Nowa karta legendarna z Naxxramas – Ohydziarz

Trochę niespodziewanie Blizzard pokazał nową kartę z Naxxramas – Ohydziarz | Loatheb.

ohydziarz
loatheb

Przypominamy, że premiera Naxxramas będzie miała miejsce już w środę – 23 lipca!

Karty Naxxramas, które już poznaliśmy:

Karty Naxxramas

ZdjęcieNazwa polskaNazwa angielskaKosztAtakŻycieOpis
GrabarzGrabarzUndertaker112Otrzymuje +1/+1 za każdym razem, gdy przyzywasz stronnika z Agonią.
Cień z NaxxramasCień z NaxxramasShade of Naxxramas322Ukrycie. Otrzymuje +1/+1 na początku twojej tury.
Nerubiańskie jajoNerubiańskie jajoNerubian egg202Agonia: Przyzwij nerubiana 4/4

Nerubian
Tańczące mieczeTańczące mieczeDancing Swords344Agonia: Twój przeciwnik dobiera kartę.
Baron ZerwikruszBaron ZerwikruszBaron Rivendare417Twoi stronnicy aktywują swoją Agonię dwukrotnie.
Zatrute NasionaZatrute nasionaPoison Seeds4--Karta klasowa: Druid

Zniszcz wszystkich stronników i przyzwij na ich miejsce drzewce 2/2.
PomstaPomstaAvenge1--Karta klasowa: Paladyn

Sekret: Kiedy jeden z Twoich stronników zginie, daj przyjaznemu stronnikowi +3/+2.
Ukąszenie ŚmierciUkąszenie ŚmierciDeath's Bite442Karta klasowa: Wojownik

Agonia: Zadaj 1 punkt obrażeń wszystkim stronnikom.
Napastnik anub'arówNapastnik anub'arówAnub'ar Ambusher455Karta klasowa: Łotr

Agonia: Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę.

Uwaga! Cofnięty będzie losowy przyjazny stronnik!
Poprzednia nazwa tego stronnika to Czyhający Anub’arianin.
OdrodzenieReinkarnacjaReincarnate2--Karta klasowa: Szaman

Zniszcz stronnika, a następnie przywróć go do życia z pełnym zdrowiem.
DuplikacjaDuplikacjaDuplicate3Karta klasowa: Mag

Sekret: Gdy zginie przyjazny sojusznik umieść 2 egzemplarze jego karty w swojej ręce.
Herold PustkiHerold PustkiVoidcaller434Karta klasowa: Czarnoksiężnik

Agonia: Umieść demona z ręki na polu bitwy.

Uwaga! Umieszczony będzie losowy demon, którego masz w kartach na ręce!
Mroczny KultystaMroczny KultystaDark Cultist334Karta klasowa: Kapłan

Agonia: Daj przyjaznemu stronnikowi +3 do zdrowia.
Tkacz SieciTkacz SieciWebspinner111Karta klasowa: Łowca

Agonia: Dobierz losową kartę Bestii.
FeugenFeugenFeugen547Agonia: Jeśli Stalagg zginął w tej samej rozgrywce, przyzwij Thaddius.
StalaggStalagStalagg574Agonia: Jeśli Feugen zginął w tej samej rozgrywce, przyzwij Thaddius.
ThadiusThadiusThaddius101111Thadiusa nie możesz mieć w swojej kolekcji, jest on przyzywany na planszę po tym gdy Stalag i Feugen zginą.
Kel'ThuzadKel'ThuzadKel'Thuzad868Na koniec tury przyzwij wszystkich przyjaznych stronników, którzy w niej zginęli.
OhydziarzOhydziarzLoatheb555Okrzyk bojowy: W następnej turze zaklęcia przeciwnika kosztują (5) więcej.
Szalony NaukowiecSzalony NaukowiecMad scientist222Agonia: Umieść Sekret ze swojej talii na polu bitwy.

Sekret jest "umieszczany" nie "kopiowany", więc po prostu jest jakby wyciągnięty z Twojej talii prosto na pole.
ŚluzożerŚluzożerSludge Belcher535Prowokacja. Agonia: Przyzwij Śluz 1/2 z Prowokacją.
maexxnaMaexxnaMaexxna628Zniszcz każdego stronnika zranionego przez tego stronnika.
Kamiennoskóry gargulecKamiennoskóry gargulecStoneskin Gargoyle314Na początku swojej tury przywracasz tego stronnika do pełni zdrowia.
Pan ŚmierciPan ŚmierciDeathlord328Prowokacja. Agonia: Twój przeciwnik umieszcza stronnika ze swojej talii na polu bitwy
Replikujący szlamReplikujący szlamEchoing Ooze212Okrzyk bojowy: Przyzwij dokładną kopię tego stronnika na koniec tury.
ZombiakZombiakZombie Chow123Agonia: Przywróć 5 pkt. zdrowia wrogiemu bohaterowi
Widmowy rycerzWidmowy rycerzSpectral Knight546Nie można go wybrać jako celu zaklęcia lub mocy specjalnej.
Zawodząca duszaZawodząca duszaWailing Soul435Okrzyk bojowy: Wycisz swoich pozostałych stronników.
Niestabilny GhulNiestabilny GhulUnstable Ghoul213Prowokacja. Agonia: Zadaj 1 pkt. obrażeń wszystkim stronnikom.
Upiorny PajęczakUpiorny PajęczakHaunted Creeper212Agonia: Przyzwij dwa Widmowe pająki 1/1.
Władca Nerub'arówWładca Nerub'arówNerub'ar Weblord214Stronnicy z Okrzykiem bojowym kosztują o (2) więcej.

