Ocena nowych kart Gobliny vs Gnomy – część pierwsza

Niecałe dwa miesiące temu Hazriel stworzył Ranking kart z Naxxramas, a już nadchodzi z kolejnym rankingiem! Co prawda tym razem nie jest to do końca ranking bo nie ma ocen (ciężko by było oceniać karty gdy jeszcze nie widzieliśmy ich w akcji), ale przygotował on dla was opis 61 kart z dodatku Gobliny vs Gnomy i tego jak on ocenia te karty. Jest to pierwsza część opisu wszystkich kart, druga część będzie wkrótce. Pamiętajcie, że wszystkie oceny i przemyślenia są tematem do rozmowy na forum dlatego jeśli masz inne opinie na temat danych kart to podziel się z nami w komentarzach! Każda opinia jest ważna zarówno dla nas jak i graczy czytających forum. Jeśli zastanawiasz się, które karty Gobliny vs Gnomy są dobre, a które raczej słabe zapraszamy do lektury i oddajemy artykuł Hazrielowi!

 

Witajcie, tu Hazriel. Dzisiaj postanowiłem dla was opisać nadchodzące karty z pierwszego dodatku do Hearthstone zwanego Gobliny vs Gnomy. Mój opis opiera się oczywiście na czystych spekulacjach podpartych długim doświadczeniem i przeglądaniu różnych internetowych stron o naszej ulubionej grze. Przy ocenie kart przyjąłem sytuację w której talie oparte na mechach mają sens, jako, że prawie połowa kart w jakiś sposób współgra właśnie z mechami. Dlatego też, niektóre karty mogłem ocenić zbyt pozytywnie, ale każdą swoją decyzję starałem się sensownie uzasadnić. Przede wszystkim skupiłem się na wyjaśnieniu czemu kilka kart wcale nie jest „OP”. Zapraszam do czytania i oczywiście dyskusji na forum.

Zacznijmy od pewnej nowości którą wprowadzą „Gobliny vs Gnomy”:

Częsci zamienne | Spare Parts – bardzo ciekawy dodatek, każda z tych kart daje nam nowe możliwości w grze. Nie wiem czy powstanie talia oparta o tę mechanikę, trochę za wcześnie na takie spekulacje, ale zdecydowanie podoba mi się cały ten pomysł i liczę na więcej w przyszłości. Wszystko to jest za bardzo losowe aby było uważane za zbyt mocne, ale jest świetną innowacją.
Poszycie | Armor Plating i Wirujące ostrza | Whirling Blades dają nam odpowiedno 1hp lub 1 pkt ataku i nie są wyjątkowo mocne.
Awaryjne Chłodziwo | Emergency Coolant zamraża stronnika, co daje nam nowe kombinacje i pozwala czasami uratować życie.
Niestabilny kamuflaż | Finicky Cloakfield ukrywa naszego stronnika, co też może być niezwykle przydatne i irytujące dla rywala.
Zmiano-odwracacz | Reversing Switch jest świetne, potrafi zmienić całą sytuację na polu bitwy, pozwalając nam np. zmienić statystyki wrogiej Ysery na 12/4 i pozbyć się jej dzięki Słowu Cienia: Śmierć.
Przerdzewiały klakson | Rusty Horn jest bardzo przydatne przeciwko agresywnym taliom, dając stronnikowi prowokację (nie tylko naszemu! pamiętajcie o Czarnym Rycerzu).
Czasoprzewijacz | Time Rewinder jest kolejnym genialnym bonusem, pozwalając nam użyć ponownie okrzyku bojowego naszego stronnika.

Karty neutralne

Wkurzotron | Annoy-o-tron – bardzo ciekawa kontra na agresywne talie, sama w sobie nie jest wyjątkowo mocna, ale pamiętajcie, że jest to mech, więc bardzo łatwo go ulepszyć lub dzięki niemu ulepszyć innych stronników. Zdecydowanie karta warta polecenia.

 

Trogg twardopaszczy | Burly Rockjaw Trogg – 3/5 za 4 many nie jest czymś nadzwyczajnym, ale jest akceptowalne. Umiejętność tej karty czyni ją jednak świetnym stronnikiem. Częściowo działa jak Loatheb, sprawiając, że zagranie jakiegokolwiek zaklęcia jest bolesne dla przeciwnika. Należy tylko pamiętać, że zabija go Słowo Cienia: Ból .

 

Nakręcany gnom | Clockwork Gnome – jedno ze źródeł części zamiennych i dodatkowo mech. Karta bardzo dobra, wprowadzająca do gry trochę zamieszania, a przede wszystkim bardzo tania i ze świetną synergią w taliach opartych na mechach lub nawet taliach z Grabarzem.

 

Wihajmistrz | Cogmaster – genialna karta w każdej talii z mechami, szczególnie w tych agresywnych. Można smiało powiedzieć, że jest to 3/2 za 1 many, czyli coś niesamowicie mocnego. Wg wielu graczy jest to jedna z najlepszych kart które wprowadzi dodatek i zdecydowanie się z tym zgadzam.

 

Wybuchowa owca | Explosive Sheep – świetna kontra na agresywne talie, jestem przekonany, że będzie grana bardzo często. Szczególnie dobra jest w taliach maga, ponieważ może być aktywowana jego pasywną umiejętnością. Fakt, że jest mechem i posiada agonię, a więc współgra z Grabarzem, nie jest raczej zbyt istotny, ponieważ tak czy inaczej chcemy aby umarła szybko i zrobiła to co ma zrobić, czyli wyczyściła stół. Są oczywiście sytuacje w których fakt, że rani też naszych stronników może być pozytywnie wykorzystany, chociażby w talii wojownika, ale w większości przypadków niszczenie swoich nie jest zbyt pożądane więc będzie grana na pusty stół.

 

Naganiacz mechów | Mechwarper – jedna z najlepszych kart jakie dojdą. Niezbędna w taliach opartych na mechach, dodatkowo ma dobre statystyki. Efekt specjalny tej karty może się kumulować, zmniejszając koszt mechów o 2, co jest niesamowicie mocne. Zapamiętajcie tę kartę bo już niedługo będziecie ją spotykać w wielu grach.

 

Mikromaszyna | Micro Machine – kolejny mech i kolejna w miarę dobra karta. Trochę zbyt wolna i zbyt łatwa do usunięcia, ale jeżeli przeżyje 1 turę to już dostajemy 3/2 za 2 many z możliwością dalszego wzrostu ataku. Nie jestem do niej jakoś wyjątkowo przekonany, ale jest mechem więc pewnie gdzieś sobie znajdzie swoje miejsce.

