Poniżej znajdziesz listę wszystkich kart łotra, a pod nią dodatkowe informacje o wielu z nich. Zapraszamy też na nasze forum łotra oraz na forum kart gdzie możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o kartach w Hearthstone, poznać istniejące talie czy też samemu poprosić o pomoc w poskładaniu talii.
Karty Łotra
Zdjęcie | Nazwa polska | Nazwa angielska | Koszt | Atak | HP | Opis | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | Cios w plecy | Backstab | 0 | Zadaj 2 pkt. obrażeń niezranionemu stronnikowi. | |||
![]() | Krok w cień | Shadowstep | 0 | Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę. Będzie kosztować (2) mniej. | |||
![]() | Przygotowanie | Preparation | 0 | Nastepne zaklęcie, jakie rzucisz w tej turze, kosztuje (3) mniej. | |||
![]() | Bukanier | Buccaneer | 1 | 2 | 1 | Za każdym razem gdy wyposażasz bohatera w broń, daj jej +1 do Ataku. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Podstępne uderzenie | Sinister Strike | 1 | Zadaj 3 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi. | |||
![]() | Ukrycie | Conceal | 1 | Daj swoim stronnikom Ukrycie do twojej następnej tury. | |||
![]() | Zabójcza trucizna | Deadly Poison | 1 | Daj swojej broni +2 do ataku. | |||
![]() | Zimna krew | Cold Blood | 1 | Daj stronnikowi +2 do ataku. Kombinacja: Zamiast tego daj +4 do ataku. | |||
![]() | Kosior | Shiv | 2 | Zadaj 1 pkt. obrażeń. Dobierz kartę. | |||
![]() | Nawałnica ostrzy | Blade Flurry | 2 | Zniszcz swoją broń i zadaj obrażenia od niej wszystkim wrogom. | |||
![]() | Ogłuszenie | Sap | 2 | Cofasz wrogiego stronnika na rękę przeciwnika. | |||
![]() | Wypatroszenie | Eviscerate | 2 | Zadaj 2 pkt. obrażeń. Kombinacja: Zamiast tego zadaj 4 pkt. obrażeń. | |||
![]() | Zdrada | Betrayal | 2 | Wrogi stronnik zadaje obrażenia innym stronnikom obok siebie. | |||
![]() | Cierpliwy skrytobójca | Patient Assassin | 2 | 1 | 1 | Ukrycie. Zniszcz każdego stronnika zranionego przez tego stronnika. | |
![]() | Gobliński fryzuromat | Goblin Auto-Barber | 2 | 3 | 2 | Okrzyk bojowy: Daj twojej broni +1 do ataku. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Herszt kręgu Nieskornych | Defias Ringleader | 2 | 2 | 2 | Kombinacja: Przyzwij Bandytę Nieskornych 2/1. | |
![]() | Jednooki szubrawiec | One-eyed Cheat | 2 | 4 | 1 | Otrzymaj Ukrycie za każdym razem gdy przyzwiesz Pirata. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Rzezimieszek | Cutpurse | 2 | 2 | 2 | Za każdym razem, kiedy ten stronnik atakuje bohatera, dodaj Monetę do twojej ręki. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Śmiałek z Podmiasta | Undercity Valiant | 2 | 3 | 2 | Kombinacja: Zadaj 1 pkt. obrażeń. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Trzech na jednego | Gang Up | 2 | - | - | Wybierz stronnika. Wtasuj 3 kopie jego karty do twojej talii. Karta z przygody Czarna Góra. | |
![]() | Ostrze Zatracenia | Perdition's Blade | 3 | 2 | 2 | Okrzyk bojowy: Zadaj 1 pkt. obrażeń. Kombinacja: Zamiast tego zadaj 2 pkt. obrażeń. | |
![]() | Rozbicie czachy | Headcrack | 3 | Zadaja 2 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi. Kombinacja: W nastepnej turze cofnij te kartę na rękę. | |||
![]() | Wachlarz ostrzy | Fan of Knives | 3 | Zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim wrogim stronnikom. dobierz kartę. | |||
![]() | Agent WW:7 | SI:7 Agent | 3 | 3 | 3 | Kombinacja: Zadaj 2 pkt. obrażeń. | |
![]() | Edwin VanCleef | Edwin VanCleef | 3 | 2 | 2 | Kombinacja: Otrzymuje +2/+2 za każdą kartę zagraną wcześniej w tej turze. | |
