Karczemna Bójka #26 – Spotkanie na rozdrożach

Dwudziesta szósta karczemna bójka – Spotkanie na rozdrożach wystartowała!

Po raz kolejny mamy powtórkę z rozrywki i w tym tygodniu powalczymy w bójce Spotkanie na rozdrożach. Wybierasz klasę i otrzymujesz talię składającą się z 20 losowych kart i 10 zaklęć. Jest to powtórka z 5 i 11 bójki.

spotkanie na rozdrozu bójka

Wyjaśnienie odnośnie poprzedniej bójki

W poprzedniej bójce spotkaliśmy się z dość pokręconymi zasadami i budowaliśmy talie w trakcie rozgrywki. Ayaram na forum wyjaśnił skąd wzięła się taka bójka i do czego ona nawiązuje:

Ok, widzę że nie wszyscy wiedzą o co chodzi z grami deck buildingowymi, więc pozwole sobie trochę opowiedzieć z czym to się je, bo ta bójka ewidentnie nawiązuje do tego typu gier.

 

Otóż dawno, dawno temu kiedy karciane gry kolekcjonerskie były mega popularne i każdy szanujący się film, serial, książka miał własną grę, powstała również gra Magic the Gathering, która od niosła olbrzymi sukces i jest popularna po dziś dzień. Gry tego typu były dla największych fanów – trzeba było wydawać tysiące złotych na karty, znać tysiące kart i godzinami siedzieć z albumami ze swoimi kartami by usprawniać swoje talię. Zdecydowanie to była gier dla maniaków i zwykli casualowi gracze od tego typu i tego całego deck-buildingu trzymali się z daleka. I taki stan rzeczy się utrzymywał aż do roku 2008, kiedy na rynku ukazał się dominion. Była to pierwsza gra (a przynajmniej pierwsza, która się wybiła) gra z nowego podgatunku gier planszowych – gier deck buildignowy. Pomysł był prosty. Zamiast gry, przed którą trzeba złożyć własną talię zrobiono grę, gdzie składanie talii jest grą w samą sobie. Każdy gracz zaczyna z identycznym deckiem 10 kart – 7 kart monet i 3 karty punktów zwycięstwa. W każdej turze dobiera 5 kart i wydaje je na zakup nowych kart – silniejszych wersji monet, punktów zwycięzca i kart akcji. Nowe karty trafiają na stos kart odrzuconych. Jak przewiniemy całą talię to tasujemy stos kart odrzuconych i jedziemy od nowa. I tak z każdym przewinięciem talii nasz deck staje się coraz silniejszy. Zamiast gry gdzie dziesiątki godzin się „marnuje” na stworzenie decku przez właściwym początkiem gry, stworzono grę gdzie tworzenie decku to ten właściwy element gry i która zajmuje jakieś 20 minut. Stworzono grę bazująca na deck-buildingu idealną dla niedzielnych miłośników gier planszowych. Gra okazała się olbrzymi sukcesem (do dziś w największym rankingu gier planszowych jest bodajże w pierwszej 20tce) i pojawiło się pełno klonów dominiona, tak jak mówiłem – gry deck-buildingowe stały się właściwie jednym z rodzajów gier planszowych. I do tej mechaniki gier nawiązuje nasza bójka. Problem tylko taki, że to jest tryb tworzony na siłę. W normalnych grach tego typu wybieramy w danym momencie 1 z 5-10 kart, a samych wzorów kart w danej rozgrywce jest też 10-50 w zależności od gry. Tutaj dobieramy w danym momencie 1 z 3 kart a tych wzorów jest kilkaset, no i mechanika samych kart nie jest do czegoś takiego stworzona więc jest noo… delikatnie mówiąc brak balansu :)

 

Ayaram na forum w temacie – Karczemna Bójka #25 – Taliowe Zgromadzenie

Czym są Karczemne Bójki

Karczemne Bójki to nowy tryb rozgrywki w Hearthstone. Trwają one przez określony czas (do tej pory od środy do poniedziałku), są darmowe i rządzą się specjalnymi zasadami. Wchodząc do Karczemnej Bójki będziesz musiał albo stworzyć własną talię w oparciu o specjalne reguły, albo walczyć gotową talią od Blizza (jak w wyzwaniach klasowych przygód).