 

Załogowy szatkownik | Piloted Shredder – jedna z 3 kart o takim efekcie. Bardzo ciekawa, aczkolwiek trochę zbyt łatwa do usunięcia i zbyt losowa. Jest jednak mechem więc istnieje możliwość wielu synergii, oraz posiada agonię co jeszcze bardziej zwiększa jej użyteczność i możliwość ciekawych kombinacji. Karta na pewno warta uwagi i jeden ze świetnych wyborów na arenie.

 

Pajęczy czołg | Spider Tank – trochę mniejszy Yeti. Dodatkowo mech. Świetna karta do mechowego zoo i genialna na arenę. Aktualnie jednak większość ludzi wybiera karty mające jakiś efekt, więc wydaje mi się, że Spider Tank nie będzie zbyt często widywany w grach rankingowych tak samo jak rzadko widuje się Yeti 4/5 czy Ogra 6/7.

 

Technik z Majsterkowa | Tinkertown Technician – w większości przypadków będzie to 4/4 za 3 many dodatkowo dający nam Spare Part. Karta jest dobra w taliach opartych na mechach, zarówno agresywnych jak i kontrolnych. Szkoda tylko, że jej efekt to okrzyk bojowy, czyli musimy mieć już mecha na stole aby wyciągnąć maksimum możliwości, nie tak jak w przypadku Cogmastera, który zwiększa atak w dowolnym momencie w którym zagramy mechanicznego stronnika.

 

Gobliński saper | Goblin Sapper – mocny stronnik, ale trochę zbyt sytuacyjny. W 3 turze mało który przeciwnik będzie miał 6 kart w ręce, a zagrany później jest zbyt łatwy do pozbycia się. Wiele zależy od tego jak bardzo zwolni lub przyspieszy meta game, ale ogólnie nie jestem do tej karty jakoś wyjątkowo przekonany, jest po prostu zbyt sytuacyjna i mamy lepsze wybory za 3 many, aczkolwiek statystyki 2/4 są bardzo ciekawe i w porządku.

 

Mała egzorcystka | Lil’ Exorcist – gdyby ta karta weszła do gry już dziś to znajdowałaby się w każdej talii. Po premierze dodatku nadal będzie bardzo mocna, a to jak bardzo, zależy od tego czy talie oparte na agonii nadal będą grane. Obstawiam, że będą, więc mamy tutaj jedną z najlepszych kart na jakie przyszło nam czekać. Blizzard powiedzał, że woli wydawać nowe karty które będą kontrowały meta game, zamiast osłabiać lub wzmacniać stare i tutaj widzimy tego efekt, oby tak dalej!

 

Załogowy podniebny golem | Piloted Sky Golem – kolejna karta przywołująca stronnika po śmierci. Cięzko ją ocenić, droga i mająca słabe statystyki, ale przywołuje stronnika za 4 many, czyli w wielu przypadkach coś przydatnego. Jak dla mnie i dla wielu innych karta ta jest zbyt losowa, ale warta uwagi. Na arenie zdecydowanie polecam, ale w grach rankingowych za 6 many mamy wiele lepszych stronników z bardziej przydatnym efektem.

 

Dożynkarz 4000 | Foe Reaper 4000 – świetna legenda, jej problemem jest jednak duży koszt. Jeżeli meta zwolni to karta ta będzie niesamowicie mocna, osobiście wolę ją o wiele bardziej niż chociażby Ragnarosa. Ma 6 pkt ataku więc nie tak łatwo ją usunąć oraz 9 hp, czyli baaardzo cięzko ją zabić za jednym razem. Jedna z najlepszych nowych kart.

 

Szatkownik Szmondaka | Sneed’s Old Shredder – najciekawsza z 3 kart tego typu. W większości przypadków dostaniemy użyteczną nową legendę. Karta jest jednak strasznie wolna i ma bardzo słabe statystyki, które co prawda można poprawić, ponieważ jest mechem. Bardzo fajna na arenę, ale czy będziemy ją widywać w grach rankingowych? Tylko pod warunkiem, że meta bardzo zwolni, w innym przypadku karta zostanie zapomniana.

 

Antyczny Medibot | Antique Healbot – karta dobra, a fakt, że jest mechem czyni ją jeszcze lepszą. Na pewno będzie gdzieś używana, szczególnie w kontrolnych deckach opartych na mechach. Aktualnie leczenie nie jest zbyt pożądaną mechaniką, ale tak mocne leczenie dające nam dodatkowo stronnika na stole nie może pozostać niezauważone.

 

Bombardier | Bomb Lobber – losowa i mająca słabe statystyki karta z ciekawym okrzykiem bojowym. Zbyt droga i sytuacyjna aby była brana pod uwagę w najlepszych taliach, ale ogólnie nie jest tragiczna. Jest dobrą kontrą na przeciwników grających niewielu stronników tj. aktualny Miracle Rogue, idealnie pozbywa się Licytatora z Gadżetonu lub Lazurowego Smokowca. Może być też celem dla naszego Recombobulatora, ale to czyni ją jeszcze bardziej sytuacyjną.

 

Jutrzenka | Illuminator – bardzo ciekawa karta dla Freeze Maga, idealnie współgra z Lodowym Blokiem. W innych przypadkach jest przeciętna, ponieważ zazwyczaj chcemy aby przeciwnik aktywował nasz sekret jak najszybciej. Nadal czekamy na nowe karty związane z sekretami, które mogą mieć też ogromny wpływ na siłe Illuminatora.

 

Jan | Jeeves – karta ciężka do oceny. Jest mechem, więc daje jej to sporo możliwości. Myślę, że będzie grana w kilku wersjach agresywnych decków opartych na mechach, szczególnie dając możliwość agresywnej gry postaciom które cierpią z powodu braku opcji doboru kart. Jest na tyle sytuacyjna, że może okazać się słaba, ale na konkretną ocenę musimy poczekać do premiery dodatku. Na pewno karta warta uwagi.

 

Obłakąny bombiarz | Madder Bomber – chyba najfajniejsza karta z całego dodatku. Dla miłośników kart „for fun”. Oczywiście nie będzie grana w poważnych taliach, ale na pewno będzie uwielbiana na arenie. W moim przypadku okrzyk bojowy zapewne zmieni się w „zadaj swojemu bohaterowi 6 obrażeń”, ale i tak już ją uwielbiam. Zdecydowany plus dla twórców za stworzenie karty która nawet nie udaje mocnej, a takie karty też są w tej grze potrzebne.

