Szybki słownik talii

Zastanawiałeś się kiedyś co to jest ten miracle rogue albo ramp druid? Takich nazw w Hearthstone jest bardzo wiele i łatwo można się w nich pogubić, dlatego poniżej znajdziesz szybki i konkretny słownik typów talii. Można o nim mówić Słownik tali tl;dr ;-) Znajduje się on też w dziale Poradniki na forum – tutaj.

talie hearthstone

Wojownik
Face Warrior – używa broni i stronników z szarżą na bohaterze przeciwnika aby stale zmniejszać punkty jego zdrowia i w efekcie pokonać go.
Rage Warrior – używa dużą liczbę stronników z mechaniką furii i stara się je zranić, a następnie Bitewny Szał, aby uzupełnić ilość kart na ręce.
Control Warrior – zadaje obrażenia własnym stronnikom w celu zwiększenia pancerza i doboru dodatkowy kart opóźniając grę jak najbardziej, zachowując jednocześnie wiele drogich kart które świetnie sprawdzają się w późniejszym etapie gry.

Szaman
Bloodlust Shaman – posiada wiele tanich stronników, a kiedy uzbiera ich odpowiednią ilość dokańcza przeciwnika za pomocą Żądzy Krwi.
Burst Shaman – kontroluje pole walki do momentu, kiedy jest w stanie wykończyć przeciwnika w jednej turze stosując kombinację stronników z szarżą i Furii Wichru.
Ancient Shaman – wykorzystuje wszelkiego rodzaju buffy do czarów, co pozwala mu na masowe czyszczenia stołu wykorzystując czary takie jak Burza z Piorunami. Posiada też duży potencjał szybkiego wykończenia przeciwnika.
Klasyczny Shaman – połączenie stronników kontrolujących pole walki z odpowiednimi czarami dającymi potencjał do burstowania przeciwnika (czyt. szybkiego jego wykończenia)
Deathrattle Shaman – stosunkowo nowa logika gry szamanem skupiająca się na wykorzystaniu elementów agonii w kreatywny sposób. Talie tego typu różnią się od siebie, jednak wszystkie je łączą takie karty jak: Baron Zerwikruk, Duch Przodków czy Odrodzenie, pozwalające na utworzenie niesamowitego combo które potrafi w jedną turę praktycznie wygrać Ci grę.

Łotr
Miracle Rogue – używa Licytatora z Gadżetonu w połączenia z bardzo tanimi czarami zadając obrażenia bohaterowi przeciwnika i czyszcząc jego stronników, aby na koniec dokończyć grę przy pomocy kombinacji Leeroy Jenkins + Krok w Cień
Old-Style Miracle Rogue – również używa Licytatora aby dobierać karty, jednak tym razem skupia się na stworzeniu potężnego Edwina VanCleef’a, Manaholiczki lub Poszukiwacza Przygód stosując jednocześnie Ukrycie aby przeciwnik nie mógł się ich pozbyć.
Malygos Rogue – skupia się na użyciu bonusu do siły magicznej jaki daje Malygos i zadaje bardzo duże obrażenia bohaterowi przeciwnika za pomocą kombinacji takich kart jak Podstępne Uderzenie/Wypatroszenie + Przygotowanie, które w połączeniu z owym bonusem zadają ogromne obrażenia. Również stosuje Licytatora do dobierania kart.
Backspace Rogue – skupiający się na rushowaniu bohatera (atakuje bezpośrednio przeciwnika zamiast jego stronników) używając do tego broni i stronników z szarżą. Do dobierania kart zamiast Licytatora używa Wyroczni Światłociemnych.
Mill Rogue – talia mająca za zadanie spowodowanie u przeciwnika, aby pozbył się on wszystkich kart, często niszcząc część z nich z powodu pełnej już ręki. Do tego celu używa wspomnianego wcześniej Wyroczni Światłociemnych w połączeniu z Krokiem w Cień. Talia ta nigdy jednak nie była stosowana w poważnych rozgrywkach.
Tempo Rogue – składa się na ogół z tanich stronników i czarów w celu wczesnej dominacji pola walki i stopniowego przytłoczenia przeciwnika ich ilością.

