Podsumowanie pogawędki przy kominku z developerami

Drugi dzień Blizzconu trwa, poza rozgrywkami o tytuł Mistrza Świata Hearthstone odbył się też specjalny panel – Pogawędki przy kominku z developerami Hearthstone. Dowiedzieliśmy się z niego kilka ciekawych rzeczy.

W pierwszej części Mike Donais opowiadał o tworzeniu Karczemnych Bójek, o tym jak zostały przyjęte i czego Blizz nauczył się z nich. Niewiele rzeczy było nowych czy ciekawych, z tych ważniejszych dowiedzieliśmy się:

  • Pierwotnie Bójki miały mieć rankingi, ale nie zrobili ich bo ludzie czuliby, że muszą je grać, zamiast po prostu czerpać z nich frajdę.
  • Do tej pory było 21 bójek.
  • Najpopularniejszą bójką do tej pory był nr 18 czyli Losowisko – bójka podobna do bójki nr 5 i 11 – Spotkania na rozdrożu. Wybierasz klasę, którą grasz i otrzymujesz w pełni losową talię, ale to nie koniec! W każdej turze koszt każdej karty może zostać zmieniony na dowolny inny. Co powiesz na Jaraxxusa za 1 many? Albo na Ognika za 9? To wszystko w bójce w tym tygodniu!
  • Sukces Losowiska polegał na tym, że mogliśmy pograć kartami, których na co dzień nie używamy, w dodatku można było robić szalone kombinacje z uwagi na losowy koszt tych kart.
  • Spotkanie na rozdrożu było także bardzo popularną bójką, duża zasługę w tym miał fakt, że można było na niej wykonywać zadania klasowe.
  • Ragnaros vs. Nefarian (Pierwsza bójka) będą ponownie w przyszłym tygodniu, ale tym razem Nefarian zacznie z jednym kryształem many mniej niż wcześniej.
  • Skarb Kapitana Czarnosercego, czyli bójka która zabiła serwery i została wycofana powróci w ciągu 3 tygodni. Bójka ta miała pokazać jak będzie wyglądać mechanika Odkryj.
  • W ostatniej bójce – Zjednoczeni przeciwko Mechazodowi mogliśmy pierwszy raz skorzystać z trybu kooperacyjnego. Wyglądał on w ten sposób w jaki wyglądał – z latającym z jednej na drugą stronę Mechazodem z uwagi na łatwość w implementacji takiego rozwiązania. Nie mieli oni czasu na opracowanie czegoś innego, do tego wszelkie rozwiązania jakie sprawdzali nie wypadały najlepiej.
  • W starciu z Mechazodem walczymy gotowymi taliami gdyż Blizz nie miał narzędzi do poradzenia sobie z combosami typu Równość i Konsekracja.

Następnie dołączyli Yong Woo, Ben Brode i Pat Nagle (tak, to prawdziwy pracownik Blizza! Pracuje przy Karczemnych Bójkach). Odpowiadali oni na pytania od publiczności, trwało to około 30 minut, ale niestety większość z odpowiedzi była bardzo ogólna. Istotne rzeczy, których się dowiedzieliśmy:

