Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty

Świat Warcrafta, z którego pochodzi Hearthstone ma swoją historię sięgającą dziesiątki mileniów wstecz. Zapraszamy Cię do poznania tej niesamowitej opowieści zaczynając od stworzenia świata i stopniowo przechodząc do bieżących wydarzeń.

Szósta część Świata Warcrafta opowie Ci o dalszych losach Wysoko Urodzonych, historię królestwa Arathor oraz dowiesz się czym była Wojna Trzech Młotów.

W zeszłym tygodniu ukazała się piąta część cyklu – Świat Warcrafta #5 – Pandaria, natomiast jeżeli poznać historię od początku, to tutaj znajdziesz pierwszą część cyklu: Świat Warcrafta #1 – Starzy bogowie

 

Azshara

 

Wieki po Wielkim Rozbiciu, które podzieliło świat na mniejsze części, nocne elfy odbudowały swoje społeczeństwo, ale tym razem na podstawie sztuk druidyzmu. Praktyka tajemnej magii została zakazana, decyzja ta spowodowała oburzenie wśród wysoko urodzonych. Aby pokazać swoje niezadowolenie, ich przywódca Dath’Remar stworzył magiczną burzę nad lasami nocnych elfów, siejąc chaos i zniszczenie. Malfurion nie chciał dalszego rozlewu krwi, wygnał więc wysoko urodzonych z Kalimdoru. Jednak mała grupka wysoko urodzonych ukryła się w południowej części opuszczonego miasta Eldre’Thalas.

Podczas Wielkiego Rozbicia, Królowa Azshara i jej zwolennicy zostali pociągnięci na dno, podczas formowania się Maelstrom. Miasto Zin-Azshari również zostało pochłonięte przez morze. Prawdopodobnie wszyscy by zginęli, jednak dzięki magii Azshary, udało im się przetrwać. Azshara jednak nie mogła wiecznie trwać w tym stanie.

 

AZSHARA, KRÓLOWA NAG

Królowa Nag

 

Głęboko pod falami Wielkiego Morza (Great Sea), kolejny raz Azshara usłyszała w swej głowie tajemnicze szepty. Tym razem nie był to jednak głos Sargerasa, a jednego ze Starych Bogów. Istota przedstawiła jej swoją propozycję – ocalenie w zamian za wieczną służbę. Azshara zgodziła się i wraz ze swoim ludem stała się nagami.

Oddanie jakim nagi obdarowywały Azsharę tylko rosło, swoją królową zaczęli już traktować jako boginię. Szaleństwo i nienawiść Starych Bogów będzie zatruwać ich umysły przez następne stulecia, sprawiając, że nagi znienawidzą świat na powierzchni i wszystko co na nim żyje. Azshara (na zdjęciu powyżej) i jej ludzie ukryci pod falami, przez wieki będą rosnąć w siłę i przygotowywać się na właściwy czas, w którym uderzą.

 

WYSOKIE ELFY ORAZ SŁONECZNA STUDNIA

Wysoki Elf

Wysoko Urodzeni, którzy zostali wygnani z Kalimdoru, przybyli na nowo utworzony kontynent, później znany jako Wschodnie Królestwa (Eastern Kingdoms). Zaczęli osiedlać się na Polanach Tirisfal, jednak ich magowie odkryli, że z miejscem na którym chcą zamieszkać jest coś „nie tak”. Opuścili więc te ziemie i udali się na północ w poszukiwaniu ustronnego miejsca. Aż w końcu je odnaleźli, małą wysepkę, na której mieli rozpocząć życie od nowa.

Bez połączenia z Drzewem Świata oraz przez zniszczenie Studni Wieczności, wygnani Wysoko Urodzeni padli ofiarą śmiertelności. Jednak ich przywódca Dath’Remar Sunstrider przyniósł część wód ze Studni Wieczności bez wiedzy nocnych elfów. Wysoko Urodzeni porzucili nocne tradycje, czcząc ciepły blask słońca zamiast światła księżyca.

Nazwali siebie Wysokimi Elfami, całkowicie oddzielając się od nocnych elfów. Wspomniane wcześniej wody zostały użyte do stworzenia kolejnego źródła mocy, dającego Wysokim Elfom możliwość zaspokojenia ich pragnienia magii. Studnia ta nazywała się Słoneczną Studnią. Z biegiem czasu, magiczne wody Słonecznej Studni zaczęły zmieniać okolicznych mieszkańców tak, jak niegdyś robiła to Studnia Wieczności z nocnymi elfami. Ich skóra stała się blada i aksamitna, włosy zmieniały kolor z czarnego na złoty a oczy świeciły się kolorami srebra i złota.

