Ranking kart z Naxxramas

Witam wszystkich, z tej strony Hazriel. Jestem nowym redaktorem portalu HSArena i będę się zajmował zarówno pisaniem autorskich tekstów jak i tłumaczeniem różnych ciekawych zagranicznych artykułów. Zapewniam, że nowe teksty będą pojawiały się w miarę często abyście się nie zanudzili.

Postanowiłem zacząć od recenzji wszystkich kart z dodatku Naxxramas. Minęło już trochę czasu od premiery więc można ocenić która karta przyjęła się w meta game, a która okazała się, mówiąc delikatnie, niewypałem. Oczywiście możecie się nie zgadzać z moimi opiniami. Nie ukrywam iż liczę na dyskusję.

Recenzję podzieliłem na 3 części: karty klasowe, karty neutralne oraz karty legendarne.

Karty klasowe, których w Naxxramas dostaliśmy 9.

Druid – Zatrute Nasiona | Poison Seeds

Karta bardzo słaba. Nie spotkałem jej nigdy ani w randze 20 ani w randze legendarnej. Przed wyjściem Naxxramas wiele osób spekulowało, że będzie bardzo mocna. Kombo ze Spadającymi Gwiazdami wygląda na papierze całkiem nieźle, wyczyszczenie przeciwnikowi planszy za 9 many jest kuszące, ale zdecydowanie zbyt sytuacyjne. Nie polecam nawet zastanawiać się nad wsadzeniem tej karty do talii, nieważne czy to gra rankingowa czy arena, szkoda czasu. Jest to niestety jedna z najsłabszych kart z całego dodatku.

Ocena: 2/10

Zatrute nasiona

Paladyn – Pomsta | Avenge

Karta całkiem dobra. Nie nadaje się do talii kontrolnej, ale jeżeli lubicie agresywną grę to Pomsta jest świetna. Wadą jest oczywiście to, że sekrety nie uruchamiają się w naszej turze, więc nie możemy do końca kontrolować który z naszych stronników dostanie buffa. Usunąć sekret może tylko flara albo kontr-zaklęcie tak więc w zdecydowanej większości przypadków Pomsta spełni swoją rolę, buffując naszego stronnika +3/+2 za 1 many, pod warunkiem, że pozostanie nam na stole jakiś stronnik. Na arenie karta jest jeszcze lepsza, ponieważ tam każdy punkt życia bądź ataku jest niezwykle ważny, no i spotykamy o wiele mniej łowców z flarą. Wg mnie najlepszy sekret paladyna.

Ocena: 7/10

Pomsta

Wojownik – Ukąszenie Śmierci | Death’s Bite

Świetna broń. Zdecydowanie każdy powinien znaleźć w swojej talii miejsce dla przynajmniej jednej takiej karty. Ogromną zaletą tej broni jest efekt który wywołuje gdy zostanie zniszczona. Agonia nie tylko pomaga w wyczyszczeniu stołu przeciwnika, ale z doświadczenia wiem, że bardzo często pozwoli Ci wyciągnąć dodatkową kartę dzięki Akolicie Bólu, zdobyć dodatkowe punkty pancerza dzięki Płatnerzowi, albo wzmocnić któregoś ze swoich stronników. Aktualnie bardzo mało talii ma karty takie jak Żrący Bagienny Szlam albo Harrison Jones, więc nie musicie się bać przedwczesnego zniszczenia broni. Na arenie oczywiście każda bron jest mile widziana. Zdecydowanie polecam.

Ocena: 9/10

Ukąszenie śmierci

Łotr – Napastnik Anub’arów | Anub’ar Ambusher

Bardzo dziwna karta. Nie udało jej się przyjąc w obecnym meta game, aczkolwiek nie zdziwię się jeżeli ktoś zacznie jej używać. 5/5 za 4 many to taki ulepszony Yeti, niestety agonia w większości przypadków zadziała na naszą niekorzyść. Można próbować używać karty w taliach opartych na okrzykach bojowych, ale jest ona niestety zdecydowanie zbyt sytuacyjna. Na arenie jest już trochę lepiej, bo tam o wiele ważniejsze są statystyki karty, aczkolwiek nadal nie ma rewelacji.

Ocena: 4/10

napastnik_anub_arow

Szaman – Reinkarnacja | Reincarnate

Z jednej strony moje największe rozczarowanie, a z drugiej strony karta nie jest wcale taka tragiczna. Przed premierą Naxxramas ludzie spodziewali się, że ta karta będzie zbyt mocna. Miliony Cairnów, Sylwana kradnąca przeciwnikowi wszystkich stronników itp. itd. W praktyce okazało się, że to jednak nie działa tak dobrze. Nie ma sensu opierać całego decku na tej karcie, ale polecam poeksperymentować, ponieważ 1 sztuka Reinkarnacji czasami czyni cuda. Na arenie jest raczej słaba, ponieważ nie będziecie mieli na czym jej efektywnie użyć. Nie lubię kart które potrzebują innych kart do działania, ale ta zasługuje na odrobinę uwagi.

Ocena: 5/10

Reinkarnacja

Mag – Duplikacja | Duplicate

Karta która jest bardzo sytuacyjna, ponieważ nie możemy kontrolować jej efektu, ale w wielu przypadkach okazuje się być godna miejsca w talii. Grana przede wszystkim w taliach opartych na sekretach. Jest czymś podobnym do Tajemnego Intelektu – za 3 many dostajesz 2 karty, ale możemy użyć Magini Kirin Toru i mamy 2 karty za darmo. Na arenie karta przeciętna, chyba, że uda nam się zbudować talię pod sekrety, wtedy ma to sens.

Ocena: 6/10

Duplikacja

Czarnoksiężnik – Herold Pustki | Voidcaller

Kolejna karta którą trudno mi ocenić. Po wyjściu Naxxramas powstał koncept tzw. demonlocka czyli czarnoksiężnika opierającego się na wielu demonach z którymi oczywiście ta karta doskonale współgra. Problem jest taki, że niewiele osób tej talii używa, tak więc mogę stwierdzić iż karta się nie przyjęła. Ale czy jest słaba? Zdecydowanie nie. Jest godna uwagi i eksperymentowania, spotykałem ludzi którzy używali jej nawet w zoo i to z sukcesami. Dzięki niej możemy ominąć wady które posiada większość demonów w grze. Na arenie jest naprawdę dobra jeżeli udało nam się już wylosować jakieś demony do naszej talii, w innym przypadku jest słabiutka.

Ocena: 6/10

Herold Pustki

Kapłan – Mroczny Kultysta | Dark Cultist

Najlepsza karta klasowa. Nawet jeżeli agonia się zmarnuje to i tak mamy świetną kartę 3/4 za 3 many. Każdy kapłan powinien używać 2 sztuk tej karty bo jest po prostu genialna. Nie ma co się rozpisywać, dla tej karty warto było czekać na Naxxramas, jest jednym z powodów dla których kapłan jest aktualnie jedną z najmocniejszych klas. Na arenie ta karta jest jak fireball, czyli widzisz – bierzesz.

