronniku do Combo, bo musisz chociaż raz odpalić jego zdolność, aby wyrównać koszt manny. Oczywiście zagranie go i zakończenie tury może być czasami dobre, ale to bardzo ryzykowne.

 

Szalony alechemik20. Szalony alchemik | Crazed Alchemist

Szalony alchemik oblewa Vanilla test jako stronnik 2/2 za 2 many, a jego zdolność nie bardzo pomaga mu w nadrobieniu tego braku. Możesz wymyślić jakieś korzystne scenariusze lub comba, które totalnie odmienią tą kartę – jak np. zabijanie Totemów lub Studni Światła | Lightwell, ale w większości przypadków będziesz nim rozczarowany.

 

Tajemny golem21. Tajemny golem | Arcane Golem

Tajemny golem jest kolejnym ryzykownym zagraniem. Może być bardzo wydajnym czarem usuwającym, ale musisz być pewien, że Twój cel jest wart zabicia, bo będziesz w gorszej pozycji aż do dziesiątej tury. Trzeba jednak przyznać, że w miarę jak toczy się gra Tajemny golem staje się lepszy gdyż jego minus staje się co raz mniej znaczący. Jeśli masz go w swojej talii pamiętaj, aby pilnować się z tym kiedy go użyjesz. Z drugiej strony znowu Tajemny golem jest świetny w szybkiej tali agresywnej. Te talie są rzadkie w arenie, ale jeśli się dobrze ustawisz to jego wartość zdecydowanie wzrośnie.

 

Kiepskie karty rzadkie na Arenę

W Twojej talii znajdą się jakieś karty z tej listy, to jest niestety nieuniknione. Ci stronnicy nie są zbyt efektywni i wybieranie między jednym z dwóch sprowadza się do wybierania tego czego najbardziej brakuje Ci w Twojej talii w danym momencie.

Tycia przywolywaczka22. Tycia przywoływaczka | Pint-Sized Summoner

Tycia przywoływaczka jest interesująca pod tym samym względem co Upiór many: oboje mogą Ci dać rozpęd, ale są tak małe, że wróg łatwo może sobie z nimi poradzić. Plus Tyciej przywoływaczki jest całkiem dobry, możemy marzyć o rzuceniu Yetiego w trzeciej turze bez monety. Nawet najgorszy scenariusz, w którym ginie od razu nie jest taki zły, ale od naszych rzadkich kart wymagamy czegoś więcej.

 

Mistrz miecznictwa23. Mistrz miecznictwa | Master Swordsmith

Mistrz miecznictwa to karta typu „wygraj bardziej” – skoro Twój 1/3 pozostaje na dłużej niż jedną turę na planszy to i tak jesteś w dobrej sytuacji. Z innym stronnikiem na polu nie jest taki zły, efektywnie dając nam 2/3 wartości. Jakkolwiek jest on smutny i samotny gdy nie ma innych stronników obok niego, których mógłby zbuffować.

 

Upior many24. Upiór many | Mana Wraith

Upiór many jest trochę za mały jak na dwa punkty many. Jego zdolność jest interesująca ze względu na swoją symetryczność. Upiór many jest najlepszy we wczesnym etapie gry, gdy możesz wyjść na wczesne prowadzenie, ale szybko staje się nic nieznaczącym stronnikiem w późniejszym etapie gry: Twój wróg albo i tak będzie miał zapas jednego punktu many w późniejszym etapie albo poradzi sobie łatwo z 2/2.

 

Nowicjuszka25. Nowicjuszka | Young Priestess

Nowicjuszka, podobnie jak Tycia przywoływaczka nie są beznadziejne, ale też nie są warte miejsca dla rzadkiej karty w Twojej talii. Pamiętaj także, że częstym problemem jest zagranie Nowicjuszki na pustej planszy. Wielu stronników straciło punkty w naszym zestawieniu przez to, że są bardzo delikatnymi 2/1 i to samo ma miejsce tutaj. Nowicjuszka jest silniejsza gdy na stole znajduje się więcej stronników, gdy masz gwarancję przynajmniej jednej aktywacji.

 

Tragiczne karty na Arenę

Czasami niestety będziesz zmuszony wybrać jedną z tych kart, w zasadzie nie chciałbyś tego nigdy robić.

Korsarz Krwawych Zagli26. Korsarz Krwawych Żagli | Bloodsail Corsair

Korsarz Krwawych Żagli statystyki o znikomym wpływie i marginalną zdolność. Nie można oczekiwać za wiele od stronnika za 1 many, ale z drugiej strony istnieje dużo lepszych opcji niż Korsarz Krwawych Żagli.

 

Sedziwy mag27. Sędziwy mag | Ancient Mage

Z statami 2/5 Sędziwemu magowi przydałaby się pomoc dobrej zdolności, niestety nie otrzymuje jej. Otrzymanie bonusu do Obrażeń zaklęć nie nadrabia starty wywołanej słabymi statami. Podobnie jak w przypadku Obrońcy Argusa tak i w przypadku Sędziwego Maga nie masz gwarancji, że uda Ci się zbuffować dwóch stronników. Przekleństwo stronników za 4 many (jest tak wiele dobrych w tej cenie) dobija całkiem biednego Maga.