 

Nakręcany olbrzym | Clockwork Giant – wielu uważa, że jest to karta bardzo mocna. Częściowo mają oni rację, aczkolwiek nie jest ona nadzwyczajna. Owszem, jest świetna przeciwko Handlockowi i Freeze Mage, a nawet Miracle Rogue, ale są na te klasy lepsze kontry niż wystawienie podatnego na wiele zaklęć stronnika. Karta nie jest zła, ale w wielu sytuacjach będzie po prostu martwa, albo będzie kosztowała tyle samo co o wiele lepsze karty legendarne. Wiele zależy od meta game, ale nie wydaje mi się aby karta zdobyła wielkie uznanie.

 

Mechano Wzmacniano | Enhance-o Mechano – jedna z wielu zbyt sytuacyjnych kart aby uznać ją za naprawdę dobrą. Jeżeli wygrywamy to dzięki niej zwiększymy naszą przewagę, ale jeżeli przegrywamy to prawdopodobnie niezbyt nam pomoże. To samo w przypadku gdy mamy na stole mało stronników, albo wszyscy z nich są słabi. Być może niektóre talie będą grały 1 sztukę tej karty, szczególnie dlatego, że jest mechem. Ogólnie jednak nie jest tak rewelacyjna jak niektórym się wydaje.

 

Błyskotron 3000 | Blingtron 3000 – zbyt losowa, ale na pewno dającą wiele zabawy. Pewnie w kilku taliach będzie można z niej zrobić użytek, ale na pewno nie na najwyższym poziomie. Wszelakie kombinacje chociażby z Harrisonem Jonesem są zbyt wolne i sytuacyjne, a podarowanie przeciwnikowi broni (prawdopodobnie dosyć dobrej) w większości przypadków nie jest mądrym pomysłem.

 

Doktor Huk | Dr. Boom – Boom Bot – całkiem ciekawy, bo Boom Boty to mechy z których można wyciągnąć dodatkową moc, a zresztą same w sobie są w miarę dobre, aczkolwiek mogą okazać się zbyt wolne i pewnie tak też będzie. Dodatkowym problemem z Dr. Boomem jest to, że ma 7 hp co czyni go łatwym celem dla Łowcy Grubego Zwierza. Ale jest inspirowany Dr. Doomem, jednym z największych złoczyńców w historii komiksów więc dajcie mu szansę :D

 

Mechinżynier Termowtyk | Mekgineer Thermaplugg – zbyt droga. Po prostu zbyt droga. Ta karta ma potencjał, ale nie ma czasu żeby go wykorzystać. Dodatkowo ma tylko 7 życia. Jeżeli meta znacząco zwolni to może będzie jakiś sens w użyciu tej karty w przeciwnym przypadku o niej zapomnijcie. Oczywiście jeżeli uda nam się go dostać jakimś innym sposobem niż własnoręczne zagranie (np. Sneed’s Old Shredder) to Mekgineer Thermaplugg jest mocny, ale do talii nikt go nie będzie wkładał.

 

Głowa Mimirona | Mimiron’s Head – V-07-TR-0N – karta która wywołała wiele kontrowersji i możemy znaleźć bardzo mieszane opinie na jej temat. Dorzucając swoje trzy grosze, stwierdzam, że karta jest zbyt sytuacyjna żeby była grana w wielu taliach. Mimiron’s Head jest mechem więc można kombinować chociażby zagrywając go taniej, ale naprawdę nie wydaje mi się żeby okazał się nadzwyczaj mocny. Nie zapominajmy, że V-07-TR-0N ma tylko 4 punkty ataku, co sprawia, że nie jest mu tak łatwo przebić się przez prowokacje. Oczywiście można go wzmocnić czarami, ale nie zawsze wszystkie potrzebne karty będziemy mieli na ręce. Pomijam już fakt, że nie jest łatwo go w ogóle zagrać i wg mnie skończy jak Kel’Thuzad. Mega Windfury jest ciekawym pomysłem i chciałbym zobaczyć więcej kart z taką umiejętnością.

 

Toshley – jedna z niewielu kart z agonią, ale raczej nie będzie używana w taliach opartych na Grabarzu bo jest zbyt wolna. Ma bardzo dobre statystyki które sprawiają, że ciężko jej się pozbyć za jednym razem no i daje nam 2 części zamienne które mogą pomóc w dalszej grze. Kartę oceniam jako raczej przeciętną bo na razie nie widzę dla niej nigdzie miejsca, po prostu są lepsze legendy i ogólnie lepsze karty za 6 many.

 

Gnom eksperymentator | Gnomish Experimenter – zbyt ryzykowna. Ma sens jedynie w taliach w których mamy tylko kilku stronników tj. Freeze Mage. Jest wiele lepszych stronników o takim koszcie many i wiele lepszych możliwości doboru kart.

 

Rekombobulator | Recombobulator – karta która raczej zbyt często nie będzie używana. Może zamienić naszego rannego stronnika w jakiegoś nowego, ale rzadko kiedy okaże się to opłacalne. Ewentualnie możemy zamienić w coś nowego totemy szamana albo Rekrutów Srebrnej Dłoni przyzywanych przez paladyna, jednak nie jest to jakieś wybitnie mocne zagranie.

 

 

Karty klasowe

Druid

 

Anodowany robocik | Anodized Robo Cub – bardzo fajna nowa karta druida. Posiada ciekawe synergie, ponieważ jest mechem i na pewno będzie używana w taliach polegających na mechanicznych stronnikach. Dodatkowo jest świetna na arenie.

 

Druid of the Fang – ciężko ocenić, jako, że aktualnie druid nie ma zbyt dużo bestii na których mógłby polegać. Można oczywiście używac bestii neutralnych z których najlepszym wyborem będzie Tygrys z Cierniodławów, ale poczekajmy na premierę dodatku bo wiele może się zmienić. Karta na pewno warta uwagi i bardzo podoba mi się, że Blizzard popycha nas ku nowym, niestandardowym taliom.

 

Mech-Bear-Cat – bardzo sytuacyjna i ryzykowna karta. W teorii jest mocna i można z nią bardzo ciekawie kombinować. Wadą jest jednak to, że jej specjalna umiejętność może być łatwo wykorzystana przez przeciwnika na naszą niekorzyść. Istnieje poważne ryzyko spalenia sobie własnych kart. Części zamienne są fajną opcją dającą nam wiele możliwości, ale nie chcemy mieć wypełnionej nimi całej ręki. Bonusem jest to, że jest mechem więc w grę wchodzą dodatkowe kombinacje. Ogólnie widzę tu potencjał i sam na pewno dam tej karcie szansę.