  • Nowi gracze przez ileś pierwszych pojedynków walczą tylko z innymi nowymi graczami. Devsi mają w planach stworzenie czegoś w ciągu „miesięcy”, aby ułatwić nowym graczom wejście do gry.
  • Ben Brode męczy producenta Yong Woo o złote karty na arenie. Yong Woo mówi, że chcieliby to zrobić, ale ciągle pojawiają się ważniejsze rzeczy do implementacji i te złote karty ciągle schodzą na dalszy plan. Obiecują, że w końcu je zrobią, ale nie wiedzą kiedy.
  • Są bardzo zadowoleni z ostatniej bójki kooperacyjnej. Wiele osób poznało nowych przyjaciół, ludzie byli ogólnie przyjacielscy i bardzo im się to podoba. Padło pytanie czy mógłby pojawić się czat na tego typu walki, devsi odpowiedzieli że może opcja zaproszenia do znajomych przed rozpoczęciem pojedynku, ale nie wiedzą jeszcze, będą myśleli o tym.
  • Tajemniczy Pretendent ma statystyki 6/6 za 6 many podczas gdy inni stronnicy z silną mocą za 6 many mają niższe statystyki. Do tej pory ludzie mówili „na co mi te sekrety paladyna, są takie słabe” teraz mówią, że jednak są silne. Blizz obserwuje sytuację z Tajemniczym Pretendentem i sekret paladynem, trzymają rękę na pulsie i liczą, że ludzie odkryją w końcu talie dobre przeciwko sekret palkowi. Sprawdzając dane z gier wiedzą, że są takie talie, ale mówią, że nie jesteśmy ich świadomi jeszcze.
    • Dodając od redakcji – znając Blizza i wiedząc, że w przyszłym tygodniu wychodzi pierwsze skrzydło Ligi Odkrywców możemy śmiało stwierdzić, że jakiekolwiek nerfy jeśli mają być to będą dopiero w przyszłym roku. 5 tygodni potrwa otwieranie przygody (tydzień przerwy w środku jest), więc już samo to zjada nam ponad miesiąc. Do tego stabilizacja mety będzie wymagała trochę czasu, Blizz nigdy nic nie zmieniał w takich momentach i raczej nie będzie nic zmieniał, trzymając się swojej strategii tego, że meta powinna dać odpowiedzi na dane talie.
  • W nowej przygodzie nie otrzymamy nowych zadań codziennych. Blizz oddziela od siebie dodatki z zawartością w postaci kart, przygód czy trybów, a osobno daje mniejsze aktualizacje dodające np. zadania i inne tego typu zmiany. Póki co nie wiemy czy będą nowe zadania.
  • We wcześniejszych rozszerzeniach Blizz nie dodawał za wiele murloków, w tej przygodzie pojawi się ich kilka. Ben Brode mówił, że chcą wypuszczać takie rzeczy dla ras falami raz dając więcej, raz mniej. W następnych pewnie otrzymamy mniej murloków niż teraz.
  • Nie podali żadnych informacji o nowych typach stronników typu murlok, smok. Padło pytanie o zombie, nie było żadnych dokładnych odpowiedzi.
  • Mechów ostatnio nie dostaliśmy za wiele, Blizz kocha mechy i pewnie będzie dalej dodawał je po trochę do gry, ale bez większych rewolucji.
  • Dobrym pomysłem byłoby zrobienie czegoś, co umożliwiłoby graczom z różnych regionów zmierzenie się ze sobą na spotkaniach typu kominki czy Blizzcon. W tej chwili gracz z europy nie jest w stanie walczyć z graczem z ameryki jeśli spotka go.
  • Tryb turniejowy jest dobrym pomysłem, nie ma póki co planów na niego. W Starcrafcie został on zaimplementowany i devsi HSa na pewno porozmawiają z devsami SC i zbiorą od nich informacje o odbiorze publiki, itp. reakcjach po wprowadzeniu tychże turniejów w kliencie gry. Będą myśleć nad implementacją w HSie.
  • Jest w interfejsie HSa kilka upierdliwych na dłuższą metę rzeczy, np. gdy wejdziesz na arenę, dostajesz 3 klasy do wyboru, ale nie pamiętasz jakie miałeś zadanie, więc musisz się cofać do menu głównego, wchodzić w zadania, cofać, wchodzić na arenę na nowo, itd. Do tego pył widzimy tylko w trybie tworzenia kart, ale nie widzimy wtedy złota. Blizz zdaje sobie z tego sprawę i chcą wprowadzić pewne zmiany do menadżera kolekcji i poprawić trochę jakość naszych doświadczeń w grze.
  • Pracują nad dodatkowymi slotami na talie. Trwa to tyle, gdyż w ich mniemaniu prosta zmiana z 9 na cokolwiek innego nie byłaby odpowiednia dla graczy, trzeba rozwiązania, które nie tylko załatwi problem zbyt małej ilości slotów na talie, ale jednocześnie będzie spójne z resztą Hearthstone, łatwe w użyciu i pasujące do reszty. Podobno znaleźli takie rozwiązanie i prace nad nim już trwają.
  • Nie dostaniemy wyboru w nagrodach jakie otrzymujemy na arenie czy z zadań. Na arenie otrzymujemy obecnie losowe pakiety, a zadania nagradzają nas klasycznymi. Blizz zostawi to tak gdyż jest to jeden z sposobów na ułatwienie nowym graczom dogonienie starych. Dla nowych graczy te klasyczne pakiety mają większą wartość niż dla starych, dlatego chcą oni zostać przy tej opcji.
  • snowboard bcMyślą nad rozwiązaniami typu Challengestone czyli wyzwaniami typu „gramy tylko kartami z Wielkiego Turnieju” albo „gramy tylko neutralnymi kartami”. Karczemne Bójki są tego typu rozwiązaniem, myślą nad czymś jeszcze, ale nie mogą nic więcej zdradzić w tej chwili.
  • Jeśli chodzi o pozostałe mechaniki jak Lansjerstwo czy Inspiracja – nie dostajemy póki co żadnych nowych kart tego typu. Póki co nie chcą nimi mieszać, poza tym nie powiedzieli zbytnio nic na to pytanie, przyglądają się.
  • Alternatywne grafiki kart są ciekawym pomysłem, ale to pomysł który bardzo przeraża Bena Brode bo wiele osób identyfikuje karty po ich grafikach, a zmieniając ich grafiki wprowadzą sporo zamieszania.
  • Karty z Ligi Odkrywców będą dodawane do areny od razu po wejściu danego skrzydła, tak jak było zawsze do tej pory.

Kilka innych ciekawostek już poza panelem:

  • Na charytatywnej aukcji Blizza można kupić dużo kolekcjonerskich rzeczy jak oryginalne rysunki podpisane przez developerów, itp. Co ciekawe jedną z tych rzeczy jest deska snowboardowa w motywie dodatku Burning Crusade z autografami szefów Blizzarda.
  • Zorganizowanie Blizzconu trwa ponad rok czasu i już jakiś czas temu zaczęli planować Blizzcon 2016.
  • Już w 2012 roku mieli pomysł na jedną z misji, która pojawiła się w Lidze Odkrywców. To było w czasach gdy dopiero planowali HSa.

I to tyle z atrakcji panelowych Hearthstone! Pozostaje nam czekać na jakieś dodatkowe informacje na twitterach developerów i na samą przygodę, która wychodzi już w piątek!

Przeczytaj wszystko o Lidze Odkrywców: tutaj.

liga odkrywcow grafika 2

 

 

 

 

 

 

Author: hearthstone

Share This Post On

4 komentarze

  1. Po przeczytaniu tego tekstu można odnieść wrażenie, że panowie z Blizarda nie robią nic innego tylko siedzą i myślą.

    Kłopot polega na braku efektów i mi jako graczowi z długim stażem nie chce się już nawet wykonywać codziennych zadań.

  2. Tyle myślicie, gówno robicie. Bójki może i są innowacją, ale ich powtarzanie to przesada. Wystarczy przejrzeć jakiś temat na Reddicie, znaleźć sensowny (i prosty) pomysł i oprogramować. Gdzie zresztą podziało się myślenie przy nerfie Sępa i Warsonga? FailFish

  3. mały błąd w losowisku karty mogły mieć losowy ksozt ale nie mogły być droższe więc ognik zawsze będzie kosztować 0.

Submit a Comment