Karty Wojownika

Poniżej znajdziesz listę wszystkich kart wojownika, a pod nią dodatkowe informacje o wielu z nich. Zapraszamy też na nasze forum Wojownika oraz na forum kart gdzie możesz dowiedzieć się wielu rzeczy o kartach w Hearthstone, poznać istniejące talie czy też samemu poprosić o pomoc w poskładaniu talii.

Karty Wojownika

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKosztAtakHPOpis
Wewnętrzny szałWewnętrzny szałInner Rage0Zadaj 1 pkt. obrażeń stronnikowi i daj mu +2 do ataku.
EgzekucjaEgzekucjaExecute1Zniszcz wrogiego stronnika, który jest ranny.
Grzmotnięcie tarcząGrzmotnięcie tarcząShield Slam1Zadaj 1 pkt. obrażeń stronnikowi za każdy posiadany punkt pancerza.
ŁomotobotŁomotobotWarbot113Szał: +1 do ataku.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
MłyniecMłyniecWhirlwind1Zadaj 1 pkt. obrażeń WSZYSTKIM stronnikom.
Ulepszenie!Ulepszenie!Upgrade!1Jeśli masz broń, daj jej +1/+1. W innym przypadku otrzymujesz broń 1/3.
AmokAmokRampage2Daj rannemu stronnikowi +3/+3.
Bitewny szałBitewny szałBattle Rage2Dobierz kartę za każdą zranioną, przyjazną postać.
Czempionka AlexstrazyCzempionka AlexstrazyAlexstrasza's Champion223Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1 do ataku i Szarżę, jeśli masz w ręce Smoka.
DopakowanieDopakowanieBolster2--Daj twoim stronnikom z Prowokacją +2/+2.
Heroiczny ciosHeroiczny ciosHeroic Strike2W tej turze daj swojemu bohaterowi +4 do ataku.
ŁomotŁomotSlam2Zadaj 2 pkt. obrażeń stronnikowi. Jesli przeżyje, dobierz kartę.
Ognisty wojenny topórOgnisty wojenny topórFiery War Axe23
Okrutny nadzorcaOkrutny nadzorcaCruel Taskmaster222Okrzyk bojowy: Zadaj 1pkt. obrażeń stronnikowi i daj mu +2 do ataku.
Partner sparingowyPartner sparingowySparring Partner232Prowokacja. Okrzyk bojowy: Daj stronnikowi Prowokację.
PłatnerzPłatnerzArmorsmith214Otrzymujesz 1 pkt. pancerza za każdym razem, gdy przyjazny stronnik zostanie zraniony.
Rozkazujący okrzykRozkazujący okrzykCommanding Shout2W tej turze twoi stronnicy nie mogą zejść poniżej 1 pkt. zdrowia. Dobierz kartę.
RozpłatanieRozpłatanieCleave2Zadaj 2pkt. obrażeń dwóm losowym wrogim stronnikom.
ZemstaRevenge2--Zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom. Jeśli masz 12 pkt. zdrowia lub mniej, zamiast tego zadaj 3 pkt. obrażeń

Karta z przygody Czarna Góra.
Blok tarcząBlok tarcząShield Block3Otrzymujesz 5 pkt. pancerza. Dobierz kartę.
Dowódca Wojennej PieśniDowódca Wojennej PieśniWarsong Commander323Twoi stronnicy z atakiem 3 lub mniejszym otrzymują Szarżę.
Fanatyczny berserkerFanatyczny berserkerFrothing Berserker324Otrzymuje +1 do ataku za każdym razem, gdy dowolny stronnik zostanie zraniony.
Królewski ObrońcaKrólewski ObrońcaKing's Defender332Okrzyk bojowy: Otrzymuje +1 do wytrzymałości, jeśli kontrolujesz stronnika z Prowokacją.
Ogrzy HarataczOgrzy HarataczOgre Warmaul34250% szansy na trafienie złego przeciwnika."

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Pretendent z OrgrimmaruPretendent z OrgrimmaruOrgrimmar Aspirant333Inspiracja: Daj swojej broni +1 do ataku.
Skaczące ostrzeSkaczące ostrzeBouncing Blade3--Zadaj 1 pkt. obrażeń losowemu stronnikowi. Powtarzaj aż zginie jakiś stronnik.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
SzarżaSzarżaCharge3Daj przyjaznemu stronnikowi +2 do ataku oraz Szarżę.
WalnięcieWalnięcieBash3--Zadaj 3 pkt. obrażeń. Otrzymujesz 3 pkt. pancerza.
Elita Kor'kronuElita Kor'kronuKor'kron Elite443Szarża
Klekotnik WyśrubnyKlekotnik WyśrubnyScrewjunk Clanker425Okrzyk bojowy: Daj przyjaznemu Mechowi +2/+2.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Magnatur alfaMagnatur alfaMagnataur Alpha453Zadaj również obrażenia stronnikom znajdującym się obok celu ataku.
Miotacz toporówMiotacz toporówAxe Flinger425Za każdym razem gdy ten stronnik otrzyma obrażenia, zadaj 2 pkt. obrażeń wrogiemu bohaterowi.