Author: hearthstone

Share This Post On

15 komentarzy

  1. Nowa najlepsza legendarka w grze? Okrzyk bojowy ma chory – niesamowicie ogranicza przeciwnika w jego turze, rzucając ją pusty stół możemy mieć 99%, że przeżyje. Dodatkowo staty ma świetne jak na pięcioturowy drop, lepsze od lazurowego smokowca. Szczerze mówiąc – to będzie grane w każdym decku i to nie tylko jako kontra na miracle.
    Prawdopodobnie po krótkim czasie odkąd dostaniemy to cudeńko do dyspozycji Blizzard przyzna się do błędu i znerfi je do czegoś w stylu 4/5 za 6 many albo 4/3 za 5 many. Tak stawiam.

  2. No to czas pożegnać miracle :P. W każdym razie będzie mniej skuteczne, bo w jednej turze zaklęcia będą drogie. Ta karta znajdzie zastosowanie w moim control Druidzie prawdopodobnie za jedno Yeti albo Argent Commandera.

  3. Ale czemu od razu każdy pisze (inne fora itd), że Miracoli, Freeze Mage itd są martwi ? Przecież to jest tylko jedna tura. TO jest przeciągnięcie w sumie dość cennej tury niekiedy, ale nadal w moich oczach nie jest to nic gamebreakingowego.

    Jak dla mnie to Świetnie może się sprawdzać w midrange deckach opartych na buffach (Paladyn/Szaman) gdzie po zbudowaniu board control rzucamy Loatheb’a i przeciwnik nie ma szans na wyczyszczenie stołu. W następnej turze jakieś buffy np Bloodlust czy inny Blessing i pograne. W przypadku grania tej karty jako kontry na miracoli czy freeze mage, myślę że ta karta będzie bardzo mocno sytuacyjna i trzeba będzie czekać na odpowiedni układ wydarzeń na stole.

  4. QUOTE

    Ale czemu od razu każdy pisze (inne fora itd), że Miracoli, Freeze Mage itd są martwi ? Przecież to jest tylko jedna tura. TO jest przeciągnięcie w sumie dość cennej tury niekiedy, ale nadal w moich oczach nie jest to nic gamebreakingowego.
    
     Jak dla mnie to Świetnie może się sprawdzać w midrange deckach opartych na buffach (Paladyn/Szaman) gdzie po zbudowaniu board control rzucamy Loatheb'a i przeciwnik nie ma szans na wyczyszczenie stołu. W następnej turze jakieś buffy np Bloodlust czy inny Blessing i pograne. W przypadku grania tej karty jako kontry na miracoli czy freeze mage, myślę że ta karta będzie bardzo mocno sytuacyjna i trzeba będzie czekać na odpowiedni układ wydarzeń na stole.
    
    PS. Znów doskonałe tłumaczenie, rób to dalej Blizzardzie...

    Dokładnie. Nie mamy pewności, kiedy Rogue czy tam Mage rozpocznie swoje kombo więc trzeba uważać, by nie rzucić Loatheba za wcześnie, a tym samym nie zmarnować okazji na zastopowania akcji przeciwnika. Co do statów, są idealne. W końcu to legenda, a nie jakiś Azure Drake czy Yeti. Ja nie widzę w tej karcie żadnych powodów do nerfa, ale jak to będzie wyglądało w praktyce, czas pokaże.
    Tłumaczenie Loatheba na Ochydziarz kłuje mnie w oczy, ale osobiście gram w polską wersję HS’a więc będę zmuszony to jakoś przeboleć.
    Podsumowując, jak dla mnie bardzo dobra karta. Czekam na kolejne, które mam nadzieję zostaną ujawnione niebawem :cool:

  5. SIZE

    N

    ie nazwałbym tej karty gamebreakerem, ale muszę przyznać, że będzie to swojego rodzaju kontra na Miracle Rogue i inne, wyżej wymienione talie. Oczywiście, nie wiemy kiedy przeciwnik rozpocznie swoje combo, ale Loatheb, czy tam Ohydziarz na pewno powstrzyma go przynajmniej przez jedną turę, co moim zdaniem jest sporą przewagą. Nie mówiąc już o tym, że karta sama w sobie, nawet bez efektu, jest bardzo solidna. Wystawiając go na pusty stół w 5 turze możemy być pewni, że oponent nam go nie ściągnie, a nawet jeżeli, to będzie to dla niego bardzo nieopłacalny trade (Poza Leeroy’em nic nie przychodzi mi do głowy, co mogłoby go zabić). Tak jak napisał Yonderbrack, Loatheb’a będzie można wykorzystać do ochrony innych, „przypakowanych” stronników.