Paladyn
Shockadin – skupiający się na rushowaniu bohatera zagrywając duże ilości tanich stronników z niskim poziomem zdrowia i boską tarczą. Uzupełnia karty przy pomocy Boskiej Łaski i ponawia taktykę.
Control Paladin – talia nastawiona na bardzo długą rozgrywkę. Posiada tak dużo potencjału do kontroli i czarów leczących, w połączeniu ze stronnikami z prowokacją, że gra na ogół ciągnie się aż do ostatniej karty.
Divine Paladin – używa bardzo dużo stronników oferujących Boską Tarcze aby połączyć ich z okrzykiem bojowym Krwawego Rycerza.

Łowca
Face Hunter – używa szarży i Spuścić Psy, losując jednocześnie mnóstwo kart.
Mid-Range Hunter – wolniejsza wersja face huntera, która stała się całkiem popularna. Nadal skupiasz się głównie na bohaterze przeciwnika, jednak zamiast stosując stronników z szarżą kontrolujesz pole walki, uderzając w bohatera przeciwnika, jeśli jest ku temu okazja.
Seagiant Hunter – raczej mało popularna talia, która wykorzystuje możliwość utworzenia ogromnej ilości stronników w połączeniu z Morskim Olbrzymem.
Secrets Hunter – nowszy pomysł na Łowcę, dodający Szalonego Naukowca do jego mid-range wersji. Często uważany za obecnie najsilniejszy deck.
Sunshine Hunter– Agresywana talia łowcy, która przytłcza przeciwnika tanimi, ale trudnymi w usunięciu stronnikami i wykorzystaniu ich do szybkiego zabicia przeciwnika.

Druid
Ramp Druid – talia, która przeszła wiele zmian, jednak wciąż jej głównym założeniem jest wykorzystanie umiejętności pozyskiwania kryształów many szybciej od przeciwnika i zagrywania większych stronników we wcześniejszych fazach gry, kiedy przeciwnik często nie jest jeszcze na nich gotowy.
Token Druid – zmuszasz przeciwnika do radzenia sobie z Twoimi tokenami (stronnikami, które są przywoływane za pomocą innych), przygotowując się jednocześnie do wykończenia go za pomocą combo Siła Natury + Dziki Ryk lub po prostu Dziki Ryk wraz z Twoimi mniejszymi stronnikami.
Watcher Druid – talia skupiająca się na używaniu stronników, którzy są mocni po ich wyciszeniu, a następnie dokonaniu tego. Nazwa pochodzi z kluczowej dla tego typu decku stronnika – Prastary Obserwator.
Old Mid-Range Druid – grasz tak dużo drogich kart jak tylko to możliwe. Dzięki temu, jaka wysoka jest ich wartość przeciwnik często będzie zmuszany do niekorzystnych dla niego wymian, co pozwala na przejęcie kontroli nad polem walki.
Aggro Druid – talia, która właściwie jest taką bardziej agresywną wersją ramp druida. Wygrywa w środkowym etapie gry wzmacniając swoich stronników przy pomocy znanego już nam combo Siła Natury + Dziki Ryk. Combo to jest bardziej efektywne z powodu stosowania dużej ilości tanich stronników, którzy są trudni do usunięcia w całości.

Czarnoksiężnik
Zoolock – używasz umiejętności swojego bohatera do dobierania kart kosztem życia, aby zasypać przeciwnika chmarą stronników, z którą bez odpowiednich kombinacji kart na ręce trudno sobie poradzić.
Handlock – znów używasz umiejętności bohatera, jednak tym razem w celu wykładania na stół pojedynczych, potężnych stronników w zasadzie za darmo. Dodaj do tego Smokowca Zmierzchu i trochę kart czyszczących, jak Cienisty Płomień i potężny deck gotowy.
Demonlock – stosunkowo nowa talia wykorzystująca umiejętność Herolda Pustki do zagrywania potężnych demonów całkowicie za darmo. Posiada wystarczającą ilość stronników, a dodając do tego dobieranie kart stanowi zabójczą kombinację.
Murlock Warlock – agresywny deck skupiający się na przytłoczeniu przeciwnika murlokami. Z tury na turę nabiera coraz większego pędu.
Deathlock – używa dużą ilość stronników z agonią i stronników wykorzystujących ten mechanizm, takich jak Baron Rivendale, czy Grabarz. Korzyścią tutaj jest to, że posiadasz całkiem niezłą kontrolę nad agonią własnych stronników, np. dzięki kartom takim jak Postrach Pustki, czy Nadmiar Mocy.
Miracle-lock – Używając czarów opóźniasz grę, raniąc ciągle swojego przeciwnika do czasu gdy będziesz mógł dobierać karty przy pomocy Licytatora z Gadżetonu. Następnie dalej opóźniasz grę do czasu gdy będziesz miał combo Tajmenego Golema, podwójnego Nadmiaru Mocy i Beztwarzowego Manipulatora za 24 obrażeń.

