Karty Kapłana

Poniżej znajdziesz listę wszystkich kart kapłana, a pod nią dodatkowe informacje o wielu z nich. Zapraszamy też na nasze forum Kapłana oraz na forum kart gdzie możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o kartach w Hearthstone, poznać istniejące talie czy też śmiało samemu poprosić o pomoc w poskładaniu talii.

Karty Kapłana

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKosztAtakHPOpis 
Krąg uzdrawianiaKrąg uzdrawianiaCircle of Healing0Przywracasz 4 zdrowia WSZYSTKIM stronnikom.
WyciszenieWyciszenieSilence0Wycisz stronnika.
CieniomantkaCieniomantkaShadowbomber121Okrzyk bojowy: Zadaj 3 pkt. obrażeń każdemu bohaterowi.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Gorliwa kapłankaGorliwa kapłankaNorthshire Cleric113Za każdym razem, gdy stronnik zostanie uleczony, dobierz kartę.
Pisklę ZmierzchuPisklę ZmierzchuTwilight Whelp121Okrzyk Bojowy: Otrzymuje +2 do zdrowia, jeśli masz w ręku Smoka.

Karta z przygody Czarna Góra.

Słowo mocy: ChwałaSłowo mocy: ChwałaPower Word: Glory1--Wybierz stronnika. Za każdym razem gdy zaatakuje, przywróć 4 pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Słowo mocy: TarczaSłowo mocy: TarczaPower Word: Shield1Daj stronnikowi +2 do zdrowia. Dobierz kartę.
Szybkie uzdrowienieSzybkie uzdrowienieFlash Heal1--Przywróć 5 pkt. zdrowia.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Światło NaaruŚwiatło NaaruLight of the Naaru1--Przywróć 3 pkt. Życia. Jeśli cel jest dalej ranny, przyzwij Strażniczke światłości."

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Święty ciosŚwięty ciosHoly Smite1Zadaj 2 pkt. obrażeń.
Wewnętrzny żarWewnętrzny żarInner Fire1Zmień atak stronnika na równy jego zdrowiu.
Wizja umysłuWizja umysłuMind vision1Umieść w swojej ręce kopię losowej karty z ręki przeciwnika.
Bokser cieniaBokser cieniaShadowboxer223Zadaj 1 pkt. obrażeń losowemu wrogowi za każdym razem gdy postać zostanie uzdrowiona.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Boski duchBoski duchDivine Spirit2Podwajasz zdrowie stronnika.
NawrócenieNawrócenieConvert2--Umieść w twojej ręce kopię wrogiego stronnika.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Słowo cienia: BólSłowo cienia: BólShadow Word: Pain2Zniszcz stronnika z atakiem 3 lub mniejszym.
SkurczmajsterSkurczmajsterShrinkmeister232Okrzyk bojowy: Daj stronnikowi -2 do ataku w tej turze.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Smoczy agentSmoczy agentWyrmrest Agent214Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1 do ataku i Prowokację, jeśli masz w ręce Smoka.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Studnia światłaStudnia światłaLightwell205Na początku swojej tury przywróć 3 pkt. zdrowia przyjaznej postaci.
Uderzenie umysłuUderzenie umysłuMind Blast2Zadaj 5 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi.
WskrzeszenieWskrzeszenieResurrect2--Przyzwij losowego przyjaznego stronnika, który zginął w tej grze.

Karta z przygody Czarna Góra.

ZamętZamętConfuse2--Zamień atak i zdrowie wszystkich stronników.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Bies CieniaBies CieniaShadowfiend333Za każdym razem gdy dobierasz kartę, zmniejsz jej koszt o (1).

Karta z dodatku Wielki Turniej
Kradzież myśliKradzież myśliThoughtsteal3Skopiuj dwie karty z talii przeciwnika i umieść je w swojej ręce.
Mroczny KultystaMroczny KultystaDark Cultist334Agonia: Daj przyjaznemu stronnikowi +3 do zdrowia.