    C

    o do tłumaczenia… ejh… z własnej, nieprzymuszonej woli gram na polskiej wersji Hearthstone’a, więc nie powinienem narzekać (za dużo x) ), ale tutaj znowu Blizz się nie popisał. Moim zdaniem, które zresztą sporo osób podziela, nie powinni w ogóle tłumaczyć nazw własnych, bo brzmi to najzwyczajniej w świecie śmiesznie. No ale nie od tego jest ten temat.

    P

    odsumowując, uważam że Ohydziarz jest bardzo silną legendarką i będzie często widywany po premierze Naxxramas.

  6. Ciekawi mnie jak bedzie wyglądała sytuacja z combo Loatheb + Millhouse, będą kosztowac +5 czy 0? Czy moe będzie zależeć od kolejności zagrania?

  7. QUOTE

    Ciekawi mnie jak bedzie wyglądała sytuacja z combo Loatheb + Millhouse, będą kosztowac +5 czy 0? Czy moe będzie zależeć od kolejności zagrania?
    
    
    T

    eż pomyślałem, że mogą wyniknąć z tego zabawne sytuacje, ale imo będzie działał tylko efekt ostatniej zagranej karty. Ewentualnie efekty zadziałają po kolei, więc gdy najpierw zagra się Millhouse'a, a potem Loatheba, to wszystkie zaklęcia będą kosztowały 5... Ale czy takie zagranie ma jakikolwiek sens? x)

  8. QUOTE

    
    
    T

    eż pomyślałem, że mogą wyniknąć z tego zabawne sytuacje, ale imo będzie działał tylko efekt ostatniej zagranej karty. Ewentualnie efekty zadziałają po kolei, więc gdy najpierw zagra się Millhouse'a, a potem Loatheba, to wszystkie zaklęcia będą kosztowały 5... Ale czy takie zagranie ma jakikolwiek sens? x)
    Ma sens, bo usunięcie 4/4 i 5/5 w jednej turze jest raczej bardzo trudne, a gdy nie mamy nic na stole wręcz niewykonalne.

  9. No tak ,ale chodzi o to że jak rzucisz najpierw Milhouse – wszystkie zaklecia sa za 0
    teraz rzucasz Ochdziaza (bosze co za nazwa ) i teraz kosztuja 5 wiecej czyli wszystkie sa za 5
    efekt – mag rzuca fale za 5 :)

  10. QUOTE

    No tak ,ale chodzi o to że jak rzucisz najpierw Milhouse - wszystkie zaklecia sa za 0
    teraz rzucasz Ochydziaza (bosze co za nazwa ) i teraz kosztuja 5 wiecej czyli wszystkie sa za 5
    efekt - mag rzuca fale za 5 :)

    Owszem przeciwko magowi nie jest to najlepsze zagranie ale i tak zostaje nam zawsze ten 5/5 który zostanie wśród żywych z 1 pkt zdrowia.

  11. QUOTE

    Owszem przeciwko magowi nie jest to najlepsze zagranie ale i tak zostaje nam zawsze ten 5/1 który zostanie wśród żywych.

    Okej, ale mi bardziej chodziło o to, czy w ogóle tworzenie talii z Millhouse’m i Ohydziarzem ma jakiś sens. :P

  12. Podoba mi się ta karta.

    Statystyki jak na swój koszt ma dobre i do tego dostajemy mocny okrzyk bojowy. Tu już nie chodzi o kontrowanie pewnych typów talii, a raczej o to, że potrafi spowodować zmianę planów u przeciwnika. W sumie, może być on też kropką nad „i” w niektórych przypadkach. Przykładowo mamy inicjatywę, tempo, stół w pewni kontrolujemy i spodziewamy się resetu w turze przeciwnika. Leci Loatheb, który daje nam turę, a w takich przypadkach, niekiedy w ciągu tury rozstrzyga się wszystko. Poza tym niekoniecznie trzeba go wystawiać w akurat piątej turze, choć da nam niezłe tempo, ale można używać go do kontrowania pewnych combo-zaklęć, lub właśnie resetów stołu. Rzucony w dobrym momencie będzie mógł na prawdę namieszać.

  13. Hey,

    Karta jest idealna odpowiedzia na AOE w kluczowych turach. Mozna spokojnie zapelnic stol nie martwiac sie przez ture flame strike’em.
    No i zagranie tego typka po tym jak pojawil sie Gadgetzan auctioneer = bezcenne :)

Submit a Comment