Karta z przygody Czarna Góra.

Ukąszenie ŚmierciUkąszenie ŚmierciDeath's Bite442Agonia: Zadaj 1 punkt obrażeń wszystkim stronnikom.

Karta z Naxxramas
Zabójczy ciosZabójczy ciosMortal Strike4Zadaj 4 pkt. obrażeń. Jeśli masz 12 lub mniej zdrowia, zadaj zamiast tego 6 pkt. obrażeń.
Zbrojmistrzyni z ArathiZbrojmistrzyni z ArathiArathi Weaponsmith433Okrzyk bojowy: Wyposaż bohatera w broń 2/2.
Arkanitowy RozpruwaczArkanitowy RozpruwaczArcanite Reaper55
BójkaBójkaBrawl5Zniszcz wszystkich stronników oprócz jednego (wybranego losowo).
Machina oblężniczaMachina oblężniczaSiege Engine555Dostań +1 Ataku za każdym razem gdy zdobędziesz Pancerz.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Morski grabieżcaMorski grabieżcaSea Plunderer667Gdy dobierzesz tę kartę, zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim twoim stronnikom.
TarczowniczkaTarczowniczkaShieldmaiden655Okrzyk bojowy: Otrzymujesz 5 pkt. pancerza.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Żelazny molochŻelazny molochIron Juggernaut665Okrzyk bojowy: Wtasuj Minę w talię przeciwnika. Gdy ją dobierze wybuchnie za 10 pkt. obrażeń.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
RzezimiotRzezimiotGorehowl77Koszt zaatakowania stronnika wynosi 1 ataku zamiast 1 wytrzymałości.
ZmiażdżenieZmiażdżenieCrush7--Zniszcz stronnika. Jeśli masz rannego stronnika ta karta kosztuje (4) mniej.

Karta z dodatku Gobliny vs Gnomy.
Grommasz PiekłoryczGrommasz PiekłoryczGrommash Hellscream849Szarża. Szał: +6 do ataku.
Varian WrynnVarian WrynnVarian Wrynn1077Okrzyk bojowy: Dobierz 3 karty. Umieść wszystkich dobranych stronników od razu na polu bitwy.
Przeklęte OstrzePrzeklęte OstrzeCursed Blade123Podwaja wszystkie obrażenia zadane twojemu bohaterowi.
Obsydianowy niszczycielObsydianowy niszczyciel777Na koniec twojej tury przyzwij Skarabeusza 1/1 z Prowokacją.
Agresywny małpiszonAgresywny małpiszon334Prowokacja
Hearthstone karty wojownik

 

Garrosh HellscreamKarty wojownika w Hearthstone są nastawione na jedno – totalne zniszczenie, nawet kosztem własnego życia. Wojownik staje na polu walki i mówi do przeciwnika – zniszczę Cię albo wykrwawię się z własnej winy w trakcie. Wojownik ma do dyspozycji aż 4 różne bronie, jeśli planujesz ich używać pamiętaj koniecznie dobrać Blok Tarczą, żeby się trochę odleczyć po tych atakach. Warrior posiada dużo ciekawych kombinacji pozwalających mu na bardzo skuteczne zagrania. Może na przykład postawić Dowódca Wojennej Pieśni po czym dodać Szalejący worgen, który od razu dostanie szarżę od Dowódcy, następnie można nim użyć Okrutny nadzorca i w ten sposób dajemy mu +2 do ataku i uruchamiamy jego szał, czyli kolejne +1 z furią wichru – zyskujemy stronnika 6/2, który właśnie jest w stanie zadać 12 punktów obrażeń, a tyle co go postawiliśmy. Dodatkowo Okrutny nadzorca też otrzymuje Szarżę od Dowódcy, więc to też dodatkowe 2 punkty obrażeń. Zabójczym połączeniem jest oczywiście zagranie w 10 turze Grommasz Piekłorycz Wewnętrzny szał lub Młyniec lub Okrutny nadzorca dzięki temu uruchamiasz szał Grommasza i dajesz mu jeszcze +2 ataku (poza Młyńcem), w ten sposób masz stronnika 12/9 na stole i możesz zabić wszystko co stoi na planszy lub wykończyć przeciwnika.