Mag
Aggro Mage – klasyczna logika próby przytłoczenia przeciwnika za pomocą dużej ilości tanich stronników.
Freeze Mage – talia mająca za zadanie opóźnienie rozgrywki do momentu, w którym jesteś w stanie w jednej turze wykończyć pozostałą ilość punktów życia przeciwnika przy pomocy czarów.
Giants Mage – opóźnia grę do momentu, kiedy jesteś w stanie zagrać dużą ilość potężnych stronników.
Secrets Mage – stosuje ogromną ilość sekretów, aby uzyskać kontrolę nad polem walki. Wybór tego, czy chcesz aby talia korzystała z mocniejszych stronników i była nastawiona na długą rozgrywkę, czy może na trochę krótszą zależy już tylko od Ciebie.

Kapłan
Classic Control Priest – kapłan sam w sobie posiada w swoim arsenale znakomite karty kontrolujące pole walki. Talia ta w zasadzie kradnie karty przeciwnika i wygrywa za ich pomocą.
OTK Priest – karta w założeniu ma za zadanie zwiększyć życie stronnika do horrendalnych rozmiarów, a następnie przyrównać jego atak do ilości punktów życia. Dobrymi do tego kartami są np. Rycerz Wichrogrodu, Cień z Naxxramas, czy nawet Studnia Światła.
Aggro/Mid-Range Priest – stosunkowo nowy pomysł na kapłana mający na celu przytłoczenie przeciwnika za pomocą średnio-tanich stronników z dobrymi statystykami.
Zetalot Priest – podobny do talii kontroli, składa się jednak również z Proroka Velena, Uderzena Umysłu i Świętych Ciosów. Grasz w zasadzie normalną kontrolę do momentu, kiedy możesz wykończyć przeciwnika za pomocą Velena. Uderzenie Umysłu za 10 punktów obrażeń i Święty Cios za 4 mówi samo za siebie.

 

Źródło: /u/Burning_Titan na Reddicie, Tłumaczenie: Rybzor

Author: hearthstone

Share This Post On

34 komentarze

  1. Wielokrotnie z niego korzystałem. Nawet gdy nie byłem jeszcze userem na forum. Należy się + bo to bardzo przydatne narzędzie.

  2. W Zoolocku bardziej chodzi, o to, żeby wystawić całą swoją rękę, a później zagrać Doomguarda lub Soulfire’y za darmo. A dopiero jak nie masz kart na ręce, to używasz hero power.

  3. A ja sie dowiedzialem jak sie nazywa talia paladyna, ktora zlozylem i gram – Shockadin. nie znalem wszystkich nazw, bo nie wszystkie sa grane.

  4. Pierwsze słyszę o czymś takim jak miracle-lock, a sposób jego działania brzmi ciekawie :D Ogólnie fajny i użyteczny artykuł

  5. 2 błędy w tłumaczeniu artykułu z angielskiego:
    Święty Cios (Holy smite) – zadaje 2×2 = 4 pkt obrażeń ( w źródle four damage). Z Malygosem zadawał by 7.
    Prorok Swiatłociemnych (Coldlight Seer) dodaje wszystkim murlocom +2 życia – powiem że dość średni mechanizm dobierania kart :) Źródło mówi o: Coldlight Oracle – polskie tłumaczenie Wyrocznia Światłociemnych.

  6. QUOTE

    2 błędy w tłumaczeniu artykułu z angielskiego:
    Święty Cios (Holy smite) - zadaje 2x2 = 4 pkt obrażeń ( w źródle four damage). Z Malygosem zadawał by 7.
    Prorok Swiatłociemnych (Coldlight Seer) dodaje wszystkim murlocom +2 życia - powiem że dość średni mechanizm dobierania kart :) Źródło mówi o: Coldlight Oracle - polskie tłumaczenie Wyrocznia Światłociemnych.
    