Ocena: 10/10

Mroczny kultysta

Łowca – Tkacz Sieci | Webspinner

Jedna z moich ulubionych kart, niesamowicie fajna w użyciu. Wielu graczy (w tym ja) używa jej jako zastępstwa dla Tropienia. Nie cierpię nieprzewidywalnych kart, ale Tkacz Sieci w większości przypadków daje nam jakąś przydatną bestię, a nie ma nic przyjemniejszego niż dodatkowy Lew Bujnogrzywy, darmowy Król Kruszor lub Król Mukla. Nawet Sowa Żelaznodzioba jest czymś świetnym i wielokrotnie ratowała mi grę. Każdy łowca używa 2 sztuk Tkacza Sieci, a w szczególności łowca opierający swoją talię na agoniach. Na arenie też jest bardzo dobra i nie powinniśmy się długo wahać przy jej wybieraniu. No i oczywiście wyzwanie klasowe łowcy jest czymś genialnym

Ocena: 8/10

Tkacz sieci

Karty neutralne, których w Naxxramas mamy 15 (nie wliczam legend, o nich później).

Grabarz | Undertaker

Karta która wstrząsnęła meta game. Opiera się na niej większość agresywnych talii, ponieważ jej umiejętność jest niesamowita. +1/+1 za każdego zagranego stwora z agonią jest czymś co potrafi wygrać całą grę w kilku turach, zdarzały mi się gry w których buffowałem Grabarza do 6/7 czy 7/8. Największą wadą jest fakt, że jeżeli opieramy talię na tej karcie i nie uda nam się jej szybko dobrać to cały nasz deck traci na sile. Na arenie karta słaba i nie powinniśmy zwracać na nią większej uwagi.

Ocena: 9/10

Grabarz

Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas

Kontrowersyjny stronnik. Jedni twierdzą, że jest bardzo mocny, inni zaś mówią iż jest to jedna z najsłabszych kart z całego dodatku. Moje zdanie jest gdzieś pośrodku. Osobiście preferuję karty które są mocne same z siebie i nie potrzebują dodatkowych sprzyjających warunków. Cień z Naxxramas musi przetrwać przynajmniej 1 turę żeby stać się godnym 3 punktów many i 2 tury żeby stać się naprawdę dobrą kartą. Jest grany przez najlepszych graczy na świecie więc musi coś w sobie mieć, ale mnie nie urzekł i nie uważam go za wyjątkowo mocnego. Na arenie bardzo dobra, ponieważ ma o wiele większą szansę przeżycia chociaż tej 1 tury.

Ocena: 6/10

Cień z Naxxramas

Nerubiańskie Jajo | Nerubian egg

Jedna z najlepszych kart do zoo i szamana, w innych deckach praktycznie niewidoczna. Po pierwsze buffuje Grabarza, a po drugie ściąga na siebie wyciszenie, albo przy niewielkiej pomocy staje się stronnikiem 4/4 za 2 many co jest czymś niesamowicie mocnym. Nawet nie chcę przypominać co się stanie gdy rzucimy na Jajo Nadmiar Mocy, a następnie „zjemy” je Postrachem Pustki. Na arenie karta słaba, ponieważ nie możemy być pewni, że będziemy mieli czym ją „aktywować”.

Ocena: 8/10

nerubiańskie jajo

Tańczące Miecze | Dancing Swords

Nie chcesz dawać przeciwnikowi kart. Nigdy. Niektórzy nie zdają sobie sprawy jak bardzo jest to istotne. 4/4 za 3 many jest czymś dobrym, ale nie za cenę podarowania przeciwnikowi karty. Ranny Mistrz Ostrzy ma 4/3 za 3 many więc zrobi w grze tyle samo, może zostać uleczony i nie posiada żadnej agonii która może nam zepsuć grę. To powinno być odpowiedzią na to czemu nie widujemy w grze Tańczących Mieczy. Na arenie karta jest tak samo słaba, po prostu o niej zapomnijcie.

Ocena: 2/10

Tańczące miecze

Szalony Naukowiec | Mad scientist

Genialna karta. Oczywiście nadaje się tylko do talii z sekretami i czyni tam cuda. Fakt, jest trochę nieprzewidywalna, ale wyciągnięcie sekretu z talii i od razu wrzucenie go do gry jest czymś niesamowicie mocnym. Uwielbiam tę kartę u maga, ponieważ dzięki niej oszczędzasz 3 punkty many które musiałbyś wydać na zagranie sekretu, u łowcy jest minimalnie słabsza dlatego, że czasami zagra nie ten sekret który chcesz, ale można usunąć tę wadę poprzez używanie tylko 1 typu sekretu (szczerze polecam), paladyna pod sekrety rzadko się widuje, ale tam też Szalony Naukowiec spisuje się genialnie. Na arenie jeżeli masz jakiś sekret to możesz brać Naukowca, ale polecam dokładnie to przemyśleć.

Ocena: 9/10

Szalony naukowiec

Śluzożer | Sludge Belcher

Najlepsza karta z całego dodatku i chyba większość się ze mną zgodzi. W sytuacji w której spotykamy tak wiele agresywnych decków, podwójna prowokacja jest czymś niezbędnym. Teoretycznie wygląda jak droższy i minimalnie lepszy Tarczowy z Sen’jinu, zaufajcie mi – jest o wiele lepszy. Jako niewielka dodatkowa zaleta należy zauważyć, że posiada agonię więc buffuje Grabarza. Wg mnie jest to aktualnie jedna z najlepszych kart w całej grze i jeżeli potrzebujecie jakiejkolwiek prowokacji w talii to Śluzożer powinien być pierwszą kartą na którą spojrzycie. To samo na arenie, widzisz – bierzesz.

Ocena: 10/10

Śluzoer

Kamiennoskóry Gargulec | Stoneskin Gargoyle

Naprawdę próbowałem znaleźć jakieś zalety tej karty. Nie udało mi się. Najgorsza karta z Naxxramas. Bawienie się w buffowanie jej nie ma nawet sensu, za droga i ma za mało ataku. Gdyby kosztowała 2 many dałbym jej szansę, za 3 many nawet nie zwracam na nią uwagi. Na arenie jest jeszcze gorsza.

Ocena: 0/10

Kamiennoskóry gargulec

Pan Śmierci | Deathlord

Cięzko mi tego Pana ocenić. 2/8 za 3 many czyniłoby go najmocniejszą kartą w grze, ale oczywiście musi mieć jakąś wadę i wada ta jest ogromna. Jest genialny przeciwko agresywnym taliom, ale gdy trafisz na przeciwnika grającego dużo silnych minionów to Pan Śmierci prawdpodobnie ześle śmierć na Ciebie. Jeżeli lubisz ryzyko to serdecznie polecam wypróbowanie tej karty, ale jeżeli irytuje Cię Twój zezowaty Ragnaros, a z Bójki żywy zawsze wychodzi stronnik przeciwnika to zapomnij o niej i czytaj dalej. Na arenie jest troszkę lepszy bo na ogół rywale mają dużo średnich stronników więc jego wada nie boli aż tak bardzo.

Ocena: 6/10

Pan Śmierci

Replikujący Szlam | Echoing Ooze

Hmmm… Karta średnia, ale z dużym potencjałem. 2x 1/2 za 2 many samo w sobie jest w porządku. Gdy uda nam się go jakkolwiek zbuffować to robi się już naprawdę mocny, ale z doświadczenia wiem, że rzadko się to udaje. Szlam jest bardzo dobry do token druida który chce mieć jak najwięcej jakichkolwiek stronników po swojej stronie, albo do paladyna który może mu tanim kosztem dołożyc 3 punkty ataku, albo trochę drożej zbuffowac do 5/6. Karta zbyt sytuacyjna żeby opierać na niej talię, ale jest daleki od nazwania jej słabą. Na arenie nie polecam jej brać chyba, że mamy już sporo tanich buffów.

