Przekomarzanki z Niebieskimi

Tak zwani „niebiescy” czyli community managerowie, osoby odpowiedzialne za kontakt ze społecznością graczy oraz za przekazywanie informacji od graczy do developerów postanowili założyć temat, w którym można było zadawać im pytania, a oni na nie odpowiadali. Bardzo często ciężko jest uzyskać odpowiedź niebieskiego na pytania graczy, temat był dobrą okazją na zadanie swoich pytań. Temat znajdziesz na angielskiej stronie Hearthstone – tutaj. Wybraliśmy z niego najistotniejsze odpowiedzi niebieskich i przetłumaczyliśmy je na nasz język.

Niestety z uwagi na to, że nie są oni developerami, nie byli w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania. Nie mogli też komentować rzeczy, które jeszcze nie zostały ogłoszone, więc nie poznaliśmy nic aż tak istotnego, ale jednak trochę się dowiedzieliśmy.

naxxramasCzy wiecie kiedy wyjdzie Naxxramas i jeśli tak to czy możecie podać nam datę premiery? To oczekiwanie zabije mnie!
Nie odpowiadamy na pytania odnośnie nieogłoszonych rzeczy. Ogłosiliśmy, że Naxxramas będzie miało premierę jakoś tego lata i trzymamy się tego planu.

Czy macie jakiś plan albo zarys tego jakie przygody i dodatki macie zamiar wypuścić? Czy możesz podać jakieś informacje odnośnie tego?
Jesteśmy zainteresowani stworzeniem jakiegoś rytmu, zgodnie z którym wypuszczalibyśmy nowe dodatki w regularnych odstępach czasu. Jakkolwiek ciągle zastanawiamy się jak ten rytm miałby wyglądać.

Jak czujecie się obecnie patrząc na mechanikę dobierania kart i Szarży w grze? Są to dwie mechaniki bardzo wpływające na równowagę w grze, są one też często bardzo kapryśne i ekstremalne. Czy gra obecnie i te mechanizmy działają zgodnie z waszą wizją gdy je tworzyliście?
Dobieranie kart i Szarża są silnymi mechanizmami w grze i bardzo uważnie je obserwujemy z dokładnie tych samych powodów, które wymieniłeś. Jakkolwiek, skoro już to powiedziałem, zespół Hearthstone czuje się dobrze z tym jak wyglądają obecne rozgrywki.

Co myślicie o obecnych skargach zwróconych w stronę ostrego rushu w mecie? (Rush to rodzaj talii, która ma na celu szybkie atakowanie przeciwnika i zabicie go w jak najkrótszym czasie. Meta to ogólnie obecny stan gry na najwyższym poziomie – najskuteczniejsze talie, najwyższe rangi, itd. przyp. red.)
Zespół developerów zawsze bacznie przygląda się aktualnym trendom w mecie. Meta jest jedną z tych rzeczy, która ciągle się zmienia i przyglądają się oni tym zmianą oraz reakcją graczy na nie. Karty, które dojdą do gry w Naxxramas wprowadzą niezłe zamieszanie w mecie. Rush jest po prostu archetypem, który w tej chwili ma swoje pięć minut w światłach reflektorów.

ThaddiusCzy są jakieś plany na wprowadzenie kontrolowanej wymiany między graczami? Jeśli nie, to jakie obawy stoją na drodze do wprowadzenia wymiany?
W tej chwili nie ma planów odnośnie tego.

Jak podzielony jest zespół Hearthstone?
Nie jestem w stanie podać dokładnego rozkładu, ale zespół developerów Hearthstone (nie licząc zespołu supportu) ma obecnie około 30 osób. Wliczamy w tym zespół artystów, którzy tworzą nowe grafiki do Hearthstone. Jeśli chodzi o zespół społeczności to obecnie są w nim 4 osoby.

Czy Blizzard podaje jakieś dane statystyczne? Jak na przykład jestem ciekaw ile osób gra w danej chwili i ilu z nich osiąga jakie poziomy każdego miesiąca. Czy takie rzeczy są gdzieś podawane?
W tej chwili nie. Jakkolwiek pracujemy nad pewnymi pomysłami na to aby takie informacje były widoczne dla graczy.

Leeroy Jenkins – czy jest problemem? W mojej opinii nie potrzebuje nerfa, czy możecie powiedzieć, w którą stronę skłaniacie się z tą kartą? Tak samo co z Licytator z Gadżetonu | Gadgetzan Auctioneer? Czy jest możliwe, aby zmienić stan tych dwóch kart przez stworzenie nowych kart zamiast nerfienie ich?
Obie te karty są bardzo silne. Naszym celem jest sprawdzenie czy jesteśmy w stanie odpowiedzieć na obawy niektórych graczy raczej poprzez wprowadzanie nowych kart niż ciągłe zmienianie istniejących.