    Dobra czujność :) Już poprawione!
  7. Wojownik :
    – Patron Warrior

    Szaman :
    – Mech Shaman

    Lotr :
    – Oil Rogue
    – Mech Rogue

    Paladyn :
    – Dragon Paladin
    – Midrange Paladin
    – Aggro Paladin a.k.a Eboladin

    Lowca :
    – Hybrid Hunter

    Druid :
    – Combo Druid

    Czarnoksieznik :
    – Malylock

    Mag :
    – Mech Mage
    – Tempo Mage

    Kaplan :
    – Dragon Priest

    Jesli o czyms zapomnialem to sorki :P

  8. Mech Priesta był do tego dodał, chyba bardziej powszechny od Dragona, i Malygos Shamana. A Eboladin to zmodernizowana wersja Shockadina.

    Warto jeszcze zmienić nieaktualne opisy decków (np. Face Hunter nie dobiera już tony kart z Buzzarda) i może usunąć przestarzałe decki (np. Watcher Druid), ewentualnie zostawić te, do których często porównywane są decki obecnie grane (np. Miracle Rogue), acz z odpowiednią adnotacją. BTW Klasyczny Szaman to po prostu Midrange? Jeśli tak to może by zmienić nazwę?

  9. COLOR=#FF0000]Czerowny – [/COLOR][COLOR=#FFFFFF]deck juz nie aktualny[/COLOR][COLOR=#FFFFFF][/COLOR]

    [COLOR=#00FF00]Zielony – [/COLOR][COLOR=
    Lub podzielic to na sezony jeszcze, faktycznie zapomnialem o mech preju :) Nie glupie mysle bylo by tez oznaczenie dekow np kolorami :

    Czerowny - 
    
    
    deck juz nie aktualny
    
    
    
    
    
    
    Zielony - 
    
    
    deck aktualny
    
    				
  10. brakuje jeszcze: Mill Druid

    To co proponuje Bless z kolorami byłoby spoko (i łatwo aktualizować gdyby jakiś deck powrócił tylko z drobną zmianą).
    Ja jeszcze dodałbym coś bardzo przydatnego dla nowych graczy (dla mnie już nie ale kiedyś bym bardzo chętnie z tego skorzystał). Czyli przy każdym rodzaju decku kilka najczęściej spotykanych mulliganów po których można rozpoznać rodzaj decku.
    Przykłady jak rozpoznać:
    Warlock – zoo -> Płomienny chochlik, Wędrowiec pustki, Nerubiańskie jajo, Nadmiar mocy
    Warlock – handlock -> nie gra nic do 4 tury oprócz czarów likwidujących stronników przeciwnika
    Druid – mill -> Wyrocznia światłociemnych, Tańczące miecze, Piastunka gaju, Neutralizacja
    Hunter – face -> Worgen infiltrator, Trędowaty gnom, Glewoziuka, Upiorny pajęczak, Wilczy jeździec, Giermek Argentu
    Hunter – midrange -> Webspinner, Nożownik, Treser ogarów, Śluzożer

  11. Dragon Mage, Secret Mage, Echo Mage, Mill Mage (niewiem jaki dokładnie to był deck, ale opierał się na męczeniu przeciwnika dużymi prowokacjami i dublowaniu ich sekretami)

  12. Jeśli znalazłby się chętny do opisania w takim stylu jak w oryginalne tych decków to śmiało piszcie tutaj. Dorzucimy to do poradnika i oczywiście dopiszemy kto przyczynił się do tegoż dzieła.

  13. Dobra, just kidding xD

    Zaczynamy:

    Warrior

    Patron Warrior- Deck Combo, polega na połączeniu Ponurego Klienta, Rozjuszonego Berserkera i Dowódcy Wojennej Pieśni z dociągiem kart i Imperatorem Thaurissanem.

    Szaman

    Mech Shaman- Aggro talia na Mechach, używa Wirującego Iskrobota i Grabieżcy Spaczenia do szybkiego zdominowania przeciwnika.

    Łotr

    Oil Rogue- w mecie zastępca znerfionego Miracle Rogue’a. Używa tanich zaklęć, Sprintu, i kombinacji, by wzmocnić swoje bronie Zabójczą Trucizną i Olejkiem Osełkowym i „pozbyć się problemu”
    Mech Rogue- kolejne aggro z robocikami, tym razem posiada Żelaznego Senseja do wspomagania innych Mechów.