Ocena: 6/10

Replikujący szlam

Zombiak | Zombie Chow

Bardzo mocny, szczególnie u kapłana który jego agonię może zmienić w dodatkowe obrażenia zadane przeciwnikowi. U innych klas również spotykany, ale rzadziej. Moje ulubione kombo to Grabarz + Moneta + Zombiak co daje nam 2x 2/3 w 1 turze, czego można chcieć więcej? Wadą jest oczywiście to, że jeżeli Zombiaka szybko nie dobierzemy na rękę to później może być martwą kartą, bo stronnik 2/3 rzucony w 10 turze i leczący go za 5 punktów życia w turze następnej nie jest czymś czego oczekujemy. Na arenie jest świetny, dzięki swoim statystykom które są tam niezwykle ważne.

Ocena: 8/10

Zombiak

Widmowy Rycerz | Spectral Knight

Karta która zajęła miejsce Lazurowego Smokowca jako najlepszego stronnika za 5 many. Daj mu prowokację i patrz jak Twoi przeciwnicy płaczą. Nawet bez swojej specjalnej umiejętności jest bardzo mocny, ale dzięki niej jest niesamowity. Widywałem go już praktycznie w każdym typie talii i zdecydowanie polecam wypróbowanie Rycerza w akcji. Na arenie jest jednym z najlepszych wyborów jakich możesz dokonać.

Ocena: 10/10

Widmowy rycerz

Zawodząca Dusza | Wailing Soul

Karta tak bardzo sytuacyjna, że aż nikt jej nie używa. 3/5 za 4 many nie jest czymś złym, ale wyciszenie swoich jednostek w większości przypadków jest słabym rozwiązaniem. Oczywiście w wielu sytuacjach karta ta będzie zwykłym stronnikiem 3/5 np. rzucona na pusty stół, ale za 4 many mamy wiele innych, lepszych wyborów dlatego też nie widzę sensu w jej używaniu. Wyciszenie Prastarego Obserwatora albo naszych zamrożonych stronników może być czasami bardzo efektywne, ale do mnie takie kombinacje po prostu nie trafiają. Na arenie jest trochę lepiej z powodu statystyk jakie ma karta, ale nadal nic specjalnego.

Ocena: 4/10

Zawodząca dusza

Niestabilny Ghul | Unstable Ghoul

Ghula używa praktycznie tylko wojownik, ale sprawdza się on u niego bardzo dobrze z powodu swojej agonii. Dodatkowe karty z Akolity Bólu, dodatkowy pancerz z Płatnerza, czyszczenie stołu. U innych klas karta ta nie sprawdza się aż tak dobrze, ale całkiem nieźle powstrzymuje agresywne decki. Buffuje też Grabarza co czasami może być przydatne. Na arenie jest przeciętna, są lepsi stronnicy za 2 many.

Ocena: 7/10

niestabilny ghul

Upiorny Pajęczak | Haunted Creeper

Następna genialna karta z Naxxramas. Nikt nie będzie marnował wyciszenia na Pajęczaka, więc można powiedzieć, że jest to 3/4 za 2 many, niesamowicie mocne. Dodatkowo buffuje Grabarza i jest bestią (pająki które przywołuje po śmierci już bestiami nie są) więc jest must have w talii łowcy, ale swoje miejsce znajdzie praktycznie u każdego. Na arenie jest tak samo bardzo mocną kartą i nie widzę wielu lepszych możliwości za 2 many.

Ocena: 9/10

Upiorny pajęczak

Władca Nerub’arów | Nerub’ar Weblord

Jest dla mnie ogromnym zaskoczeniem, że ta karta nie znalazła swojego miejsca w meta game. Tuż po wyjściu Naxxramas niektórzy używali Władcy Nerub’arów na turniejach online i karta spełniała swoją rolę, dlatego dziwi mnie, że teraz wszyscy o niej zapomnieli. Nie zdziwię się jeżeli ktoś użyje jej na Blizzconie, ponieważ jest to wg mnie najbardziej niedoceniana karta z całego Naxxramas. Na arenie warto brać tylko pod warunkiem, że samemu sobie nie będziesz nią przeszkadzał.

Ocena: 6/10

władca nerub-arów

Karty legendarne, których w Naxxramas doszło 6 (+Thadius).

Baron Zerwikruk | Baron Rivendare

Karta z wielkim potencjałem, ale grana bardzo rzadko. Ogromną wadą są oczywiście jej statystyki. 1/7 sprawia, że Baron nie robi nic oprócz aktywowania agonii podwójnie. Tylko tyle i AŻ tyle. Karta warta miejsca w talii opartej na agoniach, ale nie jest czymś niezbędnym. Jest to jedna z tych kart która na papierze wygląda świetnie, Cairn albo Sylwana z podwójną agonią to coś bardzo przyjemnego, ale niestety w praktyce nie jest tak wesoło i takie kombo wychodzi nam niezwykle rzadko. Na arenie nie bierzcie tej karty chyba, że macie ogromnego pecha i dostaliście do wyboru 3 tragiczne legendarki.

Ocena: 6/10

Baron Zerwikrusz

Feugen
Stalag
thadius

Feugen, Stalag, Thadius

Oceniam te 3 karty razem, ponieważ Feugen i Stalag osobno nie mają żadnego sensu, a Thadius jest efektem ich „współpracy”. Karty bardzo sytuacyjne i grane bardzo rzadko, ale właśnie to sprawia, że polecam ich wypróbować. Trzeba pamiętać, że agonia bierze pod uwagę też Feugena i Stalaga przeciwnika, ale skoro nikt ich nie używa to nie ma co się tego bać. Kombo z Baronem Zerwikrukiem jest niesamowite, że nie wspomnę już o tym co można zrobić z reinkarnacją szamana. Ale jak to z takimi kombami bywa, są zbyt sytuacyjne żeby na nich polegać, dlatego karty te służą głównie do zabawy, aczkolwiek niektórzy dochodzili z nimi do legendy. Na arenie Feugen jest spoko z powodu swoich statystyk, Stalag jest słabiutki bo pada od wszystkiego.

Ocena: 6/10

Kel’Thuzad

Głowny boss Naxxramas był też główną kartą której ludzie sie obawiali. Jego nieziemsko mocna umiejętność specjalna sprawia, że potrafi wygrać przegraną grę, albo zdecydowanie wzmocnić naszą przewagę. Fakt, że ma 6 punktów ataku sprawia, że trochę trudniej go usunąć z gry, dlatego trzeba albo go wyciszyć albo jesteśmy skazani na jego gniew. Karta używana w mocno kontrolnych taliach, ale próbowałem jej w zoo i uwierzcie mi, że działa. Jedna z lepszych kart w grze, ale bardzo droga więc nie można na niej opierać całej swojej talii, jest raczej takim miłym dodatkiem który pomaga nam wygrać. Na arenie bardzo fajny, jeden z lepszych wyborów.

