Karty Łotra

Poniżej znajdziesz listę wszystkich kart łotra, a pod nią dodatkowe informacje o wielu z nich. Zapraszamy też na nasze forum łotra oraz na forum kart gdzie możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o kartach w Hearthstone, poznać istniejące talie czy też samemu poprosić o pomoc w poskładaniu talii.

Karty Łotra

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKosztAtakHPOpis 
Cios w plecyCios w plecyBackstab0Zadaj 2 pkt. obrażeń niezranionemu stronnikowi.
Krok w cieńKrok w cieńShadowstep0Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę. Będzie kosztować (2) mniej.
PrzygotowaniePrzygotowaniePreparation0Nastepne zaklęcie, jakie rzucisz w tej turze, kosztuje (3) mniej.
BukanierBukanierBuccaneer121Za każdym razem gdy wyposażasz bohatera w broń, daj jej +1 do Ataku.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Podstępne uderzeniePodstępne uderzenieSinister Strike1Zadaj 3 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi.
UkrycieUkrycieConceal1Daj swoim stronnikom Ukrycie do twojej następnej tury.
Zabójcza truciznaZabójcza truciznaDeadly Poison1Daj swojej broni +2 do ataku.
Zimna krewZimna krewCold Blood1Daj stronnikowi +2 do ataku. Kombinacja: Zamiast tego daj +4 do ataku.
KosiorKosiorShiv2Zadaj 1 pkt. obrażeń. Dobierz kartę.
Nawałnica ostrzyNawałnica ostrzyBlade Flurry2Zniszcz swoją broń i zadaj obrażenia od niej wszystkim wrogom.
OgłuszenieOgłuszenieSap2Cofasz wrogiego stronnika na rękę przeciwnika.
WypatroszenieWypatroszenieEviscerate2Zadaj 2 pkt. obrażeń. Kombinacja: Zamiast tego zadaj 4 pkt. obrażeń.
ZdradaZdradaBetrayal2Wrogi stronnik zadaje obrażenia innym stronnikom obok siebie.
Cierpliwy skrytobójcaCierpliwy skrytobójcaPatient Assassin211Ukrycie. Zniszcz każdego stronnika zranionego przez tego stronnika.
Gobliński fryzuromatGobliński fryzuromatGoblin Auto-Barber232Okrzyk bojowy: Daj twojej broni +1 do ataku.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Herszt kręgu NieskornychHerszt kręgu NieskornychDefias Ringleader222Kombinacja: Przyzwij Bandytę Nieskornych 2/1.
Jednooki szubrawiecJednooki szubrawiecOne-eyed Cheat241Otrzymaj Ukrycie za każdym razem gdy przyzwiesz Pirata.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
RzezimieszekRzezimieszekCutpurse222Za każdym razem, kiedy ten stronnik atakuje bohatera, dodaj Monetę do twojej ręki.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Śmiałek z PodmiastaŚmiałek z PodmiastaUndercity Valiant232Kombinacja: Zadaj 1 pkt. obrażeń.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Trzech na jednegoTrzech na jednegoGang Up2--Wybierz stronnika. Wtasuj 3 kopie jego karty do twojej talii.

Karta z przygody Czarna Góra.

Ostrze ZatraceniaOstrze ZatraceniaPerdition's Blade322Okrzyk bojowy: Zadaj 1 pkt. obrażeń. Kombinacja: Zamiast tego zadaj 2 pkt. obrażeń.
Rozbicie czachyRozbicie czachyHeadcrack3Zadaja 2 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi. Kombinacja: W nastepnej turze cofnij te kartę na rękę.
Wachlarz ostrzyWachlarz ostrzyFan of Knives3Zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim wrogim stronnikom. dobierz kartę.
Agent WW:7Agent WW:7SI:7 Agent333Kombinacja: Zadaj 2 pkt. obrażeń.
Edwin VanCleefEdwin VanCleefEdwin VanCleef322Kombinacja: Otrzymuje +2/+2 za każdą kartę zagraną wcześniej w tej turze.
Spod ziemiSpod ziemiBeneath the Grounds3--Wtasuj 3 Zasadzki! do talii przeciwnika. Kiedy jedna z nich zostanie dobrana, przyzwij Nerubiana 4/4.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Szemrany handlarzSzemrany handlarzShady Dealer343Okrzyk bojowy: Otrzymujesz +1/+1, jeśli kontrolujesz Pirata.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Wajcha WihajmistrzaWajcha WihajmistrzaCogmaster's Wrench313Ma +2 Ataku gdy masz Mecha.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
WłamWłamBurgle3--Dodaj 2 losowe karty klasowe z do twojej ręki (z klasy przeciwnika).