 

WIECZNE KRÓLESTWO QUEL’THALAS

Eversong Forest

Na południe od wyspy, na której znajdowała się Słoneczna Studnia, wysokie elfy założyły królestwo Quel’Thalas, gdzie Dath’Remarem został ich królem. Swoją stolicę nazwali Silvermoon (zbudowaną w Lesie Wiecznych Pieśni (Eversong Forest), na zdjęciu powyżej), być może w hołdzie przeszłości czczenia Elune. Wysokie elfy zbudowały swoje osady na terytorium Imperium Amani co doprowadziło do wojny z trollami. Jednak magia wysokich elfów mogła nie być tak łatwa do pokonania.

 

KRÓLESTWO ARATHOR

Alterac

Ziemie leżące na południu od Quel’Thalas zamieszkiwała rasa ludzi. Chociaż było ich wielu, żyli w odseparowanych od siebie grupach. Zdając sobie sprawę z zagrożenia, jakie niosło z sobą sąsiedztwo z imperium trolli, Thoradin – przywódca plemienia Arathi, zdołał zjednoczyć wszystkie ludzkie osady, dając początek pierwszemu imperium ludzi – imperium Arathor.

Kiedy ludzkie królestwo rosło w siłę, Quel’Thalas zaczęło słabnąć. Trolle zaczęły zyskiwać przewagę w wielowiekowej wojnie, więc elfy wysłały posłów do Strom, prosząc ludzkość o pomoc. Thoradin zgodził się, lecz w zamian elfy będą musiały przekazać ludzkości wiedzę na temat magii.

 

STU MAGÓW ORAZ WOJNY TROLLI

Zul'Aman

Elfy zgodziły się na warunki Thoradina, wysyłając swoich magów na południe aby nauczyć stu ludzi kilku wybranych tajników magii oraz wspólnie pokonać trolle. Po serii brutalnych konfliktów znanych jako Wojny Trolli. Leśne trolle zostały zmiażdżone potęgą Arathor, magią elfów i zepchnięte z powrotem do swoich miast Zul’Aman i Jintha’Alor.

Kiedy wojny z trollami wreszcie się zakończyły, królestwo Quel’Thalas znowu kwitło. Stu magów ostatecznie opuściło Strom, zakładając własne państwo-miasto Dalaran, w którym swobodnie uczyli się magii. W tym czasie wielu ludzi opuściło Arathor, zakładając własne państwa-miasta. W ten sposób powstał między innymi Lordaeron w północnych lasach graniczących z Quel’Thalas, Alterac w ośnieżonych szczytach górskich czy Gilneas

 

WOJNA TRZECH MŁOTÓW

Ironforge

Prawie tysiąc lat po Wojnie Trolli, doszło do pierwszego spotkania ludzi z krasnoludami z Khaz-Modan na południu. Niestety królestwa dzieliła ogromna odległość, która uniemożliwiała handel i komunikację. Szacuje się, że w tym czasie ludzie popłynęli daleko na południe, gdzie założyli nowe miasto Wichrogród (Stormwind), poza granicami Khaz-Modan.

Kolejne tysiąclecie później, królestwo Khaz-Modan padło ofiarą wojny domowej. Trzy główne klany klasnoludów, Dzikie Młoty (Wildhammers), Miedziobrodzi (Bronzebeards) oraz Czarnorytni (Dark Irons) pogrążyli się w wojnie o władzę nad Żelazną Kuźnią (Ironforge) po śmierci króla Khaz-Modan – Modimusa Anvilmara.

Początkowy konflikt zakończył tan klanu Miedziobrodych, Madoran Miedziobrody, który zaraz po objęciu tronu Żelaznej Kuźni, wygnał pozostałe klany. Rozwścieczeni Czarnorytni uciekli na południe, gdzie w Górach Czerwonej Grani (Redridge Mountains) Thaurissan założył miasto, które nazwał swoim imieniem. Natomiast Dzikie Młoty zbudowały swoją stolicę Grim Batol na północy niedaleko Wyżyn (Highlands).

