Hearthstone na telefonie blisko, ale jeszcze musimy poczekać

Najważniejszą informacją konferencji Blizza na PAX East była oczywiście zapowiedź nowej przygody – Czarnej Góry, ale poza tym usłyszeliśmy też garść informacji o rozwoju Hearthstone na telefony z iOS i Androidem.

Usłyszeliśmy, że Blizz oczekiwał, że pójdzie trochę łatwiej jednak napotkali trochę problemów i większość z nich udało się już rozwiązać. Dużym wyzwaniem było stworzenie interfejsu jak najbliższego oryginałowi z tabletów i komputerów, jednocześnie takiego, który umożliwi swobodną grę na mniejszym ekranie.

Niestety na premierę przyjdzie nam poczekać jeszcze „kilka miesięcy, ale jesteśmy już blisko”. To trochę smutna wiadomość zważywszy, że poprzednio Blizz zapowiadał HSa na telefonach w pierwszym kwartale tego roku, no cóż, może na wakacje się uda?

Nie wiemy co powoduje opóźnienia, jednak mamy pewne własne domysły, które oczywiście mogą nie być totalnie związane z prawdą. Blizzard prawdopodobnie chce wypuścić HSa na telefonach na iOS i Androida w tym samym czasie. Ciągle mówi o obu tych systemach naraz, dlatego możemy raczej oczekiwać wspólnej premiery. O ile jednak tworzenie aplikacji na iPhone wymaga przystosowania gry do działania na 3 rozmiarach ekranu w obrębie mniej więcej takiego samego typu architektury, o tyle developerzy tworzący gry na Android zawsze podkreślają, że sporo pracy kosztuje ich przygotowanie gry na wszelkie różne odmiany Androida na niezliczonej ilości konfiguracji sprzętu i rozmiarów ekranu. Oczywiście nie musi być tak w przypadku Blizzarda, jednak można sobie wyobrazić ile testów wymaga aplikacja, która ma działać na tak wielu sprzętach z Androidem i być taka sama na nich wszystkich.

Nie zobaczyliśmy rozgrywki live na telefonie, ale mamy garść zdjęć z prezentacji pokazujących w jaką stronę idzie Blizzard z wyglądem Hearthstone na telefonach:

interfejs telefon

przegladanie kart na telefonie

gra na telefonie

rozgrywka na telefonie hearthstone

otwieranie paczek telefon

Jak Ci się podoba taki interfejs? Czy będziesz pogrywał w HSa na telefonie czy to raczej zbędny dodatek?

Author: hearthstone

Share This Post On

15 komentarzy

  1. a ciekawe kiedy ogarna instalacje na partycji systemowej zeby mozna bylo grac na „chinskich” tabletach. czekam juz na to z 3 miesiace….

  2. No wlasnie to jest dobre pytanie jak z optymalizacja, bo ja mam dobrego tableta a HS mi tez przycina sie od czasu do czasu.

  3. QUOTE

    a ciekawe kiedy ogarna instalacje na partycji systemowej zeby mozna bylo grac na "chinskich" tabletach. czekam juz na to z 3 miesiace....

    Ogarnięte mają to od zawsze, na silniku Unity, dostanie się do opcji budowania aplikacji i zmiana miejsca instalacji to kwestia 5 kliknięć. Skoro tego nie zmienili, to widocznie mają jakiś powód :P

  4. COLOR=#CCCCCC][COLOR=#008000]

    [/COLOR][/COLOR]
    @up tez tak mi sie wydaje. niestety nie moge rootowac czy jak to sie tam nazywa tableta bo jest pozyczony

    
    
    
    
  5. Powód jest prosty – Blizz specjalnie tak zrobił, żeby w jakiś sposób ograniczyć najniższy poziom sprzętu na jakim można zainstalować HSa. Ludzie by instalowali na słabych tabletach, mieliby klatkowanie i komiksy, a potem by mówili, że Blizz gry nie umie zrobić.

  6. Z jednej strony szkoda, że trzeba czekać tak długo. Jednak z drugiej strony może nawet i dobrze. Jeszcze bym grał gdzie popadnie. Wolę poczekać i otrzymać produkt finalny dopracowany.

  7. Nie rozumiem jednego. Po co tak zmieniać ver na telefony pod względem wizualnym. Mój znajomy zainstalował pliki na telefon i HS jest przejrzysty, nie tnie się i łatwo się gra.

  8. QUOTE

    Nie rozumiem jednego. Po co tak zmieniać ver na telefony pod względem wizualnym. Mój znajomy zainstalował pliki na telefon i HS jest przejrzysty, nie tnie się i łatwo się gra.

    A ile cali? 5″ jest znośne, ale pewnie chcą obsługiwać też mniejsze ekrany.

  9. QUOTE

    Nie rozumiem jednego. Po co tak zmieniać ver na telefony pod względem wizualnym. Mój znajomy zainstalował pliki na telefon i HS jest przejrzysty, nie tnie się i łatwo się gra.
    
    
    A ile cali? 5" jest znośne, ale pewnie chcą obsługiwać też mniejsze ekrany.
    
    No właśnie pytanie ile cali ekran. Ja grałem na swoim iphone 5s z 4 calowym ekranem i gra się bardzo dobrze jeśli chodzi o płynność, itd. ale już opisy kart to ciężko czytać. Tak samo HP i Atak trzeba się przypatrzeć, ogólnie dobrze mi się grało bo znałem z pamięci wszystkie staty i opisy, jakbym był nowym graczem to byłoby bardzo niewygodne dla mnie. Ten interfejs zaprezentowany przez Blizz podoba mi się, tak też czułem, że wytną boki planszy, ale nie miałem pomysłu jak pokazać talie graczy.
  10. U mnie na Motoroli Xt910, 4 cale, 1 GB ramu, 2x ARM Cortex-A9 1-1,2 GHz, 45 nm, d-channel LPDDR2
    nie bardzo chciało ruszyć :)
    Może kwestia starego androida albo małej ilości ramu.
    Licze na to że będzie działać official wersja na telefony, bo nie bardzo chce zmieniać telefon a w HS bym pograł podczas wielu roznych sytuacji kiedy nie mam co robic a mam telefon pod ręka :)

Submit a Comment