    Paladyn

    Dragon Paladin- talia stworzona po wyjściu Czarnej Góry, cały czas kontroluje stół podobnie jak Control, używa Smoczego Towarzysza by np. zagrać Yserę w 7 turze.
    Midrange Paladin- talia trzymająca kontrolę na stołem od pierwszych tur, polegająca na combo Kwatermistrz + Werbunek . Kończy grę dużymi minionami, takimi jak Tyrion Fording.
    EbolaDin- nieco nowocześniejsza wersja Shocadina.

  14. Druid

    Mill Druid- Talia polegająca na paleniu kart przeciwnika, dzięki Naturalizacji, Piastunce Gaju, Tańczącym mieczom itd.
    Combo Druid- Deck Posiadający 2x Siłę Natury i Dziki Ryk. Porównując do Rampa, posiada nieco mniej kart z Prowokacją.

    Warlock

    Malylock- Talia podobna do Velen Priesta, używa tanich zaklęć wraz z Malygosem, by zadać ogromne obrażenia.

  15. Łowca

    Hybrid Hunter- to nic innego jak Face Hunter „doprawiony” droższymi kartami takimi jak Lew Bujnogrzywy,Ohydziarz.

    Mag

    Mech Mage- deck wykorzystuje Mechy, by trzymać tempo, uruchamiać Okrzyki Bojowe Technika z Majsterkowa i Goblina Grzmotnika, po czym wykańcza wroga Arcymagiem Antonidasem i Częściami Zamiennymi.

    Tempo Mage- talia agresywna, posiada wiele tanich zaklęć, które wykorzystuje Żarzyciel.

    Echo Mage-używa on Echa Medivha, by kopiować Ogniste Olbrzymy, Prowokatorów, które ponownie wystawia. Wszystko oczywiście z udziałem Lodowych Bloków i Duplikacji.

    Kapłan

    Dragon Priest-talia Kapłana, kontroluje grę np.Technikami Czarnoskrzydłego , by użyć drogich smoków: Alekstrazy i Ysery i zwyciężyć.

  16. Ogólnie wilki plus! Jednakże przypomina mi to wyliczankę dziecka (tylko takie porównanie przychodzi mi na myśl czytając temat). Wystarczy w tym miszmaszu zastosować jakiś system i wszystko będzie przyjemne dla oka ;) Wciąż łapka w górę!

  17. Tempo mage posiada zły opis.
    Po pierwsze zarzyciel nie jest grany w każdej wersji tempo mage. Niektórzy ciągle wolą starsza wersje bez niego.
    Po drugie nie jest to talia agresywną tylko tempo. Chodzi o dokonywanie wymian które dadzą nam tempo np. Grając na warlock zaczynamy grając mana wrymm. Warlock rzuca flame impa. Teraz w drugiej turze mamy do wyboru zagranie unstable portala i wymianę lub flamecannon. W tym przypadku lepsze jest zagranie flamecannona bo daje nam tempo. Dodatkowo niektóre wersje grają kel’thuzada który nie jest grany przez agresywne decki.

  18. „Aggro” to skrót oznaczający talie agresywne czyli skupiające się na szybkim wykończeniu przeciwnika. Skupiają się przede wszystkim na zbijaniu HP rywala, w miarę możliwości kontrolując sytuację na stole. Najbardziej radykalną odmianą są tzw. „face decki”, które skupiają się niemal wyłącznie na atakowaniu przeciwnego portretu.

  19. Przydatny poradnik, w zasadzie co trzeci dzień mam go załączonego (zaczynam grać). Czy mógłby ktoś powiększyć pogrubione „Wojownik” itd? Nie chciałabym narzekać, ale wieczorami jak jest się zmęczonym to trudno znaleźć tam wątek (no nie wygląda ładnie po prostu)

  20. QUOTE

    Przydatny poradnik, w zasadzie co trzeci dzień mam go załączonego (zaczynam grać). Czy mógłby ktoś powiększyć pogrubione "Wojownik" itd? Nie chciałabym narzekać, ale wieczorami jak jest się zmęczonym to trudno znaleźć tam wątek (no nie wygląda ładnie po prostu)

    Gdybyś napisała to 3 lata temu to pewnie ktoś by się tym zajął. Od dawna już tam nikt nic nie dodaje.

Submit a Comment