Informacje o premierze Hearthstone na Androida oraz garść ciekawych statystyk

Oto są długo wyczekiwane przez wielu wieści o Hearthstone na Androida! Po bardzo długim milczeniu Blizzard rzucił nam trochę informacji na temat tego kiedy możemy spodziewać się HSa na tabletach z Androidem oraz na telefonach z iOS i Androidem.

Hearthstone na tabletach z Androidem pojawi się przed końcem tego roku! Może dostaniemy go w prezencie na gwiazdkę? ;-)

Natomiast Hearthstone na telefony z iOS i Androidem wymaga jeszcze trochę pracy i Blizz zapowiada jego premierę na początek przyszłego roku. Przy czym doświadczenie podpowiada nam, że ten początek to może być równie dobrze styczeń, ale też marzec ;-)

Blizzard stworzył też infografikę z statystykami z gry, o których do tej pory nie wiedzieliśmy:

  • Ponad 20 milionów graczy zagrało w Hearthstone,
  • 2 miliardy godzin gry, to 237 356 lat grania,
  • Najczęściej używane moce bohaterów to:
    1. Wezwanie totemu Szamana
    2. Ognisty pocisk Maga
    3. Pancerz! Wojownika
  • Najszybciej zdobyta ranga legendy wymagała tylko 74 wygranych (dla porównania  przeważnie wymaga to powyżej 200 wygranych),
  • Najdłuższa seria zwycięstw to 24 wygrane,
  • Ponad 3 miliony graczy odniosło 12 zwycięstw na arenie,
  • A najczęściej wybierane karty neutralne na arenie to Yeti i Golem zbożowy,
  • Gracze zjedli 3 miliony bananów (od Króla Mukli), 15 milionów stronników zamienili w owce oraz spuścili 69 milionów psów,
  • Premiera Naxxramas miała miejsce stosunkowo niedawno, ale już zdążyliśmy przywołać 6 milionów Nerubian,
  • Najbardziej zabójczym bossem normalnego trybu Naxxramas okazała się Wielka Wdowa Faerlina (pierwsze wyzwanie klasowe w pierwszym rewirze), aczkolwiek gdyby to było liczone procentowo w stosunku do ilości wykupionych wejść do danego skrzydła to postawilibyśmy każdą kasę na Kel’Thuzada w niesamowicie irytującym wyzwaniu klasowym Paladyna…
  • Najbardziej zabójczym bossem w trybie heroicznym Naxxramas została Maexxna (trzeci boss w pierwszym rewirze), co ponownie pokazuje, że fajnie byłoby to przeliczyć na dane procentowe w stosunku do wykupionych wejść do danego rewiru.

Statystyki te dodatkowo pokazują nam coś, o czym Blizz wprost nie napisał – oni faktycznie monitorują bardzo wiele statystyk. Muszą mieć te wszystkie dane zapisywane i jakoś zliczane razem, te dane są następnie wykorzystywane przy rozważaniach na temat za mocny lub za słabych kart w grze. Ciekawi jesteśmy jakie inne rzeczy są zapisywane i co ciekawe można z nich wywnioskować…

Poniżej prezentujemy pełną infografikę, a pod nią oryginalny post od Blizzarda.

 

hearthstone infografika

Witamy wszystkich miłośników karcianych pojedynków z całego świata!

 

Upłynęło trochę czasu od naszej ostatniej pogawędki, a od tamtej pory sporo się wydarzyło. Od premiery Hearthstone®: Heroes of Warcraft w marcu udało się nam:

  • umożliwić graczom pojedynki na ekranach dotykowych dzięki wypuszczeniu wersji Hearthstone na iPady;
  • przetrwać pełzający najazd potworów z latającej nekropolii Naxxramas;
  • wprowadzić zgodność z funkcją dotykową systemu Windows 8;
  • wypić toast z okazji przekroczenia progu 20 milionów użytkowników gry!

 

Stworzyliśmy tę infografikę, aby podzielić się z wami kilkoma ciekawymi mniej oczywistymi (lecz wciąż ważnymi) statystykami od czasu premiery. Zobaczcie, jak wiele psów spuściliście ze smyczy, ilu stronników zamieniliście w pocieszną owieczkę i inne ciekawe statystyki.

 

Wielu z was pytało w ciągu ostatniego roku o datę premiery Hearthstone na urządzenia z systemem Android. W tej kwestii działamy po kolei – pierwszym punktem na liście naszych zadań są tablety z systemem Android. Nasz zespół planuje opublikować wersję gry na te urządzenia przed końcem bieżącego roku. Musimy jeszcze doszlifować parę kryształów many i zagonić do kurnika kilka wściekłych kurczaków.