 

Manaholiczka28. Manoholiczka | Mana Addict

Manoholiczka byłaby bardzo dobra gdyby nie napis „w tej turze”. Jeden punkt ataku nie wywrze wielkiego wrażenia, a większość talii arenowych opiera się bardziej na stronnikach niż czarach. Twoja Manaholiczka zapewne zginie szybko nie zadając zbyt wielkich obrażeń zanim będzie miała szansę stać się jakimś zagrożeniem.

 

Wyrocznia Swiatlociemnych29. Wyrocznia Światłociemnych | Coldlight Oracle

Wyrocznia Światłociemnych wydaje się być dobra – efekt jest symetryczny, ale Ty dodatkowo dostajesz 2/2 na stół. Problemem jest jednak fakt, że to Twój przeciwnik będzie mógł pierwszy użyć nowych kart, do tego mając więcej many. Malutki 2/2 nie nadrobi tego deficytu.

 

Prorok Swiatlociemnych30. Prorok Światłociemnych | Coldlight Seer

Prorok Światłociemnych nie będzie miał wystarczającej ilości murloków do zbuffowania w Twojej arenowej talii, a 2/3 za 3 many jest kiepskim wynikiem na teście Vanilli. Jego staty nie są najgorsze więc jest ciut wyżej niż następni stronnicy, ale zdecydowanie nie jest ekscytujący.

 

Powierniczka tajemnic31. Powierniczka tajemnic | Secretkeeper

Nawet dla klas posiadających dostęp do sekretów są one bardzo sytuacyjne i zwykle rzadko wybierane na arenie. Powierniczka tajemnic nie jest zbyt dobra sama w sobie, więc pojawia się pytanie „czy warto wybrać dwie kiepskie karty tylko po to, aby jedna z nich była w miarę okej?”. Nie, ponieważ karta, która jest sama w sobie dobra bez pomocy innych kart jest dużo bardziej konsekwentna.

 

Alarmobot32. Alarmobot | Alarm-o-Bot

Alarmobot jest niczym niefortunny brat przyrodni Technika kontroli umysłu. Ma bardzo rozbieżną zdolność i brakuje mu odpowiednich statów, aby być istotnym. Dodatkowo aktualny trend na arenie jest taki, aby mieć niską krzywą many (większość tanich stronników). Zatem w statystycznej talii nie uzyskasz zbyt wiele z jego zdolności.

 

Strazniszka swiatlosci33. Strażniczka światłości | Lightwarden

Strażniczka światłości naturalnie jest dużo wyżej jeśli grasz kapłanem. Niestety w przypadku pozostałych ośmiu klas jest zbyt słaba, a jej zdolność nigdy się nie uruchomi.

 

Prastary obserwator34. Prastary obserwator | Ancient Watcher

Prastary obserwator ma spory potencjał i występuje w taliach na rozgrywkach rankingowych. Niestety w przypadku areny nie można na nim polegać, bo nie możesz polegać na tym, że akurat jakoś uda Ci się dać mu Prowokację, albo wyciszyć go tak żeby przydał się faktycznie do czegoś.

 

Poskramiacz fal35. Poskramiacz fal | Murloc Tidecaller

Poskramiacz fal jest dobry w talii murloków, ale ponownie jak z wszystkimi murlokami na arenie – nie zrobisz tutaj takiej talii.

 

Wscieklu kurczak36. Wściekły kurczak | Angry Chicken

To nie wypali.

Tak na serio jednak Wściekły kurczak połączony z buffami typu Dar Królów (BoK) mógłby nawet jakoś się spisać, ale ustawienie takiego combo tylko dla jako takiego rezultatu jest po prostu za trudne i wymaga za wiele pracy.

 

I to koniec neutralnych kart rzadkich, co myślisz o takim zestawieniu? Sprawdź też neutralne karty podstawowe i zwykłe.

W następnym wpisie zajmiemy się neutralnymi kartami epickimi i legendarnymi. Pamiętaj też, że zawsze możesz znaleźć pomoc na naszym forum areny – Hearthstone Forum Arena.

Author: hearthstone

Share This Post On

16 komentarzy

  1. Będą, będą. Następne w kolejności są epiki i legendy, a potem bierzemy się za klasowe. Teraz będzie już szybciej szło, najgorzej był oz tymi podstawowymi i zwykłymi, bo ich strasznie dużo.

  2. QUOTE

    Poprawcie link w pierwszym poście, nie działa odnośnik.

    Przy przenoszeniu się zepsuł, już poprawiony, dzięki za info :)

  3. QUOTE

    jest szansa jeden na milion , że korsarz krwawych żagli zniszczy rzeziomiot

    Śledzę dziwne fotki z HSa od długiego czasu i wiele szalonych zagrań widziałem, ale coś takiego nie mieści się w głowie :D Pewnie dlatego, że mało kto używa jednej czy drugiej karty z wymienionych ;p

  4. QUOTE

    Śmiem zapytać... Będzie następna część? :D

    Przyłączam się do pytania kolegi :d Tym bardziej po dodatku GVG

  5. trump nie robil poradnika ani po gvg ani po naxrammas(przynajmniej nie widzialem) a to jest tlumaczenie wiec raczej nie:(

  6. Chcielibyśmy dokończyć najpierw klasyczne karty, potem byśmy popracowali nad Naxx i GvG. Ale do GvG pewnie i tak trzeba będzie jeszcze trochę poczekać i zobaczyć bo jak widać mocno zamieszało na arenie.

Submit a Comment