Nerf Leeroya oraz Wygłodniałego Sępa (Starving Buzzard)

22 września wejdzie w życie kolejny patch balansujący w Hearthstone.
Tym razem nerfhammer uderzy w dwie następujące karty:
Leeroy Jenkins – Koszt zostanie podniesiony z 4 do 5
Wygłodniały sęp (Starving buzzard) – Koszt zostanie podniesiony z 2 do 5, zaś statystyki z 2/1 do 3/2

Jak zostało podane w wyjaśnieniu:

Leeroy Jenkins zezwalał na istnienie strategii opierających się na próbie pokonania przeciwnika w jedną turę bez potrzeby posiadania jakichś kart w stole. Walka o kontrolę stołu oraz starcia pomiędzy stronnikami czynią Hearthstone bardziej fascynującą oraz dostarczającą więcej zabawy grą, zaś otrzymywanie 20+ punktów obrażeń w jedną turę nie jest ani radosne ani nie pozwala na żadną interakcję. Zdarzało się to gdy Leeroy występował w kombinacji między innymi z: Nadmiar mocy (Power Overwhelming), Beztwarzowy manipulator (Faceless Manipulator), Zimna krew (Cold Blood), Krok w cień (Shadowstep), Spuścić psy (Unleash the Hounds).

Ilość kart, które Wygłodniały sęp (Starving Buzzard) pozwalał dobrać Łowcy jest zbyt duża jak na swój niski koszt. Ta zmiana daje graczom stającym naprzeciw Łowcy więcej czasu na zareagowanie zarówno na sępa jak i karty dociągnięte dzięki niemu.

Karty Eksperckie, które zostaną zmieniony będą mogły zostać rozłożone za swój pełny koszt, gdy zmiana wejdzie w życie. Na chwilę obecną planowany termin wypuszczenia patchu to 22 września.

To także jest ostatnia zmiana w kartach jaka nastąpi pomiędzy 22 września, a mistrzostwami świata Hearthstone, które odbędą się podczas Blizzconu.

Będziemy kontynuować balansowanie kart w Hearthstone tylko, gdy uznamy, że są one absolutnie niezbędne aby zwiększyć różnorodność kart używanych we wszystkich stadiach gry, a także aby Hearthstone był bardziej interaktywny oraz dostarczał więcej zabawy każdemu graczowi.

Dodatkowo dołączam krótkie odpowiedzi twórców na pytania dotyczących tych zmian:

Q: Nie mogę przestać myśleć o tym jak bardzo nerf sępa jest przesadzony. Wierzę w waszą ekipę balansującą, ale to wygląda na przegięcie.
A: Jest to możliwe. Jednak jeśli miałbym wybrać kartę, którą bym przesadnie znerfił, byłby to właśnie sęp! :) Zobaczymy, a także czas pokaże jak to wszystko wyjdzie w praktyce.
Q: No może jeszcze w połączeniu do zmiany kosztu Hunter’s Marka (Znaku Łowcy) z 0 do 1 many.
A: Nie chcemy zmieniać zbyt wiele teraz. Ważne jest to, aby gra była odczuwana jako stabilna. – Ben Brode

Q: Mówisz, ze jest to możliwe, że nerf sępa jest przegięciem. Czy to oznacza, że będziecie otwarci na wzmocnienie łowcy, jeśli ta zmiana go zabije?
A: Nie wydaje mi się, aby to zabiło łowców :) – Ben Brode

Q: Moje przemyślenia dotyczące osłabienia sępa: Licytator ma 4/4 za 5 many. Sęp 3/2 za 5. Podobne zdolności. Nie może w takim razie mieć 3 życia za te 5 many?
A: Sprawdzaliśmy wiele kombinacji i ta wydawała się najlepsza :) – Ben Brode

Q: Sęp, 2 czy 3 many więcej. 2/1 „Kiedykolwiek bestia umrze, dobierz kartę” – co złego jest w zmianie w tym kierunku?
A: Nasza ekipa balansująca sprawdzała wiele opcji – uważamy, że wybrany scenariusz jest całkiem doby. Dajcie mu szansę i spróbujcie! – Ben Brode

Q: Czy Leeroy może być 7/2 za 5 many? Będzie mi go brakowało!
A: On wciąż tu jest! – Ben Brode
Q: Racja. Wciąż jest dobry za 5 many.