 

Łowca

Przywołanie zwierzaka | Call Pet – karta dobra, ale tylko w taliach pełnych bestii. W innych przypadkach flara jest lepsza pod każdym względem. Możliwość użycia Lwa Bujnogrzywego w 2 turze kusi, ale jednak takie coś zdarzać się będzie niezwykle rzadko. Wbrew pozorom ciężko jest na razie stworzyć łowcę opartego na silnych bestiach. Jeżeli zmieni się to wraz z dodatkiem to Call Pet będzie naprawdę bardzo mocne, a jeżeli nie dostaniemy kilku nowych bestii to będzie to kolejna karta silna tylko na papierze.

 

Pozorowanie śmierci | Feign Death – to co jest w tej karcie niesamowicie mocne, to fakt, że nie pozbawia naszych stronników agonii i pozwala skorzystać z jej efektu powtórnie gdy stronnik umiera. Kombinacje z Sylwaną, czy Lwem Bujnogrzywym same nachodzą na myśl, ale nawet użycie jej na Trędowatych Gnomach czy Zbieraczach Łupów nie jest złym zagraniem. Jedyna nadchodząca karta o której śmiało mogę powiedzieć, że jak na tę chwilę jest zbyt mocna. Po premierze może coś się zmienić i Feign Death straci na sile, ale na razie jest niezwykle potężnym czarem, nawet zbyt potężnym.

 

Snajper Parochlebców | Steamwheedle Sniper – na coś takiego czekałem. W końcu będzie sens grania łowcą w innym stylu. Karta nie jest nadzwyczajnie mocna, ale jest świetnym pomysłem Blizzarda i zdecydowanie mi się podoba taki pomysł. Ma świetną synergię ze Znakiem Łowcy, ale jest dosyć wolna więc nie widzę dla niej kompletnie miejsca w agresywnych taliach.

 

Gahz’rilla – bardzo mocna legenda łowcy. Kolejna karta do kontrolnej talii, co bardzo mi się podoba. Wbrew temu co się uważa, nie jest przegięta. Oczywiście w sprzyjających warunkach możemy sprawić, że będzie przegięta, używając chociażby Call Pet i rzucając Gahz’Rille za 3 many, ale takie sytuacje zdarzać się będą niezwykle rzadko. Mimo wszystko, na pewno karta będzie widywana w grze, a na arenie jest jednym z najlepszych możliwych wyborów.

 

Mag

Ogniste działo | Flamecannon – dobry czar, oczywiście losowość przeszkadza, ale mamy możliwość zabicia ukrytego stronnika lub takiego który normalnie nie można wziąć za cel zaklęcia. Problemem może być znalezienie miejsca dla tej karty w talii. W większości przypadków jednak Pocisk Lodu okaże się lepszy. Jeżeli meta game zwolni, to Flamecannon nabierze mocy, jednak przeciwko agresywnym taliom jest bardzo przeciętny.

 

Śniegoczłap | Snowchugger – mniejsza i trochę gorsza wersja Żywiołaka Wody. Może znaleźć swoje miejsce jako mała kontra na postacie używające broni, albo w nowym Freeze Magu, jednak jej statystyki sprawiają, że prawdopodobnie po prostu wymieni się z innym stronnikiem za 2 many, więc nie jest niczym rewelacyjnym i mamy lepsze możliwości o takim samym koszcie.

 

Goblin grzmotnik | Goblin Blastmage – mocna klasowa karta maga. Ma bardzo dobre statystyki i okrzyk bojowy który łatwo aktywować i który jest ulepszoną wersją Tajemnych Pocisków. Idealna karta dla maga opartego na mechach. Drobnym minusem jest oczywiście losowość, ale 5/4 za 4 many jest dobre samo w sobie.

 

Niestabilny portal | Unstable Portal – nie widzę dla tej karty miejsca gdziekolwiek. Większość stronników w grze jest
tania, więc mamy bardzo małe szanse uzyskania jakiegokolwiek profitu z tego czaru. Jedna z najsłabszych kart z dodatku.

 

Paladyn

Cobalt Guardian – bardzo przeciętna, pomimo tego, że jest mechem i łatwo dać jej boską tarczę, to 3 punkty życia czynią ją zbyt łatwą do usunięcia. Można jej bardzo ciekawie użyć z Krwawym Rycerzem i w zasadzie tylko tutaj widzę jej potencjał. Talia oparta na boskich tarczach może mieć sens, ale nie wydaje mi się aby wstrząsnęła meta game.

 

Werbunek | Muster for Battle – sama w sobie ta karta nie jest zbyt mocna, powiedziałbym, że bardzo przeciętna. Jej potencjał leży w ilości bardzo mocnych kombinacji jakie można z nią zrobić. Pierwszy na myśl przychodzi Miecz Sprawiedliwości jako, że przywołani Rekruci dostają buffa, a dopiero potem dostajemy nową broń do ręki. Wspomnieć należy też o Nożowniku, a nawet Wilkorze Alfa, Dowódcy Rajdu czy nawet Morskim Olbrzymie. Ogromnym minusem tej karty jest jednak wrażliwość na wszelkiego rodzaju masowe czary usuwające stronników np. Zamaszysty Cios. Karta zbyt sytuacyjna żeby była często grana, ale na pewno nie jest tragiczna.

 

Szkarłatny czyściciel | Scarlet Purifier – klasowa karta paladyna będąca kontrą na talie z agonią. Dodatkowo może aktywować nasze Nerubiańskie Jajo. Jeżeli talie z Grabarzem nadal będą udręką wszystkich graczy, to paladyn będzie na to najlepszym ratunkiem. Być może dzięki tej i innych nowych kartach Uther będzie częściej widywany w grach rankingowych, a szczerze na to liczę.

 

Trybomłot | Coghammer – świetna broń. Genialna kontra na wszelaką agresję, dająca wiele nowych możliwości, gdyby nie losowość to stwierdziłbym, że to najlepsza nowa karta. Tak czy inaczej, jeżeli nadal będziemy widywać tyle agresywnych talii, to automatycznie zwiększy się ilość paladynów w grach rankingowych. Blizzard naprawdę wie co robi i ta karta jest tego dowodem.

 

Kapłan

Skurczmajster | Shrinkmeister – tego mi właśnie brakowało w tej grze. Możliwość zmniejszenia ataku wrogiego stronnika jest czymś bardzo fajnym. Pozwala nam to na nowe kombinacje, a pierwszym co mi przychodzi na myśl jest kradzież Ysery Kabalistką Cieni. Oczywiście karta pomoże nam też w wielu innych sytuacjach, chociażby przy wymianie stronników. Powinna znaleźć sobie miejsce w każdej talii kapłana.

 

Wybraniec Velena | Velen’s Chosen – dziwna karta, na pewno ma potencjał, ale chyba jest zbyt wolna i nie jest czymś czego kapłan potrzebował. Patrząc na to jak mało osób gra Dar Królów nie wróżę tej karcie niczego dobrego. Na arenie może być ciekawa, ale nadal mamy lepsze wybory zarówno za 3 many jak i ogólnie wsród czarów kapłana.