Karta z Naxxramas
Postać cieniaPostać cieniaShadowform3Twoja moc specjalna zmienia się w "Zadaj 2 pkt. obrażeń". Jeśli posiadasz już postać cienia: 3 pkt. obrażeń.
Słowo cienia: ŚmierćSłowo cienia: ŚmierćShadow Word: Death3Zniszcz stronnika z atakiem 5 lub większym.
Wybraniec VelenaWybraniec VelenaVelen's Chosen3--Daj stronnikowi +2/+4 oraz Obrażenia zaklęć +1.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Masowe rozproszenieMasowe rozproszenieMass dispel4Wycisz wszystkich wrogich stronników. Dobierz kartę.
Starcie umysłówStarcie umysłówMindgames4Umieść kopię losowego stronnika z talii przeciwnika na polu bitwy.
Szaleństwo cieniSzaleństwo cieniShadow Madness4Do końca tury przejmij kontrolę nad wrogim stronnikiem z atakiem 3 lub mniejszym.
Kapłanka AuchenaiówKapłanka AuchenaiówAuchenai Soulpriest435Twoje karty i moce zamiast przywracać zdrowie zadają teraz obrażenia.
Pomiot CieniPomiot CieniSpawn of Shadows454Inspiracja: Zadaj 4 pkt. obrażeń każdemu bohaterowi.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Świetlista istotaŚwietlista istotaLightspawn405Atak tego stronnika jest zawsze równy jego zdrowiu.
Święta czempionkaŚwięta czempionkaSacred Warrior435Otrzymuje +2 do ataku za każdym razem, gdy dowolna postać zostanie uzdrowiona.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Rozbłysk świętościRozbłysk świętościHoly Nova5Zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim przeciwnikom. Przywróć 2 pkt. zdrowia wszystkim sojusznikom.
Ulepszony reperobotUlepszony reperobotUpgraded Repair Bot555Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu Mechowi +4 do zdrowia.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Vol'jinVol'jinVol'jin562Okrzyk bojowy: Zamień Życie z innym stronnikiem.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
LightbombBomba światłaLightbomb6--Zadaj każdemu stronnikowi tyle obrażeń ile ma Ataku.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Święty ogieńŚwięty ogieńHoly Fire6Zadaj 5 pkt. obrażeń. Przywróć 5 pkt. zdrowia swojemu bohaterowi.
Kabalistka cieniKabalistka cieniCabal shadow Priest645Okrzyk bojowy: Przejmij kontrolę nad wrogim stronnikiem z atakiem 2 lub mniejszym.
Świątynny nadzorcaŚwiątynny nadzorcaTemple Enforcer666Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu stronnikowi +3 do zdrowia.
Prorok VelenProrok VelenProphet Velen777Podwajasz wartość obrażeń i leczenia z twoich zaklęć oraz mocy specjalnej.
Spowiedniczka SzarowłosaSpowiedniczka SzarowłosaConfessor Paletress754Inspiracja: Przyzwij losowego legendarnego stronnika.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Kontrola umysłuKontrola umysłuMind Cntrol10Przejmij kontrolę nad wrogim stronnikiem.
Kustosz muzeumKustosz muzeumMuseum Curator212Okrzyk bojowy: Odkryj kartę z Agonią.
PogrzebaniePogrzebanie6--Wybierz wrogiego stronnika. Wtasuj go do twojej talii.
Wydobyte ZłoWydobyte Zło5--Zadaj 3 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom. Wtasuj tę kartę do talii przeciwnika.
Hearthstone karty Kapłan

 

Anduin WrynnKarty kapłana w Hearthstone nastawione są w kierunku czarów, bardzo często zdarza się mieć same czary na ręce, szczególnie we wczesnych turach. Kapłan jest obecnie uważany za najsłabszą klasę w całej grze jeśli chodzi o grę na najwyższym poziomie, niemniej potrafi on dać sporo radości, a i do legendy da się z nim dojść… kiedyś. Na pocieszenie pozostaje fakt, że jest on jedną z najbardziej irytujących klas w grze – czary takie jak Kradzież myśli, Szaleństwo cieni czy oczywiście Kontrola umysłu potrafią doprowadzić Twojego przeciwnika do szału. Nie wspominając o wombo-combo w postaci podwajania zdrowia stronnika dzięki karcie Boski duch i wyrównaniu ataku z życiem dzięki Wewnętrznemu żarowi. Jeśli już uda Ci się wykonać takie combo (a jest to zdecydowanie zbyt rzadko na solidne granie, dlatego jeśli myślisz o dobrych rankingach daj sobie spokój z tymi kartami) to masz jakieś 50% szansy na to, że wściekły przeciwnik pobiegnie na forum i napisze jaką idiotyczną i za dobrą klasą jest kapłan.

Ale priest to nie tylko wkurzanie przeciwnika, to też rozgrywka polegająca na bardzo dobrym planowaniu i przewidywaniu ruchów przeciwnika. Mamy tu do dyspozycji najsilniejsze AOE w grze – Kapłanka AuchenaiówKrąg Uzdrawiania – 4 pkt. obrażeń i stronnik 3/1 za 4 many. Mamy też bardzo dobrą Kabalistkę cieni i co najważniejsze mamy leczenie po 2 pkt. życia. Obecne skuteczne talie kapłana koncentrują się na stopniowym wykrwawianiu przeciwnika przez wiele tur po trochę. Bardzo skuteczne są talie nakierowane na dawanie prowokacji stronnikom, przeważnie jest to połączenie Prastary obserwator Protektorka Słonecznej Furii lub Obrońca Argusa – następnie takich stronników z prowokacją odlecza się w kółko zmuszając przeciwnika do sporych kombinacji i grania w nieoptymalny sposób.