Do tej pory mieliśmy następujące karczemne Bójki:

  1. Ragnaros vs. Nefarian – graliśmy gotowymi taliami, gracz losowo grał Nefarianem lub Ragnarosem i posługując się przygotowaną przez Blizza talią musiał pokonać tego drugiego. Talie były wypełnione stronnikami i czarami, których bossowie ci używali w Czarnej Górze.
  2. Bananowa Bójka – w drugiej bójce otrzymaliśmy możliwość tworzenia własnej talii specjalnie na tą bójkę. W trakcie rozgrywki za każdym razem gdy jeden z naszych stronników zginął otrzymywaliśmy specjalną kartę Banana. Banany były czarami, które kosztowały 1 many i mogły wzmocnić naszych stronników lub zranić stronników przeciwnika.
  3. Pająki! Wszędzie pająki! – w trzeciej bójce dostaliśmy talie, w których było 20 Tkaczy sieci i 10 losowych czarów dla danej klasy. Mogłeś grać każdą z 9 klas, istne szaleństwo losowości.
  4. Wielkie zawody przywoływaczy – graliśmy własnymi, dowolnymi taliami, a za każdym razem gdy rzucona została karta zaklęcia przywołany zostawał losowy stronnik o tym samym koszcie co to zaklęcie.
  5. Spotkanie na rozdrożu – kolejna bójka stawiająca na wielką ilość losowości. W piątej bójce wybierałeś jedną z klas i grałeś talią, która za każdym razem była tworzona zupełnie losowo. Nie wiedziałeś czego możesz spodziewać się ani od swojej talii, ani od przeciwnika.
  6. Serce słonecznej studni – talie tworzyliśmy sami, dowolnie jak tylko chcieliśmy, ale rozgrywka rozpoczyna się od 10 pkt. many.
  7. Za dużo portali – talie składały się z około 20 Niestabilnych Portali i 10 losowych zaklęć klasowych. Można było grać dowolną klasą, królowało wielkie RNG!
  8. Bal maskowy – tworzyliśmy własne talie, a po zabiciu stronnika na jego miejscu pojawia się nowy, kosztujący 2 many mniej.
  9. Wielkie Zawody Przywoływaczy – gralisz własnymi, dowolnymi taliami, a za każdym razem gdy rzucona została karta zaklęcia przywołany zostawał losowy stronnik o tym samym koszcie co to zaklęcie.
  10. Pojedynek na Wielkim Turnieju – po raz pierwszy mogliśmy przetestować karty z Wielkiego Turnieju. Losowo graliśmy magiem lub łowcą i używaliśmy tali przygotowanych przez Blizz. Jedna talia była oparta na lansjerstwie podczas gdy druga była oparta na inspiracji.
  11. Spotkanie na rozdrożu – po raz kolejny walczyliśmy na rozdrożu, jak w #5 bójce, ale tym razem mieliśmy do dyspozycji także nowe karty z Wielkiego Turnieju. Zobacz zdjęcia z bójki na forum – Zdjęcia z 11 Karczemnej Bójki – Spotkanie na Rozdrożu!
  12. Mana z nieba – twoja mana rośnie szybciej niż normalnie – zamiast jednego otrzymujesz dwa kryształy many co turę. Zaczynasz z 1 many, ale potem masz 3, 5, 7, 9 i w końcu maks czyli 10.
  13. Bitwa podwójnych agonii – tworzymy własną talię, a stronnicy z Agonią aktywują ją dwukrotnie.
  14. Za dużo portali – (powtórka z 7 bójki) talie składały się z około 20 Niestabilnych Portali i 10 losowych zaklęć klasowych. Można było grać dowolną klasą, królowało wielkie RNG!
  15. Chwała słabszym – W każdej turze, jeśli przegrywasz różnicą ponad 3 punktów zdrowia, przyzywany jest dla ciebie losowy stronnik.3
  16. Hukobot vs Wkurzotron – Walczymy przygotowanymi przez Blizza taliami jako Wkurzotron lub Hukobot. Nasze talie są wypełnione oczywiście Mechami!
  17. Mechaniczny krupier – Karta dobrana w 1 turze ma koszt 1 many, w 2 turze 2 many, itd. W każdej turze dobierasz kartę o koszcie many równym turze, w której została dobrana. O ile oczywiście masz kartę o tym koszcie w swojej talii. Jeśli chodzi o talie to składasz je samemu dla dowolnej klasy.
  18. Losowisko – bójka podobna do bójki nr 5 i 11 – Spotkania na rozdrożu. Wybierasz klasę, którą grasz i otrzymujesz w pełni losową talię, ale to nie koniec! W każdej turze koszt każdej karty może zostać zmieniony na dowolny inny. Co powiesz na Jaraxxusa za 1 many? Albo na Ognika za 9? To wszystko w bójce w tym tygodniu!
  19. Kto jest teraz bossem – W bójce Kto jest teraz bossem tworzymy własną talię dla dowolnej klasy, ale nasza moc bohatera zmienia się z każdym użyciem na losową moc bossów z przygód Hearthstone.
  20. Pająki! Wszędzie pająki! – Powtórka z 3 bójki nastąpiła gdyż bójka #20 – Skarb Kapitana Czarnosercego wywołała problemy na serwerach i ogólnie zepsuła grę. Blizz podmienił zatem bójki i dał nam zabawę z losowością i Tkaczami sieci.
  21. Zjednoczeni przeciwko Mechazodowi – pierwsza bójka kooperacyjna, w której dwóch graczy łączyło siły przeciwko wspólnemu przeciwnikowi w postaci Mechazoda.
  22. Ragnaros vs. Nefarian – powtórka z pierwszej bójki z jedną zmianą – Nefarian zaczynał z jednym kryształem many mniej niż wcześniej.
  23. Skarb Kapitana Czarnosercego – Wybieramy dla siebie klasę i co turę otrzymujemy trzy karty do wyboru, z których wybieramy tylko jedną, która z nami zostaje. Zupełnie jak z mechaniką Odkrycia czy czarem Tropienie.
  24. Bitwa o Tol Barad – za każdym razem gdy zagrałeś stronnika otrzymywałeś losowy czar o takim samym koszcie jak zagrany stronnik, ale kosztujący 0 many.
  25. Taliowe Zgromadzenie – bójka nastawiona na budowanie talii w trakcie rozgrywki, zasady były dość zakręcone, lepiej przeczytać je w niusie – Karczemna Bójka #25 – Taliowe Zgromadzenie