Ocena: 9/10

Kel'Thuzad

Ohydziarz | Loatheb

Druga najlepsza karta w Naxxramas obok Śluzożera. Karta która prawie zniszczyła łotra. Karta która na 90% uniemożliwi przeciwnikowi zagranie jakiegokolwiek czaru w następnej turze. Karta która znajdzie miejsce w każdej talii począwszy od zoo aż po mocną kontrolę. Karta praktycznie bez wad. Karta którą chcesz mieć na arenie.

Ocena: 10/10

Ohydziarz

Maexxna

Bardzo średnia. Gdy dostaniesz ją z Tkacza Sieci to jesteś szczęściarzem, ale raczej nie chcesz jej wsadzić do talii. Bardzo podatna na wyciszenie z powodu swoich beznadziejnych statystyk. Jej zaletą jest fakt iż jest bestią więc można z nią trochę pokombinować, ale to naprawdę raczej nie zadziała. Lew Bujnogrzywy zrobi tyle samo albo i więcej. Na arenie też nie polecam, jest wiele lepszych legendarek.

Ocena: 4/10

Maexxna

Podsumowanie:

Podsumowując, uważam Naxxramas za genialny dodatek który wprowadził sporo świeżości w grze i zdecydowanie ją urozmaicił.

Zapraszamy do komentowania i argumentowania ewentualnych zmian w ocenach. Może masz swój prywatny ranking kart Naxxramas? Podziel się nim z nami!

Ranking stworzył: Hazriel

Author: hearthstone

Share This Post On

19 komentarzy

  1. Tańczące miecze są rzeczywiście troszkę słabe ale czekam na czasy kiedy będzie można zrobić prawdziwego Mill decka, wtedy ta karta zyska na popularności.

  2. Jeżeli tak się stanie to ocena karty na pewno wzrośnie, ale z tego co wiem Blizzard nie lubi decków tego typu więc nie będą ich wspierać :(

  3. Na facebook’owym forum wyszła niezła dyskusja, nie zgadzam się z wieloma osobami, ale co mózg to opinia. Moim zdaniem dość dobra ocena kart. Fajnie byłoby, jakby dyskusja przeniosła się z facebook’a tutaj bo tam za chwilę będzie zalana innymi postami.

  4. Każdemu się dogodzić nie da, ogólnie mam wrażenie, że gdyby nie stawiać ocen cząstkowych, a pozostawić samą opinię to niektórzy przestaliby się czepiać. Zresztą chyba logiczne jest, że każdy dobry gracz ma w głowie swoje własne oceny dla poszczególnych kart, a artykuł jest przeznaczony raczej dla tych nowych. To tak samo jakbym spamował pod każdym poradnikiem dotyczącym aren, że mag wcale nie jest najlepszy bo JA osiągam lepsze wyniki druidem.. Tak czy inaczej, dzięki za pozytywne komentarze :)

  5. Widmowy rycerz na pewno nie zasługuje na maksa, jest on grany prawie wyłącznie u druida i mimo tego że sprawuje się tam całkiem nieźle, to chyba trochę przeceniasz tą kartę.

    Pająk 1/4 nie jest niedoceniany, jest po prostu słaby. Obecnie najpopularniejszą klasą w rankingowym jest Hunter, który gra zazwyczaj JEDNEGO stronnika z okrzykiem bojowym, którym jest Loatheb. Czasami jeszcze sowę. Na dobrą sprawę nie widzę żadnej talii na którą Nerubar jest kontrą.

    Ogólnie artykuł spoko, fajny pomysł, dobrze się czytało.

  6. Z Widmowym Rycerzem problem jest taki, że po prostu ciężko dla niego znaleźć miejsce w decku, co nie zmienia faktu, że dla mnie jest kartą genialną. Możliwe, że go przeceniam, nie będę się z tym kłócił, ale przyznasz, że wśród kart za 5 many nie ma zbytnio lepszego wyboru.

    Co do Nerubara to jednak podtrzymuję swoje zdanie chociaż przyznaję, że ocena jest trochę na wyrost bo jest to karta niesamowicie sytuacyjna i sugerowałem się głównie tym, że karta była używana chociażby przez takich graczy jak RDU, Savjz i Massan na kilku turniejach. Dałem jej tylko 6/10 co oznacza, że jest minimalnie powyżej przeciętnej i chciałem po prostu żeby została zauważona. Kontruje w pewnym stopniu warriora, rogue, huntera i zoo. Naprawdę nie zdziwię się jeżeli ktoś wyskoczy z nim na Blizzconie.

  7. B][FONT=Thread-0000d410-Id-0000000b]Druid – Zatru
    No to sie i ja szarpne na mala wypowiedz :

    
    
    Druid – Zatrute Nasiona | Poison Seeds - nie moge sie do konca zgodzic bo uwazam, ze ta karta jest dobra i ma potencjal tylko przez mete jest tak i nie inaczej tzn znane sa 2 - 3 gora top decki i reszte ludzie olewaja. Karta ta jest wedlug mnie swietnym removalem bardzo silnych mobkow ze strony przeciwnika bo nie oszukujmy sie pojawia sie taki psycho Tyrion a ty bam nasionka i tak naprawde sprawa zalatwiona. Ocena 5/10
    
    
    
    
    Paladyn – Pomsta | Avenge - bardzo dobry buffujacy sekret, robi z zera bohatera :P  Ocena hmm moze i nawet 8/10
    
    
    
    
    Wojownik – Ukąszenie Śmierci | Death’s Bite - dosc tania + megaaa dmg + umiejetnosc po 2 uzyciach ktora swietnia wspolgra z paniami z kuzni i wszystkim innym co sie wkur..... po otrzymaniu obrazen co powoduje ze silniej bija + swietny removal slabych mobkow. Karta tak naprawde bez wad. Ocena 9/10  (dalbym 10/10 gdyby np byla tansza o 1 many ale na szczescie nie jest bo wtedy musialaby byc to chyba legenda:P) 
    
    
    
    
    Łotr – Napastnik Anub’arów | Anub’ar Ambusher - bardzo silny mobek a tani podejzane co nie ? No wlasnie, silny ale umiejetnosc ktora sie aktywuje po jego smierci powoduje ze czesto mozemy przez ta karte przegrac lub utrudnic sobie znacznie gre. Niestety kiedy ginie zaczyna sie toto lotto tzn albo nam cofnie na reke cos czego bysmy bardzo nie chcieli albo cofnie nam kreaturke dzieki ktorej mozemy ponownie wykorzystac jej umiejetnosc (czyli w tym wypadku plus) ale jest to losowe wiec ryzykowne. Gralem ta karta na poczatku jej istnienia i musze przyznac ze jak sie trafi dobre rozdanie to mozna ta karta duzo dmg zadac ale czas mnie brutalnie nauczyl ze w wiekszosci przypadkow Anubar szybko zdychal + cofal mi na lape cos dobrego wiec rezultat po pewnym czasie byl przykry. Ocena 3-4/10
    
    
    
    Szaman – Reinkarnacja | Reincarnate- karta antyarenowa, believe me :P nadaje sie tylko na wlasne decki. Sama nic dobrego nie zdziala do synergi potrzebuje takich psycholi jak jajka z naxxa, Sylwane czy Cairna wtedy zaczyna sie true zabawa ! No wlasnie ale wtedy i praktycznie tylko wtedy bo w innych przypadkach jest po prostu... slaba. Dochodzac do sedna jest to karta mega sytuacyjna co oznacza, ze w duzym stopniu cie ogranicza. Puki co fajna do zabawy, do powaznej gry zbyt ryzykowna. Ocena 5/10
    
