Słowo „losowy” na kartach

Wielu nowych graczy w świecie karcianek jak i zaprawionych weteranów Magic: The Gathering wypomina Blizzardowi niejasność w opisach niektórych kart, przeważnie dotyczy to braku jednego, ale bardzo istotnego słowa – „losowego”.

Jakiś czas temu zobaczyliśmy nową kartę łotra – Napastnik anub’arów (wcześniej Czyhający Anub’arianin) – Agonia: Cofnij przyjaznego stronnika na swoją rękę. Wywołała ona trochę zamieszania z powodu braku słowa „losowego”, jednak Ben Brode potwierdził nam na Twitterze, że oczywiście będzie chodziło o losowego stronnika.

Problem pojawił się ponownie gdy Blizzard pokazał nową kartę czarnoksiężnika – Herold Pustki – Agonia: Umieść demona z ręki na polu bitwy. Znowu brakuje sformułowania „losowego demona” i ponownie na Twitterze Ben Brode potwierdził, że chodzi o losowego demona oraz, że w finalnej wersji karty informacja ta będzie umieszczona na karcie.

Pytań i niejasności z tym związanych było tak wiele, że Ben Brode postanowił opisać dokładniej jak wygląda proces dobierania słów do opisów kart i kiedy uważają, że dane słowo musi się pojawić, a kiedy nie. Przeczytaj jego wyjaśnienia na ten temat:

Witajcie!

 

Chciałbym dać wam pewien wgląd w to, w jaki sposób decydujemy o tym, kiedy używać słowa „losowy” w opisie karty. Ostatnio widziałem na ten temat wiele dyskusji i uznałem, że nasza metoda może was zainteresować.

 

Oto strategia, której używaliśmy (dość swobodnie) przed premierą Hearthstone:

 

– dodaj określenie „losowy”, kiedy gra wybiera losowo z pola bitwy lub TWOJEJ ręki. (widoczne strefy)
– nie używaj słowa „losowy”, kiedy gra wybiera losowo z ręki przeciwnika lub z talii. (w zasadzie wszelkie niewidoczne strefy)

 

Przykład: „Kradzież myśli” nie posiada określenia „losowy”, a sposób jej działania jest dość oczywisty. Alarmobot używa określenia „losowy”, ponieważ w przeciwnym razie gracz mógłby uznać, że może wybrać cel.

 

Dozwolone są jednak odstępstwa od tych reguł. Na przykład, jeśli dodamy słowo „losowy” do Studni Światła, opis karty staje się nieczytelny. „Na początku swojej tury przywróć 3 pkt. zdrowia losowej rannej przyjaznej postaci.” Za dużo kwalifikatorów. Uznaliśmy więc, że będzie lepiej, jeśli o losowości tej karty dowiecie się w trakcie gry. To na pewno lepsze niż długi i niejasny tekst. Niektóre karty używają słowa „losowy” nawet jeśli go nie potrzebują, na przykład „Wyczucie demonów” i „Wizja umysłu”. To proste, podstawowe karty, a słowo „losowy” po prostu wygląda dobrze w ich opisie. Podczas przygotowywania opisów kart bardzo ważne jest wyczucie. Konsekwencja również jest ważna, chociaż trochę mniej w przypadku gry cyfrowej, w której to komputer steruje zasadami.

 

Słowo kluczowe dla mnie, jeśli chodzi o zasady tworzenia opisów kart to „szablonowanie”. Najlepiej, żeby opis mocy karty tworzony był według takich „szablonów”. Oto przykładowy szablon opisu używanego w kartach: „Jeśli nastąpi zdarzenie X, wykonaj czynność Y”. Wybraliśmy taki szablon dla kart z aktywowanymi mocami , a to oznacza, że dokładnie taki szablon opisu zostanie zastosowany w każdej takiej karcie, zamiast „Wykonaj czynność Y, jeśli nastąpi zdarzenie X”. Szablonowanie jest ważne, ponieważ graczowi łatwiej jest zrozumieć działanie nowych kart, kiedy w ich opisach stosowane są podobne szablony.

 

Podczas tworzenia Naxxramas zastanawiałem się, czy słowo „losowy” jest rzeczywiście konieczne w przypadku aktywatorów Agonii. Rozważałem uczynienie zasadą gry faktu, że nie można dokonać wyboru w turze przeciwnika. Wówczas zdolność Agonii oznaczałaby losowość, bez konieczności czynienia tej losowości widocznej. Skrócenie długości tekstu na kartach daje nam wiele korzyści (karty wyglądają na mniej skomplikowane, możemy tworzyć karty z bardziej strategicznie rozbudowanymi efektami, itd.), uznałem więc, że może to być dobre rozwiązanie. Wydawało mi się, że można to wprowadzić, ponieważ część graczy zrozumiała, że nowe karty posiadają aspekt losowości, lecz inni gracze tego nie rozumieli. Wielu graczy martwiło się, jaki będzie to miało wpływ na doznania nowych graczy, a to jest coś, co ma dla nas szczególne znaczenie.

 

Chcieliśmy usłyszeć opinie tego typu i po długich dyskusjach zdecydowaliśmy się wrócić do poprzedniej strategii (opisanej powyżej). Herold Pustki, Pomsta i Napastnik anub’arów (wcześniej Czyhający Anub’arianin) mają teraz w swoim opisie słowo „losowy”. Jeśli tworzymy karty, które działają na ukryte strefy (np. Kradzież myśli), to ich opis w dalszym ciągu nie będzie zawierał określenia „losowy”. I zawsze będziemy wyłamywać się z naszych szablonów, jeżeli uznamy, że uczyni to kartę lepszą.

 

Nasz zespół jak zawsze ucieszył się z waszych opinii i sugestii i chociaż nie zawsze się zgadzamy, to w tym przypadku tak było. Pomogliście uczynić tę grę lepszą!

 

Dzięki,

Ben Brode

Co myślisz o tych wyjaśnieniach i czy uważasz to za krok w dobrym kierunku?

Author: hearthstone

Share This Post On

Submit a Comment