Q: Dlaczego nie osłabiono jeszcze flary? Chcę pograć moim paladynem na sekretach
A: Zmiana Sęp jest także pośrednim osłabieniem flary. Możesz widzieć mniej łowców, co oznacza że będziesz miał przed sobą mniej talii z flarami.
Dodatkowo, mniej łowców może oznaczać mniej powodów, by grać na flarze dla pozostałych graczy Łowcy, ponieważ będzie mniejsza szansa na graniu przeciwko talii z sekretami.
Podsumowując: Przyglądamy się wciąż tej karcie. Możliwe, że dokonamy jakiejś zmiany w przyszłości, jeśli (karta) wciąż będzie frustrująca. – Ben Brode.

Q: Sęp powinien mieć 2/1 za 3 many oraz battlecry (okrzyk bojowy): dobierz kartę. Dobierz dwie, jeśli masz bestię na stole.
A: To zupełnie inna karta. Moglibyśmy stworzyć również taką! Jednak to zupełnie co innego. – Ben Brode.

Q: Żeby była pewność – będziemy mogli rozłożyć te karty za ich pełną wartość po zmianach, prawda?
A: Sęp jest kartą podstawową i nie może zostać rozłożony. Leeroy będzie do rozłożenia za swoją pełną wartość, gdy zmiana zostanie wypuszczona.

A wy co sądzicie o tych zmianach?

Author: Eerion

Share This Post On

33 komentarze

  1. 3/2 za 5 many???
    Bardziej mi się będzie opłacało grać azure drake niż to…
    Qrwa wracamy do starego dobrego control knife huntera…

  2. O ile nerf Leeroya ma jakiś sens to sęp to jakaś paranoja. Za 5 staty 3/2… Powinni dać limit dobierania kart na turę. Combo Huntera kiedyś: w 5 turze sęp + uth + wilk. Teraz w 6 turze to samo, a za 10 dni dopiero mamy to combo w turze 9… To już lepsze combo druida force of nature + savage roar i mamy 14 dmg za 9 many, a z uth prawdopodobnie max 6 dmg, bo najczęściej są około 3 pieski. Po tym nerfie Hunter stanie się jedną z najgorszych postaci w grze, bo jego najmocniejsze atuty zostaną zabrane. Natomiast może być wysyp Szamanów z bloodlust bo już bez obaw będą mogli do 9 tury zastawić stół stworami.

  3. Nie wiem skąd Ty masz te swoje 16, z comba dudu zawsze jest 14, bo masz 3×4=12+2 z bohatera. No cóż matematyka jest trudna. A co do huntera to nie ma co akurat płakac nad tym bo to nadal dobra klasa, tylko niestety draw bedzie u niej ssał, co nie zmienia faktu, że teraz kazdy bedzie mógł zastawiać sobie stól agro deckiem i mieć w dupie liczbe stworów u Huntarda :D

  4. Leeroy raczej nie straci dużo po nerfie i dalej będzie grany ale sęp trochę za mocno „oberwał” i albo będzie wyrzucony albo będzie służył do dobierania pojedynczych kart.

  5. Z perspektywy doświadczonego gracza mogę powiedzieć, że ten nerf buzzarda wydaje mi się być mocno przesadzony. Porównanie do Przywóczyni Kultu mówi wszystko: staty 4/2 za 4 many i dobranie karty za każdego zmarłego stronnika, a staty 3/2 za 5 many za każdą przyzwaną bestię. Te karty się równoważą jeśli chodzi o opis, bo o ile Łowca ma tę przewagę, że dobiera już przy przyzwaniu bestii, za to Cultmaster dobiera kartę za śmierć jakiegokolwiek stronnika, nie tylko bestii. Dlatego kompletnie nie rozumiem jak Sęp może mieć staty 3/2 za 5 many, moim zdaniem to całkowicie błędna decyzja, która w sumie wyklucza tę kartę z gry.