    
    
    
    
    Mag – Duplikacja | Duplicate - bardzoooo dobry sekret, ja osobiscie uwazam ze ta karta nie ma praktycznie wad no bo za 1 karte otrzymujemy 2 ! Okej okej, moze sie zdazyc ze zduplikuje nam sie jakis slaby mobek ale co z tego skoro wciaz otrzymujemy takie 2 lub zdaza sie ze zduplikuje nam sie jakis water elemental czy mag kirin toru i wtedy jest bomba ! Wedlug mnie karta jest super ! Ocena 9/10
    
    
    
    
    Czarnoksiężnik – Herold Pustki | Voidcaller - dosc silna + fajna umiejetnosc powoduje, ze w moim mniemaniu ta karta kiedys doczeka sie swojej pierwszej mlodosci ale jeszcze nie teraz. Jest trochu za droga jak na zoo choc spotykalem ludzi co z sukcesami nia operowali w zoo lecz bylo to trochu sytuacyjne. Karta puki co ciezka do zdefiniowania. Ocena 5/10
    
    
    
    
    Kapłan – Mroczny Kultysta | Dark Cultist - tutaj nie ma sie co rozpisywac za bardzo, za 3 many mobek 3/4 z genialna umiejetnoscia. Tani + silny = sukces ! Debesciak zestawienia 10/10
    
    
    
    Łowca – Tkacz Sieci | Webspinner - kolejny mistrz tylko ze tym razem wagi lekkiej :D karta jest super, tania + genialna (trzymajaca czasami w napieciu) umiejetnosc. Dalbym jej chetnie 10/10 ale tak naprawde jesli sie ja wyciszy to jest useless. Ocena 10/10 (tak stronnik kaplana tez moze dostac wyciszenie i traci on swa super umiejetnosc ale nie zmienia to faktu ze wciaz jest on silna karta na stole i sprawia powazne zagrozenie)
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    
    				
  8. Dla mnie numero uno jest Undertaker mam go w 4 deckach :
    zoo , hunter , priest na agoniach i rouge – nie gram miraclem tylko
    tempem na Undertaker własnie . Druga uniwersalna super karta
    to Ślusożer no i jeszcze buffuje Undrtaker’a :)

  9. Sorry, ze off top ale jestes wstanie pochwalic sie tym rogalem ? I przy okazji jak Ci nim idzie na obecnej mecie ?

  10. Lepiej pierw ganić, czy chwalić? Może zacznę od pierwszego. Lepsza pochwała na koniec, niż łyżka dziegciu… ;-)
    Domyślam się Hazrielu, że jesteś doświadczonym graczem, dlatego też ze zdziwienia wyjść nie mogę dla niektórych ocen, z dodatku Naxxramas. Rozchodzi się w szczególności o:
    „Reinkarnacja | Reincarnate” tylko 5? To mocniejsza karta niż myślisz mocniejsza od Pomsty Paladyna którą przeszacowałeś moim zdaniem dając jej 7 – powinno być na odwrót.
    „Pan Śmierci | Deathlord” – dając tej karcie ocenę 6 stawiasz ją na równi z choćby „Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas”. Uwierz mi Pan Śmierci to śmietnik, podczas gdy Cień z Naxxramas zasługuje na co najmniej 6.
    „Zombiak | Zombie Chow” – troszkę przeszacowałeś tę ósemkę.
    „Baron Zerwikruk | Baron Rivendare” – tutaj podobnie dałeś tyle samo co spółce Stalag&Feugen, chyba przesada.
    „Widmowy Rycerz | Spectral Knight” karta faktycznie porządna, ale za nic w świecie nie warta 10/10, chyba że na Arenie.
    „Władca Nerub’arów | Nerub’ar Weblord” – też ciut za wysoko, w taliach widywana od święta.
    „Kel’Thuzad” – owszem ta karta niekiedy czyni cuda, niemniej jednak wykorzystywana stosunkowo rzadko.

    Pozwolę sobie zaprezentować jak mają się statystyki popularności kart, nie tylko tych z Naxxramas, w taliach turniejowych. Jako przykład podam niedawno rozegrane rozgrywki WCA w Chinach.
    W zawodach uczestniczyło 32 graczy, którzy mogli dysponować pięcioma różnymi bohaterami. To daje 160 talii, czyli 4800 kart.
    Karty Neutralne
    Jeśli wziąć pod uwagę, że kartę legendarną możemy włożyć do talii tylko jedną to bezapelacyjnie pierwsze miejsce zajął „Oydziarz | Loatheb”. Wystąpił w 121 ze 160 możliwych do wykorzystania „decków” co stanowi 75,6% popularności.
    Na drugim miejscu oczywiście nie kto inny jak „Śluzożer | Sludge Belcher”. Wzięto go pod uwagę 178 razy na 320 możliwych co daje 55,6% popularności.
    Dopiero na piątym miejscu, po Sylwanie Bieżywiatr (75 szt. 46,9%) i Czarnym Rycerzu (68 szt. 42,5%) uplasował się „Upiorny Pajęczak | Haunted Creeper” – 92 szt. 28,8%.
    Zaraz za nim „Grabarz | Undertaker” – 75 szt. 23,4%.
    Potem długo, długo nic by na 15 miejscu pojawił się „Szalony Naukowiec | Mad scientist” – 51 szt. 15,9%.
    18 miejsce niedoceniony przez Ciebie „Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas” – 47 szt. 14,7%.
    Natomiast mocno przeceniony „Widmowy Rycerz | Spectral Knight” dopiero na 31 miejscu – 36 szt. 11,3%.
    35 to chciałoby się powiedzieć jajko niespodzianka. Niespodzianka zapewne dlatego, że tak nisko – „Nerubiańskie Jajo | Nerubian egg” – 31 szt. 9,7%.
    38 miejsce – „Niestabilny Ghul | Unstable Ghoul” – 20 szt. 6,3%.
    Tuż po nim „Kel’Thuzad” – 20 szt. 6,3% i dopiero 10 miejsce wśród popularności kart legendarnych. Ale dziesiątkę zamknął więc nie jest źle ;-)
    44 miejsce – lekko przeszacowany ” Zombiak | Zombie Chow” – 14 szt. 4,4%.
    Tuż za pięćdziesiątką znalazł się „Replikujący Szlam | Echoing Ooze” – 9 szt. 2,8%.
    Ten o którego mam do Ciebie największe pretensje „Pan Śmierci | Deathlord” wystąpił na w/w turnieju tylko trzykrotnie co daje mu 0,9% wystąpień i 58 miejsce.
    Jeszcze niżej uplasował się „Władca Nerub’arów | Nerub’ar Weblord” – 60 miejsce, 2 szt. 0,6% podobnie jak „Tańczące Miecze | Dancing Swords”.
    Pozostali stronnicy z Naxxramas nie pograli w ogóle, czyli „Kamiennoskóry Gargulec | Stoneskin Gargoyle”, „Zawodząca Dusza | Wailing Soul”, „Baron Zerwikruk | Baron Rivendare”, Feugen i, Stalag oraz Maexxna.