Karta z dodatku Wielki Turniej
Żelazny senseiŻelazny senseiIron Sensei322Na koniec twojej tury daj innemu przyjaznemu Mechowi +2/+2.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Mistrzyni kamuflażuMistrzyni kamuflażuMaster of Disguise444Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu stronnikowi Ukrycie.
Napastnik anub'arówNapastnik anub'arówAnub'ar Ambusher455Agonia: Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę.

Uwaga! Cofnięty będzie losowy przyjazny stronnik!

Karta z Naxxramas
Olejek osełkowyOlejek osełkowyTinker's Sharpsword Oil4--Daj swojej broni +3 ataku. Combo: Daj losowemu przyjaznemu stronnikowi +3 ataku.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
SabotażSabotażSabotage4--Zniszcz losowego stronnika wroga. Combo: Zniszcz także jego broń.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Zatrute ostrzeZatrute OstrzePoisoned Blade413Twoja moc specjalna daje broni +1 do ataku zamiast ją zastępować.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Jeździec z Szado-PanJeździec z Szado-PanShado-Pan Cavalry537Kombinacja: Otrzymuje +3 do ataku.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Ogr ninjaOgr ninjaOgre Ninja566Ukrycie. 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Oprawca z CzarnorytnychOprawca z CzarnorytnychDark Iron Skulker543Okrzyk bojowy: Zadaj 2 pkt. obrażeń wszystkim niezrnanionym wrogim stronnikom.

Karta z przygody Czarna Góra.

Ostrze skrytobójcyOstrze skrytobójcyAssassin's Blade534
SkrytobójstwoSkrytobójstwoAssassinate5Zniszcz wrogiego stronnika.
Kupiecki Książę GaliwiaszKupiecki Książę GaliwiaszTrade Prince Gallywix658Za każdym razem gdy przeciwnik zagra czar otrzymaj jego kopię i daj mu Monetę.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
PorywaczPorywaczKidnapper653Kombinacja: Cofasz stronnika do ręki właściciela.
ZniknięcieZniknięcieVanish6Cofasz wszystkich stronników na ręce właścicieli.
SprintSprintSprint7Dobierz 4 karty.
Anub'arakAnub'arakAnub'arak984Agonia: Cofnij tego stronnika do twojej ręki i przyzwij Nerubianina 4/4.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Wydobyty raptorWydobyty raptor334Okrzyk bojowy: Wybierz przyjaznego stronnika. Skopiuj efekt jego agonii.
GrzechotnikGrzechotnik121Zniszcz każdego stronnika zranionego przez tego stronnika.
Grabieżca grobowcówGrabieżca grobowcówTomb Pillager454Agonia: Dodaj Monetę do twojej ręki.
Hearthstone karty łotr

Valeera SanguinarKarty Łotra w Hearthstone posiadają mechanikę „combo” – oznacza ona, że jeśli najpierw użyjesz innej karty, a dopiero potem zagrasz kartę z combo będzie ona miała lepsze lub dodatkowe właściwości. Jednymi z najlepszych kart tego rodzaju są zdecydowanie Wypatroszenie, Agent WW:7 czy Zimna krew. Z uwagi na tą mechanikę combo wiele kart rogala ma bardzo niski koszt, dodatkowo używając karty Przygotowanie można koszt kolejnej obniżyć jeszcze bardziej. Wszystko to po to aby łotr był w stanie w ciągu jednej tury zagrać bardzo dużo kart i zadać w ten sposób nagle wiele obrażeń. Jest to też istotne jeśli ktoś używa w swojej talii karty legendarnej Edwin VanCleef – bardzo często udaje się postawić Edwina z statami 10/10 czy 12/12 dodatkowo zadając ciągle obrażenia wrogowi, przykładowo – Przygotowanie -> Wypatroszenie -> Przygotowanie -> Wypatroszenie -> Agent WW:7 -> Edwin VanCleef = 6 many, 10 obrażeń, Agent WW:7 3/3 na stole oraz Edwin 12/12, na którego jeszcze można użyć Ukrycia lub Mistrzyni kamuflażu, aby zapewnić przetrwanie do kolejnej tury gdy będzie mógł zaatakować. Oczywiście to nie jest najlepsze zagranie jakie można zrobić Łotrem, obrazuje ono tylko poziom kombinacji jakie można robić tą klasą.

