Karty Szamana

Poniżej znajdziesz listę wszystkich kart szamana, a pod nią dodatkowe informacje o wielu z nich. Zapraszamy też na nasze forum Szamana oraz na forum kart gdzie możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o kartach w Hearthstone, poznać istniejące talie czy też samemu poprosić o pomoc w poskładaniu talii.

Karty Szamana

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKosztAtakHPOpis
Pradawne uzdrowieniePradawne uzdrowienieAncestral Healing0Przywróć stronnika do pełni zdrowia i daj mu Prowokację.
Wzmocnienie totemówWzmocnienie totemówTotemic Might0Daj smoim totemom +2 do zdrowia.
BłyskawicaBłyskawicaLightning Bolt1Zadaj 3 pkt. obrażeń. Przeciążenie: (1)
Kruszyskalny orężKruszyskalny orężRockbiter Weapon1Daj przyjaznej postaci +3 do ataku w tej turze.
Mroźne porażenieMroźne porażenieFrost Shock1Zadaj 1 pkt. obrażeń wrogiej postaci i ją Zamroź.
Rozwidlona błyskawicaRozwidlona błyskawicaForked Lightning1Zadaj 2 pkt. obrażeń dwóm losowym stronnikom. Przeciążenie: (2)
Wstrząs ziemiWstrząs ziemiEarth Shock1Wycisz stronnika, a następnie zadaj mu 1 pkt. obrażeń.
Pyłowy diablikPyłowy diablikDust Devil131Furia wichru. Przeciążenie: (1)
Burzowierny TopórBurzowierny TopórStormforged Axe22Przeciążenie: (1)
Duch przodkówDuch przodkówAncestral Spirit2Wybierz stronnika. Kiedy zostanie zniszczony, przywróć go na pole bitwy.
Furia wichruFuria wichruWindfury2Daj stronnikowi Furię wichru.
Pradawna wiedzaPradawna wiedzaAncestral Knowledge2--Dobierz 2 karty. Przeciążenie: (2).

Karta z dodatku Wielki Turniej
OdrodzenieReinkarnacjaReincarnate2Zniszcz stronnika, a następnie przywróć go do życia z pełnym zdrowiem.

Karta z Naxxramas
Totem ognistego językaTotem ognistego językaFlametongue Totem203Sąsiedni stronnicy otrzymują +2 do ataku.
Totemiczny golemTotemiczny golemTotem Golem234Przeciążenie: (1)

Karta z dodatku Wielki Turniej
TrzaskTrzaskCrackle2--Zadaj 3-6 pkt. obrażeń. Przeciążenie: (1)

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Wirujący iskrobotWirujący iskrobotWhirling Zap-o-matic232Furia Wichru

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Wstrząs lawyWstrząs lawyLava Shock2-- Zadaj 2 pkt. obrażeń. Odblokuj swoje Przeciążone kryształy many.

Karta z przygody Czarna Góra.

Życiodajny totemŻyciodajny totemVitality Totem203Na koniec tury przywróć 4 pkt. zdrowia twojemu bohaterowi.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Burza z piorunamiBurza z piorunamiLightning Storm3Zadaj 2-3 pkt. obrażeń wszystkim wrogim stronnikom. Przeciążenie: (2)
DalekowidzenieDalekowidzenieFar Sight3Dobierz kartę. Ta karta kosztuje (3) mniej.
Dziki duchDziki duchFeral Spirit3Przyzwij dwa duchowe wilki 2/3 z Prowokacją. Przeciążenie (2)
Eksplozja lawyEksplozja lawyLava Burst3Zadaj 5 pkt. obrażeń. Przeciążenie: (2)
ElektrobuławaElektrobuławaPowermace332Agonia: Daj losowemu przyjaznemu Mechowi +2/+2.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Kiełzar totemistrzKiełzar totemistrzTuskarr Totemic332Okrzyk bojowy: Przyzwij DOWOLNY losowy Totem.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Niszczycielskie żywiołyNiszczycielskie żywiołyElemental Destruction3--Zadaj 4-5 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom. Przeciążenie: (5)