    Czas na Karty klasowe
    Występowanie (możliwe) bohaterów podczas turnieju:
    Druid 22
    Łowca 19
    Mag 10
    Paladyn 10
    Kapłan 24
    Łotr 18
    Szaman 11
    Czarnoksiężnik 31
    Wojownik 15

    Druid – Zatrute Nasiona | Poison Seeds – zero
    Łowca – Tkacz Sieci | Webspinner – 38 szt. czyli max (19 Łowców po dwie karty = 38) – 100%
    Mag – Duplikacja | Duplicate – 5 szt. 25%
    Paladyn – Pomsta | Avenge – zero więc skąd ta ocena 7 u Ciebie? ;-)
    Kapłan – Mroczny Kultysta | Dark Cultist – 47 szt. 98%
    Łotr – Napastnik Anub’arów | Anub’ar Ambusher – zero
    Szaman – Reinkarnacja | Reincarnate – 6 szt. 27%
    Czarnoksiężnik – Herold Pustki | Voidcaller – zero
    Wojownik – Ukąszenie Śmierci | Death’s Bite – 28 szt. 93%

    Wnioski sądzę nasuwają się same.

    Na koniec słowa pochwały w szczególności o pokuszenie się do stworzenia rankingu kart z Naxxramas. Świetny pomysł i dobre pole do polemiki.
    Oby tak dalej, nie bierz moich wyliczeń do siebie, pewnie że każdy może mieć swoje zdanie i gust. Niemniej jednak z tym Panem Śmierci troszkę Cię poniosło ;-)

    Pozdrawiam i życzę owocnych artykułów – pomysły jak mniemam masz, w końcu świeża krew jest ponoć najlepsza! : )

  11. B]Karty Neutralne[/B]
    Jeśli wziąć pod uwagę, że kartę legendarną możemy włożyć do talii tylko jedną to bezapelacyjnie pierwsze miejsce zajął „[COLOR=#ff8c00]Ohydziarz | Loatheb[/COLOR]”. Wystąpił w 121 ze 160 możliwych do wykorzystania „decków” co stanowi [B] [COLOR=#ff8c00]75,6%[/COLOR][/B] popularności.
    Na drugim miejscu oczywiście nie kto inny jak „[COLOR=#00ffff]Śluzożer | Sludge Belcher[/COLOR]”. Wzięto go pod uwagę 178 razy na 320 możliwych co daje [B][COLOR=#00ffff]55,6%[/COLOR][/B] popularności.
    Dopiero na piątym miejscu, po Sylwanie Bieżywiatr (75 szt. 46,9%) i Czarnym Rycerzu (68 szt. 42,5%) uplasował się „[COLOR=#ffff00]Upiorny Pajęczak | Haunted Creeper[/COLOR]” – 92 szt. [B][COLOR=#ffff00]28,8%[/COLOR][/B].
    Zaraz za nim „[COLOR=#ffff00]Grabarz | Undertaker[/COLOR]” – 75 szt. [B][COLOR=#ffff00]23,4%[/COLOR][/B].
    Potem długo, długo nic by na 15 miejscu pojawił się „[COLOR=#ffff00]Szalony Naukowiec | Mad scientist[/COLOR]” – 51 szt. [B][COLOR=#ffff00]15,9%[/COLOR][/B].
    18 miejsce niedoceniony przez Ciebie „[COLOR=#ee82ee]Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas[/COLOR]” – 47 szt. [B][COLOR=#ee82ee]14,7%[/COLOR][/B].
    Natomiast mocno przeceniony „[COLOR=#ffff00]Widmowy Rycerz | Spectral Knight[/COLOR]” dopiero na 31 miejscu – 36 szt. [B][COLOR=#ffff00]11,3%[/COLOR][/B].
    35 to chciałoby się powiedzieć jajko niespodzianka. Niespodzianka zapewne dlatego, że tak nisko – „[COLOR=#00ffff]Nerubiańskie Jajo | Nerubian egg[/COLOR]” – 31 szt. [B][COLOR=#00ffff]9,7%[/COLOR][/B].
    38 miejsce – „[COLOR=#ffff00]Niestabilny Ghul | Unstable Ghoul[/COLOR]” – 20 szt. [B][COLOR=#ffff00]6,3%[/COLOR][/B].
    Tuż po nim „[COLOR=#ff8c00]Kel’Thuza
    Lepiej pierw ganić, czy chwalić? Może zacznę od pierwszego. Lepsza pochwała na koniec, niż łyżka dziegciu… ;-)
    Domyślam się Hazrielu, że jesteś doświadczonym graczem, dlatego też ze zdziwienia wyjść nie mogę dla niektórych ocen, z dodatku Naxxramas. Rozchodzi się w szczególności o:
    „Reinkarnacja | Reincarnate” tylko 5? To mocniejsza karta niż myślisz mocniejsza od Pomsty Paladyna którą przeszacowałeś moim zdaniem dając jej 7 – powinno być na odwrót.
    „Pan Śmierci | Deathlord” – dając tej karcie ocenę 6 stawiasz ją na równi z choćby „Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas”. Uwierz mi Pan Śmierci to śmietnik, podczas gdy Cień z Naxxramas zasługuje na co najmniej 6.
    „Zombiak | Zombie Chow” – troszkę przeszacowałeś tę ósemkę.
    „Baron Zerwikruk | Baron Rivendare” – tutaj podobnie dałeś tyle samo co spółce Stalag&Feugen, chyba przesada.
    „Widmowy Rycerz | Spectral Knight” karta faktycznie porządna, ale za nic w świecie nie warta 10/10, chyba że na Arenie.
    „Władca Nerub’arów | Nerub’ar Weblord” – też ciut za wysoko, w taliach widywana od święta.
    „Kel’Thuzad” – owszem ta karta niekiedy czyni cuda, niemniej jednak wykorzystywana stosunkowo rzadko.

    Pozwolę sobie zaprezentować jak mają się statystyki popularności kart, nie tylko tych z Naxxramas, w taliach turniejowych. Jako przykład podam niedawno rozegrane rozgrywki WCA w Chinach.
    W zawodach uczestniczyło 32 graczy, którzy mogli dysponować pięcioma różnymi bohaterami. To daje 160 talii, czyli 4800 kart.

    Karty Neutralne
    Jeśli wziąć pod uwagę, że kartę legendarną możemy włożyć do talii tylko  jedną to bezapelacyjnie pierwsze miejsce zajął „
    Ohydziarz | Loatheb
    ”.  Wystąpił w 121 ze 160 możliwych do wykorzystania „decków” co stanowi 
     
    75,6%
    
    
     popularności.
    Na drugim miejscu oczywiście nie kto inny jak „
    Śluzożer | Sludge  Belcher
    ”. Wzięto go pod uwagę 178 razy na 320 możliwych co daje 
    
    
    55,6%
    
    
      popularności.
    Dopiero na piątym miejscu, po Sylwanie Bieżywiatr (75 szt. 46,9%) i  Czarnym Rycerzu (68 szt. 42,5%) uplasował się „
    Upiorny Pajęczak |  Haunted Creeper
    ” – 92 szt. 
    
    
    28,8%
    
    
    .
    Zaraz za nim „
    Grabarz | Undertaker
    ” – 75 szt. 
    
    
    23,4%
    
    
    .
    Potem długo, długo nic by na 15 miejscu pojawił się „
    Szalony Naukowiec | Mad scientist
    ” – 51 szt. 
    