Obecnie skuteczne talie wojownika skupiają się na kontroli planszy i stopniowym zadawaniu obrażeń przeciwnikowi, aż ten w końcu ginie. Często spotykanym podejściem jest też silne kontrolowania planszy do 9 tury, w której to zagrywa się Alexstraza i tym samym zmniejsza od razu życie przeciwnika do 15 punktów, po czym następuje mocny atak na twarz wroga. Talie wojownika często posiadają u siebie karty piratów, przeważnie jest to Grabieżca Krwawych Żagli, otrzymujący buffa od punktów ataku broni wojownika. Kontrola planszy, duży zasób broni i łatwe sposoby na usuwanie stronników z 1-2 punktów życia sprawiają, że Wojownik jest obecnie jedną z najlepszych klas w Hearthstone, bardzo dobrze stawia on czoła zalewowi agresywnych talii czarnoksiężnika i łowcy. Wymaga on jednak od gracza większej wprawy i często posiadania kilku kart legendarnych.

Warto wspomnieć, że jeszcze w trakcie beta testów Reynad doszedł do rangi legendy w ciągu kilku dni przy pomocy zupełnie świeżego konta, bez kupowania pakietów. Jego talie znajdziesz na forum – Reynad talia do legendy BEZ PŁACENIA.

Poniżej prezentujemy rozpiskę, które karty warriora są powszechnie uznawane za dobre, a które za raczej słabe. Oczywiście nawet słaba karta może okazać się dobra w pewnych taliach, dlatego zwróć uwagę, że te porady nakierowane są dla bardziej początkujących graczy i ich talii. Zauważ, że nie dzielimy tutaj wszystkich kart, tylko te które są wyjątkowo dobre lub słabe.

 

Dobre karty wojownika:

Ognisty wojenny topór – bronie są specjalnością wojownika, ma zdecydowanie najlepszy arsenał oręża.

Okrutny nadzorca – pierwszą jego właściwością jest dodanie stronnikowi +2 do ataku, kosztem 1 punktu życia, ale drugą równie przydatną zdolnością jest usunięcie dowolnego stronnika przeciwnika z 1 punktem życia.

Blok tarczą – dobiera kartę i daje Ci 5 punktów pancerza, bardzo dobra karta, bo optymalnie jest używać broni na stronnikach przeciwnika, ale to kosztuje zdrowie – ta karta pozwala Ci się odleczyć.

Elita Kor’kronu – przeważnie karty z szarżą mają mało punktów życia, tymczasem ta ma całkiem rozsądną pulę 3 punktów, która uniemożliwia pozbycie się jej pierwszym lepszym czarem czy mocą bohatera, dzięki czemu prawie zawsze uzyskamy dobrą wymianę za nią.

Zbrojmistrzyni z Arathi – opis powinien brzmieć – Zyskaj broń 2/2 i połóż jakiegoś stronnika 3/3. Bardzo dobra karta, pozwala postawić stronnika 3/3 i prawdopodobnie zabić kogoś, kto mógłby tego stronnika zniszczyć.

Arkanitowy Rozpruwacz – 5 punktów obrażeń z tego topora potrafi pozbyć się nawet najbardziej upierdliwych stronników przeciwnika, czy też po prostu zadać jemu te obrażenia.

Rzezimiot – niszczycielska broń, o ile przeciwnik nie ma akurat Żrący bagienny szlam ani Harrison Jones. Zamiast tracić wytrzymałość z każdym zadanym ciosem traci ona 1 punkt ataku, stawia to przeciwnika w bardzo trudnej sytuacji.

Grommasz Piekłorycz – wywołanie Szału w tym stronniku jest banalnie proste dzięki całemu arsenałowi kart wojownika, które zadają 1 punkt obrażeń. W rezultacie bardzo często zada on od razu 10 punktów obrażeń wrogowi.

Słabe karty wojownika:

Bitewny szał – zbyt często dobiera tylko jedną kartę, a musi dobrać minimum dwie aby być opłacalną kartą. Do dobierania kart lepiej mieć Blok tarczą.

Rozkazujący okrzyk – zbyt sytuacyjna karta, aby była przeważnie warta miejsca w talii.

Heroiczny cios – nie jest to może słaba karta, ale jest bardzo sytuacyjna i może po prostu braknąć dla niej miejsca w talii.