 

Jesteśmy też coraz bliżej stworzenia wersji Hearthstone na iPhone’y i smartfony z systemem Android, ale jej dopracowanie będzie wymagało trochę czasu. Choć istnieje już wersja, którą wykorzystujemy do wewnętrznych testów, to zakładamy realistyczny termin premiery na początku przyszłego roku. Bardzo nam zależy, żeby zapewnić użytkownikom smartfonów takie same wrażenia z Hearthstone, jak właścicielom tabletów i komputerów PC. Jednym z największych wyzwań jest przebudowa interfejsu w taki sposób, żeby zachować jakość i intuicyjność gry na innych platformach, także podczas obsługi kciukiem na urządzeniu trzymanym w ręku.

 

Wydanie Hearthstone na smartfony iPhone i urządzenia z systemem Android jest dla nas niezwykle ważne, ale chcemy poświęcić więcej czasu, aby interfejs użytkownika Hearthstone na nowych platformach oferował niezwykłe wrażenia. Nie chcemy więc po prostu przenieść aplikacji w stanie, który nie będzie zapewniał optymalnego użytkowania.

 

To dzięki wam gra Hearthstone zyskała swą obecną postać i jesteśmy wam za to niezmiernie wdzięczni. Organizowane przez was na całym świecie spotkania przy kominku, niesamowite zwycięstwa, którymi dzielicie się, publikując filmiki i transmisje z gier, a nawet słowa krytyki – są dla nas niezwykle cenne. Wszystkie te działania tej niesamowitej społeczności są dla nas prawdziwą inspiracją.

 

Do zobaczenia na BlizzConie! Mamy nadzieję, że tak samo jak my nie możecie się doczekać przyszłych odsłon gry!

 

– Twórcy Hearthstone

Author: hearthstone

Share This Post On

10 komentarzy

  1. 20 milionów graczy zagrało w Hearthstone = 500 tys. unikalnych graczy … o co w tym chodzi? ^^

    Spoko informacje :) Ciekawe co jeszcze zbierają, lubię czytać takie ciekawostki :) 69 000 000 psów … nice

  2. QUOTE

    20 milionów graczy zagrało w Hearthstone = 500 tys. unikalnych graczy ... o co w tym chodzi? ^^
    
    Spoko informacje :) Ciekawe co jeszcze zbierają, lubię czytać takie ciekawostki :) 69 000 000 psów ... nice
    
    Te 500 tys. to ilość graczy, którą reprezentuje jedna kafelka z rangą na tej infografice ;p
  3. QUOTE

    Te 500 tys. to ilość graczy, którą reprezentuje jedna kafelka z rangą na tej infografice ;p

    Hah, teraz już czaje.. takie to proste :)

  4. Jak to ktoś napisał na reddit,można spokojnie liczyć ze 40% z tych 20 mil to boty,ale corporacja fapnie i do tego

  5. QUOTE

    Jak to ktoś napisał na reddit,można spokojnie liczyć ze 40% z tych 20 mil to boty,ale korporacja fapnie i do tego
    
    Czemu tylko 40%? Napiszmy od razu, że 60% albo że 80% będzie weselej :D 40% z 20 milionów to 8 milionów twórcy botów lataliby helikopterami gdyby tyle ludzi je kupowało :D
    Przez takie idiotyczne teksty jak ten rzadko kiedy jest poważna dyskusja o problemie i nie można ocenić poprawnie skali.
    
    
    i kogo w tym piękny kraju stać na iOS :)
    
    Wbrew pozorom wiele osób. Policzyłem moich najbliższych znajomych i wyszło równo 10 osób z iOS i 10 osób bez. Ale warto dodać, że z tych bez jedna osoba ma i tak iPada. Co zamiana umowy jest problem z dostępnością, na allegro jest masa produktów z iOS - ludzi stać i ludzie kupują. Przestańmy z tego naszego kraju robić trzeci świat.
  6. Jeśli myślimy o kupnie porządnego sprzętu w postaci tableta, to ipad nie powinien nawet stanowić punktu sporu. Powinien być raczej jedną z opcję, na ten czas w tym aspekcie góruje apple, chociaż jestem ciekawy jak to się rozwinie tym bardzie po premierze nowego ipada. Co do hearthstone’a dokładnie, to nawet starsze sprzęty go udźwigną i nawet niskobudżetowy sprzęt od jednej i drugiej firmy daje radę, nie uogólniajmy, naszą ulubioną grę pociągnie niemal każdy sprzęt, jeśli chcemy maszynkę do czegoś więcej, warto odwiedzić fora producentów. ;)

Submit a Comment