    
    15,9%
    
    
    .
    18 miejsce niedoceniony przez Ciebie „
    Cień z Naxxramas | Shade of Naxxramas
    ” – 47 szt. 
    
    
    14,7%
    
    
    .
    Natomiast mocno przeceniony „
    Widmowy Rycerz | Spectral Knight
    ” dopiero na 31 miejscu – 36 szt. 
    
    
    11,3%
    
    
    .
    35 to chciałoby się powiedzieć jajko niespodzianka. Niespodzianka  zapewne dlatego, że tak nisko – „
    Nerubiańskie Jajo | Nerubian egg
    ” – 31  szt. 
    
    
    9,7%
    
    
    .
    38 miejsce – „
    Niestabilny Ghul | Unstable Ghoul
    ” – 20 szt. 
    
    
    6,3%
    
    
    .
    Tuż po nim „
    Kel’Thuzad
    ” – 20 szt. 
    
    
    6,3%
    
    
     i dopiero 10 miejsce wśród  popularności kart legendarnych. Ale dziesiątkę zamknął więc nie jest źle  ;-)
    44 miejsce – lekko przeszacowany ”
    Zombiak | Zombie Chow
    ” – 14 szt. 
    
    
    4,4%
    
    
    .
    Tuż za pięćdziesiątką znalazł się „
    Replikujący Szlam | Echoing Ooze
    ” – 9 szt. 
    
    
    2,8%
    
    
    .
    Ten o którego mam do Ciebie największe pretensje „
    Pan Śmierci |  Deathlord
    ” wystąpił na w/w turnieju tylko trzykrotnie co daje mu 
    
    
    0,9%
    
    
      wystąpień i 58 miejsce.
    Jeszcze niżej uplasował się „
    Władca Nerub’arów | Nerub’ar Weblord
    ” – 60  miejsce, 2 szt. 
    
    
    0,6%
    
    
     podobnie jak „
    Tańczące Miecze | Dancing Swords
    ”.
    Pozostali stronnicy z Naxxramas nie pograli w ogóle, czyli  „
    Kamiennoskóry Gargulec | Stoneskin Gargoyle
    ”, „
    Zawodząca Dusza |  Wailing Soul
    ”, „
    Baron Zerwikruk | Baron Rivendare
    ”, 
    Feugen i, Stalag
      oraz 
    Maexxna
    .
    
     
    Czas na Karty klasowe
    Występowanie (możliwe) bohaterów podczas turnieju:
    Druid 22
    Łowca 19
    Mag 10
    Paladyn 10
    Kapłan 24
    Łotr 18
    Szaman 11
    Czarnoksiężnik 31
    Wojownik 15
    
     Druid – 
    Zatrute Nasiona | Poison Seeds
    zero
    Łowca – 
    Tkacz Sieci | Webspinner
     – 38 szt. czyli max (19 Łowców po dwie karty = 38) – 
    
    
    100%
    
    
     (możliwych wystąpień)
    Mag – 
    Duplikacja | Duplicate
     – 5 szt. 
    
    
    25%
    
    
    Paladyn – 
    Pomsta | Avenge
    zero 
    więc skąd ta ocena 7 u Ciebie? ;-)
    Kapłan – 
    Mroczny Kultysta | Dark Cultist
     – 47 szt. 
    
    
    98%
    
    
    Łotr – 
    Napastnik Anub’arów | Anub’ar Ambusher
    zero
    Szaman – 
    Reinkarnacja | Reincarnate
     – 6 szt. 
    
    
    27%
    
    
    Czarnoksiężnik – 
    Herold Pustki | Voidcaller
    zero
    Wojownik – 
    Ukąszenie Śmierci | Death’s Bite
     – 28 szt. 
    
    
    93%
    
    
    
     Wnioski sądzę nasuwają się same.
    
     Na koniec słowa pochwały w szczególności o pokuszenie się do  stworzenia rankingu kart z Naxxramas. Świetny pomysł i dobre pole do  polemiki.
    Oby tak dalej, nie bierz moich wyliczeń do siebie, pewnie że każdy może  mieć swoje zdanie i gust. Niemniej jednak z tym Panem Śmierci troszkę  Cię poniosło ;-)
     Pozdrawiam i życzę owocnych artykułów – pomysły jak mniemam masz, w końcu świeża krew jest ponoć najlepsza! : )
  12. Przede wszystkim dzięki za konstruktywną krytykę. :) Taką krytykę doceniam i biorę do siebie bo właśnie dla takich ludzi jak Ty cokolwiek piszę. Jestem doświadczonym graczem (top 200 w legendzie), ale nie jestem wyrocznią i nie przetestowałem każdego możliwego decku w każdej możliwej kombinacji. Tak jak mówisz, każdy może mieć swoje zdanie i swoje oceny, ja starałem się przygotować jak najbardziej merytoryczny opis kart, a oceny są tylko takim dodatkiem który może w jakimś stopniu pomóc nowym graczom, do których zresztą cały ten artykuł jest kierowany. Już tłumaczę niektóre z moich wyborów.

    1. Reinkarnacja – ocena 5 czyli karta przeciętna bo za taką ją uważam, a statystyki które podałeś tylko to potwierdzają. Porównywanie jej do Pomsty nie do końca ma sens. Jeżeli chcesz zrobić szamana pod deathrattle to wcale nie musisz do talii wkładać Reinkarnacji, ale jeżeli chcesz zrobić paladyna pod sekrety to od Pomsty zaczynasz, ponieważ jest najlepsza. No i oczywiście arena na której nowy sekret paladyna jest naprawdę bardzo dobry podczas gdy Reinkarnacji nie bierze praktycznie nikt.
    2. Pan Śmierci – ocena 6 czyli minimalnie powyżej przeciętnej. Po wyjściu Naxxramas dużo kapłanów używało tej karty i to z sukcesami. Teraz ciągle jest bardzo dobrą kontrą na zoo którego pełno, aczkolwiek przyznam , że karta potrafi też zepsuć grę. Dodatkowo widziałem masę screenów z aren 12/x i ludzie mówili, że Deathlord raczej pomagał niż przeszkadzał.
    3. Zombiak – a tutaj mi się wydaje, że go nie doceniasz :D ocena 8 jest wg mnie bardzo odpowiednia. Zombiak jest bardzo dobry w obecnej mecie i z tego co zauważam to ludzie nie wrzucają go już tylko do kapłana, ale także do szamana i druida, a ostatnio spotkałem go nawet na magu. Jego agonia wcale nie przeszkadza aż tak bardzo, pod warunkiem, że dobierzesz go na początku gry (u kapłana jest dobry zawsze). Statystyki które podałeś dotyczą turnieju, na którym jednak większość talii to talie kontrolne więc automatycznie Zombiak sporo traci.
    4. Baron Zerwikruk – no tutaj mogę się zgodzić, że jednak troszkę go przeceniłem, aczkolwiek 6/10 to mimo wszystko nie jest wysoka ocena. To co o niej myślę napisałem w artykule i nadal uważam tak samo.
    5. Widmowy Rycerz – wiele osób uważa podobnie jak Ty czyli, że karta jest świetna, ale nie 10/10. Oceniłem ją tak, bo przede wszystkim jest świetna sama z siebie, nie potrzebuje żadnych innych kart do osiągnięcia swojej siły. Bardzo często sam Widmowy Rycerz jest w stanie zniszczyć 2 stronników przeciwnika. Na arenie jedna z najlepszych kart w grze. Dla mnie 10/10, dla innych może być warty 7 czy 8 pktów, nie zmienia to faktu, że jest genialny.
    6. Władca Nerub’arów – już to pisałem wcześniej, karta była używana na kilku turniejach i to z sukcesami. Z tego co widzę po Twoich statystykach to znowu ktoś jej użył. Chyba najbardziej sytuacyjna karta z całego dodatku, ale naprawdę staram się jej bronić bo nie jest taka zła i na to 6/10 zasługuje. Jest to jedyna karta w całym rankingu którą oceniłem na wyrost, więc nawet jeżeli ktoś chce jej dać 0/10 to nie będę się kłócił, ale dla mnie jest porządna i zasługuje na chociaż minimalną uwagę.
    7. Kel’Thuzad – możesz go oceniać o 1 czy nawet 2 oczka niżej, ale przyznasz, że jest kartą naprawdę dobrą, a przede wszystkim daje niesamowity fun w grze.