Najskuteczniejsze obecnie talie łotra skupiają się na tym, aby kontrolując planszę dobrać tyle kart, aby móc wykonać jedno zabójcze combo. Najskuteczniejszą, ale zarazem najtrudniejszą do grania talią jest tak zwany Miracle Rogue, który skupia się na wykonaniu jednego niesamowitego comba przy pomocy Leeroya Jenkinsa, Zimna krew, Krok w cień. Wykonuje się je w ten sposób: Leeroy Jenkins (4 many) -> Atak za 6 dmg, Krok w cień, Leeroy Jenkins (2 many) -> Atak za 6 dmg, Krok w cień, Leeroy Jenkins (2 many), 2x Zimna krew (2x 1 many) na Leeroya (6 + 4 +4 = 14) -> Atak za 14 dmg = 10 many, 26 obrażeń w ciągu jednej tury. Jeśli masz na ręce 2x Przygotowanie i 2x Wypatroszenie to możesz wykonać tak zwane OTK – one turn kill, czyli zabicie bohatera mającego 30 punktów życia w ciągu jednej tury. Z 2x Wypatroszeniem to będzie razem 34 obrażeń (więc do OTK wystarczy nawet 1x Przygotowanie, 1x Wypatroszenie), ale wymaga to posiadania dokładnie tych 9 kart na ręce. Jak widzisz jest to dość skomplikowane w wykonaniu, ale właśnie dlatego talia ta nazywa się Miracle (cud/cudowna) – potrafi zniszczyć wroga, który myśli, że ma wygraną w kieszeni bo jest w pełni życia, a Ty już dogorywasz.

Poniżej prezentujemy rozpiskę, które karty rogala są powszechnie uznawane za dobre, a które za raczej słabe. Oczywiście nawet słaba karta może okazać się dobra w pewnych taliach, dlatego zwróć uwagę, że te porady nakierowane są dla bardziej początkujących graczy i ich talii. Zauważ, że nie dzielimy tutaj wszystkich kart, tylko te które są wyjątkowo dobre lub słabe.

 

Dobre karty łotra:

Cios w plecy – potrafi zabić stronnika z 2 pkt. życia lub osłabić silniejszego stronnika przeciwnika, tak że nasz słabszy będzie w stanie go zabić.

Zabójcza trucizna – zamienia słabą broń łotra 1/2 w bardzo dobrą 3/2

Wypatroszenie – bardzo dobry czar ofensywny, potrafi usunąć wielu przeciwników z Twojej drogi

Agent WW:7 – as w rękawie każdego łotra. Combo Cios w plecy + Agent WW:7 zabija wrogiego stronnika z 4 pkt życia i stawia stronnika 3/3 u Ciebie.

Skrytobójstwo – solidny czar usuwający

Sprint – dobranie 4 kart jest bardzo dobre, niestety nie jest to karta, która uratuje Ci życie, przeważnie niewiele jesteś w stanie zrobić po jej użyciu. Niemniej w większości wypadków będzie bardzo przydatna i dlatego uważana jest za dobrą kartę. Pojedyncza sztuka w talii w zupełności wystarczy.

Słabe karty łotra:

Podstępne uderzenie – jak wszystkie karty w Hearthstone, których jedyna rola to zadanie X obrażeń w bohatera przeciwnika, także i ta jest bardzo słaba. Lepiej w jej miejsce wstawić coś innego.

Cierpliwy skrytobójca – chyba najgorsza karta w arsenale łotra – nie jest bezpośrednią odpowiedzią na silnych stronników wroga, bo gdy ją położysz to i tak nic nie zrobi przez turę. Musiałbyś położyć ją wcześniej i jeszcze mieć nadzieję, że przeciwnik nie zabije jej w jakiś sposób, a metod na zadanie 1 pkt obrażeń nawet w stronnika z ukryciem jest mnóstwo. Do tego i tak ginie gdy już zaatakuje kogokolwiek bo przecież ma 1 pkt. życia.

Rozbicie czachy – opis tej karty powinien brzmieć – Zmarnuj 2 punkty many za 3 obrażeń i zajmuj niepotrzebnie miejsce w talii.

Porywacz – może śmiało walczyć o tytuł najgorszego stronnika za 6 many w całym Hearthstone