![]() | Spod ziemi | Beneath the Grounds | 3 | - | - | Wtasuj 3 Zasadzki! do talii przeciwnika. Kiedy jedna z nich zostanie dobrana, przyzwij Nerubiana 4/4. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Szemrany handlarz | Shady Dealer | 3 | 4 | 3 | Okrzyk bojowy: Otrzymujesz +1/+1, jeśli kontrolujesz Pirata. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Wajcha Wihajmistrza | Cogmaster's Wrench | 3 | 1 | 3 | Ma +2 Ataku gdy masz Mecha. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Włam | Burgle | 3 | - | - | Dodaj 2 losowe karty klasowe z do twojej ręki (z klasy przeciwnika). Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Żelazny sensei | Iron Sensei | 3 | 2 | 2 | Na koniec twojej tury daj innemu przyjaznemu Mechowi +2/+2. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Mistrzyni kamuflażu | Master of Disguise | 4 | 4 | 4 | Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu stronnikowi Ukrycie. | |
![]() | Napastnik anub'arów | Anub'ar Ambusher | 4 | 5 | 5 | Agonia: Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę. Uwaga! Cofnięty będzie losowy przyjazny stronnik! Karta z Naxxramas | |
![]() | Olejek osełkowy | Tinker's Sharpsword Oil | 4 | - | - | Daj swojej broni +3 ataku. Combo: Daj losowemu przyjaznemu stronnikowi +3 ataku. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Sabotaż | Sabotage | 4 | - | - | Zniszcz losowego stronnika wroga. Combo: Zniszcz także jego broń. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Zatrute Ostrze | Poisoned Blade | 4 | 1 | 3 | Twoja moc specjalna daje broni +1 do ataku zamiast ją zastępować. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Jeździec z Szado-Pan | Shado-Pan Cavalry | 5 | 3 | 7 | Kombinacja: Otrzymuje +3 do ataku. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Ogr ninja | Ogre Ninja | 5 | 6 | 6 | Ukrycie. 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Oprawca z Czarnorytnych | Dark Iron Skulker | 5 | 4 | 3 | Okrzyk bojowy: Zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim niezrnanionym wrogim stronnikom. Karta z przygody Czarna Góra. | |
![]() | Ostrze skrytobójcy | Assassin's Blade | 5 | 3 | 4 | ||
![]() | Skrytobójstwo | Assassinate | 5 | Zniszcz wrogiego stronnika. | |||
![]() | Kupiecki Książę Galiwiasz | Trade Prince Gallywix | 6 | 5 | 8 | Za każdym razem gdy przeciwnik zagra czar otrzymaj jego kopię i daj mu Monetę. Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy. | |
![]() | Porywacz | Kidnapper | 6 | 5 | 3 | Kombinacja: Cofasz stronnika do ręki właściciela. | |
![]() | Zniknięcie | Vanish | 6 | Cofasz wszystkich stronników na ręce właścicieli. | |||
![]() | Sprint | Sprint | 7 | Dobierz 4 karty. | |||
![]() | Anub'arak | Anub'arak | 9 | 8 | 4 | Agonia: Cofnij tego stronnika do twojej ręki i przyzwij Nerubianina 4/4. Karta z dodatku Wielki Turniej | |
![]() | Wydobyty raptor | 3 | 3 | 4 | Okrzyk bojowy: Wybierz przyjaznego stronnika. Skopiuj efekt jego agonii. | ||
![]() | Grzechotnik | 1 | 2 | 1 | Zniszcz każdego stronnika zranionego przez tego stronnika. | ||
![]() | Grabieżca grobowców | Tomb Pillager | 4 | 5 | 4 | Agonia: Dodaj Monetę do twojej ręki. |
Karty Łotra w Hearthstone posiadają mechanikę „combo” – oznacza ona, że jeśli najpierw użyjesz innej karty, a dopiero potem zagrasz kartę z combo będzie ona miała lepsze lub dodatkowe właściwości. Jednymi z najlepszych kart tego rodzaju są zdecydowanie Wypatroszenie, Agent WW:7 czy Zimna krew. Z uwagi na tą mechanikę combo wiele kart rogala ma bardzo niski koszt, dodatkowo używając karty Przygotowanie można koszt kolejnej obniżyć jeszcze bardziej. Wszystko to po to aby łotr był w stanie w ciągu jednej tury zagrać bardzo dużo kart i zadać w ten sposób nagle wiele obrażeń. Jest to też istotne jeśli ktoś używa w swojej talii karty legendarnej Edwin VanCleef – bardzo często udaje się postawić Edwina z statami 10/10 czy 12/12 dodatkowo zadając ciągle obrażenia wrogowi, przykładowo – Przygotowanie -> Wypatroszenie -> Przygotowanie -> Wypatroszenie -> Agent WW:7 -> Edwin VanCleef = 6 many, 10 obrażeń, Agent WW:7 3/3 na stole oraz Edwin 12/12, na którego jeszcze można użyć Ukrycia lub Mistrzyni kamuflażu, aby zapewnić przetrwanie do kolejnej tury gdy będzie mógł zaatakować. Oczywiście to nie jest najlepsze zagranie jakie można zrobić Łotrem, obrazuje ono tylko poziom kombinacji jakie można robić tą klasą.