Czy planujecie zostawić wszystko tak jak jest do czasu wypuszczenia Naxxramas czy może przeprowadzicie jakieś zmiany w kartach przed premierą Naxx?
Jesteśmy pewni tego, że karty dostępne w Klątwie Naxxramas zmienią sporo, więc chcemy robić jak najmniej zmian jak tylko możliwe przed premierą Naxxramas.

Kel'ThuzadCzy ranking Top 100 lub więcej graczy będzie widoczna na żywo w grze czy pozostanie to w takiej formie jak teraz? (Blizz umieszcza takie listy co jakiś czas na swojej stronie oraz na zakończenie sezonu przyp. red.)
Sugerowano nam taką opcję, jest ona na naszym radarze.

Istnieje bug pozwalający nieskończoną zmianę zadań dziennych dla graczy w regionie NA, ale nie dla graczy w regionie EU.
Zerkamy na to.

Czy Blizzard doda więcej slotów na talie?
Nie mamy w planach dodawania dodatkowych slotów w tej chwili, ale jest to coś co ciągle omawiamy.

Czy klasy zyskają z czasem dodatkowe moce bohaterów czy może mimo, że planujecie dodać nowych bohaterów, to jednak moc klasowa zawsze zostanie taka sama?
Hearthstone jest zrównoważony z wzięciem pod uwagę tych mocy, stworzenie nowych byłoby bardzo trudne i nie jest obecnie planowane.

To pewnie pytanie z zakresu „nie mogę powiedzieć”, ale czy planujecie jakieś otwarte testy Naxxramas zanim on wyjdzie czy jedyne testy jakie przeprowadzicie będą wewnętrzne?
Nie mamy w planach publicznych beta testów Naxxramas.

Gothik the HarvesterSkoro talie frost magów zostały znerfione (talia maga skupiona na kontrolowaniu pola przeciwnika przez zamrażanie jego stronników, następnie zarzucenie go wielkimi stronnikami takimi jak Olbrzymy. Przestała być skuteczna po zwiększeniu kosztu czarów zamrażających przyp. red.) z uwagi na to, że „nie było fajnie grać przeciwko nim” można się zastanowić jaka jest różnica między frost magami, a miracle rogue (popularna obecnie talia łotra skupiona na wykończeniu przeciwnika dzięki zagrywaniu i wycofywaniu Leeroya Jenkinsa przyp. red.), który nie tylko nie jest fajny do grania przeciwko, ale dodatkowo w rękach dobrego gracza jest niesamowicie dobry. Obie te talie są w zasadzie takie same.
Jeszcze jedna rzecz – OTK (One Turn Kill – zabicie przeciwnika w ciągu jednej tury z pełnego nawet życia przyp. red.)  jest czymś czego nie chcemy w tej grze, a Mircale jest w stanie wykonać OTK.
Zdecydowanie chcemy być bardzo ostrożni w zapewnieniu tego, żeby gra była fajna do grania, jednocześnie zachowując głębie i możliwości dla graczy. Jesteśmy też świadomi, że sytuacje OTK mogą być niefajne. Przyglądamy się z bliska różnym typom talii i będziemy wprowadzać zmiany jeśli będą potrzebne.

Jak wygląda proces przyglądania się danym kartom pod kątem równowagi?
To trochę trudne pytanie dla mnie gdyż nie jestem w zespole od opracowywania równowagi, to bardziej do nich pytanie. Przyglądamy się kartom, o których rozmawiają gracze i przedstawiamy developerom gorące tematy. Jeśli o karcie toczy się wiele dyskusji przekazujemy dalej co gracze o nich myślą. Developerzy wtedy patrzą na ich dane i idą dalej z tematem. Zaznaczali jednak wielokrotnie, że chcą wprowadzać jak najmniej zmian do kart.

Zastanawiałem się czy niektóre sugestie nowych trybów gry były rozważane i czy mogą zostać faktycznie dodane później czy może są jakieś bardzo ważne podstawy do tego, aby ich nie wprowadzać.
Jest wiele ciekawych sugestii ze strony społeczności jeśli chodzi o tryby gry. O wielu z nich dyskutujemy. Zachowanie esencji grania w Hearthstone jest dla nas bardzo ważne i chcemy, aby Hearthstone był intuicyjny, łatwy do załapania i zrozumienia dla nowego gracza, jednocześnie trudny do opanowania w najwyższym stopniu dla tych graczy, którzy chcą bardziej się przykładać. Mamy nadzieje, że Naxxramas ucieszy wielu graczy w tej kwestii.

