Świat Warcrafta #8 – Horda Orków

Świat Warcrafta, z którego pochodzi Hearthstone ma swoją historię sięgającą dziesiątki mileniów wstecz. Zapraszamy Cię do poznania tej niesamowitej opowieści zaczynając od stworzenia świata i stopniowo przechodząc do bieżących wydarzeń.

Ósma część Świata Warcrafta opowie Ci o Hordzie Orków oraz poznasz dalszą część losów Draenei.

Jeżeli chciałbyś cofnąć się do poprzedniej części cyklu, to poniżej znajdziesz spis wszystkich opublikowanych do tej pory części:
Świat Warcrafta #7 – Wojny Kalimdoru
Świat Warcrafta #6 – Wysoko Urodzeni, Ludzie i Młoty
Świat Warcrafta #5 – Pandaria
Świat Warcrafta #4 – Rasy Tytanów
Świat Warcrafta #3 – Trolle, Elfy i Demony
Świat Warcrafta #2 – Płonący Legion
Świat Warcrafta #1 – Starzy Bogowie

Szaman

Orkowie. Znani przede wszystkim jako rasa brutalnych, zielonoskórych dzikusów. Orkowie ewoluowali w uniwersum Warcrafta, a ich kultura jest znacznie głębsza od tej, która początkowo została zaprezentowana.

Orkowie byli wojowniczym i brutalnym ludem, ale nie z powodu zamiłowania do okrucieństwa i wojaczki. Takie zachowania wymusił na nich otaczający ich świat. Jeden zły ruch kończył się natychmiastową śmiercią. Dla mieszkańców Dreanoru nawet flora była zabójcza.

Pomimo tego, orkowie trzymali się zasad szamanizmu, czcząc duchy świata i jego żywioły. Ich szaman (przykład na zdjęciu powyżej) był poważany przez wszystkich członków swego plemienia a ich magia była zarówno szanowana, jak i przerażająca.

ORKOWIE PRZE LEGIONEM

Klan Krwawiącej Jamy

Jednak orkowie nie zawsze byli zielonymi barbarzyńcami jakich dzisiaj znamy. Dawniej rodzili się ze skórą, której kolor mieścił się w granicach od bogatego brązu do bladej, kredowej bieli.

Nie tworzyli również jednej wielkiej grupy, zamiast tego orkowie mieszkali w oddzielnych klanach, w których każdy posiadał różną tradycję i kulturę, a nazwa każdego z nich była ściśle związana z ich stylem życia lub obrządkiem np. Krwawiąca Jama (Oczodół) wzięła swą nazwę od rytuału, w czasie którego orkowie poświęcali swoje jedno oko w zamian za dar jasnowidzenia. Wojenna Pieśń natomiast pochodziła od świszczącego odgłosu, jaki wydobywał się z wydrążonych rękojeści ich toporów w czasie wymachiwania orężem.

PRZYBYCIE DRAENAI

Yrel

Draenai bez końca uciekali przed Płonącym Legionem przez dziesiątki tysięcy lat. W końcu ich statek Genedar rozbił się na planecie orków, którą draenei nazwali Draenorem. Wielki krystaliczny statek został wykonany z czystego diamentu. Aura umierającego naaru zaczęła przyciągać do wnętrza statku dusze zmarłych orków. To tajemnicze zjawisko sprawiło, że ich szamani zaczęli uważać Genedar za świętą górę – Oshu’gun, czyli Górę Duchów.

Nie mogąc liczyć na pomoc naaru K’ure, który został śmiertelnie ranny podczas katastrofy, draenei zdecydowali zamieszkać na dzikiej planecie. budowali wiele cudownych miast, takich jak Karabor, wielkie mauzoleum Auchindoun czy ich stolicę Shattrath. Starali się trzymać z dala od rodzimych ras planety, ograniczając kontakty z nimi do absolutnego minimum, ukrywając przed nimi swe miasta za pomocą zaawansowanej technologii.
Ner'Zhul

Prawdopodobnie najbardziej wpływowym plemieniem był Klan Księżycowego Cienia oraz być może jedynym z najbardziej pokojowych klanów orków, którzy zamieszkali obok draenei w Dolinie Księżycowego Cienia. Kraina ta została tak nazwana, ponieważ była skąpana w wiecznym mroku. Bez względu na porę dnia, zawsze było widać księżyc i gwiazdy.

Ner’zhul, wódz Księżycowego Cienia został jako pierwszy oszukany przez Płonący Legion. Setki lat po przybyciu draenei, pod postacią ducha zmarłej żony Ner’zhula, Kil’jaeden przekonał go, że draenei pragną śmierci orków i tylko szybka mobilizacja sił uchroni jego lud przed zagładą.

PLAN NER’ZHULA

ner-zhul

Ner’zhul zaakceptował przepowiednie ducha swojej żony, nie wiedząc, że został oszukany. Ner’zhul zdawał sobie sprawę z potęgi draenei. Posiadali oni potężną magię i zaawansowaną technologię, a orkowie mogli jedynie polegać na magii szamanów i sile własnych mięśni. Dlatego też za namową Kil’jaedena zebrał pozostałe klany, proponując połączenie ich w jedną, silną armię – Hordę.

Ner’zhul nie był jednak głupcem, szukał dla siebie odpowiedzi w Oshu’gun gdyż zastanawiała go brutalność Kil’jaedena. Tam zetknął się z duchami przodków, w tym z prawdziwym duchem swojej żony. Był przerażony gdy duchy nazwały go potworem, dowiedział się też, że cały czas był marionetką w rękach Kil’jaedena.