Umiejętność leczenia kapłana sprawia, że karty takie jak Ranny mistrz ostrzy czy Dziki piromanta sprawdzają się u niego dużo lepiej niż u innych klas.

Poniżej prezentujemy rozpiskę, które karty priesta są powszechnie uznawane za dobre, a które za raczej słabe. Oczywiście nawet słaba karta może okazać się dobra w pewnych taliach, dlatego zwróć uwagę, że te porady nakierowane są dla bardziej początkujących graczy i ich talii. Zauważ, że nie dzielimy tutaj wszystkich kart, tylko te które są wyjątkowo dobre lub słabe.

 

Dobre karty kapłana:

Gorliwa kapłanka – powszechnie uznawana za najlepszą kartę za 1 many, sama w sobie ze statami 1/3 jest już trudna w usunięciu, a jej moc sprawia, że jak tylko ją zagrasz staje się pierwszym celem ataków przeciwnika

Słowo cienia: Ból – jeden z najlepszych czarów usuwających tanich stronników z pola gry, jest szczególnie dobry na Tarczowego z Sen’jinu i wszelkie karty z dużą ilością zdrowia i małym atakiem.

Kradzież myśli – karta, która okrutnie irytuje przeciwników. W zasadzie jest takim Tajemnym intelektem maga z dopiskiem – zaskocz swojego wroga jakąś kartą z jego własnej talii. Zaskakująco często udaje jej się skopiować legendarne karty przeciwnika.

Kapłanka Auchenaiów – w przeciwieństwie do Postaci cienia, ta karta jest bardzo użyteczna w talii kapłana. W połączeniu z Kręgiem uzdrawiania staje się zabójczym AOE, które zadaje 4 pkt. obrażeń i zostawia stronnika 3/1 na planszy. Pamiętaj tylko, żeby się czasem nie wyleczyć za -2 punkty zdrowia gdy masz ją na stole ;-)

Szaleństwo cieni – kolejna irytująca karta w arsenale kapłana. Najlepszym połączeniem jest zagranie jej do kradzieży Golema zbożowego i zabicie nim stronnika przeciwnika, Uszkodzony Golem, który powstanie po zabiciu zostanie już na zawszę po Twojej stronie. Warto też kraść Trędowate gnomy i zbieraczy łupów, oraz w zasadzie cokolwiek co da radę zabić innego stronnika i siebie w trakcie.

Kabalistka cieni – jedna z najlepszych kart za 6 many w całej grze. Nie dość że stawiasz na stole Yetiego (4/5 staty) to jeszcze kradniesz przeciwnikowi jego stronnika. Tyle wygrać…

Kontrola umysłu – zdecydowanie najbardziej irytująca karta w całym Hearthstone. Była tak bardzo wkurzająca dla wszystkich, że Blizzard podniósł jej koszt z 8 many na 10. Niestety to sprawiło, że nie jest już taka dobra, ale jedną sztukę przeważnie warto trzymać przy sobie.

Słabe karty kapłana:

Wyciszenie – kosztuje co prawda 0 many, ale opis tej karty powinien brzmieć: Niepotrzebnie zajmuje miejsce w talii. Jeśli zależy Ci na wyciszeniu to lepiej mieć w swojej tali Łamacza zaklęć czy też Sowę żelaznodziobą.

Uderzenie umysłu – początkujący gracze często popełniają błąd wybierając tą kartę do swoich talii. Wydaje się, że 5 pkt obrażeń w bohatera za 2 many jest dobrą wartością, jednak zbijanie zdrowia bohatera kosztem karty jest bardzo kiepskim rozwiązaniem. Zdecydowanie lepiej zastąpić ją jakimś dobrym stronnikiem, który da Ci więcej niż tylko odebranie 5 punktów życia bohaterowi.

Postać cienia – absolutnie bezużyteczna karta, która prawdopodobnie przegra Ci rozgrywkę. Unikaj jak ognia i nawet na nią nie patrz. Jeśli natomiast to Twój przeciwnik jej użyje, możesz śmiało porzucić wszelkie strategie i po prostu atakować go w twarz wszystkim co masz, jednocześnie obserwując panikę rysującą się na jego narysowanej twarzy. ;-)

Starcie umysłów – niestety jest zbyt losowa żeby można nią grać z stałymi sukcesami. Gdyby kosztowała 3 many byłaby o wiele lepsza.

Prorok Velen – niestety jest jedną z słabszych kart legendarnych, w 8 na 10 przypadków zginie zanim skorzystasz z jego mocy.