The Four HorsemenCo myślicie o dodaniu trybu z inny rozmiarami talii i punktami życia bohatera? Jak np. tryb 40 kart i 40 punktów życia, w którym trafiasz na innych graczy, którzy chcą grać w tym trybie.
W zasadzie opisałem to powyżej. Wiele rzeczy może być zrobione, ale czy będzie to fajne i angażujące dla większości graczy? Jak będziesz to zmieniał? Czy nie będzie to zbyt mylące? Czy popsuje równowagę? Jest wiele pytań, które nagle pojawiają się z czegoś co wydawało się prostą sugestią taką jak ta. Developerzy muszą upewnić się, że coś takiego zapewniłoby optymalne doświadczenia dla graczy.
Co z trybem dwóch na dwóch?
To samo co wyżej.

Zdobywanie kolejnych rang nie jest zbytnio nagradzające, czy planujecie dodać więcej nagród powyżej 20 rangi, ale poniżej rangi legendy?
Zastanawiamy się ciągle nad sposobami na zachęcenie ludzi do poświęcenia czasu na grę rankingową, tak aby dobrze się przy też bawili. Będziemy dalej przyglądać się tej sytuacji w przyszłości.

Czy po premierze Naxxramas planujecie dodawać karty bardziej regularnie?
Ciągle zastanawiamy się nad właściwym tempem wydawania nowych rzeczy. Chcemy, aby gracze czuli, że nowości są na horyzoncie, jednocześnie, aby mieli poczucie, że mają wystarczająco wiele czasu na dobre opanowanie i przetrzepanie swoich ulubionych talii i stylów gry z kartami, które już mają. Więc ciągle zastanawiamy się nad częstotliwością dodawania nowych kart.

Gdybyście mieli wpływ na to kiedy wyjdzie Naxxramas to co myślicie o tym, aby wypuścić go w ten sam dzień co oryginalny Naxxramas w World of Warcraft, 8 lat temu?
Gdybym miał możliwość wypuszczenia Klątwy Naxxramas wtedy kiedy bym chciał (a nie mam takiej możliwości) to uważam, że ta sama data co premiera oryginalnego Naxxramas jest bardzo fajnym dniem na to.

Anub'RekhanJak odebraliście fantastyczne przyjęcie Hearthstone? Oczekiwaliście, że gra osiągnie taki wielki sukces tak szybko?
Mieliśmy nadzieje, że Hearthstone dobrze się spisze, gdyż wszyscy w trakcie testów byli z niego zadowoleni. Jakkolwiek poziom pozytywnej reakcji graczy i całej społeczności pokazał, że Hearthstone zdecydowanie przerósł nasze oczekiwania.

Jak radzicie sobie z trudnością Naxxramas? Obiecnie Karczmarz nawet na poziomie eksperta nie jest szczególnie trudny do pokonania i robi wiele głupich błędów.
Developerzy pracują bardzo ciężko nad sztuczną inteligencją Naxxramas i jest ona świetna. Nie będzie to spacer po parku. Bardziej spacer po paskudnej nekropolii nieumarłych.

Zdaję sobie jak zwariowane jest to pytanie, ale czy możecie podać nam termin, w którym podacie nam termin premiery Naxxramas?
W tej chwili nie mamy terminu na podanie terminu, w którym podamy termin premiery.

Author: hearthstone

Share This Post On

3 komentarze

  1. COLOR=#0000ff]Zastanawiamy
    W zasadzie ciągłe „

    Zastanawiamy się ciągle nad sposobami" ...  
    
    
    
    
    ale i tak fajnie że przetłumaczyliście ;)
  2. No niestety, ciągłe powtarzanie w kółko, że nie wiedzą, albo zastanawiają się nad tym. Społeczność ma całkiem ciekawe pytania, szkoda, że w odpowiedzi są tylko uniki :(

  3. W zasadzie to tylko są powielane słowa poprzedników co do daty premier i innych ważnych kwestii. Mimo wszystko fajnie się czytało, czekam na więcej. :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ostatnia karta klasowa Naxxramas odsłonięta – Tkacz Sieci | HSArena.pl - Hearthstone wiadomości, arena, poradniki, Hearthstone po Polsku - […] nowe informacje. Niestety pozostaje nam ciągle czekać. Trochę dowiedzieliśmy się z ostatnich Przekomarzanek z Niebieskimi, ale w zasadzie nie…

Submit a Comment