Czarnorytni, w szczególności Thaurissan wraz ze swoją żoną Mudgod, sięgnęli głęboko do sztuk magicznych, zaś Dzikie Młoty oswoili pierwsze dzikie gryfy, zaprzyjaźniając się z wielkimi bestiami.

przyzwanie ragnarosa wojna trzech mlotow

Wojna Trzech Młotów rozpoczęła się na nowo, gdy żądny władzy Thaurissan rozpoczął atak na obu swoich rywali. Uderzył w Żelazną Kuźnię, natomiast jego żona Modgud prowadziła wojska na Grim Batol, przedzierając się przez obronę dzięki czarnej magii.

Miedziobrodzi odparli atak Thaurissana, natomiast w Grim Batol, Modgud i jej mroczni czarownicy zostali zabici przez tana Dzikich Młotów – Khardrosa. Zamiast zasiąść na tronie, Thaurissan zyskał dwóch, potężnych wrogów, którzy połączyli swe siły i razem ruszyli na stolicę Czarnorytnych.

Wiedząc że jego królestwo nie jest w stanie wygrać z połączonymi siłami swoich braci, Thaurissan starał się przywołać nadprzyrodzonego sługę, który byłby w stanie odmienić losy wojny. Ku jego zaskoczeniu, przywołana istota była straszniejsza i potężniejsza niż mógł on to sobie wyobrazić. Przypadkowo wezwał on Ragnarosa, Władcę Ognia (zdjęcie powyżej).

Niesamowity wybuch, powstały przez przywołanie Ragnarosa, natychmiast spalił Thaurissana i wszystkich okolicznych Czarnorytnych. Wściekłość Ragnarosa w jednej chwili przekształciła zielone, bujne tereny w wypalone, pełne ognia jałowe ziemie. Krajobraz wypełnił się wulkanami. Góra w której doszło do przywołania Ragnarosa, znana jest odtąd jako Czarna Góra (Blackrock Mountain).

Miedziobrodzi i Dzikie Młoty zatrzymali swój marsz i wrócili do swoich ziem.

 

PO WOJNIE

Dzikie Młoty

Choć ziemie Czarnorytnych były w ruinie, to część z nich nadal żyła. Stali się niewolnikami Ragnarosa, który mieszkał głęboko w sercu góry, miejscu znanym jako Molten Core.

Dzikie Młoty odkryły, że nie są w stanie wrócić do swojego domu. Śmierć Modgud uwolniła mroczną magię, która przeklęła miasto. Część klanu pozostała w Wyżynach, natomiast część udała się na północ i założyła nową stolicę, Orle Gniazdo (Aerie Peak).

Następna część już za tydzień, a w niej dowiesz się czym były Wojny Kalimdoru, czym była forma stada oraz jak powstali Worgeni Jak zawsze jeśli masz jakiekolwiek uwagi to pisz śmiało w komentarzu pod tekstem.

Historię zebrał w całość i opracował Tomek51882 na podstawie Lore of Warcraft autorstwa zigzagler.

Author: tomek51882

Share This Post On

4 komentarze

  1. Świetna seria! Co by nie mówić Blizz potrafi pisać ciekawe scenariusze. Historia ze świata Warcrafta zawsze mnie ciekawiła – żałuje, że nie miałem kasy ( kiedyś) i czasu (obecnie) żeby przedrzeć się przez świat WoWa.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] części cyklu, to poniżej znajdziesz spis wszystkich opublikowanych do tej pory części: Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie…
  2. Świat Warcrafta #8 – Horda Orków | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] spis wszystkich opublikowanych do tej pory części: Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni,…
  3. Świat Warcrafta #9 – Rada Tirisfal | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] do tej pory części: Świat Warcrafta #8 – Horda Orków Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru Świat Warcrafta #6…
  4. Świat Warcrafta #10 – Pierwsza Wojna | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] #9 – Rada Tirisfal Świat Warcrafta #8 – Horda Orków Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru Świat Warcrafta #6…
  5. Pradawna Kronika w Rudym Goblinie | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] Trolle, Elfy i Demony Świat Warcrafta #4 – Rasy Tytanów Świat Warcrafta #5 – Pandaria Świat Warcrafta #6 –…
  6. Świat Warcrafta #12 – Po drugiej stronie Mrocznego Portalu | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] #9 – Rada Tirisfal Świat Warcrafta #8 – Horda Orków Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru Świat Warcrafta #6…

Submit a Comment