Karta z dodatku Wielki Turniej
Uzdrawiająca falaUzdrawiająca falaHealing Wave3--Przywróć 7 pkt. zdrowia. Ujawnij stronnika z każdej talii. Jeśli twój kosztuje więcej, przywróć 14 pkt.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Zły urokZły urokHex3Przemieć stronnika w żabę 0/1 z Prowokacją.
Totem przypływu manyTotem przypływu manyMana tide totem303Na koniec swojej tury dobierz kartę.
Wyzwolony żywiołakWyzwolony żywiołakUnbound Elemental324Otrzymuje +1/+1 za każdym razem, gdy zagrasz kartę z Przeciążeniem.
Mówca wiatruMówca wiatruWindspeaker433Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu stronnikowi Furię wichru.
Naładowany MłotNaładowany MłotCharged Hammer424Agonia: Twoja moc specjalna zmienia się na "Zadaj 2 pkt. obrażeń".

Karta z dodatku Wielki Turniej
Niszczyciel OgniostrażyNiszczyciel OgniostrażyFireguard Destroyer436Okrzyk bojowy: Otrzymuje 1-4 do ataku. Przeciążenie: (1)

Karta z przygody Czarna Góra.

Rzeźbiarka totemówRzeźbiarka totemówDraenei Totemcarver444Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1/+1 za każdy przyjazny Totem.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Szaman KafardunówSzaman KafardunówDunemaul Shaman454Furia wichru, Przeciążenie: (1) 50% szans na zaatakowanie niewłaściwego wroga.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Szlamior DuchobieżcaSzlamior DuchobieżcaSiltfin Spiritwalker425Dobierz kartę za każdym razem gdy zginie przyjazny Murlok. Przeciążenie: (1)

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Zew przodkówZew przodkówAncestor's Call4--Umieść po jednym, losowym stronniku z ręki każdego gracza na polu bitwy.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Śmiałek z Gromowych UrwiskŚmiałek z Gromowych UrwiskThunder Bluff Valiant536Inspiracja: Daj twoim Totemom +2 do ataku.

Karta z dodatku Wielki Turniej
ZgładzicielZgładzicielDoomhammer528Furia wichru. Przeciążenie (2)
Żadza krwiŻadza krwiBloodlust5Daj swoim stronnikom +3 do ataku w tej turze.
Żywiołak ziemiŻywiołak ziemiEarth Elemental578Prowokacja. Przeciążenie (3)
Zaklinacz mgiełZaklinacz mgiełThe Mistcaller644Okrzyk bojowy: Daj wszystkim twoim stronnikom w ręce i w talii +1/+1.

Karta z dodatku Wielki Turniej
Żywiołak ogniaŻywiołak ogniaFire Elemental665Okrzyk bojowy: Zadaj 3 pkt. obrażeń.
NeptulonNeptulonNeptulon777Okrzyk bojowy: Dodaj 4 losowe Murloki do Twojej ręki. Przeciążenie: (3)

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Al'akir Władca WichrówAl'akir Władca WichrówAl'Akir the Windlord835Furia wichru, Szarża, Boska tarcza, Prowokacja
Grzmiący żywiołakGrzmiący żywiołak426Kiedy zagrasz stronnika z Okrzykiem bojowym, zadaj 2 pkt. obrażeń losowemu wrogowi.
Trogg tunelarzTrogg tunelarz113Przy każdym twoim Przeciążeniu otrzymuje +1 do ataku za każdy zablokowany kryształ many.
Murloki nie płacząMurloki nie płaczą7--Daj twoim stronnikom +2/+2. Kosztuje (1) mniej za każdego Murloka jakiego kontrolujesz.
Hearthstone karty szaman

 

