Świat Warcrafta #4 – Rasy Tytanów

Świat Warcrafta, z którego pochodzi Hearthstone ma swoją historię sięgającą dziesiątki mileniów wstecz. Zapraszamy Cię do poznania tej niesamowitej opowieści zaczynając od stworzenia świata i stopniowo przechodząc do bieżących wydarzeń.

Czwarta część Świata Warcrafta opowie Ci o rasach, stworzonych przez Tytanów, mających kontynuować dzieło stwórców pod ich nieobecność na Azeroth.

W zeszłym tygodniu ukazała się trzecia część cyklu – Świat Warcrafta #3 – Trolle, Elfy i Demony, natomiast jeżeli poznać historię od początku, to tutaj znajdziesz pierwszą część cyklu: Świat Warcrafta #1 – Starzy bogowie

Algalon

Choć Tytani opuścili Azeroth kilka tysięcy lat temu, zostawili po sobie wiele dzieł i machin. Używali kamienia i metalu, by stworzyć potężne istoty, które będą kontynuować dzieło Tytanów pod ich nieobecność tak długo, jak to będzie potrzebne. Podobnie jak Smocze Aspekty, byli stróżami świata, odbudowywali, obserwowali i bronili go.

Na zdjęciu powyżej jest Obserwator Algalon, istota mająca ocenić, czy świat i jego mieszkańcy nie ulegli spaczeniu przez obecność Starych Bogów. Jeżeli okazałoby się, że świat poddał się spaczeniu, Algalon musiałby „odnowić” świat, niszcząc wszelkie życie na planecie i od nowa przywracać obraz ze Szmaragdowego Snu (Emerald Dream).

OBSERWATORZY

Thorim

Głównymi sługami Tytanów byli Obserwatorzy. Byli oni przywódcami dla reszty kreacji Tytanów. Ich zadaniem było urzeczywistnianie wizji porządku na Azeroth. Na przykład Thorim, (na zdjęciu powyżej) Obserwator Burz, był najpotężniejszym wojownikiem Ulduaru. Mógł kontrolować pogodę i gwałtownie uderzać ogromnymi piorunami. Jego moc odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu więzienia Yogg-Sarona w nienaruszonym stanie.

W przeciwieństwie do innych kreacji Tytanów, Obserwatorzy mieli autonomię i posiadali większą wolę niż swoi mechaniczni poddani. Prawdopodobnie to, w połączeniu z faktem iż rzadko „spali” spowodowało, że Klątwa Ciała nie zadziałała na nich tak jak na swoich mniejszych i słabszych krewnych.

KLĄTWA CIAŁA ORAZ VRYKUL

Vrykul

Praca Tytanów długo nie cieszyła się spokojem. Kiedy konstrukty Tytanów były uśpione, Starym Bogom udało się rzucić wyniszczającą klątwię. Niezniszczalny kamień został zamieniony w delikatne, miękkie ciało, natomiast ponadczasowe życie stało się krótkie i trwa kilka dekad. Najważniejsze jednak, że przez klątwę, sztywne, zaprogramowane umysły konstruktów dostały wolną wolę, czuły się swobodnie i zapomniały o poleceniach Tytanów.

Jedna z ras Tytanów, Vrykul (kobieta na zdjęciu) obudziła się z długiego snu na północy. Vrykul byli strażnikami, ale ponieważ klątwa „wyczyściła” umysły słabszych stworzeń, stali się oni agresywni, dzicy i brutalni pod wpływem swobody, jaką mieli. Ich wiara w Tytanów zanikała.

Vrykul byli podwójnie przeklęci, ich dzieci rodziły się mniejsze i słabsze, rodziło ich się coraz mniej. Uznano, że to przekleństwo zostało na nich zesłane przez Tytanów, bo kto inny dysponował taką mocą? Przestali oni czcić Tytanów i zaczęli podążać za swoim królem Ymironem, który zarządził, że wszystkie w takim stanie urodzone dzieci muszą zostać zabite.

Jednak nie wszyscy byli tak bezduszni, część Vrykul przestała przestrzegać poleceń króla i udała się na południowy-wschód poza zasięg Ymirona, ale w granicach imperium trolli Amani. Ci karłowaci Vrykul, stali się przodkami ludzi…

EARTHEN I KRASNOLUDY

Krasnolud

Earthen byli siłą roboczą Tytanów. To oni stworzyli większość budowli Tytanów, które obecnie mogą być podziwiane na Azeroth, byli także najlepszymi górnikami, pod ziemią stworzyli kompleks niekończących się dzieł Tytanów. Choć nie zostali stworzeni jako obrońcy czy strażnicy, to byli nie mniej groźni, od swoich większych krewnych.

Po uderzeniu Klątwy Ciała, Earthen zmienili się i obudzili pod wschodnimi górami, zdezorientowani aczkolwiek spokojni. Ziemia nadal była ich domeną a kształtowanie z wolą Tytanów wciąż było w ich sercach. Stali się pierwszymi krasnoludami, a miejsce w którym się obudzili, okazało się dzisiejszą Żelazną Kuźnią (Ironforge).