 

Ulepszony reperobot | Upgraded Repair Bot – o ile powstanie mechaniczna talia kapłana to ta karta na pewno będzie tam grana, ma bardzo dobre statystyki i fajny okrzyk bojowy no i oczywiście jest mechem więc ilość dodatkowych synergii jest ogromna. W pewnym sensie jest kartą 5/9 za 5 many, a to mówi samo za siebie. Pod każdym względem lepsza od Świątynnego Nadzorcy.

 

Łotr

Gobliński fryzuromat | Goblin Auto-Barber – karta dla łotra, bardzo fajna na początku gry, pozwalająca jeszcze lepiej kontrować agresywne talie. Jest mechem więc to dla niej dodatkowy bonus. Bardzo fajnie działa z Nawałnicą Ostrzy.

 

Żelazny sensei | Iron Sensei – kolejna klasowa karta łotra, naprawdę świetna. Używana w momencie w którym mamy pewność, że da naszemu stronnikowi buffa, co w pewnym sensie czyni ją kartą 4/4 za 3 many z potencjalną możliwością dalszego wzmacniania naszych stworów.

 

Ogr ninja | Ogre Ninja – klasowa karta łotra, która jest bardzo ciekawa, ale na tę chwilę nie uważam jej za wyjątkowo mocną. Trochę zbyt losowa, aczkolwiek ta losowość może być wykorzystana w pozytywny sposób (omija prowokacje i może uderzać ukrytych stronników). Statystyki jak na ten koszt ma bardzo dobre i nie ginie tak łatwo jak Dunemaul Shaman. Jeżeli powstanie porządna kontrolna talia łotra to ta karta może znaleźć sobie w niej miejsce. Jeżeli nie, to szybko o niej zapomnimy.

 

Sabotaż | Sabotage – obawiam się, że nie znajdzie sobie miejsca w meta game z 2 powodów: koszt i losowość. Jest w pewien sposób połączeniem Zabójczego Strzału i Skrytobójstwa z bonusem jakim jest usunięcie broni. Obie wymienione karty grane są niezwykle rzadko, a usunięcie broni nie jest priorytetem i można to zrobić taniej. Karta zbyt sytuacyjna jak na jej koszt, powiedziałbym, że trochę przekombinowana, ale istnieje spora możliwość, iż powstanie nowy typ talii łotra i ten czar będzie się do niego nadawał. Jednak na tę chwilę nie jestem zbyt pozytywnie nastawiony.

 

Szaman

Wirujący iskrobot | Whirling Zap-o-matic – dobra karta dla szamana, ale na pewno nie jest zbyt mocna, tak jak niektórzy uważają. W zdecydowanej większości przypadków zrobi dokładnie tyle samo co inne karty ze statystykami 3/2. Ma oczywiście potencjał zadania 12 obrażen w 3 turze z Kruszyskalnym Orężem, ale nie dość, że ginie w zasadzie od wszystkiego, to nie przebija się przez prawie żadną prowokację.

 

Trzask | Crackle – dobra karta, ale jestem zdecydowanie przeciwny wprowadzaniu tak ogromnej losowości do gry. Odrobina RNG dodaje grze smaku, ale takie rzeczy ją zabijają. Co prawda ta karta jest dobra pod warunkiem, że zada przynajmniej 4 obrażenia, ale patrząc na to, że szaman łatwo może sobie zwiększyć moc zaklęć to możemy powiedzieć iż jest to bardzo mocny czar. Na pewno powstaną nowe typy talii dla szamana. Miracle szaman? A może Malygos szaman? Poczekamy, zobaczymy.

 

Szaman Kafardunów | Dunemaul Shaman – karta ciekawa, ale trochę zbyt losowa. Jej olbrzymim plusem jest to, że omija prowokacje i uderza ukrytych stronników więc będą sytuacje w których zyskamy bardzo dużo, aczkolwiek będą też takie w których stracimy naszego stronnika w beznadziejny sposób. Jeżeli jesteście ryzykantami to karta warta uwagi, ja nie lubię losowości więc podziękuję. Dodatkowo przeciążenie możemy wykorzystać jako buff dla naszego Wyzwolonego Żywiołaka, więc to taki mały plus.

 

Zew przodków | Ancestor’s Call – bardzo ciekawy czar szamana. Prawdopodobnie nie będzie grany, bo jest bardzo sytuacyjny, ale widzę w nim duży potencjał. Szaman bez problemów może zbudować deck oparty na bardzo drogich i mocnych stronnikach, ponieważ ma dużo tanich czarów dzięki którym może przetrwać początkowe tury. Oczywiście mając dodatkowo na ręce Zły Urok możemy łatwo pozbyć się przyzwanego stronnika przeciwnika. Sytuacyjność tej karty jest jej dużym minusem, ale naprawdę warto o niej pamiętać i dać jej szansę, niestety prawdopodobnie skończy jak Reinkarnacja, która grana jest niezwykle rzadko.

Czarnoksiężnik

Działo Spaczenia | Fel Cannon – jeżeli będzie sens budować czarnoksiężnika pod mechy, to ta karta ma sens i jest całkiem dobra. Może zadać obrażenia naszym stronnikom, więc musimy zminimalizować tę szansę. Poza tym ma dobre statystyki no i sama w sobie jest mechem więc łatwo ją ulepszyć. Ewentualnie istnieje kilka ciekawych, chociaż bardzo losowych, kombinacji chociażby z Nerubiańskim Jajem po naszej stronie które możemy aktywować dzięki Fel Cannon.

 

Serce demona | Demonheart – kolejna świetna robota Blizzarda który promuje nowe style gry. Karta dla czarnoksiężnika polegającego na demonach. Trochę wolna, ale naprawdę mocna. Teoretycznie jest na tym samym poziomie co Dar Królów, ale to właśnie możliwość zadania 5 obrażeń czyni ją uniwersalną i potężną.

 

Wojownik

Ogre Warmaul – nie lubię losowości w tej grze, tak więc ta karta kompletnie do mnie nie trafia. Mamy o wiele lepsze bronie dla wojownika, dlatego też nie widzę sensu aby wkładać tę kartę do jakiejkolwiek talii. Fakt, będą sytuacje w których nieistotne będzie w co trafimy bo i tak na tym zyskamy ( to samo jest czasami z Ragnarosem ), ale istnieje spora możliwość, że ta broń będzie leżała martwa w naszej ręcę bo będziemy bali się zaatakować i dostać zbyt dużo obrażen w twarz.