  6. Mysle ze ludzie zaczna po prostu grac cult master combo zamiast SB. I zgadzam sie, ze ten nerf jest troche za mocny. Mogli z niego zrobic 2/1 za 3 many, albo 3/1 za 4.
    Trum juz oglosil ze „Hunter is dead”. Ale mysle ze Blizz albo jeszcze zmieni zdanie, albo ludzie wymysla inne decki.

    Co do Leeroya, przewidywalne. To ograniczy uzycie Leeroya w miracle rouge, oraz w handlock deckach.

  7. Leeroya tak naprawde nie znerfili nadal jest uzyteczny jako finiszer
    spowodowali tylko , że nie można go zagrać 3x pod rząd w miracle

  8. Pojawiły się opinie, że Blizz zrobił tak mocny nerf sępa po to, żeby to był taki jakby ban łowcy na blizzcon. A po samym blizzconie mają się bliżej temu przyjrzeć i zmienić ponownie ewentualnie. Trochę teoria naciągana jak na mnie, ale co o niej myślicie?

  9. QUOTE

    Pojawiły się opinie, że Blizz zrobił tak mocny nerf sępa po to, żeby to był taki jakby ban łowcy na blizzcon. A po samym blizzconie mają się bliżej temu przyjrzeć i zmienić ponownie ewentualnie. Trochę teoria naciągana jak na mnie, ale co o niej myślicie?

    To jest nawet prawdopodobne, ponieważ blizzard wolałby długie gry podczas blizzcon’u. Hunter natomiast ma świetny matchup z handlockiem, warriorem, priestem. A pozbawiony sępa i z znerfionym leeroyem dużo nie zrobi. Prawdopodobne jest to, że po blizzconie uznają, że ten nerf był za duży i znowu coś w nim zmienią.

  10. Coś w tym jest, jednak nie chciałbym, aby okazało się to prawdą. Blizzard ma tempo prac jakie ma, właśnie z tego powodu, że to wszystkich problemów podchodzą z każdej strony, dokładnie rozważając wszelkie za i przeciw. Tak więc zostańmy na razie przy tej wersji.

    Co do Leeroy’a – czułem to już od dłuższego czasu. Dlatego gdy poleciał mi jakiś czas temu z boostera drugi egzemplarz, postanowiłem go zachować na taką właśnie chwilę :)

    Jeżeli zaś chodzi o Sępa, to jest to dramat wg mnie. Bo przyczyna nie leży w jego koszcie czy statystykach, a mechanice karty. Dlatego ta zmiana jest całkowicie bez sensu. Teraz jest to karta pokroju Porywacza…

  11. Dziwny nerf sepa. Porownujac go z aukcjonerem i cultmasterem mamy w pierwszym przypadku 4/4 za 5 a w drugim 4/2 za 4.
    W przypadku sepa 3/2 za 3-4 bym zrozumial, 4/4 albo 4/3 za 5 tez, ale 3/2 za 5? Jak mawial klasyk: to gorzej niz zbrodnia, to blad ;)
    Blizzardowi ewidentnie nie lezy combo sep + psy. Mamy juz czwarta wersje psow, teraz bedzie czwarta wersja sepa :) Przy okazji nerfa sepa mogli przywrocic psy do 2manowej wersji.

  12. dobrze z sępem zrobili bo te komba to beznadzieja jak dobiera te karty to przeciwnik za łatwo miał , koszt leeroya powinien wynosić 4 ale nie powinien mieć szarży

  13. 6/2 bez szarży? nie ma nawet szansy żeby przeżył turę, poza tym historia Leeroya wymusza na nim by szarżę miał :D

  14. QUOTE

    dobrze z sępem zrobili bo te komba to beznadzieja jak dobiera te karty to przeciwnik za łatwo miał , koszt leeroya powinien wynosić 4 ale nie powinien mieć szarży
    a zresztą ja nawet sępa w talii nie mam