ZDRADA GUL’DANA

Gul'dan

Uczeń Ner’zhula, Gul’dan, podsłuchał rozmowę wodza Księżycowego Cienia z duchami. Znając prawdę, sam szybko skontaktował się z Kil’jaedenem i poinformował go o niechęci Ner’zhula do kontynuowania eksterminacji draenei. Eredar wynagrodził Gul’dana, czyniąc z niego swoją prawą rękę i następcę Ner’zhula.

Gul’dan stał się pierwszym i największym czarnoksiężnikiem wśród orków, tworząc własną grupę w służbie Płonącego Legionu o nazwie Rada Cieni. Korzystając ze splugawionej magii, skóra orków powoli zmieniała kolor na zielony. Ner’zhul został pozbawiony władzy a wodzowie wszystkich klanów skierowali swój wzrok na Gul’dana, by ten przewodził im przeciwko „agresji” draenei.

WÓDZ CZARNORĘKI

Wódz Czarnoręki

Z rozkazów Rady Cieni, Czarnoręki (lider klanu Czarnej Skały (Blackrock Clan), na zdjęciu powyżej) został awansowany na wodza, stał się przywódczą wszystkich klanów w czasie wojny z Draenei. W rzeczywistości był tylko marionetką w rękach Gul’dana.

KREW MANNOROTHA

Mannoroth, Grom, Thrall

Wszystkie klany połączyły siły i wspólnie wypiły krew demonicznego Mannorotha. Dzięki temu orki ogarnęła przerażająca żądza krwi, niezbędna do zwalczania zagrożenia od strony draenei. Tylko jeden klan przeciwstawił się i nie wypił demonicznej krwi. Klanem tym był Klan Mroźnych Wilków, który został uprzedzony przez Ner’zhula o skutkach wypicia krwi Mannorotha.

UPADEK DREANEI

Podsycani przez jednego z największych sług Sargerasa i z ciemnymi siłami Płonącego Legionu, orkowie skierowali całą potęgę Hordy przeciw malejącym siłom draenei. Pomimo częstych najazdów, draenei nie byli przygotowani na zjednoczone klany orków. Sama wielkość i brutalność Hordy Orków była niemożliwa do obrony, fala bezmyślnych szalonych wojowników zderzyła się z żołnierzami draenei.

Na Karabor i Shattrath spadł niespodziewany atak. Nikt nie mógł zostać oszczędzony przez demoniczną nienawiść Płonącego Legionu. Zginęły setki tysięcy żołnierzy, kobiet i dzieci. Dla orków przeklętych żądzą krwi, nie miało to najmniejszego znaczenia.

Tymczasem Rada Cieni przeniknęła do wielkiego mauzoleum Auchindoun i karmiona niezliczonymi duszami draenei, próbowała przywołać potężne zło. Doprowadziło to jednak do zniszczenia Auchindoun, w samym sercu miasta doszło do gwałtownej eksplozji, która wybuchając, porozrzucała kości zmarłych dookoła miasta.

MROCZNY PORTAL

Mroczny Portal

Draenei byli u kresu swych sił. Kolejny ras zawisło nad nimi widmo zagłady. Garstce udało się uciec przed orkami, jednak padli oni ofiarą broni w Shattrath, która odcięła Draenei od Światła i przemieniła w garbate, zniekształcone istoty – zwane Broken, czyli Złamanymi. Ocalała jeszcze grupa draenei wyprowadzona przez Velena z Sahttrath na bagna Zangarmarsh, które nie były znane orkom.

Draenei zostali pokonani, lecz demoniczna krew wciąż płynęła w żyłach orków. Zapragnęli oni dalszych, wielkich podbojów, a to było dokładnie to, co Płonący Legion gotów był dać. Zaczęto budować ogromny portal i prowadzącą do niego drogę, budowaną z kości poległych Draenei.

Używając mocy dusz, zgromadzonych podczas ataku na Draenei, Rada Cieni otworzyła portal (z drobną pomocą po drugiej stronie), rozpoczynając wojnę na innym świecie – Azeroth.

Następna część już za tydzień, a w niej dowiesz się czym była Rada Tirisfal, kim byli Strażnicy Tirisfal oraz kto pomógł otworzyć Mroczny Portal na Azeroth.
Jak zawsze jeśli masz jakiekolwiek uwagi to pisz śmiało w komentarzu pod tekstem.

Historię zebrał w całość i opracował Tomek51882 na podstawie Lore of Warcraft autorstwa zigzaglerKorekta i poprawki błędów w historii: Piotr „Ventas” Budak, autor Pradawnej Kroniki.

 

Portal

Author: tomek51882

Share This Post On

2 komentarze

Trackbacks/Pingbacks

  1. Świat Warcrafta #9 – Rada Tirisfal | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] części cyklu, to poniżej znajdziesz spis wszystkich opublikowanych do tej pory części: Świat Warcrafta #8 – Horda Orków Świat…
  2. Świat Warcrafta #10 – Pierwsza Wojna | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] spis wszystkich opublikowanych do tej pory części: Świat Warcrafta #9 – Rada Tirisfal Świat Warcrafta #8 – Horda Orków…
  3. Świat Warcrafta #11 – Druga Wojna | HSArena.pl - Największy oficjalny serwis fanowski Hearthstone - […] do tej pory części: Świat Warcrafta #10 – Pierwsza Wojna Świat Warcrafta #9 – Rada Tirisfal Świat Warcrafta #8…

Submit a Comment