 

Klekotnik Wyśrubny | Screwjunk Clunker – bardzo fajna karta, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że jest mechem. Grana będzie oczywiście tylko w taliach opartych właśnie na mechach, ale będzie w takiej talii jednym z najważniejszych fundamentów. Można smiało powiedzieć, że ta karta ma statystyki 4/7 za 4 many, a bez większych problemów można ją jeszcze ulepszyć, albo zagrać taniej.

 

Tarczowniczka | Shieldmaiden – jeden z kilku przypadków w których karta naprawdę nie jest zła, ale po prostu bardzo ciężko jest ją gdziekolwiek wcisnąć. Wiele zależy od tego jak będzie wyglądało meta game, ponieważ przeciwko agresywnym taliom ta karta jest zbyt wolna, w 6 turze musimy już zdobywać kontrolę nad stołem, a nie „leczyć” sobie 5 punktów życia, czy czekać na kombinacje z inną kartą. Przeciwko taliom kontrolnym ma to już więcej sensu, bo w spokojniejszej grze możemy liczyć na kombo chociażby z Grzmotnięciem Tarczą.

 

Skaczące ostrze | Bouncing Blade – genialna karta dla wojownika. Idealnie współgra z wieloma jego kartami tj. Płatnerz czy Rozjuszony Berserker, albo z neutralnymi kartami np. Akolitą Bólu. Trochę boli losowość tej karty, dlatego jest bardzo sytuacyjna i możliwe iż ujrzymy tylko jedną jej sztukę w taliach, ale na pewno będziemy ją często widywać.

 

Podsumowując, zdecydowana większość kart jest warta uwagi, a znajdzie się też kilka naprawdę genialnych. Możemy być pewni, że dodatek zmieni całą grę, zobaczymy wiele nowych talii, opartych przede wszystkim na mechach. Czas pokaże, czy talie te okażą się wystarczająco mocne, ale jestem przekonany, że właśnie tak będzie. Blizzard kolejny raz wykonał świetną robotę i pozostaje teraz tylko czekać na kolejne dodatki które urozmaicą grę jeszcze bardziej.

Zachęcamy do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami na temat tych kart.

Przypominamy, że wszystkie karty znajdziesz na liście kart Gobliny vs Gnomy, zapraszamy też do przeczytania Kompendium Gobliny vs Gnomy.

Autor:

Hazriel – jest redaktorem HSArena od Października 2014 roku, a już stworzył bardzo ciekawy Ranking kart Naxxramas, a także jest nieoceniony w pomocy w tworzeniu artykułów i treści strony. Chętnie odpisuje na forum i rozmawia z każdym odnośnie swoich ocen kart. Jeśli chcesz się z nim skontaktować bezpośrednio to zobacz jego profil i wyślij mu wiadomość na forum – tutaj.

Author: hearthstone

Share This Post On

35 komentarzy

  1. Niestabilny portal jest dobrą kartą i sądzę że będzie grany bardzo często ponieważ tylko drop za 1 powoduje że jesteśmy stratni a dostając coś za 3-4 zyskujemy lekką przewagę(możliwość zagrania w tej samej turze) Natomiast dropy 6+ pozwolą nam zdominować przeciwnika.

  2. QUOTE

    Niestabilny portal jest dobrą kartą i sądzę że będzie grany bardzo często ponieważ tylko drop za 1 powoduje że jesteśmy stratni a dostając coś za 3-4 zyskujemy lekką przewagę(możliwość zagrania w tej samej turze) Natomiast dropy 6+ pozwolą nam zdominować przeciwnika.

    Po za tym dodaje niesomowicie dużo funu do gry, oraz możliwość zaskoczenia przeciwnika :P

  3. QUOTE

    Niestabilny portal jest dobrą kartą i sądzę że będzie grany bardzo często ponieważ tylko drop za 1 powoduje że jesteśmy stratni a dostając coś za 3-4 zyskujemy lekką przewagę(możliwość zagrania w tej samej turze) Natomiast dropy 6+ pozwolą nam zdominować przeciwnika.

    Mimo wszystko zbyt losowy. Można się pobawić, a na arenie to nawet zdecydowanie polecam wziąć sobie tego spella, ale nie wydaje mi się, żeby karta znalazła sobie miejsce w grach rankingowych. Na ogół w talii mamy stronników z jakąś synergią, a ta karta nam jej nie zapewnia. Może jej nie doceniam, ale patrząc na to, że podobne karty (Starcie Umysłów, Dalekowidzenie) nie są grane to i ta raczej nie będzie. Tkacz Sieci jest zdecydowanie innym typem karty, bo przydaje się do wielu innych rzeczy niż tylko dodanie losowej bestii.

  4. Ostatnio za dużo wazeliny ode mnie dostajecie, ale co tu dużo mówić. Narobiłeś się chłopie :) GJ

    btw. Bombardier jest fajny na arenę, robił mi robotę za dwóch w 4 na 5 gier

  5. QUOTE

    
    btw. Bombardier jest fajny na arenę, robił mi robotę za dwóch w 4 na 5 gier

    Na arenę – zdecydowanie potwierdzam :D zresztą teraz na arenie panuje taki cudowny chaos, że aż chce się grać. Obłąkanego Bombiarza biorę w ciemno w każdej chwili :p

  6. Popraw miejsca gdzie napisałeś o stronnikach z 7mioma punktami zdrowia i Łowcy grubego zwierza. On niszczy stronnika z atakiem 7+. Dodatkowo niestabilny portal jest op. ;) Tak poza tym się już nie czepiam. Spoko poradnik.

  7. QUOTE

    Popraw miejsca gdzie napisałeś o stronnikach z 7mioma punktami zdrowia i Łowcy grubego zwierza. On niszczy stronnika z atakiem 7+. Dodatkowo niestabilny portal jest op. ;) Tak poza tym się już nie czepiam. Spoko poradnik.

    O masz rację, tak to jest jak się pisze po nocach, dzięki za zwrócenie uwagi. ;)

    Aż sam jestem ciekaw jak to będzie z tym portalem. Przejrzałem kilka stron i obejrzałem parę filmików recenzujących karty i opinie są bardzo podzielone, jedni uważają to za totalny shit, a niektórzy za genialną kartę. Ja jestem po stronie tych pierwszych, ale spekulacje to tylko spekulacje. Przed wyjściem Naxxramas większość mówiła, że Śluzożer będzie słabiutki, a sami wiemy co się okazało.