    To byłoby totalnie bez sensu, gdyż leeroy przyzywa 2 tokeny 1/1, które bez problemu by z nim sie wymieniały….
    Sępa dostajesz po wbiciu 4 lvl na hunterze… Więc najpierw pograj sobie hunterem, albo wbij jakąś wysoką rangę, gdyż twój cały komentarz totalnie nie miał sensu…

  15. Machinacje Jenkinsa odbiją się tylko i wyłacznie na finiszerach Locka i Rogala. Ale to co zrobili z ptakiem to jest coś totalnie niezrozumiałego. IMHO Blizz poszedł nie w tą stronę, w którą powinien, bo prawdziwą bolączką jest tutaj UTH. Działanie tej karciochy jest epic’zne i taką też kartą powinno być z kosztem koło 5/6. A poprzednie podchody z nią były czysto kosmetyczne. toćka.

  16. QUOTE

    To byłoby totalnie bez sensu, gdyż leeroy przyzywa 2 tokeny 1/1, które bez problemu by z nim sie wymieniały....
    Sępa dostajesz po wbiciu 4 lvl na hunterze... Więc najpierw pograj sobie hunterem, albo wbij jakąś  wysoką rangę, gdyż twój cały komentarz totalnie nie miał sensu...

    On napisał w talii, a nie w kolekcji :P

  17. QUOTE

    On napisał w talii, a nie w kolekcji :P

    Hah to wiele wyjasnia, aczkolwiek nierozumiem, czemu ktos nie bierze sepa do talli, poniewaz hunter nie ma innego card draw oprocz sepa.

  18. QUOTE

    Hah to wiele wyjasnia, aczkolwiek nierozumiem, czemu ktos nie bierze sepa do talli, poniewaz hunter nie ma innego card draw oprocz sepa.

    Znam (chyba Colento w pewnym momencie takiego huntera pokazał) huntera, który zamiast sępów i unleashów grał na deathrattle i tym dropie za 1 many. Za draw słuzyły flary, tracking oraz loot hoarder.
    Opcja nie była to zbyt szałowa, choć lepiej radziła sobie z taliami bardziej nastawionymi na solo.

  19. Ja i tak wole kombo UTH + nożownik (a jeszcze lepiej dwóch nożowników) …
    Co do zmiany leeroya to mi to rybka, nie gram łotrem, i gram głównie areny wiec ….

  20. Hunter dalej będzie w mecie z sępem i bez.. Sam mam deck nie oparty wgl o UTH i Buzzarda.. A draw ma czasami zabójczy.. Po prostu wróci Kontrolka Huntera która naprawde dobrze sobie kiedyś radziła ;) A co do Leeroya, będzie się go dało zastąpić, a decki takie jak Handlock czy Miracle, dalej bedą wyciągać comba bo 20dmg

  21. Sep bedzie za 5 many a pulapka jest za 2 wiec masz 3 karty i 3 weze 1/1 za 7 many, chyba znajda sie lepsze comba za taka cene – jak dla mnie to sep wyleci z deckow i juz.

  22. Łowca już od dłuższego czasu jest gnębiony. Wpierw łuk, potem pieski a teraz sępik. Zmiana w Leeroyu jednak nie jest aż tak spora i moim zdaniem słuszna. Nikt nie powinien w jednej turze załatwiać swoje porachunki :D. Ciekawe kiedy dobiorą się do kart z Naxxramas bo tu też jest niewielkie przegięcie.

  23. Dobieraja sie do pupy Huntera a on ma z tego beke :D bo wedlug mnie hunter jest nadal swietna klasa :P bez sepa da sie spokojnie grac a malo tego gra bez niego jest o wiele ciekawsza. Co do kart z naxxa to da sie je przelknac ale Kel Fuk*** Thuzard jest dla mnie przegieciem na maxa :/

Trackbacks/Pingbacks

  1. Nerf Leeroya i Sępa – Aktualizacja 1.2.0.6485 | HSArena.pl - Hearthstone wiadomości, arena, poradniki, Hearthstone po Polsku - […] Odpowiedzi deweloperów na wiele pytań znajdziesz w poprzednim niusie zapowiadającym ten nerf – tutaj. […]

Submit a Comment