ThrallKarty Szamana w Hearthstone podobnie jak karty Czarnoksiężnika charakteryzują się specjalną cechą. Wiele z nich posiada Przeciążenie, pozwala ono zagrać silniejsze karty, za mniej many, ale ponosimy koszt takiego zagrania w kolejnej turze, w której mamy już mniej many do dyspozycji. Kluczem do dobrej gry shamanem jest pilnowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy graniem kart z przeciążeniem i normalnymi. Co ciekawe praktycznie wszystkie karty klasowe szamana są dobre, praktycznie tylko Dalekowidzenie jest tragiczną kartą. Jest co prawda kilka słabych kart, ale jednak nie tyle co u innych klas. W początkowych fazach gry szaman ma bardzo wiele tanich kart usuwających czy czarów ofensywnych – do pozbycia się wrogich stronników z planszy można użyć Błyskawica, Kruszyskalny oręż, Wstrząs ziemi, Burzowierny Topór, a jeśli przeciwnik zapełni Ci planszę swoimi stronnikami to masz zawsze Burza z piorunami. W późniejszej fazie gry bardzo dobrym stronnikiem jest Żywiołak ognia, który przeważnie od razu zabija jakiegoś stronnika wroga. Mamy też bardzo niecodziennego Al’akira, na temat którego zdania są podzielone – jeszcze niedawno był uważany za jedną z najsłabszych kart legendarnych, ale odkąd Ek0p zaczął używać go w swoich turniejowych taliach szamana okazało się, że może być bardzo dobry. W 10 turze możesz zagrać combo Al’akir + 2x Kruszyskalny oręż za 18 punktów obrażeń.

Fakt, że w talii Szamana mamy praktycznie same dobre karty sprawia, że większość dobrych obecnie talii szamana wygląda mniej więcej tak samo, różnice są przeważnie w 2-3 stronnikach. Większość z nich opiera się na usuwaniu stronników wroga czarami, zadawaniu mu pewnych ilości obrażeń i nagłym, szybkim wykończeniu w ciągu 1-2 tur, bardzo często z połowy czy nawet 20 punktów życia. Co ciekawe to szaman był drugą klasą jaką Trump zdobył rangę legendy w ciągu zaledwie kilku dni, zaczynając ze świeżym kontem. Talię, którą tego dokonał możesz zobaczyć na forum szamana – Darmowa talia szamana – legenda Trump.

Poniżej prezentujemy rozpiskę, które karty shamana są powszechnie uznawane za dobre, a które za raczej słabe. Oczywiście nawet słaba karta może okazać się dobra w pewnych taliach, dlatego zwróć uwagę, że te porady nakierowane są dla bardziej początkujących graczy i ich talii. Zauważ, że nie dzielimy tutaj wszystkich kart, tylko te które są wyjątkowo dobre lub słabe.

 

Dobre karty szamana:

Błyskawica – tani i dobry czar ofensywny, połączony z totemem

Kruszyskalny oręż – podobnie jak Błyskawica – tani i bardzo dobry czar ofensywny

Wstrząs ziemi – jedno z ciekawszych zaklęć w całej grze – najpierw wycisza wroga, a dopiero potem zadaje mu 1 pkt obrażeń, szczególnie dobre przeciwko Smokowiec zmierzchu – zabija go od razu.

Burzowierny Topór – solidna broń na każdym etapie gry

Zły urok – bardzo dobry czar usuwający

Totem przypływu many – prawdopodobnie najlepszy sposób na dobieranie kolejnych kart w całym Hearthstone

Żadza krwi – daje niesamowite efekty w połączeniu z armią totemów. Właśnie ze strachu przed tym czarem przeciwnicy starają się jak najczęściej zabijać totemy szamana. Przeważnie wystarcza jedna w talii, nie warto raczej nosić dwóch ze sobą.

Żywiołak ognia – konkuruje z Kabalistką cieni kapłana o tytuł najlepszego stronnika za 6 many.

Słabe karty szamana:

Pradawne uzdrowienie – karta, która jest bardzo rzadko przydatna. Przeważnie zajmuje tylko miejsce w talii.

Pyłowy diablik – w 9 na 10 wypadków zginie zanim zdąży cokolwiek zrobić. Legenda głosi, że gdy planety ułożą się w koniunkcji – uda się zabić Trumpa w 3 turze przy pomocy Pyłowych diablików ;-)

Dalekowidzenie – totalnie bezużyteczna i zbyt losowa karta

Mroźne porażenie – zdecydowanie słabsza karta z zestawu szamana, można spokojnie wstawić wiele lepszych kart na jej miejsce. Jej opis mógłby brzmieć – Zadaj 1 pkt. obrażeń i opóźnij swoją porażkę o jedną turę.