Najskuteczniejsze obecnie talie łotra skupiają się na tym, aby kontrolując planszę dobrać tyle kart, aby móc wykonać jedno zabójcze combo. Najskuteczniejszą, ale zarazem najtrudniejszą do grania talią jest tak zwany Miracle Rogue, który skupia się na wykonaniu jednego niesamowitego comba przy pomocy Leeroya Jenkinsa, Zimna krew, Krok w cień. Wykonuje się je w ten sposób: Leeroy Jenkins (4 many) -> Atak za 6 dmg, Krok w cień, Leeroy Jenkins (2 many) -> Atak za 6 dmg, Krok w cień, Leeroy Jenkins (2 many), 2x Zimna krew (2x 1 many) na Leeroya (6 + 4 +4 = 14) -> Atak za 14 dmg = 10 many, 26 obrażeń w ciągu jednej tury. Jeśli masz na ręce 2x Przygotowanie i 2x Wypatroszenie to możesz wykonać tak zwane OTK – one turn kill, czyli zabicie bohatera mającego 30 punktów życia w ciągu jednej tury. Z 2x Wypatroszeniem to będzie razem 34 obrażeń (więc do OTK wystarczy nawet 1x Przygotowanie, 1x Wypatroszenie), ale wymaga to posiadania dokładnie tych 9 kart na ręce. Jak widzisz jest to dość skomplikowane w wykonaniu, ale właśnie dlatego talia ta nazywa się Miracle (cud/cudowna) – potrafi zniszczyć wroga, który myśli, że ma wygraną w kieszeni bo jest w pełni życia, a Ty już dogorywasz.
Poniżej prezentujemy rozpiskę, które karty rogala są powszechnie uznawane za dobre, a które za raczej słabe. Oczywiście nawet słaba karta może okazać się dobra w pewnych taliach, dlatego zwróć uwagę, że te porady nakierowane są dla bardziej początkujących graczy i ich talii. Zauważ, że nie dzielimy tutaj wszystkich kart, tylko te które są wyjątkowo dobre lub słabe.
Dobre karty łotra:
Cios w plecy – potrafi zabić stronnika z 2 pkt. życia lub osłabić silniejszego stronnika przeciwnika, tak że nasz słabszy będzie w stanie go zabić.
Zabójcza trucizna – zamienia słabą broń łotra 1/2 w bardzo dobrą 3/2
Wypatroszenie – bardzo dobry czar ofensywny, potrafi usunąć wielu przeciwników z Twojej drogi
Agent WW:7 – as w rękawie każdego łotra. Combo Cios w plecy + Agent WW:7 zabija wrogiego stronnika z 4 pkt życia i stawia stronnika 3/3 u Ciebie.
Skrytobójstwo – solidny czar usuwający
Sprint – dobranie 4 kart jest bardzo dobre, niestety nie jest to karta, która uratuje Ci życie, przeważnie niewiele jesteś w stanie zrobić po jej użyciu. Niemniej w większości wypadków będzie bardzo przydatna i dlatego uważana jest za dobrą kartę. Pojedyncza sztuka w talii w zupełności wystarczy.
Słabe karty łotra:
Podstępne uderzenie – jak wszystkie karty w Hearthstone, których jedyna rola to zadanie X obrażeń w bohatera przeciwnika, także i ta jest bardzo słaba. Lepiej w jej miejsce wstawić coś innego.
Cierpliwy skrytobójca – chyba najgorsza karta w arsenale łotra – nie jest bezpośrednią odpowiedzią na silnych stronników wroga, bo gdy ją położysz to i tak nic nie zrobi przez turę. Musiałbyś położyć ją wcześniej i jeszcze mieć nadzieję, że przeciwnik nie zabije jej w jakiś sposób, a metod na zadanie 1 pkt obrażeń nawet w stronnika z ukryciem jest mnóstwo. Do tego i tak ginie gdy już zaatakuje kogokolwiek bo przecież ma 1 pkt. życia.
Rozbicie czachy – opis tej karty powinien brzmieć – Zmarnuj 2 punkty many za 3 obrażeń i zajmuj niepotrzebnie miejsce w talii.
Porywacz – może śmiało walczyć o tytuł najgorszego stronnika za 6 many w całym Hearthstone