Bójki są darmowe. Za udział w Bójkach nie będzie nagród, jedynym wyjątkiem są pierwsze tygodnie z Bójkami, w trakcie których otrzymasz 1 pakiet klasyczny za wygranie pierwszej walki w danej Bójce.

Na co zatem czekasz, daj komuś w ryj w bójce!

Author: hearthstone

Share This Post On

8 komentarzy

  1. A myślałem, że w tym tygodniu będzie bójka ze Świętym Mikołajem :). Chociaż w sumie lepiej, że będzie ona przed samymi świętami :).

  2. Może Blizz stosuje kalendarz juliański… Także nie ma co się stresować, świąteczna bójka będzie w styczniu.

  3. Nie wiem co jest nie tak z tym brawlem, ale value dobieranych przez mnie kart jest mniejsze od zera. Ludzie dostają comba typu nerubian eg plus raptor w 3. turze, albo po 5 mocnych legend na deck, a ja jakies syfy typu junkbot czy wzmocnienie tauntów. FailFish
    Chyba na tym brawlu mam 2 winy i z 20 porażek. Brak mi słów.

  4. a jak dla mnie ta bojka moglaby byc ciagle aktywna. nie masz kart do jakiejs klasy a masz dla niej quest? zaden problem, zabaw sie z rng i przy okazji zrob questa

  5. QUOTE

    a jak dla mnie ta bojka moglaby byc ciagle aktywna. nie masz kart do jakiejs klasy a masz dla niej quest? zaden problem, zabaw sie z rng i przy okazji zrob questa

    Wiele osób bardzo krytykuje tryb bójki. Ja też bym chciał, żeby był tryb turniejowy, ale nie kosztem bójki. Dla mnie to jest mega zabawa. Bitwy dla relaksu i chyba o to chodziło twórcom. Nie tylko można bezstresowo i szybko zrobić zadania, bo bójki (szczególnie takie jak ta) mi służyły przede wszystkim żeby nabić leve. Gdyby nie bójki to Łotr by nadal miał max 25lvl , bo nie dość że mi nie podchodzi wyjątkowo to nie miałem nim kart, żeby powalczyć w rankingach.

Submit a Comment