  8. Naprawdę zgadzam się z tymi ocenami. Dobre podsumowanie połowy nowych kart. Mam jedynie nieco inne zdanie na temat Unstable Portalu – Tak naprawdę nawet w przypadku dostania stronnika 2 manowego nie jesteśmy do tyłu – wciąż możemy zagrać go za zero. Stronnik za 3 many to już zysk na wartości, a każdy inny jedynie zwiększa wartość tej karty. Uważam, że Portal jest godny poniesienia tego ryzyka – szanse na duży value są bardzo duże, a konsekwencje w przypadku niezwykłego pecha niewielkie.

  9. Grając 3 arenki spotkałem portal 4 razy
    Murlok 1 many
    Mechaniczny Yeti 4 many( chyba zastąpi Yeti bo lepszy się wydaje)
    Bomiarz 5 many
    Ysera 9 many

    Z Murloka śmiałem się chyba z 5 minut :)
    Z Yetim w 2 turze był problem to jak darmowe orzeźwienie
    Bombiarz trochę namieszał ale nie za dużo
    Na Yserę nie miałem odpowiedzi i dobrał przebudzenie w 1 karcie gg :)

  10. Swietny artykul, nie ukrywam ze czekam na reszte. Nie zgadzam sie z paroma kwestiami, ale w sumie to takie gdybanie co bedzie jak to wejdzie do uzycia.
    Przytomna ocena paru kart i dobre zalozenie ze mechy beda sie buffowac wiec ich wartosc rosnie.

    Mam nadzieje za pare(nascie) tygodni zobaczyc ranking z ocenami na podobienstwo kart z Naxxramas. Poki co nic tylko bic brawo.

  11. QUOTE

    Swietny artykul, nie ukrywam ze czekam na reszte. Nie zgadzam sie z paroma kwestiami, ale w sumie to takie gdybanie co bedzie jak to wejdzie do uzycia.
    Przytomna ocena paru kart i dobre zalozenie ze mechy beda sie buffowac wiec ich wartosc rosnie. 
    
    
    Mam nadzieje za pare(nascie) tygodni zobaczyc ranking z ocenami na podobienstwo kart z Naxxramas. Poki co nic tylko bic brawo.

    Wielkie dzięki. :) Ważne jest to, że pisałem ten tekst przed ukazaniem się pozostałych kart więc nie wiedziałem jakie jeszcze mechy czy bestie dojdą. Za kilka dni ukaże się dalsza część tych spekulacji, a pewnie po jakimś miesiącu od premiery cały ranking kart. Zobaczymy wtedy ile z tych spekulacji się sprawdzi. Starałem się wszystko oceniać na spokojnie, bo ludzie mają tendencję do przesadzania w jedną lub drugą stronę.

  12. ja nie wierzę, że wypuścili tak przegiętą kartę jaką jest „Feign Death”, prędzej czy później dostanie nerfa :)

  13. COLOR=#cccccc]Feign Death”
    Wydaje mi się że z „

    Feign Death" będzie trochę jak z reinkarnacją na szamanie, niby OP ale nie będziemy jej zbyt często widywali z tego względu że strasznie zależy od tego co już mamy na stole. Oczywiści w deku pod prawie same agonie możemy być prawie pewnie że będziemy mogli ją dobrze zagrać ale jest kilka nowych kart którymi możemy skontrować całkiem fajnie deki pod agonie więc jeszcze bym nie mówił o OP'ekowatości tej karty.
  14. Mnie i tak nadal najbardziej ciekawi ten Unstable Portal. Widziałem już chyba wszystkie możliwe opinie w internecie i serio nie wiem co o niej myśleć. Chodzi oczywiście o constructed bo na arenach jest genialna, to muszę przyznać.

  15. W constructed faktycznie jest shitowa bo tworzymy talie pod coś, z jakaś odgórna myślą co chcemy zagrać i nawet stronnik za 3 many z karty za 2 nie do końca rekompensuje nam miejsce które musimy zurzyć w swojej tali żeby ta kartę tam włożyć (zdecydowanie zbyt losowa), ale w przypadku areny gdzie cala tali jest losowa- jak dla mnie genialna ze względu na to że tracimy tylko przy stronniku za 0 lub 1 many (a takich jest mało w porównaniu z tymi 2 i 2+). Jak na razie ta karta mnie nie zawiodła dając mi np. w 4 turze „Drzewca wojny” i z tą kartą doszedłem do 12 win’ów więc nie jest źle :D

  16. QUOTE

    W constructed faktycznie jest shitowa bo tworzymy talie pod coś

    taaa to czemu kaplan zawsze gra z thoughsteal? przeciez to tez jest losowe i moze nam nie podpasowac do odgornej mysli. mylisz sie, ten unstable portal to bedzie bardzo dobra(i do tego ciekawa)karta

  17. No ale kapłan to kapłan, a magiem też inaczej się gra. Oczywiście dla agro maga karta op, ale w innych przypadkach gdzie masz mało kreatur to jeśli już masz stwora, to chcesz mieć jakiegoś konkretnego, a nie losowego. Oczywiści jest to moje prywatne zdanie

  18. Ciekawa jestem jak będziemy oceniać te karty za miesiąc i ile osób będzie sobie w brodę pluło bo się bardzo pomylili.

  19. Tia tyle zachodu a i tak skończy się na aggro/zoo (Mech?) deckach. Obym się mylił i sobie w brodę pluł. Już zakupiłem śliniaczek. ;)

  20. a mi się bardzo podoba ten nowy bokser u kapłana, świetnie się sprawdza zamiast pyromanty
    a ten co daje -2 do ataku zastąpił mi ZOMBIE i dzieki niemu opłaca się wziąść do talii jedno słowo cienia ból ;]

    jak dla mnie to dodali wiele kart do talii kontrolująych
    a osobom grającym szybkie talie dali dla równowagi mechy

  21. Natomiast ja ze swej strony dodam, że nowe karty jednak mają wpływ na wynik pojedynku. Dlatego Ci co zakupili pakiety i trochę szczęście się do nich uśmiechnęło przy otwieraniu pakietów mogą być spokojni, przynajmniej do następnego dodatku. Spytacie skąd u mnie takie spostrzeżenia. Otóż cały czas gram klasycznymi zestawami i odczuwam najlepiej różnicę. Po naxxramas i teraz po GvsG. Nowi gracze raczej bez zakupów nie zabawią na HS-ie zbyt długo.