MECHAGNOMY ORAZ GNOMY

Gnomy

W pobliskim regionie, grupa mechagnomów czuwała w milczeniu. W przeciwieństwie do swoich kamiennych kuzynów, ich małe postury zostały wykonane z metalowych maszyn ze świecącymi runicznymi liniami, a nie z magicznie ożywionego kamienia. Ich obowiązkiem było nagrywanie lub zachowywanie zdobytej wiedzy, jak również utrzymywanie i konserwowanie niezwykle skomplikowanych maszyn Tytanów. Zatem jeśli Earthen byli robotnikami i górnikami, to mechagnomy były technikami i inżynierami.

Pewnego dnia, na długo po zniszczeniu Studni Wieczności, mechagnomy obudziły się. Choć miały wolną wolę to ich skłonność do logicznego myślenia i rozwiązywania problemów pozostała. Mechagnomy nieświadome swojego pochodzenia, ani przemiany z robotów w mięsiste istoty, nie były rozgoryczone. Zamiast tego, gnomy (wtedy już nimi były) zostały permanentnie radosne, bez względu na to czy druga osoba odnosi się do nich z miłością czy z nienawiścią. Gnomy żyły w odosobnieniu, do czasu kiedy krasnoludy przez przypadek dokopały się do wypełnionego maszynami miasta – Gnomereganu.

OLBRZYMY

Giganty

Drugą siłą zaraz po Obserwatorach były olbrzymy. Pełniły różne role, od rzemieślników posługujących się naprawdę wielkimi kuźniami do prostych brutali zdolnych do walk zapaśniczych ze smokami.

Tytani stworzyli więc pięć rodzajów gigantów: ogniste, lodowe, morskie, burzowe i górskie. Choć niektóre z tych olbrzymów uległo Klątwie Ciała (burzowe w szczególności) to reszta przetrwała. Przysięgli oni wierność Władcom Żywiołów, i w ten sposób  górskie olbrzymy zaczęły służyć Therazane, ogniste zaś Ragnarosowi itd.

Morskie olbrzymy zostały stworzone aby pomóc Tytanom rzeźbić dno morskie i podnieść ziemię. Nie wiadomo czy kiedykolwiek były z kamienia i zostały przeklęte, czy też po prostu zawsze ich ciała zdolne były do pływania.

TOL’VIR

Tol'Vir

Tak jak vrykul, tol’vir zostali stworzeni jako strażnicy, ale wyłącznie dla obszarów otaczających więzienie C’thuna w Ahn’Qiraj. W przeciwieństwie do innych konstrukcji, tol’vir posiadają cztery łapy, być może dlatego że są lepiej przystosowane do podróżowania po pustyni. Część ich ciała jest bardzo podobna do kota.

Wiele uśpionych tol’vir zostało zniszczonych przez Qiraji, kiedy owady te zbliżyły się do więzienia C’thuna i poddały się spaczeniu Starych Bogów. Część tol’vir jednak przetrwało, niestety także poddały się spaczeniu przez co służą teraz Starym Bogom.

Halls of Origination to ogromna maszyna zbudowana pod Uldum, która została ukryta przez specjalne urządzenie maskujące zbudowane przez Tytanów. Maszyna ta nie służy ani do ukrycia Starych Bogów, ani do badania planety, cel istnienia tej maszyny jest o wiele bardziej przerażający. Urządzenie ukryte pod Uldum, służy do unicestwienia całego życia na Azeroth, jeżeli splugawienie spowodowane przez Starych Bogów stanie się „zbyt wielkie”. Urządzenie powinno zostać aktywowane przez Algalona, jeżeli uzna on, że świat został zbyt mocno uszkodzony by miał możliwość dalszego istnienia.

MOGU

Mogu

Mogu,podobnie jak vrykul czy tol’vir, zostali stworzeni jako strażnicy, w tym przypadku jako strażnicy zabitego Starego Boga. Ich obowiązkiem było strzec aby wciąż bijące serce Y’shaarj nie wpadło w niczyje ręce.

Daleko na południu, Mogu obudzili się i odkryli że ich ciało stało się miękkie i delikatne. Zamiast trwać w takim stanie, odwrócili działanie klątwy, odzyskując dawną siłę. Jednak cena za zwróconą wytrzymałość była wysoka…

 

 

Następna część już za tydzień, a w niej poznasz historię Pandarii, jak upadło cesarstwo Mogu, czym był Wiek Stu Królów oraz kim był Shaohao. Jak zawsze jeśli masz jakiekolwiek uwagi to pisz śmiało w komentarzu pod tekstem.

Historię zebrał w całość i opracował Tomek51882 na podstawie Lore of Warcraft autorstwa zigzagler.

Ilustracja przedstawiająca Ulduar wraz z strażnikami.

Ulduar

Author: tomek51882

Share This Post On

1 Comment

Trackbacks/Pingbacks

  1. Świat Warcrafta #5 – Pandaria | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] zeszłym tygodniu ukazała się czwarta część cyklu – Świat Warcrafta #4 – Rasy Tytanów, natomiast jeżeli poznać historię od…
  2. Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] części: Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #4 –…
  3. Świat Warcrafta #8 – Horda Orków | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] Kalimdoru Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #4 –…
  4. Świat Warcrafta #9 – Rada Tirisfal | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] Kalimdoru Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #4 –…
  5. Świat Warcrafta #10 – Pierwsza Wojna | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] Kalimdoru Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #4 –…
  6. Świat Warcrafta #12 – Po drugiej stronie Mrocznego Portalu | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] Kalimdoru Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #4 –…

Submit a Comment