    Twoje statystyki dotyczą tylko jednego turnieju, ale potwierdzają wiele z moich ocen w szczególności co do kart które oceniłem jako słabe lub bardzo słabe. Jeszcze raz dzięki za komentarz :) Każdy z was może oceniać kartę troszkę inaczej bo każdy ma inny styl gry i inne doświadczenia. Przede wszystkim cieszy mnie wywołanie dyskusji która pozwoliła mi wyciągnąć parę wniosków. Pomysły na artykuły mam, trochę gorzej z czasem na ich pisanie, ale staram się go trochę wygospodarować. Pozdrawiam i liczę na dalszą dyskusję w przyszłości :)

  13. Dymki bardzo fajny post, nie pamiętam kiedy widziałem ostatnio tak fachową analizę zamiast „jest do dupy bo ja mówię, że jest do dupy”. Podoba mi się rozpiska z statystyką, bardzo fajne.

  14. Dzięki chłopaki, cieszę się, że „poprawnie odczytaliście” mój post. Wszak z większością ocen się zgadzamy.

    Wracając jednak do kart z Naxxramas trochę szkoda, że nie wszystkie się przyjęły.
    W dodatku otrzymaliśmy (wykupiliśmy jak kto woli) 30 kart z czego jedna trzecia, generalizując, w ogóle nie jest brana pod uwagę w taliach rankingowych.
    Ktoś powie, że swoje statystyki opieram z jednego tylko turnieju. Zgoda! Niemniej jednak śledząc różne zawody na Twitchu nie trudno zauważyć, że powtarzają się zarówno ci sami gracze jak i te same talie. Odnośnie WCA; na 160 talii na palcach możemy policzyć kilka naprawdę unikatowych kombinacji i to właśnie zwycięzca pokusił się o pewną oryginalność.

    Być może właśnie te niedoceniane przez nas karty są więcej warte niż nam się początkowo wydawało i na odwrót. Pan Śmierci po inauguracji Naxxa siał postrach, tymczasem odszedł w zapomnienie. Natomiast warto się zastanowić nad zastosowaniem Replikującego Szlamu , on może jeszcze namieszać, ale trzeba pogłówkować. Kolejnym takim przykładem jest Władca Nerubarów . Po krótkim przemyśleniu muszę zwrócić honor Hazrielowi, to karta o sporym potencjale, aż dziw, że nikt dotąd nie stworzył talii dajmy na to Łowcy (poza, kluczowym niestety, Treserem Ogarów nie posiada kart klasowych związanych z Okrzykiem bojowym), czy Druida (żadnej klasowej karty z Okrzykiem), która poszalałaby w rankingach. A może stworzył i nie poszalała hmm…temat otwarty.

    Szkoda Herolda Pustki . Widziałem talie z wykorzystaniem tej karty jednak gdyby jej koszt był o 1 mniejszy (za 3 many), podobnie jak Mroczny Kultysta u kapłana, wtedy pewnie by się działo…gdyby Babcia miała wąsy, wiem, wiem… Z drugiej strony kondycją Czarnoksiężnika nie trzeba się przejmować – ta ma się świetnie, zdecydowanie najpopularniejsza dziś klasa w rozgrywkach rankingowych. Co ma powiedzieć taki Druid, czy Łotr? Ich karty klasowe są słabe, ale może ktoś, coś, kiedyś…

    W gąszczu statystyk zauważyłem, że niektóre karty z Naxxramas (to się tyczy oczywiście również „starych kart” ale mowa o Naxxie więc na tym się skupiam) są niejako przypisane przez graczy do jednej klasy. Tak się ma bowiem Widmowy Rycerz u Druida jak Niestabilny Ghul u Wojownika. Nikt inny ich nie chce. ;) Zapewne Pana Śmierci też widzielibyśmy tylko u Kapłana. To zrozumiałe pewne synergie się przyciągają.

    Arena niewątpliwie rządzi się swoimi prawami. Tutaj w 100% podzielam zdanie twórcy tematu. Widmowy Rycerz nabiera zupełnie innego światła co pozwala zająć równorzędne miejsce ze Śluzożerem czy chociażby Ohydziarzem .

    P.S. Twórzmy coś nowego wszak ile można patrzeć na te same powtarzające się kombinacje. A nóż wyjdzie nam coś dobrego.
    Ostatnio Kripparian poszalał coś z bardzo unikatowym deckiem z wykorzystaniem Zawodzącej Duszy . Czyli można!

  15. Zawsze doceniamy inteligentne komentarze, które opierają się przede wszystkim na konkretnych argumentach. Naxxramas to świetny dodatek, który wniósł do gry sporo świeżości. Ciężko jednak tak naprawdę stworzyć teraz oryginalny deck, który działałby na wysokim poziomie. Aktualnie mamy zbyt mało kart żeby istniało np. 5 grywalnych decków na każdą postać. To na pewno się zmieni wraz z przyszłymi dodatkami.

    Co do Herolda Pustki, fakt, używany jest niezwykle rzadko, ale demonlock, czyli talia oparta na demonach, jest naprawdę dobra i często mam z nią problemy.

    To prawda, że niektórych kart używa tylko jedna konkretna klasa, ale to przez to, że wiele osób boi się eksperymentować. Czekam na Blizzcona z niecierpliwością, bardzo możliwe, że któryś z graczy pokaże tam jakąś zupełnie nową talię, albo przynajmniej będzie używał kart których nikt się nie spodziewa.

  16. url]https://www.youtube.com/watch?v=2zh8WWeI6iQ[/url]
    Nerubar i Deathlord po wyjściu dodatku byli używani, bo ludzie byli napaleni na nowe karty i chcieli je wypróbować. Potem okazało się, że rewelacji nie robią, przez co zniknęli z mety.

    Co do Deathlorda na arenie :P :

    https://www.youtube.com/watch?v=2zh8WWeI6iQ
    
    				

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ocena nowych kart Gobliny vs Gnomy – część pierwsza | HSArena.pl - Hearthstone wiadomości, arena, poradniki, Hearthstone po Polsku - […] dwa miesiące temu Hazriel stworzył Ranking kart z Naxxramas, a już nadchodzi z kolejnym rankingiem! Co prawda tym razem nie jest to…

Submit a Comment