  22. Zgadza się, sam mam już przesyt HS ,6 miesięcy po parę godziny i jestem w szarej dupie jeśli chodzi kolekcje ( jakieś 60% włącznie z GvG),nowi f2p nie mają już żadnej szansy zaistnieć,ktoś na reddicie,wyliczyły ze aby kupić pakietów na cała kolekcję w tym momencie trzeba jakiś 500-600 euro i mowa tu tylko o karta z epikami włącznie a gdzie legendy. HS to taki agresywny kapitalizmy w pigułce i ani tu ani w prawdziwym życie na happy end nie ma co liczyć.A co do nowych kart i decków,, a co to mnie obchodzi na 37 pakietów dostaję 0 legend, ze starego setu brakuje mi jakieś 5 legend do solidnego deku w czasie jak skończę na nie zbierać meta będzie wymagała co najmniej 5 z GvG, w tym czasie nabawię się pewnie żylaków powrózka nasiennego ot taki prezent od życia.koniec rentu czas farmic… ja pier..le

  23. ale ja nie rozumiem jednego, przeciez nie musisz miec WSZYSTKICH kart. ja mam karty do kaplana bo naprawde mi sie on podoba i do handlocka bo grajac kaplanem zawsze mnie leje:P nie wiem jak jest w innych karciankach ale tutaj bez wydawania zlotowki mam karty ktore potrzebuje(bez dodatku bo tutaj mialem mega pecha do pakietow)a co do nowych graczy, to tak jakby narzekac ze w lolu nowy gracz nie zdobedzie wszystkich postaci, w wowie ze nie bedzie mial 5 90lvlowych postaci

  24. URL

    jameshetfield
    
    
    : To zależy co dla kogo jest priorytetem. Z tego co rozumiem np.dla Ciebie istotą gry jest mocny bohater i sporo zwycięstw. Natomiast inni traktują HS (np. ja :D) jako swego rodzaju album kolekcjonerski.
  25. jak dla mnie narzekanie że na początku nowy gracz nie ma szans bo nie ma kart, nie dojdzie do legendy itd

    jest strasznie bez sensu

    tak jak to slade napisał HS to gra kolekcjonerska
    właśnie o to chodzi żeby na początku nic nie mieć i cieszyć się z każdej nowo zdobytej karty czy legendy

    ja za każdym razem dostając nową legendę czy rare mam z tego frajdę
    jakby każdy od razu miał mieć wszystkie karty to gra byłaby strasznie nudna…

    wydaje mi się WILDEKARD że źle podchodzisz do tematu, nie traktuj zdobycia wszystkih kart jako „must be”
    nie spinaj się tym tak
    widze że jesteś tym który mając w połowie pełne piwo widzi tą pustą połówkę…

  26. no jesli traktujecie to jako gre kolekcjonerska to chyba TYMBARDZIEJ poczatkowemu graczowi powinno byc ciezej zdobyc wszystkie karty

  27. Niezły deck można złożyć już za 1000pyłu. Ja basic priestem dałem radę wejść do 12 rangi bez ani jednej karty z kryształkiem.
    Swoją drogą to gracze wygrywają gry. Wierz mi albo nie ale widać różnicę nawet jeśli gracze mają taką samą identyczną talię a różny poziom wtajemniczenia :D

  28. Nowe karty nie są lepsze pomyślcie że legendy z dodatku były by w podstawie i w dodatku dali by klasyczne :) Po jednym dniu by ludzie pisali że nowe legendy są OP(Tyrion,Ysera,Alex,Gromash,Sylwana,Ragnaros) i P2W ponieważ tylko Kapłan i Łowca mają gorsze legendy z podstawki.

  29. QUOTE

    Nowe karty nie są lepsze pomyślcie że legendy z dodatku były by w podstawie i w dodatku dali by klasyczne :) Po jednym dniu by ludzie pisali że nowe legendy są OP(Tyrion,Ysera,Alex,Gromash,Sylwana,Ragnaros) i P2W ponieważ tylko Kapłan i Łowca mają gorsze legendy z podstawki.

    Jest temat nawiązujący do tego, ale jakoś nie zdobył popularności jeszcze – http://hsarena.pl/forum/karty-i-talie/1217-kta-re-z-starych-kart-gdyby-pokazano-je-dzisiaj-bylyby-uwazane-za-op/

  30. Spojrzałem jeszcze raz na ten artykuł i w sumie w większości przypadków moje przewidywania się sprawdzają :D

    Najbardziej nie doceniłem chyba Dr Huka, który okazał się być jedną z najlepszych, albo i najlepszą, nową neutralną legendą.

    Możliwe, że wszyscy przeceniliśmy Pozorowanie Śmierci, karta na pewno jest mocna, ale jakoś nie widuję jej zbyt często, jak na razie kontrolny łowca nie przyjął się w meta game. Z tego samego powodu nie przeceniłem też Gahz’Rille.

    Nie doceniłem Śniegoczłapa, aktualnie kartę niezbędną w każdej wersji agresywnego maga na mechach.

    Nadal nie wiem co powiedzieć o Niestabilnym Portalu, na pewno pomyliłem się mówiąc, że jest jedną z najsłabszych kart, ale czy jest aż taki dobry jak niektórzy mówią?

    Niestety Serce Demona też nie znalazło sobie miejsca w grze, przewidywałem, że będzie inaczej

    Gdybym wystawiał oceny cząstkowe to pewnie musiałbym teraz wprowadzać wiele korekt, dobrze, że tego nie zrobiłem :D. Oczywiście wszystko może się zmienić (i na pewno się zmieni) w ciągu najbliższych dni, tygodni.

  31. Mozliwe, ze jeszcze za wczesnie na koncowe oceny.
    Meta dopiero zaczela sie mieszac, a nie klarowac. Ludzie ciagle zbieraja karty, a nie tylko najlepsi streamerzy maja pomysly na genialne talie. Moze sie okazac, ze tak za dwa miesiace bedzie kilka innych talii (w tym np. kontrolnego lowcy), ktore zmienia mete kompletnie i oczywiscie koncowa ocene kart. Najbezpieczniej jest chyba powiedziec „Najlepsze karty na te chwile to…”.

  32. Na pewno jest za wcześnie na oceny, ale można chyba śmiało stwierdzić, że Dr Huk jest świetny (najlepszy neutralny?) i dalej będzie grany. Tego się chyba nikt nie spodziewał.

    Kontrolnego łowcę już czasami można spotkać, ale przynajmniej na razie nie jest jakiś wyjątkowo mocny i zdecydowanie większy problem stanowi jego agresywna wersja.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Karty GvG już na arenie, a plansza w całej grze | HSArena.pl - Hearthstone wiadomości, arena, poradniki, Hearthstone po Polsku - […] Hazriel przygotował ocenę i opisy pierwszej połowy kart z dodatku GvG, warto przeczytać – tutaj. […]
  2. Ocena nowych kart Gobliny vs Gnomy – część druga | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] tygodnie temu Hazriel przedstawił wam ocenę połowy kart z dodatku Gobliny vs Gnomy. Dzisiaj mamy wam do pokazania drugą część tej oceny. Pamiętajcie…

Submit a Comment